Skocz do zawartości

Console Wars 3(de)

Featured Replies

Opublikowano

 

1.Możliwość obsługi czegoś i pisanie gry pod coś to dwie różne sprawy i nie za bardzo powinno się to łączyć. Już to zaznaczyłem parę razy i było by miło, gdybyście chociaż udawali, że to czytacie przed odpowiedzeniem, jaki jestem głupi.

 

2.Pisząc grę pod pada by tego nie mogli zrobić. Musieli walnąć normalne kontekstowe przyciski czy menusy. A obiekty są nie tyle maciupkie co po prostu nie za bardzo kontaktują. Wiem, że Baldur jest już nieco lepszy w tym względzie (nawet pierwszy), ale to i tak daleka droga do interfejsu konsolowych gier fabularnych, gdzie po prostu wybierasz coś albo do tego podchodzisz i dajesz X, w ten sposób mogąc się skupić na historii, komendach itd.

 

3Tylko że zupełnym przypadkiem w rzeczywistości nie ma konsolowych RPG-ów, które na tym polegają.

 

 

4No tak, nie dość, że jestem kaleki manualnie, to jeszcze nie umiem dostrzec tego wielkiego geniuszu dziesiątków arcydzieł sztuki FPS-owej na pececie, które zmieniały świat gier za każdym razem. Wszystko to kwestia mojego upośledzenia.

 

5.No właśnie to nie jest łamanie palców. Pograj kiedyś w gry, o których się wypowiadasz to może się kapniesz, o co mi chodzi.

 

 

 

Jeszcze króciutko o argumencie mistrza Greaha: że niby popatrz na e-sport, to zobaczysz, jak się powinno grać. No świetne. Rozumiem, że jak jesz obiad, to inspirujesz się zawodami w jedzeniu hamburgerów na czas, bo skoro tak wyglądają zawody, to widać tak jest najwygodniej.

1.No chyba to zaznaczyłem, że nie ma żadnych argumentów za tym, żeby uznać, że PCty miały związek z zepsuciem jRPGów, tym bardziej, że mechanika jRPGów była konstruowana pod konsole, a przenosiny na PCta raczej są bezbolesne jeżeli o tą kwestię chodzi, właśnie dlatego, że chyba tylko w bajkach jest napisane, że na PC gra się tylko na m+k. edit. w drugą stronę często odywa się to kosztem uproszczeń samej rozgrywki

2. No i tutaj się mylisz. Wyobraź sobie (dosyć nagminna sytuacja w RPGach), że po ubiciu grupki wrogów, jeden leży na drugim i teraz sprawnie wyciągnij z nich te wisiorki za pomocą precyzycjnego kliknięcia myszką na obiekcie i zrób to samo za pomoca pada. No więc z padem radzę sobie całkiem nieźle, ale często szlag mnie trafia jak biegam wokół sterty ciał i konsola nie bardzo chce zrozumieć, że chcę wyciągnąć coś z kieszeni obiektu X, tylko cały czas pojawia mi się możliwość sprawdzenia kieszeni obiektu Y, który leży na obiekcie X, a którą to już przeszukałem.

3. Dokładnie, większość konsolowych RPGów polega zupełnie na czym innym, a mianowicie na wciskaniu Xa kiedy pojawia się przeciwnik.

4. Dziękuje za odpowiedź na proste pytanie.

5. Grałem na N64, grałem w Bonda, grałem w Perfect Dark, jeżeli dla Ciebie obsługa pada do N64 była komfortowa to ok.

6. No pisałeś o tym, że granie na padzie jest wygodniejsze, ale jeżeli męczenie się na tym ustrojstwie od N64 takie faktycznie było tzn. że ja mogę uznać szukanie piksela myszką w Torment za rozwijące i ekscytujace zajęcie.

 

ako- dodałbym jeszcze Unreal, Unreal Tournament, Team Fortress, CoD, NOLF, SW:JK,

Edytowane przez Gość

  • Odpowiedzi 9,7 tys.
  • Wyświetleń 261,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Z telefona jest takie samo narzędzie do gier, jak z peceta. Żadne.

  • Pogadajmy o wynikach sprzedaży M$ to takie ekscytujące...

