Opublikowano 22 stycznia 20187 l Zakupiłem w PS Store dodatek The Frozen Wilds do gry Horizon: Zero Dawn. Grę kupiłem w angielskiej wersji językowej, kod na płycie wskazuje na region US. Dodatek nie działa, ponieważ ma blokadę regionalną, o czym wcześniej nie wiedziałem gdyż gry na PS4 takiej blokady nie posiadają. Wyświetla się komunikat "oczekiwanie na instalacje" a po kliknięciu jestem przeniesiony do PS Store w celu zakupienia gry którą mam na płycie. Po rozmowie z Panią ze wsparcia technicznego dowiedziałem się, że nie ma szans na zwrot ponieważ dodatek jest już pobrany na konsole i jest wyświetlany w systemie jako "zużyty". PS4 było reklamowane jako "region-free", czy jest gdzieś napisane w regulaminie, że dodatki do gier posiadają blokadę regionalną?
Opublikowano 22 stycznia 20187 l Pytanie - w jakim sklepie kupowałeś DLC? US/PL/inny? I najważniejsze - w jakim regionie jest zakupiona gra na nośniku fizycznym?
Opublikowano 22 stycznia 20187 l Gry nie posiadają blokady regionalnej w sensie, ze da się je odpalić na konsoli z kazdego region. DLC i inne dodatki przypuisane są do regionu konta ( tak samo gry zakupione cyfrowo). Jeśli region pomiędzy DLC a grą się nie zgadza to dodatek się nie odpali bo po prostu nie zostanie wykryty. To nie do końca jest blokada regionalna tylko wynik specyfiki tego, że różne regiony mają różniaca się od siebie zawartość PSN. Możesz spróbować napisać do pomocy Sony. mi kiedyś pomogli przy DLC z Azji (HK) dla gierki zakupionej w USA.
Opublikowano 22 stycznia 20187 l Autor Dodatek zakupiony przez polskie PS Store, kod na płycie wskazuje na region US.
Opublikowano 23 stycznia 20187 l Hmm no to sprzedaj plytke US i kup wersję europejska. Nie jestm pewien czy save file zadziala ale przynajmniej uruchomisz juz zakupione DLC. I na samej zamianie gry z US na EU tez niepowinienes stracic za duzo. Moze gdzies w lokalnym sklepie z grami sklepikarz wymieni ci za drobną opłatą. Inne rozwiazanie to kupic DLC przez konto US psn. Ale to kolejny wydatek. Edytowane 23 stycznia 20187 l przez u55r
Opublikowano 23 stycznia 20187 l Autor Z tego co wyczytałem save'y też nie są kompatybilne, więc wymieniając płytkę musiałbym i tak przejść grę od początku. Chodzi mi o to, że pobranego dodatku nie można zwrócić, mimo tego, że da się go zainstalować, a nigdzie nie ma oficjalnej informacji o tym, że płyta z grą musi być z tego samego regionu co dodatek. A sam region jest opisany jedynie w postaci mało widocznego kodu na płycie, na pudełku region jest opisany jako "ALL".
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.