Posted February 18, 201015 yr Okladki sa czasem wysmienite, jak ta z najnowszego nr... ... czasem zas pstrokate, z naprawde kiepskimi artworkami (niestety coraz czesciej sie zdarzaja IMO). Uwazam, ze PE powinno wzorem, np. GI ograniczyc tekst na okladce do minimum i naprawde rozwaznie dobierac materialy graficzne na covery (nr 151, to przyklad jak powinno byc to zrobione). Do szaty graficznej, jako takiej nie mam zastrzezen, lecz rowniez uczynilbym ja bardziej minimalistyczna, czasem za duzo napackanej grafiki jest. Dorwalem ostatnio Game Informera i to jest dla mnie wyznacznik idealnie opracowanego graficznie magazynu. Co wy myslicie?
February 19, 201015 yr Cóż muszę się z tobą zgodzić, najnowsza okładka to kierunek w jakim powinny zmierzać wszystkie następne projekty okładek dla PSX Extreme. W końcu napis "Największy w Polsce magazyn o konsolach" zobowiązuje by prezentować najwyższy poziom. A z tym czasem bywa różnie, choćby okładka nr.149 z tym gonzem z Avatara. Nawet gdybym był fanem tego filmu to nie dałbym czegoś takiego jako art, bo prezentował się średnio i bardziej pasował do czasopisma dla dzieci lub niskobudżetowej gazety o grach niż do PSX'a. Same kolory i ilość tekstu czasem również nie jest najlepiej dobrana. Moim zdaniem minimalizm to najlepsze rozwiązanie, które w obecnych czasach jest wyznacznikiem profesjonalizmu, czasy jarmarcznych kolorków i ogromnej ilości tekstu na okładkach już przeminęły...
February 20, 201015 yr Okładka najnowszego numeru to absolutny majstersztyk i uważam, że PE powinno pójść w stronę minimalizmu jak zagraniczne pisma. Oprawa w PE jest bardzo ładna, ale byłbym za zminimalizowaniem ilości tabelek itp. Wszystko uprościć, zrobić kilka wiodących barw, aby było przejrzyście, prosto i profesjonalnie. Teraz także jest pro, ale jakoś zbyt młodzieżowo Myślę, że PE samo się obroni i nie potrzeba zawalać m.in okładek przytłaczającą ilością napisów.
February 22, 201015 yr Panowie, oprawa graficzna nie jest równa tylko okładce, ale też wystrojowi wnętrza pisma. A z tym - nie oszukujmy się, jest słabo mówiąc najdelikatniej. Tła są już jednokolorowe (białe w 90%), recenzje podobne do siebie jakby były robione w wszystkie w jeden dzień (ew. 3 dni... głupawki ) albo w szablonie w powerpoincie do recenzji, z okienkami "kliknij by wstawić screena". Dużo z czytelników chciało minimalizmu i przejrzystości, no i dostaliśmy wszyscy graficzną surówkę i biedę. Rozprawy o okładce w tej chwili nie mają większego sensu, od roku lecą tylko w tym tonie, a i sama Pani Ścierska już powiedziała 2 miechy temu (przy okazji dyskusji o okładce #149 z Avatarem) że taka była wola czytelników i tak jest: (...)Z tego co pamiętam, a pamiętam dobrze - to większość czytelników nie chciała okladek typu (131b, 132 itd). Zresztą okladki z roku 2009 moim zdaniem wyszły fajnie i dobrze wkomponowały się w klimat growy, o czym świadczyły Wasze czyli czytelników wysokie oceny (Resident, Killzone, RDR, Splinter, Batman.)(...)
February 23, 201015 yr Zgadzam się. Okładka z najnowszego numeru jest świetna i w tym stylu powinny być tworzone kolejne. Jak najmniej naćkanych napisów, a jeśli już mają się pojawić - to tak jak w tej z Heavy Rain, gdzie napisy zostały w prosty sposób wtopione w tło. Zabieg ten nie jest niczym wielkim, a daje świetny efekt. Podobnie rzecz wyglądała w przypadku okładki ze Splinter Cell: Conviction - naprawdę, aż miło się na nią patrzyło Mam nadzieję, że w przyszłości nie będzie takich wpadek jak okładka Avatara z fatalną żółtą czcionką, w dodatku z czarnym, grubym obrysem.