  • fix co do nowego GoW to mam nadzieję że to nie GoW4 od Epica a że coś w stylu H3:ODST/HR od PCF, no i żeby wyszło do wiosny bo jeśli jesień 2013 to przekreśla next gena MS, w sumie już patrząc na g

Opublikowano

Pajgi, wymieniać można by długo, ale po co kopać leżącego :)

Opublikowano

Jak to po co? Zapytaj ludzi którzy zostali zaatakowani przez zombiaki udające trupy ;/

Opublikowano

A, skoro tak, to jeszcze Duke Nukem 3D dorzucę do listy :D

Opublikowano

 

 

@szpic

 

Tak potrafię grać leżąc na łóżku, kanapie i rozkładając się wygodnie w fotelu. Na padzie. Bo na klawiaturze to niemożliwe z natury rzeczy. Wiem czemu nie potrafisz, bo przyzwyczaiłeś się zbyt bardzo do klawiatury i myszki.

No tak przyzwyczailem sie grajac od malego na padach zaczynajac od C64 i ciulatych klonów z targu przez psx,ps2 a teraz ps3 no jak cholera xD

PC uzywalem do fps/strategii. Do dzis pamietam jak sie meczylem na psx probujac przesc na Quake2... Kolejna probe dalem podczas KIllzone 1 na ps2. I znow mnie odrzucilo bo celowanie nie bylo w zaden sposob dokladne ( moze to wina ze gralem w cs?).

Z drugiej strony Np w RedAlerta 1 lepiej mi sie gralo na konsoli ;).

Za to takie gry jak Civ2 ( byla na psx) to meczarnia. wtedy blagalem o myszke ;)

Do fps sie przywyczailem dopiero na ps3 ( a wlasciwie bylem zmuszony bo komp juz nie dawal rady z nowymi grami )

i jestem swiadom ze moje ratio to w wiekszosci wynik auto aim'a i WH w postaci 3d spotting xD

Opublikowano

No tak, zapomniałem, "jesteś głupi i kaleki manualnie" to faktycznie niejedyny argument blacharzy: dodatkowo edytuję posty, robiąc z ludzi idiotów. Bardzo lubię tak konkretne i solidne uzasadnienie swoich pogladów. Dodajmy do tego oglądanie meczów na livescorze oraz bycie Żydem, gejem i cyklistą z rozbitej rodziny i wychodzi nam bardzo dokładnie, że klawiatura jest idealnym narzędziem do grania.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

No nie jedyny, ale tylko na takie odpowiadasz, edit. np. na proste pytanie o 3 na 4-5 wybitnych FPSów jakie wydano z myślą o konsolkach. A klawiatura nie jest idealnym narzędziem do grania.

Edytowane przez Gość

Opublikowano

Nie no, zakładam, że wyliczanek nieodzownych przy każdej publikacji typu "100 najlepszych gier wszech czasów" nie ma sensu znowu powtarzać, jako znawcy na pewno je wyczytaliście je już do znudzenia. Ale taki nieoświecony jak ja nie ma pojęcia, co takiego zmieniło na zawsze świat gier w wybitnych arcydziełach jak NOLF czy Jedi Knight.

 

Generalnie jeśli piszę coś, co nie jest od lat uważane za oczywistość i tylko jako taka zostanie podana w "EGM", "Gameinformerze" czy "Edge'u", to to rozwijam. Ale jeśli to jest oczywistość - to nie widzę sensu. Jeśli np. Cliff Bleszinsky powiedział o Goldeneye, że po jego premierze świat nie był już taki sam, a setki innych ludzi branży potwierdza te słowa, to co ja mogę tu dodać? To jakby za każdym razem gadając o pogodzie powtarzać, że ziemia krąży wokół słońca - taka jest powszechna opinia, więc się jej wyrażanie pomija.

 

Jeśli natomiast ktoś przedstawia taką kontrariańską opinię, nigdzie niespotykaną, jak ta o dziesiątkach wybitnych kloniarskich FPS-ów, no to wypadałoby jakoś ją uzasadnić. Oczywiście można powiedzieć "dla mnie wybitny i tyle" - gust każdy ma swój i jeśli dla niego rewolucją jest np. niebieski kolor spodni bohatera, to na tle personalnym można to uznać. Ale utrzymywać, że pewien konsensus wśród developerów i graczy jest tak naprawdę ściemą, bo mi wygodniej się gra na klawiaturze więc wszyscy wiemy, że na klawiaturze jest lepiej, to dość zabawne.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

Cokolwiek.

