Jump to content

Uszkodzony Samsung NU8072 - Rękojmia czy gwarancja?


Krizz

Recommended Posts

Posted

W moim Samsung'u NU8072 uległo uszkodzeniu podświetlenie - co widać na załączonych zdjęciach.

Na dole matrycy widać w kilku miejscach poszczególne diody podświetlające - widoczne jest to zwłaszcza na jasnych scenach.

TV był zakupiony w Media Expert w styczniu 2019 , posiada jeszcze 9 miesięcy gwarancji samsunga. Korzystałem kiedyś z serwisu Samsunga w moim poprzednim TV (brudny ekran, kurz na matrycy) po czyszczeniu problem wystąpił ponownie. Nie wiem czy w tym wypadku nie doszło by do analogicznej sytuacji tj. po naprawie po jakimś czasie problem pojawił by się znowu albo co gorsza tv wrócił z serwisu z kolejną usterką np. clouding...

Zastanawiam się natomiast czy nie byłoby lepiej skorzystać z rękojmii i udać się z problemem do Media Expert? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym zakresie?  Jak tak to co dokładnie musiałbym napisać w takim wniosku?

 

 

 

Spoiler

20200414_161231.jpg.161e803146e2e8aa1137

 

 

20200414_161257.jpg.c06172e79406ce122fa0

 

 

20200414_160817.jpg.85ccd82a7a7b6a1cd8a4

 

 

 

 

 

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Jeśli chcesz skorzystać z rękojmi, to wystarczy oświadczenie, że chcesz z niej skorzystać i w piśmie z rękojmią wskazać czego dotyczy. 
Korzystając z rękojmi musisz też wskazać, czego oczekujesz. Możesz zażądać wymiany odstąpienia od umowy/obniżenia ceny albo naprawy TV lub wymiany na nowy.

Przy skorzystaniu jednej z dwóch pierwszych opcji, to sprzedawca może uznać to za za daleko idące i zamiast zwracać hajs albo obniżać cenę, to zechce ci wymienić TV albo naprawić.

Jako że umowę zawarłeś ponad rok temu, to nie istnieje już domniemanie, że wada istniała w chwili wydania towaru. Ciężar dowodu jest po twojej stronie. Ja bym napisał, że użytkowałem go zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją, a wada wystąpiła samoczynnie.
 

Edited by Blaise

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...