Jump to content

Field Commander


Mendrek

Recommended Posts

W oczekiwaniu na Dissidie i Ace Combat, postanowiłem dopaść Field Commandera, i...

 

... wsiąkłem. Dosłownie. Ta gra to niewątpliwie jeden z najbardziej niedocenionych w Polsce tytułów na PSP.

 

Przede wszystkim zawiera to co powinien mieć każda turowa strategia. Od specyfiki jednostek i kilku cech, od ataku, zasięgu, po paliwo i naboje które trzeba uzupełniać. Jest tego w sam raz. Jest zróżnicowanie terenu i pogoda, oraz kasa przyznawana nie za zbieranie, a za przejmowane budynki. W kampanii nie można wybrać innej strony konfliktu, ale są za to dywizje. Każda dywizja ma specjalne umiejętności, które aktywuje się gdy naładuje się do określonego poziomu "pasek specjala" (za otrzymywane obrażenia i zadawane). Mogą to być dodatkowe punkty ataku, czy opcja zrzucenia spadochroniarzy. Misje są ciekawe, kampania na poziomie z fajnymi dialogami i z ładnym wyjaśnieniem co i jak. AI na początku widać, że daje fory, ale w miarę postępów trzeba naprawdę ruszyć głową, bo przeciwnik kombinuje. Na szczęście opcje restartu, czy load&save są łatwe i ogólnodostępne (ba, nawet gra podpowiada w loadingu, żebyś często robił save'y przed ryzykownym manewrem! :P ).

 

Tylko, że to połowa diamentu. Druga połowa, to tryb online. Może to zabrzmi niewiarygodnie, ale to jedna z tych gier na PSP, które online ma sprawne. Jest ranking, lobby, można ściągać mapy i nadsyłać własne stworzone (bo jest edytor). Można grać standardowo online, a można niczym w szachach email grać z przerwami. Działa to w ten sposób, iż wysyłasz ruchy swoje na serwer, a przeciwnik kiedy ma czas ściąga je i wysyła własne. W ten sposób nie trzeba ciągle siedzieć i myśleć na bieżąco. Geniusz! Na dodatek można grać ad hoc, ale też za pomocą jednej konsoli, na zmianę.

 

W ten sposób otrzymujemy standardowa, ale też PEŁNĄ strategię turową na PSP. Ma to wszystko co strategia turowa mieć powinna, jest też w 3d, a walki pokazane są z przybliżenia. Nie jest cukierkowa jak Advance Wars. Innymi słowy Field Commander nokautuje Advance Wars, fani strategii mający PSP muszą po prostu to mieć ;)

Link to comment
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Żeby mnie ktoś nie zrozumiał.

 

Fakt, że gra to zrzynka z AW, ale chodziło mi o to, że nie wygląda słodkawo, dzięki czemu plasuje się dla mnie wyżej niż AW, które swoją drogą na emu bardzo mnie wciągnęło (grałem w to kiedyś siedząc w jednej z robót przy kompie, gdzie akurat ktoś sprytny zainstalował emu).

Link to comment

W oczekiwaniu na Dissidie i Ace Combat, postanowiłem dopaść Field Commandera, i...

 

... wsiąkłem. Dosłownie. Ta gra to niewątpliwie jeden z najbardziej niedocenionych w Polsce tytułów na PSP.

 

Przede wszystkim zawiera to co powinien mieć każda turowa strategia. Od specyfiki jednostek i kilku cech, od ataku, zasięgu, po paliwo i naboje które trzeba uzupełniać. Jest tego w sam raz. Jest zróżnicowanie terenu i pogoda, oraz kasa przyznawana nie za zbieranie, a za przejmowane budynki. W kampanii nie można wybrać innej strony konfliktu, ale są za to dywizje. Każda dywizja ma specjalne umiejętności, które aktywuje się gdy naładuje się do określonego poziomu "pasek specjala" (za otrzymywane obrażenia i zadawane). Mogą to być dodatkowe punkty ataku, czy opcja zrzucenia spadochroniarzy. Misje są ciekawe, kampania na poziomie z fajnymi dialogami i z ładnym wyjaśnieniem co i jak. AI na początku widać, że daje fory, ale w miarę postępów trzeba naprawdę ruszyć głową, bo przeciwnik kombinuje. Na szczęście opcje restartu, czy load&save są łatwe i ogólnodostępne (ba, nawet gra podpowiada w loadingu, żebyś często robił save'y przed ryzykownym manewrem! :P ).

 

Tylko, że to połowa diamentu. Druga połowa, to tryb online. Może to zabrzmi niewiarygodnie, ale to jedna z tych gier na PSP, które online ma sprawne. Jest ranking, lobby, można ściągać mapy i nadsyłać własne stworzone (bo jest edytor). Można grać standardowo online, a można niczym w szachach email grać z przerwami. Działa to w ten sposób, iż wysyłasz ruchy swoje na serwer, a przeciwnik kiedy ma czas ściąga je i wysyła własne. W ten sposób nie trzeba ciągle siedzieć i myśleć na bieżąco. Geniusz! Na dodatek można grać ad hoc, ale też za pomocą jednej konsoli, na zmianę.

 

W ten sposób otrzymujemy standardowa, ale też PEŁNĄ strategię turową na PSP. Ma to wszystko co strategia turowa mieć powinna, jest też w 3d, a walki pokazane są z przybliżenia. Nie jest cukierkowa jak Advance Wars. Innymi słowy Field Commander nokautuje Advance Wars, fani strategii mający PSP muszą po prostu to mieć ;)

 

Czytając tego posta wiedziałem, że natknę się na jakieś porównanie do DS'a i zjechanie tegoże ;].

Oczywiście Objection! Field Commander na pewno nie nokautuje Advance Wars, nic nie może pobić genialnego, prostego i mega wciągającego oryginału.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...