Jump to content

Darkwood


Sibian

Recommended Posts

Posted (edited)

http://www.darkwoodgame.com/

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uQOPb9p3HTQ

 

 

Nie wiem czy wspominane było tutaj o tej pozycji. Trójka ludzi z Polski ( studio Acid Wizard ) tworzy coś interesującego, osobny temat jak najbardziej wskazany.

 

 

Co wiemy :

 

- Gra ma być trudna ( prawdziwy survival a nie jakieś pierdoły ), a śmierć nieodwracalna.

- Duży otwarty świat z losowo generowanymi zdarzeniami.

- W dzień zbieramy materiały, surowce w pobliskim lesie by w nocy dzięki ich pomocy bronić się we własnym domostwie

- Tworzenie pułapek, barykad, utrzymywanie oświetlenia domu ( paliwo do generatora ).

- Zmienny stan psychiczny bohatera.

- System rozwoju różnorakich umiejętności.

- Zakres widzenia bohatera ( poza nim nie widzimy zagrożeń tylko puste obszary )

Edited by Sebastian Ś.
  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Ogólnie mam takie obawy ,że wyjdzie z tego zbyt monotonny schemat, dobry na systemy przenośne a nie PC-ta. W dzień, bieganie zbieractwo drewna i innych bajerów ( w stylu "Don't Starve", oczywiście w bardziej dorosłym wydaniu ) a w nocy "puzzlowate" ustawianie pułapek i barykad, łatanie "dziur" i trochę rąbanki. I tak schemat powtórz 1000 razy. 

 

Klimat na filmiku jest ale by gra się wybiła potrzebna jest mocna fabuła ( jakby tu ją w tłoczyć w takim schemacie zbieranie + obrona ? ), bardziej konkretne, daleko idące działania ( wielotygodniowe próby np. naprawy samochodu by uciec z lasu ).

 

Na filmiku widzę również, że generator prądu rozmawia z bohaterem. Zapewne to już jakieś problemy psychiczne się ujawniają : )

Posted

Jak pociągną ten temat to może wyjść coś naprawde ambitnego - w końcu kto już nie RZYGA tematem zombie ? 

Ten rysunek wykonany przez chłopaka skojarzył mi się troche z Blair Witch Part 1: Rustin Parr <jak i masą filmów troche ambitniejszych niż kolejna horda zombie> gdzie również był motyw niespokojnych rysunków wykonanych przez dziecko.

 

Prawdziwy horror zaczyna się wtedy, kiedy mierzymy się z czymś, co jest nam nieznane, tajemnicze, niebezpośrednie. Problemy psychiczne postaci, nastrój i budowanie napięcia mogą tu być kluczowe <między innymi dlatego stawiam wyżej SCP od takiego przereklamowanego moim zdaniem Slendermana>

Posted

Co mi się podoba w tym krótkim trailerze :

 

- kapitalna , niepokojąca muzyka

- odgłosy otoczenia ( dyszenie , stukoty, "piknięcia" przy wyborze różnorakich opcji

- ciekawy, trochę zabawny ale niepokojący "dialog" z generatorem prądu

- "oldskullowy" ale bardzo realistyczny system pola widzenia ( gwałtowne obracania na różne strony w widoku "z góry" by dostrzec zagrożenie )

- poziom paniki zaczął wzrastać gdy zgasło światło

- pasek staminy

- ilościowe podejście do przedmiotów ( zapewne szybko się zużywają )

- barykadowanie okien i drzwi

- mrok, "ziarno"

 

Co bym chciał zobaczyć w finalnej wersji :

 

- za dnia eksplorowanie nie tylko lasu ale i jakichś starych budowli

- ciekawa, głęboko fabuła poznawana pośrednio poprzez, notatki, wizje, sny, różnorakie ślady w eksplorowanych budowlach

- różnorakie, długofalowe nie wymuszone żadnym lipnym dziennikiem zadania

- jak najmniej czysto "strzelanki"

 

a więcej już mi się nie chce pisać, czekam na dalsze informacje i filmiki.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...