Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


Hubi.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 167
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

ja ostatnimi czasy tankuję na stacyjce pod makro. w ostatni czwartek jak byłem dla "wszystkich" cena za 95 była 4,14zł - dla "posiadaczy karty makro" jest taniej, płaciłem 4,05zł. więc odnosząc się do mijanych po drodze stacji jest jakieś 30gr taniej na kazdym litrze. Coś więcej o tych stacjach.

Edytowane przez hooki
Odnośnik do komentarza
  • 9 miesięcy później...
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

chłopaki tak dla Waszej informacji nie ma wielkiego znaczenia gdzie tankujecie, różnice w paliwach na oficjalnych, brandowanych stacjach są praktycznie żadne (przepisy są nieubłagane). Jedyne do czego można się przyczepić to do dbania o infrastrukturę - zbiorniki, rurociągi ssące, instalacja ssąca, spustowa, etc - jak jest brud i syf to w zbiorniku jest również bród i syf w paliwie, więc i paliwo gorsze. Więc bardziej bym określił, że jakość paliwa zależy od zarządcy obiektu. Do tego olej napędowy wymaga w miarę regularnego czyszczenia zbiorników gdyż jest paliwem tłustym, odkładają się w nim formie odpadów smoliste estry które wyglądają jak taka galareta, która przylepia się do ścian zbiornika i jak nie jest to często czyszczone to może pójść do rurociągu i dystrybutora. Obecnie nowe dystrybutory mają fajne systemy więc jak paliwo przyjdzie lipne (zabrudzone) to i dystrybutor się zapowietrzy zyebie. Więc obecnie nie ma obaw. Szara strefa to głównie paliwo w przemyśle. Przy obecnych marżach stacji na paliwie nie opłaca się kombinować (i tak jest lipa), lepiej mieć więcej klientów którzy kupią hot dogi czy inne gumy do żucia.

 

wrzucam Wam ostatni artykuł z Paliw Płynnych o szarej strefie paliwa w Polsce:

 

szarastrafapaliw.jpg

Odnośnik do komentarza

Ja w zimie wymieniam Shella na Statoil wlasnie ze względu na stan techiczny - Sheel jako jedna z pierwszych stacji, już trochę leciwa i te ich zbiorniki w zimie są chyba jakoś średnioszczelne i z wodą bo wiele razy tankowałem i nie mogłem dojechać potem do domu - tak rwało. A tankuję v-power diesel i v benzynę. Statoil jest całkiem nowy i świezy i tam zbiorniki jeszcze zyją więc na zimę tam tankuje bo jeszcze problemu nie było.

 

I teraz tak - o ile skodzislaw na ropie nie wykazuje wiekszych roznic co do wyboru paliwa to mazdziocha pali 0,7-1l mniej jak tankuję lepsza benzynę na statoilu. I jest to wynik 100% tylko cykl mieszany - średnio 650 km na zbiorniku robię.

Na v-powerze było podobnie.

Odnośnik do komentarza

a to jasne, ale to porównujesz już zwykłą benzynę contra paliwo premium (czyli domieszki chemii, bo oktan to ma tyle samo). Mi bardziej chodzi o porównaniu zwykłego paliwa contra zwykłe paliwo innego koncernu - tutaj jakość jest ta sama tylko stan techniczny może budzić zastrzeżenia.

 

Co do paliw premium to ciężko porównywać, bo jednak każdy koncern ma własną "miksturę" więc różnice mogą być.

Odnośnik do komentarza

No o problemach z jazdą to napisałem odnośnie zwykłego bo ono i tak jest z orlenu lub lotosu na każdej stacji. Zwykłe paliwo u mnie na shellu w zimę jest ch ujowe, pewnie z wodą jakąś.

 

A budyń w ropie to standard - w Mazdzie MZR-CD czyli dieslu nawet jest specjalne fotostory z czyszczenia specjalnego sitka w zbiorniku paliwa bo tam cały ten kisiel się odkłada i nie płynie paliwo co może zatrzeć pompę paliwową.

To o tym droższym paliwie i spalaniu to napisałem w ramach ciekawostki.

Odnośnik do komentarza

Zwykłe paliwo u mnie na shellu w zimę jest ch ujowe, pewnie z wodą jakąś.

 

to możliwe jest - może być tak że chłopaki nawet nie mają czujników i nie wiedzą czy mają wodę czy nie, raz na jakiś czas wyjdzie ale to i tak ch.uj dla nich :) jak mi dasz adres stacji to Ci powiem czy mają ok hehe

Odnośnik do komentarza

Miałem niedawno dziwny przypadek, w klekot poinformował mnie o błędzie przepustnicy/recyrkulacji spalin, myślę - egr się zapaćkał albo przepustnica ma jakiegoś gluta i się nie domyka czy coś w ten deseń. Zero dziwnej pracy silnika, tylko błąd którego ani ja swoim chińskim kabelkiem nie mogłem zlikwidować ani mechanior swoim bardzo drogim kalkulatorem.

Rozebrał przepustnicę, przeczyścił wszystko i nic nie znalazł, nie była nawet mocno upindolona. Przepustnica używana ok 1000zł ale stwierdził, po konsultacjach z ASO (oczywiście zaproponowali jedynie słuszne rozwiazanie czyli ORI nówka za równowartość wakacji w Chorwacji), że skoro nic się nie dzieje to jeździć, jak się ewentualnie rypnie to wtedy pakować się w koszty.

Jako, że przez żydo-masono-komuchów ;) mamy ceny paliw takie jakie mamy od jakiegoś czasu jeździliśmy na ropie standard, postanowiliśmy teraz tankować do kombiacza tylko diesel V Power i błąd zniknął. Pomyślałem, że przypadek, następny bak zatankowałem normalną ON na orlenie, błąd powrócił, kolejny bak już na VPower, błąd wsiąkł... Cuda Panowie, cuda! hehe

 

A teraz prośba o poradę:

Jakoś nie lubię i wku..wia mnie tylko, przez zawyżanie spalania i swoją procedurę wypalania, filtr cząstek stałych. Można czekać jak się je.bnie dokumentnie (moge trochę na to poczekać bo trasy pozamiejskie regularnie robię i wypala się tak często jak chce) i wywalić truchło, oszukać kompa i jeździć bez filtra. Można też nie czekać na zapchanie dokumentne i wywalić go już teraz, sprzedając dobry filtr na giełdzie za parę groszy. I w 1 i w 2 przypadku cena ta sama ok 1100 zł za oszukanie przepisów unijnych hehe. Chcę też go przeprogramować na +30KM. Majster radzi by zrobić te dwie rzeczy na raz, wyjdzie taniej bo koleś od programowania chipa napisze od razu program pod +30KM i pod brak filtra, koszt ok 2000 zł za całą operację. Vectra C 2008 1.9cdti 120 koników.

Robić jak kasa jakaś spłynie i oszczędzić na sprzedaży sprawnego filtra czy jeździć do czasu jego ew. zapchania. Samochód w leasingu jeszcze przez 2,5 roku, potem będę chyba zmuszony go pchnąć bo odkup za 1zł więc amortyzacji i tak nie będzie.

Odnośnik do komentarza

Ja wymieniałem razem z chipowaniem bo jak się dpf zje bie to wtedy silnik przełącza się w tryb serwisowy i powrót z Katowic trwał jakieś 3 dni bo auto jeździło max 75km/h. Jak się jakoś ten tryb zresetuje, to zaraz w najmniej oczekiwanym momencie znowu się załączy i znowu dramat a nie jazda. Tak bylo w skodzislawie.

Odnośnik do komentarza
  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.