Skocz do zawartości

Mandacik


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie - otóż dziś dostaełem mandat za picie w miejscu publicznym w wysokości 50zł, ale z faktu że jestem studentem i raczej wolałbym płacenie ominąć - mam pytanie. Czy można sobie spokojnie to olać, czy może są jakies problemy za niezapłacenie? Duzo słyszałem sprzecznych opinii w tym temacie więc postanowiłem się poradzić.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 6
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Takie pytanie - otóż dziś dostaełem mandat za picie w miejscu publicznym w wysokości 50zł, ale z faktu że jestem studentem i raczej wolałbym płacenie ominąć - mam pytanie. Czy można sobie spokojnie to olać, czy może są jakies problemy za niezapłacenie? Duzo słyszałem sprzecznych opinii w tym temacie więc postanowiłem się poradzić.

Parę lat temu 4 dokładnie rownież dostałem, ale to była 100. Jako student olałem, od dwóch lat płacę podatki i nic nie było, żadnych listów itp. Więc śpij spokojnie :)
Odnośnik do komentarza

Kiedyś dostałem mandat za przejście na czerwonym świetle w wysokości 250 zł (biegłem na autobus). Byłem już wtedy studentem. Mandat oczywiście przyjąłem (nie omieszkując powiedzieć kilku miłych słów nt. skuteczności straży miejskiej) no i cisza. Po kilku miesiącach odezwał się komornik, który chciał wyegzekwować ściągnięcie mandatu. Sprawa oczywiście rozeszła się po kościach, bo jako student nie miałem stałych dochodów, ani żadnego papierka, że np. komputer, czy konsola należą do mnie. Dodatkowo moja mama pracuje w banku i z tego co się dowiadywała to takie mandaty nie wchodzą do żadnego Krajowego Rejestru Dłużników i "nie brudzą w papierach".