Skocz do zawartości

Awaryjność PS3


Rekomendowane odpowiedzi

kupilem swoja konsole pod koniec kwietnia 09'( werjsa 80gb), na razie nie mam zadnych problemow. Ale jak wchodze tutaj to czytam posty z przerazeniem...strasznie padaja te konsole. Powiedzcie mi, te awarie to w wiekszosci przypadkow sa w wersjach 40 i 60 gb? Mam kolege, co ma ps3 kupione w dniu premiery i z jego konsola nic sie nie dzieje.

Edytowane przez genjuro
Odnośnik do komentarza

Moja konsola ma już rok i jak na razie działa bez zarzutów (czasami tylko zwiechy ale to bardzo rzadko) tyle tylko że jak ją kupiłem to prawie jej nie było słychać, a teraz wydaję się troszkę głośniejsza jak pracuje (regularnie ją "przedmu(pipi)e";) ).

Edytowane przez S_600
Odnośnik do komentarza

Powiedzcie mi, te awarie to w wiekszosci przypadkow sa w wersjach 40 i 60 gb? Mam kolege, co ma ps3 kupione w dniu premiery i z jego konsola nic sie nie dzieje.

jakby przesledzic ten temat od poczatku to sobie zobaczycie jak to na poczatku co niektorzy niedowierzali jak ktos pisal o padnieciu konsoli, bylo niemal wmawiane ze PS3 ma 100% bezawaryjnosc, a bylo tak ze o tych awariach sie nie slyszalo bo kazdy mial je na gwarancji, czyli jak padla to sie oddalo do sklepu i dali nowa i gralo sie dalej

 

teraz jak maja ludzie pokonczone gwarancje i zaczynaja padac, to szuka sie po necie pomocy jak to naprawic czy to cos powaznego itd. i dopiero teraz widac jaki jest problem awaryjnosci tej konsoli bo ludzie zaczynaja sie wpisywac i szukac pomocy

 

co do 80GB, tak jak wyzej, na razie sa na gwarancji wiec nie slyszy sie o padaniu tych modeli tak wiele jak tych ktore trzeba juz naprawiac na wlasna reke czyli starsze, 60Gb i 40GB.

sam tez mam teraz najnowsza 80GB i chodzi bez zarzutu, chociaz jakies zwieszki miala, ale to zawsze wina programowa i dopuszczalna...miejmy jednak nadzieje ze 80GB dluzej pociagna od 60GB jesli chodzi o awarie plyt, bo lasery to zawsze padaly i beda padac bo to akurat rzecz ktora sie "zużywa"...

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

myslisz ze ktos tu jest jasnowidzem?

jeszcze nie wiesz nawet czy i co mozna naprawic, a juz wyprzedzasz pytania ile moze chodzic

wazniejsze jest czy w gole mozna naprawic bez wymiany plyty...

 

Ok, rozumiem. Myślałem tylko, że YLOD to "standardowa" usterka i z góry wiadomo jak to naprawić i jak długo mniej-więcej po takiej naprawie konsola ma szansę działać. Ale skoro to jedna wielka niewiadoma, to nie opłaca się tego naprawiać i potem ciągle myśleć "ile mi grania jeszcze zostało", hłehłe.

 

Pozostaje zbierać kasę na slima, brzydkiego slima...

Odnośnik do komentarza

to jest taka sama niewiaodma jak nowa konsola

z tym ze na nowa masz o wiele dluzszy okres gwarancyjny i gwarancja obejmuje wszystkie usterki

 

to ze naprawisz jedna usterke nie oznacza w cale ze za tydzien np. Ci laser nie walnie i nei bedziesz musial wybulic kolejnych pieniedzy, bede powtarzal to co juz powtarzalem wczesniej, PS3 jak miec to tylko na gwarancji SONY, jak sie konczy to sprzedawac i kupowac nastepna bo jak padnie to beda niepotrzebne nerwy...szkoda tylko ze ta gwarancja Sony taka krotka...

Odnośnik do komentarza

to jest taka sama niewiaodma jak nowa konsola

z tym ze na nowa masz o wiele dluzszy okres gwarancyjny i gwarancja obejmuje wszystkie usterki

 

to ze naprawisz jedna usterke nie oznacza w cale ze za tydzien np. Ci laser nie walnie i nei bedziesz musial wybulic kolejnych pieniedzy, bede powtarzal to co juz powtarzalem wczesniej, PS3 jak miec to tylko na gwarancji SONY, jak sie konczy to sprzedawac i kupowac nastepna bo jak padnie to beda niepotrzebne nerwy...szkoda tylko ze ta gwarancja Sony taka krotka...

