Skocz do zawartości

potrzebny ktoś z anglieskim opanowanym perfect


Gość _Milan_

Rekomendowane odpowiedzi

Gość _Milan_

witam, potrzebuje konsultacji przy streszczeniu pracy magisterskiej w jezyku angielskim, niecale pół strony.

Streszczenie jest gotowe i chciałbym żeby ktoś spojrzał czy trzyma się to kupy.

 

strzeszczenie wyślę pmka, pozdro.

Edytowane przez caps_LOCK_masta
Odnośnik do komentarza
Gość _Milan_

yes, i can't.

 

Aim of this study is to investigate the stability of continous welded rail track under the action of vertical forces in different temperature conditions. Continous welded track arises from a permanent connection of long normative length's rails , and consists of three zones, from the central segment and two extreme segments, called "breathable segments". Breathable segments length depends on the temperature difference in the track, and external factors which make longitudinal resist of track.

The analysis examines the impact of vertical forces, both lifting force , and forces aggravating continous welded rail track, single coming from the single wheel of the vehicle, and the combination of forces coming from the weight of the locomotive, on the balance of the track in different temperature conditions. The test is the effect of different values characterizing a circuit substrate and the external forces acting on the stability of the track, such as the radius of curvature, the coefficient of susceptibility of the subgrade, the values of thermal forces, the type of rail, sleeper type, etc., on the value of its vertical displacement.

 

<wstydzi się>

Odnośnik do komentarza

Yes, I cannot.

 

Aim (Purpose) of this study is to investigate the stability of continuous welded rail tracks(nie wiem czy ma byc lp czy lmn) under the action pressure of vertical forces in different temperature conditions. Continuous welded track arises from a permanent connection of long normative length's rails , and consists of three zones, from the central segment and two extreme segments, called "breathable segments". Breathable segments length depends on the temperature difference in (w szynie?) the track, and external factors which make longitudinal resist of the track (albo tracks bez the).

The analysis examines the impact of vertical forces, both lifting force , and the forces (co by bylo 2x lp) aggravating continuous welded rail track. Single coming from the single (nieco zagamatwane, wyprostuj to nieco) wheel of the vehicle, and the combination of forces coming from the weight of the locomotive, on the balance of the track in different temperature conditions. The test is the effectresult of different values characterizing a circuit substrate and the external forces acting on the stability of the track, such as the radius of curvature, the coefficient of susceptibility of the subgrade, the values of thermal forces, the type of rail, sleeper type, etc., (tu cos zrobic, ale nie wiem co dokladnie, nie powinno sie raczej tak dawac etc. miedzy przecinkami) on the value of its vertical displacement.

 

Ogolnie w formalnych pracach nie uzywaj rzeczy typu can't, don't itp tylko pelne wersje. To tak mniej wiecej na szybko, niech ktos dalej poprawia.

Odnośnik do komentarza
Gość _Milan_

Vertical zostaje z oczywistych przyczyn, siła pionowa poprzeczna oznaczona w większości literatury jako V, pochodzi od vertical force.

The purpose już poprawione wcześniej, a co do tych dziwnie brzmiących to może wymień ;]

 

pomijając juz ze longitudinal oznacza podłużny ;] i tak zreszta oznaczany jako horizontal force ( H) w wiekszosci literatury.

Edytowane przez caps_LOCK_masta
Odnośnik do komentarza

and consists of three zones, from the central segment and two extreme segments, called "breathable segments".

 

'from' coś tu nie pasuje. Jeśli ten central segment i 2 extreme segments to są te 3 zones o ktorych mowa wczesniej, daj zamiast from zwykły myślnik albo dwukropek + a.

 

..three zones - a central segment and two...

 

 

 

Ostatnie zdanie:

 

and the external forces acting on the stability of the track, such as the radius of curvature, the coefficient of susceptibility of the subgrade, the values of thermal forces, the type of rail, sleeper type, etc., on the value of its vertical displacement.

 

znaczy mniej więcej ... oraz zewnetrznych sił oddziaływujących na stabilność toru, takich jak (wymiana sił), na wartość jego pionowego przemieszczenia. (czy costam) - No to na stabilność, czy na wartość przemieszczenia?