February 24, 201015 yr Pisałem już o tym dawno temu, że okładki PSXa są zbyt pstrokate. Zdarzały się dosłownie dwie na rok z dobrze dobranymi artami, z mała ilością tekstu i dobra, pasującą do całości, czcionką. Ale widzę postęp bo idiotycznego napisu "Playstation Xbox Nintendo" już nie ma. Bloku tekstu obok loga PSX też już od kilkunastu numerów nie widziałem ale cała reszta (Przykład? Okładka z motywem z ME2) jest częściej kiczowata niż stylowa (Jak numer 151). Ja wiem jaki zamysł ma Sciera na okładki. Czasem oryginalność, czsem damy co mamy a czasem zrobimy coś "fajowego". Ale warto by było, patrząc na ten temat, zastanowić się czy stylowe okładki co miesiąc nie sa lepszym pomysłem niż olewanie tego aspektu. W końcu odzew jest duży i gdy czoło magazynu jest tak pięknie wykonane to mamy docenienie starań "Panów od odkładki". PS: A jeżeli te gówniane okładki z Avatarem, Mass Effectem 2 to czyjś celowy zabieg i ta osoba myśli nadal, że one sa fajne to gratuluję bezguścia. Edited February 24, 201015 yr by Gooral
March 8, 201015 yr Frustrują mnie tabelki z ocenami. Wolałem te stare: miały fajne czerwone oceny, i w ogóle były takie pozytywnie kiczowe, kolorowe i stylowe. Nowe nie mają tego klimatu, są strasznie poważne, surowe, i jednokolorowe.
May 1, 201015 yr ee chyba inne pisma przeglądamy hehe. w porównaniu do konkurencji za dychę, gdzie z lupą trzeba przeglądać to dla mnie jest bardzo czytelnie
May 1, 201015 yr Oprawa jest ok , okładki tym bardziej. A porównując do konkurencji to już sam luksus. Jeden mankament jest jednak. Nie wiem jak u was ale w moich nowszych egzemplarzach rozmazuje się tusz. Chyba drukarnia oszczędza troszkę Nie żeby cała gazetka się rozmazywała ale raz na 2 numery taki incydent się zdarza u mnie.
August 17, 201113 yr Jak zapewne zauważyliście, w PE dominują dwie formy składu tekstu: justowanie i wyrównanie do lewej. Czy macie jakieś własne obserwacje odnośnie tego, które teksty wygodniej Wam się czyta? Czy np. może mieć to związek, że felietony wolelibyście bez justowania, a może jest dobrze tak jak teraz? A co z recenzjami, które najczęściej są bez justowania? PS Temat reaktywowałem, aby nie zakładać nowego. Wszak skład tekstu jak najbardziej podpada pod oprawę graficzną .
August 22, 201113 yr Sklad tekstu od momentu zmiany wydawcy jest delikatnie mowiac do niczego. Niem kto sie tym zajmuje, ale kompletnie sie na tym nie zna. Tekst co linijke ma inny rozmiar, beznadziejnie to wyglada, jeszcze gorzej czyta. Przede wszystkim, Perezie, znajdzcie kogos kompetentnego na to stanowisko kto potrafi skladac tekst (choc, w najnowszym numerze nie jest to az tak rzucajace sie w oczy, widac ktos po 3 miesiacach nauczyl sie justowac tekst bez zmiany rozmiaru czcionki co 1 linijke). PS. Najwiekszym, wg mnie, problemem nowego PSX jest w dalszym ciagu gowniany, wymemlany papier i okladka, ktora powinna byc sztywna, potrzymaj drogi Perezie wasza gazetke i jaki kolwiek numer wczesniej (o ile pamietam 2 ostatnie lata byly idelane jesli chodzi o sztywnosc okladki, jakosc papieru). PS 2. Jesli chodzi o szate graficzna, dalej jest sterylnie, aczkokolwiek przypadly mi do gustu kolorowe ramki w Playtestach (zwlaszcza Resistance 3, wyglada jesli chodzi o rozmieszczenie screenow, kompozycje, juz naprawde dobrze). PS3. Gryzlo mnie to zeby zapytac juz 3 miesiace. Kto wyciagal screeny do recenzji LA Noire (3 miesciace temu).? Szare, bure, nie pokazujace doslownie niczego, przeciez ta gra miejscami wyglada pieknie, a ktos walnal pare niemalze identycznych, paskudnych screenow. To tyle, jest troche lepiej, a bedzie juz calkiem dobrze po zmianie papieru
September 22, 201113 yr Loga gier fajniej będą wyglądały na stronie, jeśli ich krawędzie pojedziecie lekko rozmyciem czy czymś podobnym. Teraz takie logo np Fify 12 wygląda padaczkowo [szczególnie sama liczba 12]. Tak samo autko przy w WRC. Ble.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.