 

Dokładnie. Dla tego właśnie lepiej kupić nówkę, gwara się będzie kończyć to sprzedam i kupię następną.

Ta generacja to jeden wielki syf jeśli chodzi o hardware.

Odnośnik do komentarza

mam problem z FIFA 10 na PS3. przy wznowieniach gry, np. rozpoczynajac od srodka, z autu, z "piatki" i z rogu, okropnie spada mi framerate. mam wrazenie ze gra chodzi wtedy 5 klatek na sekunde. trwa to roznie, od 2 do nawet 8. bardzo to przeszkadza i utrudnia gre. mialem ten sam problem przy FIFIE 09 ale wtedy w telewizorze powylaczalem rozne opcje poprawienia obrazu i zadzialalo. teraz, kiedy wszystko jest wylaczone problem powrocil. FIFA 09 chodzi idealnie, 10 przycina i nie da sie normalnie grac. nie wiem o co chodzi.

Odnośnik do komentarza

mam problem z FIFA 10 na PS3. przy wznowieniach gry, np. rozpoczynajac od srodka, z autu, z "piatki" i z rogu, okropnie spada mi framerate. mam wrazenie ze gra chodzi wtedy 5 klatek na sekunde. trwa to roznie, od 2 do nawet 8. bardzo to przeszkadza i utrudnia gre. mialem ten sam problem przy FIFIE 09 ale wtedy w telewizorze powylaczalem rozne opcje poprawienia obrazu i zadzialalo. teraz, kiedy wszystko jest wylaczone problem powrocil. FIFA 09 chodzi idealnie, 10 przycina i nie da sie normalnie grac. nie wiem o co chodzi.

 

Nie pocieszę Cię, bo miałem dokładnie takie same obiawy przed zgonem mojej konsoli (też fifa 09, tyle, że grałem tylko online, ale to na bank nie była wina neta).

Na szczęście (w nieszczęściu) konsola mi padła podczas przeglądania PSS, więc gra nie utkwiła w konsoli.

 

Mam nadzieję, że u Ciebie jednak to co innego.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

O to moja historia ;] :

 

Po 21 miesiącach moja 40Gb Play'ka pokazała mi YLOD'a ,więc jak przeczytałem na tym forum to dowiedziałem się, że mam szanse dostać nową konsolę (lub naprawioną) za free jeśli się powołam na niezgodność towaru z umową, bo jesteśmy w UE itd. Mi się udało dostać konsole po równym miesiącu od czasu kiedy to zgłosiłem, ale w papierach napisali mi, że konsola została "Doprowadzana do stanu zgodnego z umową". Nie przejąłem się tym, bo w końcu dostałem za darmo.

 

Dzisiaj się zabieram za rozpakowanie i ściągam nowy fw 3.0 wszystko spoko, działa itd. zadowolony jestem do czasu, gdy sobie odpalam cod4 i już podczas 1 meczu pojawiają się pierwsze szopki :/ tzn. nagle wentylator wchodzi na najwyższe obroty i "wyje" niemiłosiernie ( jak przy tzw. fun teście), przestraszony wyłączam grę, ale wycie nie znika do czasu, aż konsoli nie wyłączę :/ . Próbuje ponownie i to samo, próbuje z inną grą i znowu to samo ciągle po ok. 5 minutach w grze zaczyna wentylator pracować na max. obrotach i się ładnie nagrzewa. A w XMB wszystko normalnie chodzi

 

 

Więc moje pytanie Czy ktoś miał podobny problem ????? Może to wina nowego FW, albo dostałem zj.ebaną konsolę . WTF ??!!

Odnośnik do komentarza

Piszesz tak niespójnie, że w końcu nie wiem czy dostałeś nową konsolę, czy starą Ci naprawili. Jeśli nowa, to oddaj na reklamacje do Sony. Jeśli stara, to do sklepu - powiedz że albo ją właściwie naprawią, albo dają nową, albo oddają kasę, albo idziesz do sądu.

