Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 745,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

iwKsaHJ5eDpsX.gif

 

 

znajdźcie dwie różnice

 

Mark "The God" Cerny:

 

I believe an underappreciated aspect of what's going on is that PlayStation 4 is the world's most powerful games console, and I think that is going to become increasingly apparent as time goes by. Even if titles are multi-platform, if the game experience is more responsive or more visually attractive on a certain platform, it definitely does play into the overall success.

 

Edytowane przez Figaro

Opublikowano

Jakbyście dali jeszcze źródełko odnośnie tych narzędzi.

 Obserwuj
 
Albert Penello
‏@albertpenello
Here's what I know: Today's internet explosion has nothing to do with Xbox One. All is well in Redmond. Sleep tight, and dream of 11/22.
Opublikowano

To jest stary, ale całkiem ciekawy artykuł o porównaniu DirectX i OpenGLa ;)

http://www.wykop.pl/ramka/283984/dlaczego-powinienes-uzywac-opengl-a-nie-directx/

 

Biorąc pod uwagę fakt, że OpenGL jest mniej wspierany przez producentów, nie jest już używany w grach, jest aktywnie atakowany przez Microsoft i nie ma marketingowego pędu - czemu wciąż powinniśmy go używać? Nie byłoby bardziej zyskowne gdyby korzystać z DirectX jak wszyscy inni? Nie, ponieważ w rzeczywistości OpenGL jest potężniejszy niż DirectX, wspiera więcej platform i ma zasadnicze znaczenie dla przyszłości gier.

 

Jest powszechnie wiadomym, że OpenGL rysuje szybciej niż DirectX (zobacz prezentację NVIDIA na przykład tą, jeśli nie chcesz mi wierzyć na słowo) i ma pierwszy dostęp do nowych funkcji GPU poprzez rozszerzenia sprzedawców. OpenGL daje Ci prosty dostęp do wszystkich nowych funkcji graficznych na wszystkich platformach, podczas gdy DirectX dostarcza jedynie okazjonalnie snapshoty na najnowszych wersjach Windows.

Technologia tesselacji, którą Microsoft usilnie promował w DirectX 11, była rozszerzeniem dla OpenGL od trzech lat. Przez ten czas można jej było używać do szybkiego wypełniania przestrzeni trójwymiarowej powtarzającym się motywem. Nie wiem jakie nowe technologie będą przedstawione w kolejnych latach, jednak wiem, że będą wcześniej dostępne w OpenGL.

Microsoft pracował ciężko nad DirectX 10 i 11 i obecnie są prawie tak szybcy jak OpenGL oraz dostarczają prawie tyle samo funkcji. Mimo wszystko jest jeden duży problem: nie działają na Windows XP! Połowa komputerów PC graczy wciąż używa XP, więc korzystanie z DirectX 10 albo 11 jest niewykonalną opcją. Jeśli naprawdę zależy ci na dostarczeniu możliwie najlepszej grafiki do jak największej liczby graczy, nie ma wyjścia poza OpenGL.

 

Ponad połowa użytkowników gry Ligary korzysta z systemów Mac albo Linux i nie będziemy zaskoczeni jeśli tak samo będzie z naszą nową grą Overgrowth. Kiedy rozmawiamy z większością deweloperów gier słyszymy, że wspieranie Maca czy Linuksa to strata czasu. Mimo wszystko, nigdy nie widzieliśmy dowodów tej tezy. Blizzard zawsze udostępnia wydania dla Mac jednocześnie z innymi a są jedną z największych firm produkujących gry na świecie! Jeśli robią coś innego niż wszyscy to prawdopodobnie mają rację.

Jak powiedział John Carmack zapytany co gdyby Rage była grą DirectX: "To wciąż OpenGL, pomimo, że oczywiście używa API D2D [na Xbox 360] i CF na PS3. To interesujące jak mało technologię obchodzi z jakiego API korzystasz i z jakiej jesteś generacji. Masz mały poręczny zestaw plików, które biorą to pod uwagę i miliony linii kodu, które są obojętne na jakiej działają platformie." Jeśli można podbić wszystkie platformy używając OpenGL, czemu strzelać sobie w stopę opierając się na DirectX?

 

Cofając się do roku 1997, sytuacja jest podobna do tej obecnie. Microsoft wystartował olbrzymią kampanię marketingową dla Direct3D i już niedługo wszyscy będą "po prostu wiedzieć", że jest szybszy i lepszy od OpenGL. To zaczęło się zmieniać po tym jak Chris Hecker opublikował swój otwarty list krytykujący DirectX. Niedługo po tym John Carmac opublikował swoją słynną deklamację OpenGL i wyłożył swoje pieniądze by przenieść wszystkie gry stworzone przez Id Software na OpenGL, zapewniając raz na zawsze, że DirectX nie jest konieczne dla nowych gier 3D.

