Skocz do zawartości

Awaryjność PS3


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze, to zdecyduj się gdzie zadajesz pytanie; najlepiej na właściwy temat, a nie kopiujesz to samo po kilku tematach.

 

Po drugie, jeśli chcesz zgrać save, musisz zainwestować w metodę wskrzeszania konsoli z ylod'em, wielokrotnie tutaj przytaczaną. Inaczej konsoli nawet nie włączysz. Taniej Cię jednak wyjdzie odpuścić sobie te save i sformatować dysk pod windą, albo drugą konsolą. Jeśli chcesz deaktywować system, możesz bez wskrzeszania konsoli zadzwonić na infolinię Sony i tam o to poprosić.

tak na wszelki wypadek zapytam

chodzi o usuniecie konta z konsoli po podaniu jej numeru seryjnego?

dziala to w przypadku tylko polskich kont czy wszystko moga wykasowac?

 

 

a dla zainteresowanych tematem "empik i zepsuta konsola miedzy 12 a 24 miesiacem od zakupu"

dzis dostalem list o tresci

 

informuje, iz konsola ps3 ktora reklamowal pan w naszym salonie zostala przyjeta przez serwis na podstawie ustawy o sprzedazy konsumenckiej. wszelkie koszty naprawy pokrywa sony computer entertainment. niestety nie mozemy podac panu przewidzianego terminu odbioru konsoli. poinformujemy pana o mozliwosci jej odbioru gdy tylko do nas dotrze

Odnośnik do komentarza

Sprzedawaj puki działa. Moja po takich naprawach średnio 5 dni trzymała i znowu to samo się działo...

Tak. Sprzedawaj. Weź tylko pod uwagę, że kupujący może wręczyć Ci reklamację z tytuły niezgodności towaru z umową. Jeśli chcesz stawać po drugiej stronie barykady to proszę bardzo.

No chyba, że zaznaczysz wyraźnie w aukcji, że konsola może działać 5 minut lub 5 lat i nie bierzesz za to odpowiedzialności. Ale wtedy nie liczyłbym na to, że ktoś to kupi.

Odnośnik do komentarza

No mnie nie stać na drugą i nadal jak debil czekam,w piątek mijają 3 tygodnie jak wyjechała za granice więc się do nich musze odezwać,dziś napisałem do rzecznika na Sony i do miejscowego na reklamacje.Takie rzeczy nei do pomyślenia na zachodzie,u nas łaska że w ogóle ci konsole sprzedają drożej niż w innych krajach.

 

W końcu ją mam :P konsola była naprawiona po 5 dniach,czekałem na nią 52 dni.

Edytowane przez Litwin25
Odnośnik do komentarza

Mam spory problem ze swoją PS3ką. Konsolę mam 15 miesięcy i do tej pory wszystko działało bez zarzutu. Jednak wczoraj brat odpalał jakieś demko, konsola się zawiesiła. Gdy po resecie włączał ją zaczęła wydawać dziwne dźwięki i pojawia się(i to po paru minutach) komunikat: CANNOT START. HE CORECT HARD DISK NOT FOUND.

 

Próbowałem wyjmować i wkładać dysk, resetowałem konsole dziesiątki razy, próbowałem się też dostać do menu systemowego, ale konsola na nic nie reaguje, wciąż wyśwetla ten komunikat.

 

MIał ktoś ten problem?? Gwarancja się skończyłą, więc muszę to naprawić domowymi sposobami. Wymiana dysku wystarczy??

 

BTW słyszałem, że gwarancja jest na rok, ale można zwrócić sprzęt do sklepu na podtawie niezgodności z umową w ciągu 2ch lat.

Odnośnik do komentarza

When I went to start my PS3 last night, I got this error:

 

"Cannot start. The correct hard disk was not found."

 

When I did a search on this error, I found many types of possible solutions including taking out the hard drive and putting it back to wiping out the ps3.

 

There's a thread on AVS about this error but the user was installing a new drive. I was getting this error on the original drive on my Novmeber 2006 60GB Ps3.

 

I fixed this error in about 60 seconds. I saw a post by Martez explaining how to bring up the PS3's debug menu. Here's what I did.

 

1. Made sure the PS3 was off.

2. Pressed and held the power button until I heard 2 beeps. I then let it go. Otherwise the PS3 powers off if I hold it too long.

3. From the debug menu, I selected "Restore File System".

4. A couple button presses later, my PS3 was alive again. Everything was the same as it was before.

 

Hope this helps.

 

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1099723

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Siedzę sobie przed kompem, dostaję sms'a. Kumpel pisze, że PS3 40Gb piznęła tak, że korki na klatce wywaliło...

 

Podeślę namiary na Juchego.

 

Ktoś już miał taki przypadek, że wywala korki ? Jest szansa, że to tylko zasilacz ? (przeglądam temat dosyć często i chyba o niczym takim nie czytałem) Kumpel dzwonił już do jakiegoś serwisu i many powiedział, że naprawa tej usterki (z opisu jaki podał) to 300zł i daje podobno 6 miesięcy gwarancji na naprawę O_o

 

Hm... Piątek 13.

