Posted October 31, 200915 yr Crystal Defenders to nowy Tower Defence od Square Enix. Pojawił się już chyba na wszystkim, co się dało, oprócz DS'a (zapewne chodzi o brak kanału sieciowej dystrybucji na większości konsol). Sprawa jest prosta, jest wejście, z którego wchodzą potworki i wyjście, do którego dojść nie mogą. Stawiając po drodze naszych wojowników, magów i łuczników nie pozwalamy im na to. Jednostki oczywiście można level-upować. Grafika nie zachwyca (proste, ale ładne sprite'y i dosyć uboga animacja, choć wszystko ma swój klimat), dźwięk mi się bardzo podoba (przeniesiony z FFTA2). Gra ogólnie stylem przypomina FF Tactics Advance 2 z DS'a. Haczyk w tym, że to jest cholernie trudne. Jak na razie wytrzymałem 19/30 fal na pierwszej planszy, a co dopiero dalej. Zauważyłem, że kluczem jest inwestowanie w złodzieji jak najszybciej i skupianie się na ulepszaniu pojedyńczej jednostki zamiast robić armię słabeuszy (jakoś, nie ilość). Kluczowe jest także takie rozstawianie jednostek, by każda miała dwie okazje do ataku.
October 31, 200915 yr moj rekord na pierwszej mapce to 21 fal i prawie 3k punktow, na poczatku robie dwoch magow ktorzy maja swietny zasieg, pozniej dorzucam monka i maga co spowalnia i lucznika. Poszukam plugina do robienia screenow to moze wrzuce pozniej jak rozstawiam jednostki. Co do zlodzieja to nigdy nie wiem jak go ustawic, w roznych miejscach przeciwnicy gina.
October 31, 200915 yr Author Udało mi się przejść W1 pierwszą planszę, z pomocą YT. Nie wiem, czy być dumnym czy nie, wszystko mnie zawodziło a i nawet teraz, kiedy podejrzałem początek i sposób, to ledwo wygrałem (4 kryształy). Polecam ustawić na początku żołnierza i jak najszybciej go do 3 levelu dać, potem obok niego złodzieja, gdzieś dalej łucznika i jak najszybciej żołnierza na 7 lvl. Potem obok żołnierza i złodzieja maga czasu dać i zwycięstwo w kieszeni.
October 31, 200915 yr ja gralem tylko raz tą najlatwiejsza plansze, przetrwalem 19 fal, w sumie wiekszosc nie dochodzila nawet do polowy ale kilka mocarnych przedarło sie prawie w calosci i tak w koncu padlem i tez zauwazylem ze o wiele lepiej jest podrasowywac postacie a nie robić nowe słabe, bo wras z lvlami sila wzrasta bardzo
November 1, 200915 yr Gierka mi się totalnie nie spodobała. Wolę Normalnego Final Fantasy (np 8) czy Tactic. Ten jest trochę "dziwny" :tongue:
November 1, 200915 yr Pierwszy poziom bardzo łatwy. Po paru testach na początku mapę przeszedłem bez straty żadnego kryształu. Trzeba po prostu dobrze rozmieścić złodziei (miałem dwóch). Dalsze poziomy już trochę inne - jednostek więcej, ale są one też droższe. Niezła gra ogólnie - wciąga. Gierka mi się totalnie nie spodobała.Wolę Normalnego Final Fantasy (np 8 ) czy Tactic. Ten jest trochę "dziwny" Ty tak poważnie czy sobie jaja robisz?
November 1, 200915 yr Author Przecież to nie prawdziwy Final Fantasy tylko normalny tower defence oparty tylko na FF. Gra nie byłaby taka wkur,wiająca, gdyby nie fale przeciwników na coś odpornych. Na drugiej mapie np. (pierwsza ale adv w W1) 25 czy 26 to fala całkowicie odporna na wszystko oprócz magii. Masakra, dobrze, że nie wpadli na pomysł "immune to everything". Mam całkiem fajnie radzącą sobie armię a tutaj wyskakuje mi milion żelków wrażliwych tylko na magię i dupa ;/.