 

To tak apropo dyskusji o wyższości jednego API nad drugim. Nie sugeruję tutaj, że PS4 ma dzięki temu znaczącą przewagę, bo to wyłącznie kwestia programistów i studiów developerskich, ale ta generacja może przynieść wiele więcej w temacie grafiki, niż moglibyśmy przypuszczać :)

 

EDIT:

 

Swoją drogą, tutaj jest wzmianka o aktualizacji sterowników do Xboxa One:

http://gamingbolt.com/xbox-ones-driver-update-to-bring-10-performance-boost-devs-were-speechless-with-ps4-8gb-gddr5-ram

Wynika z niej, że dadzą 10% do wydajności (w skali to bardzo dużo). Od dawna wiadomo, że usprawnione narzędzia developerskie potrafią zdziałać cuda, ale też odnoszę wrażenie, że Microsoft nie powiedział ostatniego słowa i za wszelką cenę będzie chciał zniwelować różnicę w wydajności na korzyść PS4. Podkręcili grafikę, która taktowana jest ok. 150 MHz więcej od tej z PS4, co pod kątem optymalizacji też wiele daje. Oczywiście dalej GPU ma słabsze, ale kto wie, co będzie w przyszłości.

 

Nie ma się co spierać, że Xbox One to też bardzo potężny sprzęt. Wszystko zależy od developerów.

Edytowane przez Maciomaniak

Opublikowano

Ja wam mowie, roznica wynika z

From players4players

A nie z From Skype users for casual players.

Opublikowano

No właśnie dlatego OBECNIE Direct jest lepszy, bo każdy programista go zna/umie, w dodatku tam jest dużo łatwiejsza obsługa i kultura pracy.

W przypadku DirectX, programista po prostu "mówi" bibliotekom "graj mi dźwięk nr 25 z efektami reverb i chorus.". I to wszystko. Warstwa sprzętu, sterowników czy bibliotek transformacji efektów go nie interesuje. Skupia się na implementacji swego pomysłu, a nie pokonywaniu niskopoziomowych barier.
DirectX to także wydajne biblioteki obsługi dźwięku, sieci, zasobów, obiektów gry, np. moduł ładujący dane z programów do modelowania 3D, a także wiele narzędzi wspomagających tworzenie gier.
DirectX to raczej pakiet wspomagający tworzenie gier, niż biblioteki graficzne. Jest o tyle lepszy dla programisty, ponieważ na platformie Windows jest ustandaryzowany, dobrze udokumentowany, narzędzia skracają tworzenie, przez co znacznie oszczędza czas. Co z tego że zamknięty ? Ważne, że jest to produkt specjalizowany, opracowany pod kątem wykorzystania możliwości platformy M$.
 
Krótko - na OpenGL musisz mieć duże skillsy i go znać, a MS wiele rzeczy robi z automatu. Ludzie są leniwi i MS to wie. 

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Owszem, ale jest bardziej zamknięty. Stwarza mniej możliwości dla kogoś, kto ma te skillsy. OpenGL pozwala zaprogramować coś DOKŁADNIE tak, jak chce tego programista. DirectX wprowadza automatyzację i gotowe rozwiązania, które są ustandaryzowane - w gruncie rzeczy, w perspektywie, rozwija je Microsoft, a nie developer. To ułatwia pisanie gier, a jednocześnie stanowi ograniczenia dla osób chcących wybić się ponad przeciętną.

Opublikowano

Wiadomo że dla prouberhaxorów jak Naughty Dog lepsze jest OpenGL, ale wierzysz że ziomki z Crystal dłubały nad portem rocznej gry jak nad nową grą ? Przecież to widać na pierwszy rzut oka że to edycja tylko po to by jeszcze kilka dolców wpadło. Robiono na szybko i na odwal się, tylko żeby było co wpisać w Q1 2014.

 

Anyway dobre info z tymi sterami do X1, czyli jednak jest to hipotetycznie możliwe.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

No tak, nie mówię tutaj w ogóle o Tomb Raiderze, bo to prawda, że pewno nie włożyli w to wielu godzin pracy, ale chodzi mi o różnicę w projektowaniu gier na obydwie konsole ;)

 

Tomb Raider na Xboxie One nie działa w 60 klatkach tylko dlatego, że Microsoft nie dostarczył odpowiednich narzędzi developerskich na czas. Gry multiplatformowe będą w większości wyglądać identycznie za jakiś czas i ciężko mi uwierzyć, że firmy trzecie wykorzystają potencjał PS4, by zrobić coś ładniej/lepiej - chyba, że Sony o to zadba. Gry na wyłączność pokażą pełnie możliwości i tutaj walka będzie bardzo ciekawa.