Odnośnik do komentarza

Sprzedałem w wakacje x360 żeby kupić ps3, ale gdy zobaczyłem temat o awaryjności na tym i innym forum to się złapałem za głowę i wstrzymałem z zakupem, ba nawet zacząłem rozważać modernizacje pc, który obecnie służy tylko do netu. Ale zauważyłem w gazetce mediaexpert, który jest też u mnie w mieście że ps3 slim jest za 1288 i można wykupić gwarancję na 5 lat. Nie wiem ile to będzie kosztować wykupienie tej dodatkowej gwarancji, ale o to co jest pokrótce w opisie:

 

 

"Gwarancja Plus nawet do 5 lat to nazwa ubezpieczenia zawartego pomiędzy Klientem a firmą ubezpieczeniową oznaczoną w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

 

KORZYŚCI DLA KLIENTA

 

Bezpłatne naprawy sprzętu

Po zakończeniu gwarancji producenta lub sklepu, bądź w przypadku awarii Klient nie ponosi kosztu naprawy sprzętu objętego Gwarancją PLUS nawet przez 5 lat.

 

Wymiana na nowy sprzęt

W przypadku uszkodzeń, których naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna, Klient otrzyma nowy sprzęt o takich samych lub porównywalnych parametrach.

 

Niska cena polisy

Oszczędność w stosunku do kosztów zakupu nowego sprzętu lub drogiej naprawy w wyspecjalizowanym serwisie.

 

Brak udziału własnego

Ubezpieczenie pokrywa 100% kosztów do wysokości sumy ubezpieczenia, bez limitu ilości napraw.

 

Telefoniczne zgłaszanie uszkodzeń

Wystarczy zadzwonić pod numer podany w Polisie i zgłosić uszkodzenie.

 

Łatwy zakup

Polisę możesz otrzymać w dniu zakupu sprzętu lub w ciągu 14 dni po jego nabyciu. Wystarczy złożyć podpis!

 

Dodatkowa korzyść

W 3 roku otrzymasz nowy sprzęt zamiast naprawy. Obowiązuje to tylko grupę produktów o cenie poniżej 300 złotych.

 

Specjalna oferta

W przypadku awarii wymieniamy sprzęt na nowy! Jeśli dane urządzenie nie jest dostępne gwarantujemy inne o porównywalnych parametrach.

 

Wygodne zgłaszanie szkody

Dzwonisz do Centrum Autoryzacji Szkód na telefon podany w Polisie. Sprzęt powyżej 10 kg - Centrum Autoryzacji Szkód umawia wizytę technika w domu, w dogodnym terminie. Sprzęt poniżej 10 kg ? uszkodzony sprzęt należy przekazać do wskazanego serwisu i odebrać w ustalonym terminie.

 

 

Przed zgłoszeniem awarii sprawdź:

- czy urządzenie jest podłączone zgodnie z instrukcją obsługi?;

- czy urządzenie nie ma usterki, która może być usunięta samodzielnie, np. przepalony bezpiecznik, blokada, zanieczyszczenie?;

 

Do zgłaszania awarii przygotuj dokument ubezpieczenia (Polisę) i dowód zakupu sprzętu.

 

Sprzedawane w naszych sklepach urządzenia zazwyczaj objęte są gwarancją producenta, której warunki opisuje karta gwarancyjna. Oprócz tego jesteś chroniony Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 22 lipca 2002 roku (Dz.U. z 2002, nr 141, poz 1176). Ustawa daje Ci węższe lub szersze uprawnienia niż gwarancja producenta.

 

Umowę ubezpieczenia zawierasz za pośrednictwem sklepów Mediaexpert, natomiast naprawą i wymianą sprzętu kieruje wyspecjalizowane Centrum Autoryzacji Szkód. Po zakupie ubezpieczenia możesz z niego zrezygnować w ciągu 30 dni od dnia zakupu. Jeśli w międzyczasie nie została zgłoszona szkoda otrzymasz pełen zwrot składki.

 

 

Polisa nie obejmuje awarii lub zniszczeń wywołanych:

- rażącym zaniedbaniem lub umyślnym uszkodzeniem, np. w wyniku frustracji,

- nieprzestrzeganiem instrukcji producenta sprzętu,

- przyczynami zewnętrznymi, takimi jak: wirus komputerowy, ogień, kradzież, pogoda lub awariami spowodowanymi przez wadliwe podłączenie do sieci gazowej, instalacji elektrycznej lub wodociągowej,

- używaniem dodatkowego wyposażenia, niezgodnego z zalecanym przez producenta,

- samodzielnym modyfikowaniem sprzętu,

- wadami ekranów plazmowych i LCD polegających na zanikaniu punktów lub ?zamieraniu? obrazu.