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

donsterydo:

duza szansa ze to tylko zasilacz, nawet na pewno to zasilacz...

jesli to zasilacz to 300zl za zasilacz to przegiecie, 100-200zl max zaleznie od zasilacza

po za tym gwarancje to mozna na wymiane zasilacza dac rok czy 2, w tym przypadku i tak gwarant by zwalil wine na czynniki zewnetrzne, np. przepiecie w sieci i by Ci zapewne gwarancji nie uznal, chociaz to i tak malo prawdopodobne zeby znow mu sie cos stalo bo praktycznie w gole o tym sie nie slyszy zeby zasilacze padaly...

 

PS.

a moze tez wystarczy naprawic sam zasilacz, a to do 100zl. bo jak przewyższa koszty to sie po prostu wymienia i nie bawi w naprawy....

 

A mi konsolka sie wlacza (Slim), przyjmuje i oddaje plyty, ladnie (poprawnie) sie wszystko swieci, lecz zamiast obrazu mam tylko lekko szarawy ekran, czyli tv. odbiera jakis sygnal. Konsola polaczona poprzez HDMI, robilem restarty, robilem takze powyzsza instrukcje, niestety nadal nic. Zna ktos jakis sposob?

jak slim to zapewne nowa wiec od reki reklamuj bo nie masz co sam sie bawic w serwisanta, po co skoro jest gwara? :)

po za tym ja bym od reki reklamowal na niezgodnosc towaru z umowa i jak nie minelo za wiele od zakupu przyjmuje sie ze towar mial wade w chwili wydania i masz prawo zadac wymiany na nowy, tym samym gwara Ci przysluguje od nowa po wydaniu nowej sztuki...

Edytowane przez Juchy
Odnośnik do komentarza

Nie chce mi się przerzucać 100 stron tematu wiec zapytam od razu.

Wczoraj grałem w U2 i w pewnym momencie postanowiłem zakończyć gre i przelogowac sie na moje konto US. Zrobiłem to z poziomu gry wciskając PS button. Pokazał się komunikat że gra zostanie zakończona i czy na pewno chcę kontynuować. Wybrałem że tak i nagle wszystko się wyłączyło. Trochę się zdziwiłem ale co tam, odpalam PS3 a tam zupełnie świeża konsola. To znaczy nie do końca, skasowału się wszystkie ustawiena. Zostały tylko dema. Troche sie wku*wiłem bo nie wiem co się stało. Czy ktoś już tak miał albo chociaż słyszał o podobnym przypadku?? Aha mam PS3 60GB.

Odnośnik do komentarza

Jest taka kwestia , nie wiem czy ktos o tym wspomnial i czy kazdy o tym wie. Jak oddajecie sprzet na serwis/naprawe , to oni maja czas 14 dni zeby wam oddac naprawiony/nowy sprzet. Jezeli oczekuja na jakas czesc ktorej nie ma aktualnie w polsce i musi przyleciec czy tam przyplynac z 2 konca swiata , to wtedy musza was o tym poinformowac przed uplywem tych 14 dni . Jak was poinformuja to jest ok , jezeli nie , mozecie isc po kase do sklepu albo nowa konsole.

 

 

Prawo jest po naszej stronie , najgorsza nasa niewiedza. Duzo sie tego naczytalem na forach fotograficznych jak ludzie oddawali aparaty .

Odnośnik do komentarza

Dobra , ide szukac tych aktow prawnych ;]

Zdaje sobie sprawe , ze na papierze wyglada wszystko bajecznie dla nas - konsumentow , a w praktyce trzeba sie napocic zeby w ogole naprawili cos w ramach gwarancji. Trzeba miec dobra gadke , moc przebicia i wlasnie trzeba znac te te akty , pragrafy i wtedy inaczej to wyglada.

I moge napisac , ze pracowalem w serwisie , ale nie sprzetu RTV , ale ogolnie zasada jest wsedzie taka sama. W serwisach siedza kolesie ktorzy sa odpowiedzialni zeby robic klientowi wode z mozgu , na koncu naprawiaja cos za co placi klient , a powinno byc zrobione w ramach gwarancji.

Edytowane przez luck1985
Odnośnik do komentarza

Dobra z mojej ps3ki juz chyba nic nie będzie... Włącza się, ale piszczy i wciąż komunikat o tym,że nie możę znależć dysku twardego. W związku z tym pytanie. Gwarancja się skończyła, ale jest okres 2ch lat na wymiane towaru na podstawie niezgodnosci go z umową?? I czy sklep może przyjąć konsolę i oddać kasę lub ją wymienić. Przepis taki jest, ale to trochę nabijanie sklepu w butelke, bo towar był ok tylko się zepsuł. Oddawać czy nie?? Bo jakoś głupio mi będzie kłócić się po 1,5 roku użytkowania, że towar jest niezgodny z umową, więc oddawajcie kasę.... Miał ktoś taką sytuacje ze zwrocili mu kase po okresie gwarancyjnym??