Opublikowano

Moim zdaniem te OpenGL się sprawdzą w exach, bo jak posiedzą nad tym to jednak uzyskają więcej niż z Directa, z kolei nie sądze by komukolwiek innemu chciało się grzebać tak bardzo w kodzie PS4. Choć jeszcze trochę czasu minie zanim to nastąpi. Jednak pół teraflopa piechotą nie chodzi.

 

Edit - o popatrz, zgadzamy się.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Specjalnie olałem Larę i Diablo 3 na ps3. Full hd, ulepszenia efekty wizualne i dlc w obu tytułach to dla mnie niezły deal. Pytanie czy będzie pl dubbing/ napisy do wyboru. Gorczyca nie była taka zła.

Opublikowano

Specjalnie olałem Larę i Diablo 3 na ps3.

 

Odnośnie Diablo to każdy wiedział że będzie na PS4, a z Larą to czekałeś na wersję w Plusie i w międzyczasie zapowiedzieli wersję na next gena, czy jak ??? :)

No chyba że olałeś po ogłoszeniu DE, ale to nie sztuka 'D

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Specjalnie olałem Larę i Diablo 3 na ps3. Full hd, ulepszenia efekty wizualne i dlc w obu tytułach to dla mnie niezły deal. Pytanie czy będzie pl dubbing/ napisy do wyboru. Gorczyca nie była taka zła.

 

W wersji na PS4 będą tylko polskie napisy. Xbox One dostanie wersje angielską. Też czekam na Diablo 3 na PS4 w 1080p/60FPS i z dodatkiem w pakiecie ;) Grałem tylko chwilę na PC, ale mam wielką ochotę pograć w to w co-opie ze znajomymi.

Opublikowano

Nie mam plusa. Z Diablo faktycznie wiedziałem wcześniej. Z TR wiedzialem ze olewam juz wersje na current geny w chwili ogloszenia prac nad wersją na ps4. Mysle ze sporo osób postanowiło podobnie. Najważniejsze dla mnie jest aby gra nie chrupała w żadnym momencie. Za to szacun dla serii U, KZ, czy GOW3. Choc TLOU, Bioshock 1, Infinite i Ostatniego Deusa juz posiadam, pewnie też zakupie ponownie, jeśli doczekają się tak wypasionych wersji. W 1080p, 60 klatkach i zestawem wszystkich dlc of course. Te tytuły to co więcej niz tylko gry video.

Opublikowano

@ maciomaniak

Fak, szkoda trochę.

Opublikowano

Jeśli rzeczywiście będzie wersja na nextgeny Diablo 3 z Reaper of Souls to też łykam.

To już potwierdzone od dawna jest przecież.

Opublikowano

Jeśli rzeczywiście będzie wersja na nextgeny Diablo 3 z Reaper of Souls to też łykam.

Potwierdzone na 100%.

Opublikowano

 Z TR wiedzialem ze olewam juz wersje na current geny w chwili ogloszenia prac nad wersją na ps4. Mysle ze sporo osób postanowiło podobnie. 

 

Pełna zgoda ale co innego olać grę jak wiesz że będzie lepsza wersja, niż kiedy nie wiesz :) bo zabrzmiało tak jakbyś wiedział że na 100 % Lara wyląduje na next genach. no dobra czepiam się niepotrzebnie, w zasadzie żałuję że ograłem już D3 i TR, też wolałbym w 1080p60 FPS>

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

W sumie info dość dawno było, a wcześniej uratował mnie brak czasu na nowe gierki. Hehe

Opublikowano

No właśnie o tym mówię, jakby ogłosili od razu że to cross gen to na 100 % bym olał wersję na PS3. I pewnie 99 % ludzi z forumka też. Takie same uczucie jak dowiedzieć się że gra którą kupiłeś za miesiąc jest w Plusie. Jakby dali ten upgrade do wersji do PS4, to może nawet bym sobie ja zatrzymał na później ale nie ma co gdybać. Tak samo jak Diablo III się nie podciągnie do PS4, bo tam gołego D3 nie będzie.

Edytowane przez aphromo

Opublikowano

Mnie ominęło kilka dobrych gier z poprzedniej generacji przez brak czasu (zaliczyłem na PC Bioshocka Infinite i w sumie tyle), dlatego czekam teraz na jakieś reedycje :P Ale fakt faktem, z Lary na next-geny jestem bardzo zadowolony, bo to dla mnie jak nowa gra ;)

Edytowane przez Maciomaniak

Opublikowano

A wszyscy co ograli wcześniej mogą tylko się uśmiechnąć pod nosem :)

Kolejna gra z Kickstartera z dużą szansą na pojawienie się na PS4. Mowa o Unsung Story, RPG od Yasumiego Matsuno. 

Kingdom Come ma już 230tys z wymaganaych 300 a do końca zostało aż 28 dni. Biorąc pod uwagę że Sony i MS kochają indie nie ma się chyba już co bać o ten projekt na next genach.

Edytowane przez aphromo

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.