Polisa nie pokrywa kosztów:

- wymiany elementów podlegających zużyciu: baterie, bezpieczniki, lampy,

- będących następstwem zwykłego zużycia sprzętu, korozji, zmian estetycznych, które nie wpływają na prawidłowe działanie produktu,

- naprawy lub wymiany wywołanej nieprawidłowym działaniem jakiegokolwiek oprogramowania komputerowego, zabezpieczeń antywirusowych lub zewnętrznych akcesoriów,

- naprawy wykonanej poza siecią serwisów wskazanych przez Centrum Autoryzacji Szkód.

Polisa nie obejmuje niektórych urządzeń wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Szczegóły sprawdź w Warunkach Ubezpieczenia. Zapoznaj się z pełnym zakresem wyłączeń w Warunkach Ubezpieczenia. Otrzymasz je w każdym sklepie Mediaexpert lub na stronie internetowej www.mediaexpert.pl ".

 

 

Wygląda korzystnie, przy czym ciekawe jak potraktuja napęd po upływie roku.

Jutro skoczę i dowiem się ile ta "gwarancja plus" w przypadku ps3 slim będzie kosztować.

Odnośnik do komentarza

Sprzedałem w wakacje x360 żeby kupić ps3, ale gdy zobaczyłem temat o awaryjności na tym i innym forum to się złapałem za głowę i wstrzymałem z zakupem, ba nawet zacząłem rozważać modernizacje pc, który obecnie służy tylko do netu. Ale zauważyłem w gazetce mediaexpert, który jest też u mnie w mieście że ps3 slim jest za 1288 i można wykupić gwarancję na 5 lat. Nie wiem ile to będzie kosztować wykupienie tej dodatkowej gwarancji, ale o to co jest pokrótce w opisie:

 

 

"Gwarancja Plus nawet do 5 lat to nazwa ubezpieczenia zawartego pomiędzy Klientem a firmą ubezpieczeniową oznaczoną w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

 

KORZYŚCI DLA KLIENTA

 

Bezpłatne naprawy sprzętu

Po zakończeniu gwarancji producenta lub sklepu, bądź w przypadku awarii Klient nie ponosi kosztu naprawy sprzętu objętego Gwarancją PLUS nawet przez 5 lat.

 

Wymiana na nowy sprzęt

W przypadku uszkodzeń, których naprawa jest niemożliwa lub nieopłacalna, Klient otrzyma nowy sprzęt o takich samych lub porównywalnych parametrach.

 

Niska cena polisy

Oszczędność w stosunku do kosztów zakupu nowego sprzętu lub drogiej naprawy w wyspecjalizowanym serwisie.

 

Brak udziału własnego

Ubezpieczenie pokrywa 100% kosztów do wysokości sumy ubezpieczenia, bez limitu ilości napraw.

 

Telefoniczne zgłaszanie uszkodzeń

Wystarczy zadzwonić pod numer podany w Polisie i zgłosić uszkodzenie.

 

Łatwy zakup

Polisę możesz otrzymać w dniu zakupu sprzętu lub w ciągu 14 dni po jego nabyciu. Wystarczy złożyć podpis!

 

Dodatkowa korzyść

W 3 roku otrzymasz nowy sprzęt zamiast naprawy. Obowiązuje to tylko grupę produktów o cenie poniżej 300 złotych.

 

Specjalna oferta

W przypadku awarii wymieniamy sprzęt na nowy! Jeśli dane urządzenie nie jest dostępne gwarantujemy inne o porównywalnych parametrach.

 

Wygodne zgłaszanie szkody

Dzwonisz do Centrum Autoryzacji Szkód na telefon podany w Polisie. Sprzęt powyżej 10 kg - Centrum Autoryzacji Szkód umawia wizytę technika w domu, w dogodnym terminie. Sprzęt poniżej 10 kg ? uszkodzony sprzęt należy przekazać do wskazanego serwisu i odebrać w ustalonym terminie.

 

 

Przed zgłoszeniem awarii sprawdź:

- czy urządzenie jest podłączone zgodnie z instrukcją obsługi?;

- czy urządzenie nie ma usterki, która może być usunięta samodzielnie, np. przepalony bezpiecznik, blokada, zanieczyszczenie?;

 

Do zgłaszania awarii przygotuj dokument ubezpieczenia (Polisę) i dowód zakupu sprzętu.

 

Sprzedawane w naszych sklepach urządzenia zazwyczaj objęte są gwarancją producenta, której warunki opisuje karta gwarancyjna. Oprócz tego jesteś chroniony Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 22 lipca 2002 roku (Dz.U. z 2002, nr 141, poz 1176). Ustawa daje Ci węższe lub szersze uprawnienia niż gwarancja producenta.