Odnośnik do komentarza

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli:

 

 

 

1) towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową i jednocześnie

 

2) niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru.

 

 

 

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Niezgodność z umową jest innym pojęciem niż wada towaru - w zakres tego pojęcia wchodzą także braki ilościowe.

 

Towar należy uznać za niezgodny z umową, gdy nie posiada właściwości w niej określonych, nawet jeżeli brak zgodności nie ma znaczenia dla wartości czy użyteczności towaru. Natomiast nie stanowi niezgodności z umową wada, która została w umowie przewidziana lub która jest zwykłą właściwością danego towaru. Każdy towar jest niezgodny z umową, jeżeli wystąpiły nieprawidłowości w jego zamontowaniu i uruchomieniu.

 

Nie ma znaczenia, czy montaż był wykonany przez profesjonalistę (sprzedawcę lub osobę za którą ponosi on odpowiedzialność w ramach umowy sprzedaży), czy przez konsumenta, jeżeli zrobił on to zgodnie z otrzymaną instrukcją. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy: - kupujący wiedział o tej niezgodności, - oceniając rozsądnie, kupujący powinien był wiedzieć o niezgodności, - powstała ona z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.

 

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie.

 

 

 

Przy ocenie kosztów uwzględnia się:

 

- wartość towaru,

 

- rodzaj i stopień niezgodności, a także,

 

- niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia jego oczekiwań.

 

 

 

Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

 

 

 

- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,

 

- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),

 

- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

 

 

 

Tutaj pisza o 6 miesiacach , cortland np ma tych dni..... 5 - PIEĆ !! W media mozesz oddac bez zadnego ale w ciagu tygodnia albo dwoch .

 

 

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390

 

I to co pisalem wczesniej , gdzie Grigori napisal , ze malo wiem .

 

 

Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne

 

 

Jak ktos ma dobra gadane wyciaga z tej batalii co chce i jest ok ;]

 

Dajemy np konsole do sklepu X i chcemy zwrotu kasy , sklep X bierze konsole i po 14 dni jak nie ma odpowiedzi mozna isc po kase - oni beda udawac debila , ze nie wiedza o co chodzi . Wtedy wyjezdzamy z aktem prawnym , prawem konsumenta , ze mieli 14 dni na odp , brak odp oznacza , ze przyznajecie mi racje wiec zwrot kasy. Tutaj padnie kwestia , jak jest to napisane , ze trzeba bylo sie dogadac jak i przez co bedziemy cokolwiek ustalac - wtedy na zywiol , ze gosc ktory przyjmowal od nas konsole , powiedzial ,ze bedzie ktos drzwonil ;) Jak tutaj dalej sie ktos kloci w sklepie X , no to pada haslo , ze przyjedziemy z radca prawnym i ogolnie zaczyna sie robic ciekawie.

Kumplowi tak wymienili matryce w aparacie ,uszkodzila sie po robil zdj efektom swietlnym na imprezie - tydzien przed koncem gwarancji.

 

AHA

 

Mamy w polsce gwarancje 2 letnia, jezeli sony daje tylko rok , to ok , 2 rok masz u sprzedawcy u ktorego kupiles konsole.

Jak kupowalem macbooka , to mowie gosciowi , ze apple daje rok gwarancji , drugi rok moge dokupic . Sprzedawca w komputroniku powiedzial ,ze jest 2 lata i rok to apple , drugi rok to oni ;) Jak mi sie cos stanie z macbookiem po roku lece do komputronika i oni zalatwiaja naprawe czy cos.

Edytowane przez luck1985
Odnośnik do komentarza

:whistling:

 

Myslalem , ze piales do tego , ze jak w przeciagu 14 dni nie dadza znaku zycia , moge isc po siano.

 

moj blad ;]

 

 

 

Tego troche do przeczytania jest , ten link to kropla w morzu. Niewiedza sprzedawcow i osob z ktorymi sie rozmawia poteguje stres i wydluzanie calej procedury.

 

Podobno jak sie pokaze w sieciowym sklepie ,ze dany produkt jest tanszy gdzies indziej , zjada cene do tej ktora im pokazuejemy. Ktos mi to mowil jak kupowal lcd z tunerem . Chyba media markt , podszedl do kompa z netem , pokazal im ze mozna kupic taniej , to zjechali z cena do tej ktora im pokazal zeby kupil w media - ktos to potwierdza ?

Edytowane przez luck1985
Odnośnik do komentarza

Proponuje otworzyć osobny temat "realizowanie gwarancji i różne tego typu pierdoły".

Szczerze, to mam już dość czytania o tych różnych kruczkach prawnych.

 

Ten temat powinien służyć tylko do opisywania usterek konsol, szukania rozwiązań problemów itp.

Edytowane przez Michał102
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...