Krizz 541 Posted April 19, 2020 Posted April 19, 2020 W moim Samsung'u NU8072 uległo uszkodzeniu podświetlenie - co widać na załączonych zdjęciach. Na dole matrycy widać w kilku miejscach poszczególne diody podświetlające - widoczne jest to zwłaszcza na jasnych scenach. TV był zakupiony w Media Expert w styczniu 2019 , posiada jeszcze 9 miesięcy gwarancji samsunga. Korzystałem kiedyś z serwisu Samsunga w moim poprzednim TV (brudny ekran, kurz na matrycy) po czyszczeniu problem wystąpił ponownie. Nie wiem czy w tym wypadku nie doszło by do analogicznej sytuacji tj. po naprawie po jakimś czasie problem pojawił by się znowu albo co gorsza tv wrócił z serwisu z kolejną usterką np. clouding... Zastanawiam się natomiast czy nie byłoby lepiej skorzystać z rękojmii i udać się z problemem do Media Expert? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym zakresie? Jak tak to co dokładnie musiałbym napisać w takim wniosku? Spoiler Quote
MYSZa7 9000 Posted April 21, 2020 Posted April 21, 2020 Ja bym mimo wszystko próbował z serwisem Samsunga. Z rękojmią może coś @Blaise doradzi. Quote
Blaise 3620 Posted April 21, 2020 Posted April 21, 2020 (edited) Jeśli chcesz skorzystać z rękojmi, to wystarczy oświadczenie, że chcesz z niej skorzystać i w piśmie z rękojmią wskazać czego dotyczy. Korzystając z rękojmi musisz też wskazać, czego oczekujesz. Możesz zażądać wymiany odstąpienia od umowy/obniżenia ceny albo naprawy TV lub wymiany na nowy. Przy skorzystaniu jednej z dwóch pierwszych opcji, to sprzedawca może uznać to za za daleko idące i zamiast zwracać hajs albo obniżać cenę, to zechce ci wymienić TV albo naprawić. Jako że umowę zawarłeś ponad rok temu, to nie istnieje już domniemanie, że wada istniała w chwili wydania towaru. Ciężar dowodu jest po twojej stronie. Ja bym napisał, że użytkowałem go zgodnie z przeznaczeniem i instrukcją, a wada wystąpiła samoczynnie. Edited April 21, 2020 by Blaise Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.