Jump to content

Saints & Sinners (The Walking Dead)


qraq_pk

Recommended Posts

Saints & Sinners

 

Trochę mi zeszło by tu napisać co myślę. 

TL:DR - bardzo dobra survivalowa gra ze słabą fabułą

 

Wersja dłuższa:

Port jest wykonany bardzo dobrze. Gra śmiga jak należy. Grafika jest w bardziej kreskówkowej formie, coś jak w telltale ale nie do końca. No nie idzie w realizm ale jest dobrze. Zombiaki z bliska są bardzo ok.

Ze sterowaniem zrobili co się dało mając upośledzone movy. Trzeba się przyzwyczaić ale jest bardzo ok. Tracking super. Świetna robota.

 

Teraz najważniejsze: o co chodzi w samej grze. Więc jest sobie fabuła, że jest gdzieś ukryty bunkier pełen zapasów i wszyscy chcą tam dotrzeć. Wszyscy czyli ty (bohater o głębi kałuży) i dwie rywalizujące frakcje (ci co trzymają wszystko twardą ręką i jakieś voodoo hipisy, no jedni są niebiescy a drudzy czerwoni. Tyle o nich, ziew). Ogólnie fabuła jest płytka i słabo poprowadzona. Miałem dośc mocno gdzieś co ludzie chcą i skupiałem się na zadaniach. Sam wątek fabularny to same fetch questy gdzie tylko jeden był ciekawszy z motywem lekkiego śledztwa. Reszta to idź tam, znajdź to i wróć. Cała ta fabuła to pretekst to głównego rdzenia gry czyli survivalu. Na początku dostajesz swoją bazę wypadową i system craftingu. Prawie wszystko co znajdziesz możesz przywlec do bazy i zamienić w surowce. I bardzo ważna jest by zawsze wracać z pełnym plecakiem. Dzięki temu lewelujesz postać i dostajesz dostęp do tworzenia broni i leków.

Świat gry jest podzielony na chyba 9 czy 10 lokacji, takich średniej wielkości zamkniętych map w miejskiej stylistyce. Świat opiera się też na systemie dni. Każdego dnia wyruszasz z bazy do jednej z lokacji by coś zrobić. Możesz wykonać misję fabularną albo skoczyć gdzieśkolwiek by zbierać co znajdziesz. Po załadowaniu danej lokacji masz limit czasowy (na oko 20 min? no nie tak dużo jak byś chciał) by zrobić co musisz. Po upłynięciu tego czasu nadchodzi noc, biją dzwony i tabuny zombie oblegają mapę by cię dopaść (tak, wiedzą gdzie jesteś) i masz uciec żywy. Jeżeli umrzesz to masz wybór: odrodzić się ponownie i próbować zebrać plecak upuszczony gdzie umarłeś a'la dark souls albo odpalić sejwa z początku lokacji. Nie ma ręcznego sejwowania czy checkpointów w trakcie "misji" co podnosi poziom trudności. Sejwy są tylko automatyczna gdy zmieniasz lokacje albo idziesz spać by przejść do następnego dnia. 

O co chodzi z tymi dniami. Każdy dzień powoduje że ilość śmieci i zasobów w świecie się zmniejsza. Pierwsze kilka dni będziesz znajdować masę broni walającej się po świecie i lepszych przedmiotów. Po jakichś 10 dniach zauważyłem że zaczęło się robić pustawo. No i kręci  się coraz więcej zombie i się respawnują częściej. Dlatego ważne jest by zbierać co się da i tworzyć bronie i  leki. Nie ma jakiegoś limitu dni.

 

Ogólnie cały ten gameplay loop daje dużo frajdy. Starcia z zombie są super. Są dość powolni i nawet na początku nie masz problemu z jednym czy dwoma. 3 to już problem a więcej to gwarantowana śmierć bo spanikujesz i pogubisz sprzęt :)

 

Walczysz też z ludźmi i tu jest problem. No albo takiego zaskoczysz i zabijesz ręcznie jak zombie albo jest strzelanina. Tu głównym problemem jest skill w celowaniu. Postać nie ma super stabilnych rąk, bronie są ogólnie trudne w celowaniu, mają odrzut i trzeba się trochę poczaić ale czasem fajne akcje są. AI ludzi jest znikome. Ot stoją i strzelają. Raczej żadnych taktyk z ich strony nie ma. 

 

Gra naprawdę błyszczy w ilości swobody jaką masz. Jak widzieliście może na filmikach można bardzo fajnie się bawić fizyką. Można postukać w coś by skupić uwagę (albo przypadkiem coś puknąć gdy tego nie chcemy). Wszystkie szafki i takie tam otwieramy ręcznie (trochę sterowanie tu przeszkadza ale cóż). Na szczęście jest system "magnesu w rękach" więc nie trzeba się aż tak schylać by coś sięgnąć. Bronie mają swoją wagę i siekierą trzeba się trochę zamachnąć by dobrze walnęło. Także nauczycie się że duża dwuręczna broń w stylu łomu, kija czy siekiery kiepsko działa gdy masz za sobą ścianę. Przeładowanie broni w trakcie stresu też nie idzie za dobrze :) 

 

Bawiłem się super, zawiodłem się fabularną stroną gry. Nie jest to arcydzieło czy jakieś objawienie. Porządna gra którą bardzo warto ograć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fajnie, że się podzieliłeś wrażeniami. Ogólnie wygląda na grę, której warto dać szansę, a brak fabuły jakoś mnie nie dotyka, bo ta w grach VR zwykle jest kiepska, chodzi o feeling gameplayu.

 

PS Trzeba było założyć osobny temat, żeby każdy niezdecydowany mógł szybciej znaleźć opinię (tę i kolejne, od innych graczy) o tytule. Tutaj zginie przysypana ogólną rozmową.

Link to comment

no niech mod przeniesie do nowego tematu czy co

 

Ja ogólnie po tych zachwytach wszędzie spodziewałem się czegoś ciut lepszego. Nie jest to w żaden sposób zła gra, czy słaba. Jak na VR to jest super. Bawiłem się naprawdę dobrze, zwłaszcza podczas pierwszeł połowy gdy jest niezły dziki zachód i trzeba się napocić bo nie masz arsenału przy sobie (katana!). Jeszcze wpadnę by poszaleć czy poszukać sekretnych planów na bronie.

 

no właśnie .. "jak na VR"... bez vr to byłby tytuł na 6/10

Vr podnosi spokojnie do 8/10. Ale to chyba wszystkich tytułów vr dotyczy.

 

 A i końcówka fabuły to jedno wielkie meh. Dokonujesz wyborów. klikasz guzika i tyle. Ja zrobiłem tak

 

Spoiler

miałem na tyle wylane na wszystkich, że uciąłem łeb tej jakjejtam z Wieży i zabiłem jej kumpli. Potem dobiłem JB bo się zglitchował na ścianie. Do kościoła poszedłem na rambo i zabiłem łatwo wszystkich dwururką.  Utopiłem Caseya, bo przecież chcę mieć materiały z bunkra, a na koniec uciąłem łeb May, bo jak wszyscy to wszyscy. Wsio w jakieś pół godziny? Tyle z fabuły. Ale jaka zabawa:)

Tyle gadania o tej wieży, jest sobie w tle i w ogóle, a nawet tam nie dotrzesz. Słabo.

 

Edited by qraq_pk
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.