Posted February 21, 200817 yr Tak czy inaczej najpierw moze troche info... XNA (akronim rekurencyjny XNA’s Not Acronymed - "XNA nie jest akronimem" [1]) jest zbiorem narzędzi firmy Microsoft pozwalającym na tworzenie gier przeznaczonych dla systemu Windows jak również dla konsoli Xbox 360. Microsoft XNA Studio Express 1.0 jest bezpłatnym środowiskiem programistycznym bazującym na serii Studio Express. W skład środowiska wchodzi szereg pomocy, szablonów, zestawów startowych i obszerna dokumentacja pozwalająca na szybkie tworzenie gier takich jak gry platformowe, FPS czy strategie czasu rzeczywistego. Podstawową częścią zestawu jest XNA Framework będący zbiorem bibliotek przeznaczonych do pisania gier z wykorzystaniem języka C#. XNA Framework Content Pipeline jest zestawem narzędzi pozwalającym programistom na o wiele łatwiejsze dołączanie grafiki 3D do swoich aplikacji. Powstaje też Mono.Xna - open source'owy odpowiednik XNA na wszystkie platformy wspierane przez Mono oraz OpenGL. http://pl.wikipedia.org/wiki/XNA Strona XNA XNA Tutorial XNA Development Learn XNA English Wiki No i jak zapewne wszyscy zdazyli skumac niedawno wydany zostal XNA Games Studio 2.0, ktory dziala na Xp, Vista i X360. O co chozzi? Chodzi o napisanie sobie gry. Sam program w sobie jest za darmo jednak by moc cos zrobic nalezy wykupic Membership za $49.99 (4 miechy) badz $100 (za rok). Narzedzie pomaga nam zrobic wszystko co potrzebne w pisaniu gry, a nastepnie przekonwertowanie jej na wersje PC badz xboksowa. Pretty cool, right? Gry maja byc dostepne za darmo dla uzytkownikow pewnie po jesiennym update w 2k8. Poki co zaprezentowano demka 7 gier. Wszystkie gry dla 360 beda niekomercyjne, wiec piszac je nie bedzie mozliwosci skorzystania z jakis profitow, ale istnieje mozliwosc zrobienia komercyjnej wersji windowsowej. Kazdy wiec kto ma jakies pojecie o jezyku programowania C badz marzy o pracy w Epic Games, Bungie czy innej slabej firmie, powinien odciagnac swoje konczcy od ciaglej mastrubacji i zabrac sie za pisanie gry. Jak to mowi stare sri lanskie przyslowie "praktyka czyni" mistrza.
February 21, 200817 yr Świetna sprawa. Niektóre produkcje biją na głowę, to co mamy na XL Arcade za pieniądze. Już się nie mogę doczekać pełnej wersji Dishwasher'a. Pograłem dzisiaj trochę w demko i okazało się, że jest to niczego sobie slasher. Nawet Achievement'y będzie można ponabijać i to wszystko za darmo! Też dziwię się, że dopiero pierwsza osoba naskrobała coś o tym na forum. Siedem dem gier już można wypróbować, a tu cisza.
February 22, 200817 yr http://www.onlinecenter.pl/index.php?optio...&Itemid=190 "Niestety Osiągnięć nie przewidziano, więc Gamerscore sobie nikt nie podbije w łatwy sposób na XNA" Dziwne, bo w grach znajduje się zakładka - Achievement.
February 22, 200817 yr Dishwasher rlz Jeszcze dzisiaj JellyCar muszę stestować, bo ciekawie wygląda. Achievementów to ja nie potrzebuję w tych grach, bo chyba gra daje dużo zabawy a nie achievy :>
February 22, 200817 yr http://www.onlinecenter.pl/index.php?optio...&Itemid=190 "Niestety Osiągnięć nie przewidziano, więc Gamerscore sobie nikt nie podbije w łatwy sposób na XNA" Dziwne, bo w grach znajduje się zakładka - Achievement. Dishwasher wygrało konkurs, w którym był do zgarnięcia kontrakt na grę XBLA. Gra ukaże się pod szyldem Arcade, a nie XNA - stąd achievementy. Edited February 22, 200817 yr by wrog
February 22, 200817 yr czyli co lepsiejsze gry będą wydawane jako arcade, a nam zostaną same gnioty, tyle ze za darmo..hm..
February 22, 200817 yr czyli co lepsiejsze gry będą wydawane jako arcade, a nam zostaną same gnioty, tyle ze za darmo..hm.. Nie... Dishwasher wygrało konkurs Dream-Build-Play, który miał zachęcić do korzystania z narzędzia MS. Autor zgarnął 10 000$ i kontrakt, pozwalający wydać jego tytuł na Arcade. To tylko wyjątek, nie żadna reguła. Poza tym gry z XNA wcale nie będą darmowe. Edited February 22, 200817 yr by wrog
February 22, 200817 yr Wszystkie gry dla 360 beda niekomercyjne Poza tym gry z XNA wcale nie będą darmowe. To ja już nic nie rozumiem, będziemy płacić za gry w tej usłudze, czy nie? O ile dobrze zrozumiałem w filmiku dostępnym na Marketplace, to usługa ma być darmowa. Edited February 22, 200817 yr by kuruku
February 23, 200817 yr Może trochę niezbyt ściśle się wyraziłem. Na XNA Community Games będzie można normalnie zarabiać kasę. Jak? Szczegółów nie ujawniono i nadal nad nimi pracują. Jeśli jakiś deweloper zechce zarobić coś na swojej gierce, to dostanie taką opcję. Na dowód fragment wpisu na blogu XNA Team: "Most of you are now probably asking, “Can I make money off of this?” Well, the answer is “Yes!”. While we don’t have all the specific details (the lawyers are huddled in the corner, making serious faces and muttering incomprehensibly, so we have to wait for their final word), we can at least tell you a few juicy tidbits(...)"
February 23, 200817 yr Od początku mi się podobała idea XNA Games. Sam zamierzam się wziąć do pracy jak już będę na Polibudzie Ale prawdziwego arcydzieła oczekujcie za 11 lat, jak będę kandydował do senatu xD A na razie mam jeden skromny pomysł, który czochra mnie rzęsach po na samą myśl o nim
February 24, 200817 yr co do oplat. nie grzebalem w temacie, ale w konsoli jest cos takiego jak abonament za mozliwosc tworzenia i grania w gry z XNA. za rok jakies 60 funtow czyli prawie dwa razy tyle co za Live. nie wiem jednak czy to dotyczy tez samego grania.
December 18, 201014 yr Pamiętacie w ogóle temat? Opublikowałem u siebie pierwszą część materiału od człowieka zaangażowanego w temat - o game devie, XNA i Indie Games - temat jest na chodzi i mówi się o nim, a Indie Games robią się modne INDIE GAMES – filozofia życia czy biznes wart miliony - część I Edited December 18, 201014 yr by Keymaker
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.