Skocz do zawartości

Sega Mega Drive, Sega Master System

Featured Replies

Opublikowano

Witam, obecnie gram na Master Systemie II w grę Asterix. Mam takie pytanko czy w grach na SMS są jakieś sejwy czy passwordy ? przeszedłem 2 level i nic nie ma, a gdy wyłącze konsolkę gra zaczyna się od nowa... Proszę o pomoc.

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 39
  • Wyświetleń 46,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość Kasias
    Gość Kasias

    Mega Drive'a dostałem, kiedy miałem jakoś 6-7 lat (wcześniej cisnąłem na Pegazie). Pamiętam, że miałem na to pięć gier: Taz-Manię (rewelacyjna platformówka, która oprawą i klimatem zjadała pegazowe Ma

  • Może to nie jest odkrycie ameryki, ale ostatnio zabrałem się nieco za architekturę SMS - owocem takie proste demko:   Pewnie z czasem coś się wyrzeźbi ciekawszego    

  • Gość Kasias
    Gość Kasias

    Pod względem komercyjnym szli łeb w łeb, N wygrało bodajże o 9 baniek, gdzie NES uporał się z Master System znacznie lepiej. A gry? Wiadomo - jak ktoś nie przepadał za rodziną Mario, to i tak znalazł

Opublikowano

Lekkie opóźnienie z odpowiedzią...

 

To zależy od gry. Wiele nie ma wcale, czasem są passwordy, a save'y naprawdę rzadko. Nie wiem, o którym Asteriksie mówisz, ale jeżeli o pierwszej części (bez podtytułu) to z tego co kojarzę nic nie ma. Great rescue ma passwordy, również Secret mission je ma (tutaj pewnie się mylę, bo grałem wieki temu, jedynie co do GR jestem pewien).

 

Gry krótkie nie mają zapisów, bo i po co. Prawdziwy, maniak, gracz, tru, hardcore kończy je za jednym posiedzeniem przecież. Save wymaga baterii w dyskietce podtrzymującej zapis - po co mnożyć sobie koszta - tak myśleli wydawcy.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dokładnie w tamtych czasach save to zadkość, zdarzały sie hasła do poszczególnych leveli, a tak to się ciorało nawet po kilka razy od początku i tak była zajefajna frajda

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jedyna gra którą pamiętam , że miała system sejwowania za pomocą passwordów to "Wonderboy in Monsterland" (czy jakoś tak) na SMS...

 

Fakt, brak możliwośći zapisu czasem irytował, jednak ten hardkor - granie cały dzień żeby ukończyć daną pozycję (czasem wyłączałem TV na noc, a konsolka działała "na pauzie" abym rano mógł kontunuować swe boje) - bezcenne :D

Edytowane przez logan40

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam pytanie dotyczące Multitapa do MegaDrive'a, a w zasadzie gier, które go obsługują. Ma ktoś może namiary na takową listę? Patrzyłem już na listę wszystkich gier na MD na wiki, ale potrzebuję czegoś konkretniejszego czyli spisu gier w które można pograć we czwórkę. Z góry dzięki za pomoc.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

z tym bywalo roznie. Czesc gier np od codemasters obslugiwalo 4 graczy ale modul na 2 playerow byl juz wbudowany w sama gre np. micro machines.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Jako, że na PSp są fachowe emulatory Megadrivea może ktoś poleci poważne i dobre gry akcji 2D (platformery, napieprzanki) na Megadrive. Przez poważne rozumiem nie jakieś jajcarskie platformery (mario jest da best ale wystarczy) tylko coś w klimatach:

Ghost'n Goblins, Demon's Crest, Splatter House, Castlevanii czy Vectormana- takie klimaty tylko mniej znane tytuły poprosze. Pozdrawiam

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

no właśnie, poleccie jakieś mocne gry na mega drive. Coś właśnie z rodzaju akcji i arcade.

Opublikowano

Splatter House 2 i 3, Vectorman 1 i 2, Ecco, Mega Turrican, Galahad (konwersja Leandera z amigi), jest też dużo dobrych shmupsów (więcej niż na snesie), Golden Axe 2 i 3 są niezłe też, Dynamite Headdy, Gunstar Heroes, Landstalker, Light Crusader tak na szybko

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Z platformówek łykaj w ciemno Taz-Mania (jest też wersja na SMS, ale jedyna i słuszna to ta na MegaDrive'a). Klimat jak w Donkey Kong Country, a z tego co pamiętam łatwo wcale nie jest. Z bitek świetne jest Captain America and the Avengers (nie mylić z wersją na NES-a, która była syfem) - nawalanka w prawo, wskazany kanapowy co-op, jeśli ktoś gra na konsoli i posiada dwa pady.

Edytowane przez Kasias

Opublikowano

Z platformówek łykaj w ciemno Taz-Mania (jest też wersja na SMS, ale jedyna i słuszna to ta na MegaDrive'a). Klimat jak w Donkey Kong Country, a z tego co pamiętam łatwo wcale nie jest. Z bitek świetne jest Captain America and the Avengers (nie mylić z wersją na NES-a, która była syfem) - nawalanka w prawo, wskazany kanapowy co-op, jeśli ktoś gra na konsoli i posiada dwa pady.