 

Umowę ubezpieczenia zawierasz za pośrednictwem sklepów Mediaexpert, natomiast naprawą i wymianą sprzętu kieruje wyspecjalizowane Centrum Autoryzacji Szkód. Po zakupie ubezpieczenia możesz z niego zrezygnować w ciągu 30 dni od dnia zakupu. Jeśli w międzyczasie nie została zgłoszona szkoda otrzymasz pełen zwrot składki.

 

 

Polisa nie obejmuje awarii lub zniszczeń wywołanych:

- rażącym zaniedbaniem lub umyślnym uszkodzeniem, np. w wyniku frustracji,

- nieprzestrzeganiem instrukcji producenta sprzętu,

- przyczynami zewnętrznymi, takimi jak: wirus komputerowy, ogień, kradzież, pogoda lub awariami spowodowanymi przez wadliwe podłączenie do sieci gazowej, instalacji elektrycznej lub wodociągowej,

- używaniem dodatkowego wyposażenia, niezgodnego z zalecanym przez producenta,

- samodzielnym modyfikowaniem sprzętu,

- wadami ekranów plazmowych i LCD polegających na zanikaniu punktów lub ?zamieraniu? obrazu.

Polisa nie pokrywa kosztów:

- wymiany elementów podlegających zużyciu: baterie, bezpieczniki, lampy,

- będących następstwem zwykłego zużycia sprzętu, korozji, zmian estetycznych, które nie wpływają na prawidłowe działanie produktu,

- naprawy lub wymiany wywołanej nieprawidłowym działaniem jakiegokolwiek oprogramowania komputerowego, zabezpieczeń antywirusowych lub zewnętrznych akcesoriów,

- naprawy wykonanej poza siecią serwisów wskazanych przez Centrum Autoryzacji Szkód.

Polisa nie obejmuje niektórych urządzeń wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej. Szczegóły sprawdź w Warunkach Ubezpieczenia. Zapoznaj się z pełnym zakresem wyłączeń w Warunkach Ubezpieczenia. Otrzymasz je w każdym sklepie Mediaexpert lub na stronie internetowej www.mediaexpert.pl ".

 

 

Wygląda korzystnie, przy czym ciekawe jak potraktuja napęd po upływie roku.

Jutro skoczę i dowiem się ile ta "gwarancja plus" w przypadku ps3 slim będzie kosztować.

 

 

nie chce cie martwic :) ale daremna twoja droga :) ta gwarancja nie obejmuje konso:(l tak np jest w sklepie dla idiotow , kupowalem 3 dni temu konsole to pytalem :(

Odnośnik do komentarza

Ok, byłem i generalnie jest tak: 1 rok gwarancja producenta i 4 lata polisa. Cena polisy to 20% wartości sprzętu. Czyli dopłacająć 257 zł 60 groszy mamy gwarancje na 5 lat. W razie awarii dzwoni się do nich i sami przyjeżdzają po sprzęt. Sprzedawca poinformował mnie że do zawarcia polisy potrzebny jest dowód osobisty, co mnie osobiście nie zdziwiło.

Odnośnik do komentarza

Nie o to pytam. Jak będziesz się jeszcze dowiadywał, to zapytaj czemu w ofercie jest "do 5 lat" a nie "5 lat" gwarancji, oraz, czy ubezpieczenie przypadkiem nie wygasa po pierwszej naprawie - takie kruczki są powszechne i nie podają ich na stronie www, tylko gdzieś w umowie.

Odnośnik do komentarza

bo tak jest

to nie jest typowa gwarancja tylko ubezpieczenie

 

nie wazne co sie stanie w tym okresie 5 lat, nawet mozna zniszczyc ja i tak dadza nowa, ale oczywiscie juz traci sie okres ochronny

 

pytanie mozna tylko zadac jak sie dostaje nowa to czy gwara producenta jest kolejny rok czy nie? wydaje sie ze nie bo przeciez gwarancja liczy sie od daty zakupu czyli wazny paragon a nowego nam przeciez nie dadza...

Odnośnik do komentarza

Oj, w ostatniej części to mylisz się na pewno. Zawsze dostając nową konsolę, nie ważne z jakiego tytułu, możesz żądać pokwitowania wydania, a gwarancja biegnie na nowo.

Analogicznie, również termin roszczenia z tytułu niezgodności towaru... biegnie od nowa.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...