Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Command&Conquer i Red Alert temat ogólny

Featured Replies

Opublikowano
11 godzin temu, pawelgr5 napisał(a):

Troche mnie martwi to co napisales o poziomie trudnosci bo nie lubie powtarzac dlugich misji w grach

Save w dowolnym momencie, więc nie problem. Chyba, że zapomnimy... co mi się zdarzało. Ale mam teraz zagadkę, bo wydawało mi się cały czas, że gram w RA na Normal, na co też by wskazywały srebrne medale na liście misji, ale jak wczytuję save z obecnej misji, to suwak poziomu trudności jest przy nim na Hard (i faktycznie, nie mogłem sobie z misją poradzić, bo jest limit jednostek). Nie wiem, czy coś się samo przestawiło, bug, czy o co chodzi.

Szybki search w google i chyba coś jest na rzeczy z tym bugiem. Plus też ludzie piszą, że poziom trudności faktycznie jest inny niż w oryginale. Ogólnie pół biedy misje z bazą, bo w nich trudny jest zwykle tylko początek, ale te gdzie mamy limit jednostek potrafią zirytować.

Są osiągnięcia za przejście obu gier na Hard, ale to naprawdę dla hardcore'owców. Tym bardziej, że poziom trudności ma nie tyle wpływ na AI, czy częstotliwość ataków, co obrażenia nasze i wrogów. Dla mnie to nie jest przyjemne, granie z takim sztucznym utrudnieniem i świadomością, że np. moja piechota w walce 1 na 1 z wrogą będzie zadawać połowę obrażeń. Nie wyobrażam sobie grania w kamapnię NOD na Hard.

  • Odpowiedzi 30
  • Wyświetleń 3,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Całkiem fajny materiał opisujący historię (i śmierć) serii.

  • Polecam sprawdzić mod Combined Arms (czyli multiwersum.. C&C, RA1, RA2, TS w jednym) zrobiony na openRA (nie wymaga posiadania oryginału, ani żadnych dodatkowych plików, choć można później dograć

  • Skończyłem C&C Remaster przy czym chwilowo mam nadzieję wyleczyłem się ze zbierania achievementów. A i tak nie bawiłem się w przechodzenie gry na Hard, bo chyba prędzej bym skoczył z balkonu... T

Opublikowano
  • Autor

Pamiętam był nawet film na tvgry o tym, że poziom trudności hard w tych grach totalnie burzy balans i w związku z tym jest bez sensu. Coś jak w Uncharted, że przeciwnicy wytrzymują kilka headshotów. Jest trudniej, jasne. Tylko, że w ten bezsensowny sposób właśnie

Opublikowano

Normal nie lepszy. Serio rozważam przejście reszty misji na Easy, bo już trochę mi się odechciewa, a wiem, że więcej do gry już pewnie nie wrócę.

Tj. nie żeby Normal był ciężki, ale dłuży się okrutnie, chociażby przez perfidne oszustwo CPU. Np. buduje sobie on kolejne elektrownie, albo Tesle, w totalnie pustej lokacji, gdzie nie posiada żadnych innych budynków, więc nie powinien być w stanie tego zrobić. Albo co chwila robi nalot Migów, których nawet nie posiada na lotniskach w bazie. Nie wspominając nawet o desantach inżynierów na tyłach bazy. No ogólnie chodzi o wszelkie tanie, albo skryptowane zagrywki, które tylko sztucznie wydłużają grę.

Wspomniany przykład z elektrowniami szczególnie mnie wkurzył, bo to była moja strategia, żeby pozbawić wroga mocy do zasilenia Tesli w drugiej bazie. Tymczasem musiałem zostawić oddział gdzieś na zadupiu, żeby co chwila niszczył te magicznie powstające elektrownie, inaczej główna armia była dewastowana. Totalny bezsens zabijający jakąkolwiek satysfakcję z kombinowania. Czasem chyba naprawdę lepiej, jak to powiedział Knapik w Escape, "zbudować sto czołgów" po prostu i szybko "zrównać bazę przeciwnika z ziemią".

Albo w oryginale nie było to aż tak odczuwalne, albo miałem więcej cierpliwości za młodu. No fajny remaster, ale jednak wiek gier daje we znaki.

Opublikowano
  • Autor

Raczej miałeś więcej cierpliwości.

Zainstalowałem sobie całą serię na Decku, ale faktycznie nie wiem czy jest sens nawet podchodzenia i tracenia czasu. Mam tych rtsów trochę na tapecie i chyba lepiej im poświęcić czas zamiast koniecznie się pierniczyć z archaizmami w imię zaliczenia jakiegoś tytułu. Zwłaszcza, że więzi emocjonalnej nie mam ani z C&C ani Red Alertem

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Skończyłem C&C Remaster przy czym chwilowo mam nadzieję wyleczyłem się ze zbierania achievementów. A i tak nie bawiłem się w przechodzenie gry na Hard, bo chyba prędzej bym skoczył z balkonu...

Tak jak pisałem, świetnie zremasterowany klasyk, któremu mimo wszystko lata dają we znaki. Pewne archaizmy pozostały niezmienione, w tym AI i sztucznie zawyżany poziom trudności, który chwilami mocno uprzykrza zabawę, aniżeli ją urozmaica. Pod koniec przyznaję grałem na Easy, bo chciałem po prostu kampanie przejść, nie pierdzielić się z oszukującym przeciwnikiem.

Za dzieciaka nie miałem nigdy okazji przejść Counterstrike i Aftermath i przyznam, że tutaj poprzeczka została postawiona znacznie wyżej. Misje są dużo bardziej urozmaicone, ciekawsze, często opierające się o jakąś unikatową, jednorazową mechanikę, czy pomysł. Zamiast standardowego "rozwal wroga" mamy misje pełne dynamicznie zmieniających się zadań, czasami urozmaicone dialogami, albo dającymi szansę zabawić się przegiętą jednostką. Rozbawiła mnie misja, w której połowa jednostek ma pozmieniane parametry, albo uzbrojenie. I np. wrogi Light Tank ma broń Mammoth Tanka, zaś własne MT zamiast działek mają miotacze ognia. Misje z komandosami, lub ograniczoną armią również dużo lepsze od oryginalnych kampanii. Ktoś ewidentnie miał pomysł, a silnik gry pomimo wieku na coś takiego pozwalał.

Remaster jest spoko, ale też nie wolny od baboli, w tym kilku niezaadresowanych od premiery. Kilka misji musiałem przechodzić ponownie, bo się zepsuły, a wspomniane achievementy też mogły się zbugować przy błędzie ze Steam Cloud.

Ogólnie fajny powrót do przeszłości, ale z pewnością ostatni już w życiu. Nic już z tą grą nie zrobią, co by mnie miało zachęcić do powrotu. Co ciekawe, jak byłem młodszy, to zawsze miałem większy sentyment do oryginalnego C&C, także ze względu na klimat, ale teraz przy remasterze dostrzegłem, jakie tempo akcji w porównaniu jest ślamazarne, a niektóre misje, czy nawet zwykły Skirmish potrafiły się dłużyć.

Niemniej jednak pomimo tego wszystkiego nawet chętnie bym sobie odświeżył jeszcze kiedyś kolejne odsłony. Tiberium Sun bardzo słabo znam, bo dorwałem ją długo po premierze i nawet nie wiem, czy kiedykolwiek skończyłem. Ale na razie przerwa od RTSów.

Opublikowano
  • Autor

Ja totalnie odpuściłem serię. Wolę jednak pograć w Starcrafty, Warcrafty, AoE2 jak dopada mnie głód rtsowy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.