 

Taz Manię często widzę, ale zawsze na SMS. Captain America, zapamiętam :D  właśnie takie coopy też szukam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odpaliłem sobie dzisiaj Mega Drive'a i pograłem trochę. Nie wiem no, czasem mam tak, że bardziej lubię tę konsolę od SNESa ;P Gry mają specyficzną grafikę, kocham te kartridże z tytułami na grzbietach ;p, ale przede wszystkim kocham DŹWIĘK. No genialne są te pioseneczki. Wystarczy dźwięk bym poznał, czy gra jest z MD.

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mega Drive'a dostałem, kiedy miałem jakoś 6-7 lat (wcześniej cisnąłem na Pegazie). Pamiętam, że miałem na to pięć gier: Taz-Manię (rewelacyjna platformówka, która oprawą i klimatem zjadała pegazowe Mario na śniadanie - ale wiadomo, "legalnie" było chyba 7 czy 8 lat różnicy między tymi grami), Captain America & The Avengers (bombowa naparzanka w prawo, którą znałem... z Pegaza. Tyle że obie wersje wyglądały obok siebie jak nowy Meś i przejeżdżony Trabant), Ecco the Dolphin (sympatyczna przygodówko-platformówka ze śliczną grafą), Sonica (był git, ale settingiem mnie nie porwał) i cholernie szybką platformówkę z jakimś prześmiesznym glucikiem w roli głównej, choć nigdy potem nie potrafiłem odszukać jej w Sieci - być może szarpałem w totalną niszę :)

 

Jak już pisałem, wcześniej znałem tylko Pegasusa, więc przeskok z 8 bitów na 16 był dla mnie sporym szokiem, który z czasem przeskoczyła tylko przesiadka na pierwsze PlayStation. Padzior do Mega Drive'a uznaję za małe dzieło sztuki - był z fajnej jakości czarnego plastiku i dzięki lekko zaokrąglonym krawędzią szałowo leżał w rękach. REWELACYJNA konsola, mam z nią mnóstwo pięknych wspomnień, choć - paradoksalnie - łyknąłem z niej tylko małą garstkę smakołyków. Gdybym miał wtedy wybór, to na SNES-a na pewno bym jej nie zamienił.

 

Wygląd okładki i pudełka z Taz-Mani doskonale pamiętam nawet dzisiaj:

 

sega_tazmania1.jpg

Edytowane przez Kasias

Opublikowano

Sega Megadrive to fajna konsolka, z niezłymi grami, ale do SNESa - zwłaszcza w jego późniejszej rynkowej egzystencji, szans niestety niemiałka żadnych.

Edytowane przez kazuyoshi

Opublikowano

Pod względem komercyjnym szli łeb w łeb, N wygrało bodajże o 9 baniek, gdzie NES uporał się z Master System znacznie lepiej. A gry? Wiadomo - jak ktoś nie przepadał za rodziną Mario, to i tak znalazł na SNES-ie dużo gier, ale pamiętaj - GENESIS DOES WHAT NINTENDON'T!

Edytowane przez Kasias

Opublikowano

 GENESIS DOES WHAT NINTENDON'T!

wiem :), a takim przykładem jest Alladyn, który na Sedze brylował i odstawiał SNESową wersje na kilometr ^^

ps: i cofam to, co powiedziałem wcześniej, że nie masz pojęcia o czymkolwiek - tak, teraz, napisałem to poprawnie, chyba hekhekhek ^^

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Grał ktoś w Chaos Engine? Czy serio jest to słaby port z Amigi? Polecam YT bo gra wygląda miodnie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

ma ktos moze na sprzedanie zasilacz do sms2? Kurde tylko tego mi brakuje a z dostepnoscią jest przeje.bane


Albo moze zna ktos jakis trik zeby to odpalic na innym zasilaczu niz oryginalny?

Opublikowano

Mozesz poszukac cos takiego, to bedziesz mial do wszystkich retro konsolek

 

$_57.JPG

 

MDII chyba potrzebowalo 10v DC

Opublikowano

Na konsolach pisze pal ale np na grach juz nie wieć chyba nie miało. 

 

Dawałes ogłoszenie ze chcesz kupić sms. A same gołe konsole chcesz kupić bo mam dwie na sprzedaż?


Mozesz poszukac cos takiego, to bedziesz mial do wszystkich retro konsolek

 

 

 

MDII chyba potrzebowalo 10v DC

 

 

Akurat do md2 zasilacz mam, chodzi mi o sms2

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Pytanie do posiadaczy 6 przyciskowego kontrolera do Mega Drive. Dpad wydaje mi się dosyć luźny, czy te kontrolery mają po prostu taką konstrukcję? Próbowałem go rozkręcić, ale dpad wydaje się nie do wyjęcia. Też się zastanawiam czy to taka konstrukcja czy ja coś robię źle? Może ktoś coś podpowie :)

Opublikowano

Ja mialem 4 pady 6 przyciskowe. Dwa, ktore mialy wieksze przyciski (niebieskie) mialy luzny d-pad i troche luzne przyciski A B C. Pozostale dwa z fioletowymi przyciskami (nie byly orginalne) mialy wszystko super dopasowane, nic nie latalo i nic nie skrzypilo. Orginalne padly mi po okolo roku a tamte mialem az do sprzedazy Segi MD.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.