Jump to content

OleOle ale się wgurwie


Bielik

Recommended Posts

Posted

Są z nami jeszcze jakieś wariaty co się znają na prawie?

Zakupiłem 26 lutego laptopa w sklepie oleole.pl na fakturkje na JDG. 

27 lutego towar do mnie dotarł no i niemiły zonk bo jest martwy. 

 

Reklamuję go początkowo z tytułu gwarancji, ale później na infolinii kłócę się o wymianę z tytułu rękojmi i na takową mi zmienili status reklamacji.

Dzisiaj patrzę, a laptop został wysłany przez sklep do serwisu na gwarancję xD czy oni ochuyeli czy jak?

Mogę się domagać natychmiastowej wymiany wadliwego sprzętu? Halp.

 

Posted

14 dni było dotąd tylko dla konsumenta. Ale fakt, coś czytałem, że od tego roku również rozszerzono te prawa dla JDG.

Guest yaczes
Posted

ale zakup nie moze byc zwiazany z DG. 

Posted

Faktycznie

 

https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/zwrot-towaru-kupionego-przez-internet-od-2020-roku-rowniez-dla-firm

 

Cytat

Już w połowie przyszłego roku ochroną konsumencką zostanie objętych aż 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych, ale tylko w przypadku takich zakupów, które nie będą związane z ich zawodową działalnością.

 

To nie kumam trochę. Przedsiębiorca kupuje towar (np. programista bierze laptopa) na fakturę (czyli na potrzeby firmy, może to wliczyć w koszty), ale oddać w ciągu 14 dni może tylko wtedy, gdy nie kupowal na potrzeby działalności. Nie klei mi się to xD

 

Tzn. nie czaję po co miałby brać na fakturę towar niezgodny z jego działalnością, zamiast kupić prywatnie (na paragon).

  • Upvote 1
Guest yaczes
Posted
W dniu 5.03.2021 o 09:48, Bielik napisał:

No poryte to jest właśnie, ale jak sprawdzą czy to był zakup w ramach wykonywanej działalności ? :isee:

PKD.

 

Cytat

Tzn. nie czaję po co miałby brać na fakturę towar niezgodny z jego działalnością, zamiast kupić prywatnie (na paragon).

 

Bo np. z automatu masz ustawiona fakture w danym sklepie i wziales przez przypadek. Przede wszystkim chodzi o to, że warunki zwrotow miedzy firmami reguluja umowy. Poza tym zyskujesz na vacie i wrzucasz w koszty, a do tego jeszcze prawo zwrotu? Gruba przesada - przedsiebiorca bylby w o wiele lepszej sytuacji niz konsument, a umowmy sie - informatyk na kontrakcie to taki przesiebiorca z przymruzeniem oka.

No i sa jeszcze "biznesmeni" ktorzy kupuja sobie np. 40 laptopów na promocji, bo mysla ze odsprzedadza z zyskiem,  a jak nie pyknie to sobie oddadza :)

Posted

Pamiętajcie również, że każdy producent może dać inne warunki jeśli kupi się go na DG - gdzie na przykład okres gwarancji jest dużo krótszy lub nie ma go wcale ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...