Jump to content

Mandacik

Guest

Recommended Posts

Takie pytanie - otóż dziś dostaełem mandat za picie w miejscu publicznym w wysokości 50zł, ale z faktu że jestem studentem i raczej wolałbym płacenie ominąć - mam pytanie. Czy można sobie spokojnie to olać, czy może są jakies problemy za niezapłacenie? Duzo słyszałem sprzecznych opinii w tym temacie więc postanowiłem się poradzić.

Takie pytanie - otóż dziś dostaełem mandat za picie w miejscu publicznym w wysokości 50zł, ale z faktu że jestem studentem i raczej wolałbym płacenie ominąć - mam pytanie. Czy można sobie spokojnie to olać, czy może są jakies problemy za niezapłacenie? Duzo słyszałem sprzecznych opinii w tym temacie więc postanowiłem się poradzić.

Parę lat temu 4 dokładnie rownież dostałem, ale to była 100. Jako student olałem, od dwóch lat płacę podatki i nic nie było, żadnych listów itp. Więc śpij spokojnie :)

Różnie to z tym bywa. Jako student możesz raczej spać spokojnie. Choć nawet po roku potrafił poborca do mnie przyleźć - jak już zapomniałem o mandacie. Ale w tym momencie mówiłem, że jestem bezrobotny, uczę się i nie mam żadnego majątku. Po jakimś czasie przyszła decyzja o umożeniu mandatu. Jak już podjąłem oficjalne zatrudnienie i dostałem mandat nie płacąc go, urząd skarbowy potrafił to sobie odciągnąć od zwrotu od podatku. Więc generalnie rzecz biorąc możesz mandat spokojnie olać. Nie będą w stanie go od Ciebie wyegzekwować. Jak przyjdzie ktoś do domu, to niech domownicy najlepiej powiedzą, że nie wiedzą gdzie jesteś i nie chcą wiedzieć;) A jak już na Ciebie trafi, to powiedz mu spokojnie, że jesteś biednym studentem bez majątku, w domu nic nie jest Twoją własnością, jesteś na utrzymaniu rodziców, etc. Po prostu przedstaw sytuację w ten sposób, że nie masz jakichkolwiek środków żeby zapłacić. Po jakimś czasie powinno przyjść umożenie. Tudzież znowu poborca i sytuacja się powtórzy - do skutku, którym będzie w końcu umożenie. Tak to było w moim przypadku. Z sześć razy sytuacja się powtarzała.