Odnośnik do komentarza

Yes, I cannot.

 

Aim The (purpose) of this study is to investigate the stability of continuous(jesteś pewien, że continous a nie np. integral? jak to jakieś spec. sformułowanie to nie było pytania) welded rail tracks(nie wiem czy ma byc lp czy lmn) under the action pressure (lepiej effect)of vertical forces in different temperature conditions. Continuous welded track arises( is created) from a permanent connection of long normative length's rails(of normative length , and consists of three zones from the central segment and two extreme(border segments, called "breathable segments". Breathable(? - to samo co z continuos, jak to spec. słownictwo, to ok)) length of the segments depends on the temperature difference in (w szynie?) the track, and external factors which make(? może affect) longitudinal resist of the track (albo tracks bez the).

The analysis examines the impact of vertical forces, both lifting force , and the forces (co by bylo 2x lp) aggravating continuous welded rail track. Single coming from the single (nieco zagamatwane, wyprostuj to nieco) wheel of the vehicle, and the combination of forces coming from the weight of the locomotive, on the balance of the track in different temperature conditions(po poprawce to się spsuło i nie ma zdania, zaraz zerknę na oryginał). The test is the effectresult of different values characterizing a circuit substrate and the external forces acting on the stability of the track, such as the radius of curvature, the coefficient of susceptibility of the subgrade, the values of thermal forces, the type of rail, sleeper type, etc., (tu cos zrobic, ale nie wiem co dokladnie, nie powinno sie raczej tak dawac etc. miedzy przecinkami) on the value of its vertical displacement.

 

Ogolnie w formalnych pracach nie uzywaj rzeczy typu can't, don't itp tylko pelne wersje. To tak mniej wiecej na szybko, niech ktos dalej poprawia.

Edytowane przez Khadgar
Odnośnik do komentarza

co do continuous, to na 100% ma byc wlasnie continuous, a nie integral.

Dlatego pytam. Takiego słownictwa to trzeba by szukać w dobrym słowniku :) To samo z tym breathable - na logikę to znaczy segmenty, którymi można oddychać, ale jak to jakieś specjalistyczne sformułowanie, to luz. Jeszcze to jedno zdanie nie trzyma się kupy - ja bym napisał zamiast:

The analysis examines the impact of vertical forces, both lifting force , and the forces aggravating continuous welded rail track. Single coming from the single wheel of the vehicle, and the combination of forces coming from the weight of the locomotive, on the balance of the track in different temperature conditions.

The analysis examines the impact of vertical forces on the balance of the track in different temperature conditions. These forces are(albo the following forces are taken into consideration czy coś) - the lifting force and the forces aggravating the continuous welded track(each one of them having its source in each of the wheels of the vehicle and the combination of the forces(them?) - in the weight of the locomotive). O ile dobrze zrozumiałem, tak jest w miarę przejrzyście.

Edytowane przez Khadgar
Odnośnik do komentarza
Gość _Milan_

ok, nie wchodzcie w techniczny język, bo tu jestem pewien,np. lifting force to siła podnosząca. Siły mogą pochodzic tylko od kół lokomotywy, więc nie ma co trąbić o tym ze pochodzą od kół.

breathable segment to odcinek/segment oddychający.

Edytowane przez caps_LOCK_masta
Odnośnik do komentarza

Ok, czyli jeszcze tylko kwestia - to zdanie:

The analysis examines the impact of vertical forces, both lifting force , and the forces aggravating continuous welded rail track. Single coming from the single wheel of the vehicle, and the combination of forces coming from the weight of the locomotive, on the balance of the track in different temperature conditions.

ma znaczyć, że analiza bada wpływ sił pionowych na tą szynę czy co tam i te siły to - siła podnosząca i siły obciążające tor. Każda z tych sił obciążających pochodzi z poszczególnych kół, a ich suma z ciężaru lokomotywy? Tak to rozumiem, wtedy moja(już wyedytowana) wersja byłaby chyba ok.

 

E: Czy chcesz, żeby tego fragmentu o kołach w ogóle nie było(przeczytałem post wyżej)?

Edytowane przez Khadgar
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...