November 1, 200915 yr Gra nie byłaby taka wkur,wiająca, gdyby nie fale przeciwników na coś odpornych.No odpowiedni dobór jednostek także jest częścią wyzwania. Przecież nie sztuką jest stawianie samych wojowników - gotowym trzeba być na każdą ewentualność oraz we właściwych momentach ulepszać konkretne postacie. To tak jakbyś w Starcrafcie narzekał, że mając armię Firebatów wróg Cię rozwalił Mutaliskami, lub coś w tym stylu . W sumie szkoda, że gra ta wyszła tylko na konsole. Lubię Tower Defence, ale jakoś wolałbym grać w to na PC. Podobnie miałem z Puzzle Quest - fajna gra na PSP, ale na PC wrażenia były o wiele lepsze. Edited November 1, 200915 yr by Suavek
November 1, 200915 yr Author Rozumiem akurat, że jednostki latające mogą być niewrażliwe na wojowników. Ale to tylko jeden typ atakujących z czterech. Co innego, kiedy wyjeżdża mi armia odporna na 3/4 tego, co w grze dostępne, czyli na wojowników, łuczników i mnichów ;/. Niby jest wyzwanie, ale dla mnie to lekka przesada.
November 2, 200915 yr na orchise snowfields zabraklo mi jednego krysztalu do przejscia, 1 mobek z ostatniej fali przeszedl ;/ pierwsza mapke przeszedlem ustawiajac odpowiednio zlodzieja i dwoch time magow
November 2, 200915 yr jak narazie moj rekord to 26 fal na pierwszej mapie, w sumie bylo by troche wiecej gdybym nie zapomnial użyc summonów
November 2, 200915 yr Author jak narazie moj rekord to 26 fal na pierwszej mapie, w sumie bylo by troche wiecej gdybym nie zapomnial użyc summonów jakie summony? Jest coś takiego?
November 2, 200915 yr Góra/dół na ekranie zakupu jednostek. Tylko raz z tego skorzystałem, w dodatku dla próby. Traci się bodajże 5 kryształów, ale wybiło wszystkich wrogów.
November 3, 200915 yr jak narazie moj rekord to 26 fal na pierwszej mapie, w sumie bylo by troche wiecej gdybym nie zapomnial użyc summonów ja mam 24 fal to rekord po drugim podejściu, ale potem zacząłem oglądać devplay filmiki, ona naprawdę mogą pomoc
November 3, 200915 yr przeszedlem piewsza plansze, w sumie bylo mega łatwo, zostala mi kupa kasy i kryształow ;p az zbyt łatwe, wystarczy dobrze ustawic wojsko Edited November 3, 200915 yr by Yano
November 3, 200915 yr ale to wrecz troche chamskie, 2 razy dostalem w dupe a wystarczylo 2 wojakow postawic metr dalej i nagle wygralem uzywajac 6 razy mniej wojska ;p
November 3, 200915 yr Ale co w tym chamskiego? Ludzie, to jest gra strategiczna - nie sposób aby przechodziła się ona sama. Czy jak gracie w strzelankę to także marudzicie, że wróg Was chamsko zastrzelił, kiedy wystarczyło kryć się za osłoną? ;>
November 3, 200915 yr ale to wrecz troche chamskie, 2 razy dostalem w dupe a wystarczylo 2 wojakow postawic metr dalej i nagle wygralem uzywajac 6 razy mniej wojska ;p taki urok gier typu tower defense, oprocz odpowiednich jednostek potrzebne jest rowniez odpowiednie ich rozmieszczenie, dostawianie w odpowiednich momentach itp, albo sie kocha tego typu gry albo nienawidzi ;p
November 3, 200915 yr Author jak narazie moj rekord to 26 fal na pierwszej mapie, w sumie bylo by troche wiecej gdybym nie zapomnial użyc summonów ja mam 24 fal to rekord po drugim podejściu, ale potem zacząłem oglądać devplay filmiki, ona naprawdę mogą pomoc Ja dopiero w ostateczności sięgam po takie filmiki, wolę najpierw się sam pomęczyć. Rozumiem wyżyłowany poziom trudności, w sumie dzięki temu ta gra przeżyje troszkę dłużej niż godzinkę.
November 4, 200915 yr druga mapka na w1 pocisnieta, podstawa to zlodzieje i time magowie ;p dawno mnie tak zadna gra na psp nie wciagnela. Edited November 4, 200915 yr by Shen87
November 6, 200915 yr Author Druga mapa z W1, nie adv (ta śnieżna), przegrałem na 30 fali, idealnie ostatni gnojek z jednym pikselem HP zabrał mi ostatnie 2 kryształy... następnym razem nie będę trzymać cały czas R ;]. Wymagająca, ale i satysfakcjonująca jest ta gra. Piękna muzyka jest w tej grze, przy 20 fali włącza się taki fajniejszy motyw, grafika jest prześliczna (styl FFTA2), dawno nie pamiętam tak dobrze ulokowanych 36 zł.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.