Edytowane przez ako

Opublikowano
No tak, zapomniałem, "jesteś głupi i kaleki manualnie" to faktycznie niejedyny argument blacharzy: dodatkowo edytuję posty, robiąc z ludzi idiotów. Bardzo lubię tak konkretne i solidne uzasadnienie swoich pogladów. Dodajmy do tego oglądanie meczów na livescorze oraz bycie Żydem, gejem i cyklistą z rozbitej rodziny i wychodzi nam bardzo dokładnie, że klawiatura jest idealnym narzędziem do grania.

 

Jakie to jest żenujące, najpierw robisz z siebie pajaca pisząc głupoty ubrane w krasomówstwo, a potem przyjmujesz pozę biednego chłopca okładanego bezpodstawnie przez niecnych prześladowców :unsure:

Edytowane przez TheAceOfSpades

Opublikowano

No widzisz ogorek znowu wykręcasz się od odpowiedzi, sugerując, że tytuły które wymieniliśmy z ako, nie są wybitne, tylko kloniarskie, bo Cliff i inni stwierdzili, że Goldenye był wybitny, więc to chyba niemożliwe, że gierki z PC takie też mogły być (bo są kloniarskie). Przecież takie JK i NOLF wcale, zupełnie i w ogóle nie były chwalone przez setki osób z branży i pewnie tylko Cliff nie wypowiedział się na ich temat.

 

edyta. niech zgadnę, czy jednym z tych tytułów które zmienił świat FPSów był Metroid Prime ?

Edytowane przez Gość

Opublikowano

Jezus, czytaj ze zrozumieniem. Jedi Knight może być wybitnym arcydziełem, które zmieniło gry na zawsze, dla ciebie osobiście - ale jesteś w tak marginalnej mniejszości w tej opinii, że wypadało by to jakoś uzasadnić. Byłoby to bardzo ciekawe dla mnie, bo osobiście nie wiedziałem, że to tak genialna i wielce wpływowa pozycja.

 

Jak już wkroczysz w tryb tłumaczenia głupcowi, możesz też mi wytłumaczyć, jaki tak konkretnie jest sens wymieniania po raz kolejny zasług gier Rare czy kolejnych części Halo, skoro poświęcono temu całe książki i specjalne wydania popularnych pism. Wiesz, nie gadki, że wzorem wygody jest e-sport, ani że Metroid jest FPS-em, tylko funkcjonalny konkret. Ja nie jestem tak próżny jak niektórzy tutaj, żeby uważać, że moje zdanie "X jest wybitny/nie jest i już" jest przesądzającym argumentem w sytuacji, gdy istnieje dość ustandaryzowany kanon rozwoju gier video i można go sobie guglać w internecie. Oczywiście kanon można podważać i chyba się powinno, ale zdanie "X jest wybitne i już" raczej do tego nie wystarcza.

 

Na renomowanych listach wybitnych gier znajdziesz najwyżej pięć singlowych FPS-ów, w tym serię Half-Life i Doom, plus robione czysto pod pada gry Rare i Halo. Zazwyczaj nie wszystkie naraz, ale Goldeneye, Halo i Half-Life (w którejś odsłonie) prawie zawsze. Niektórzy uwzględniają na takich listach także parę gier sieciowych, ale że pecet był przez długi czas siedzibą takowych, nie jest skutkiem sposobu sterowania, tylko dużo większych możliwości połączenia sieciowego - co przecież też wszyscy wiemy, więc nie widzę sensu powtarzania, no ale be my guest.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

Czemu pomijamy tytuły multi? Czyżby sterowanie padem nie przyczyniło się do ich rozwoju? :sweat:

 

http://www.telegraph...ential-FPS.html

Wolfenstein 3D (PC), Doom (PC), Golden Eye (N64), Half Life (PC), Unreal (PC), System Shock 2 (PC), Deus Ex (PC), Halo (X), CoD:MW (PC, konsole), Crysis (PC).

A gdzie tu jeszcze Quake (chyba nie zaprzeczysz).

 

http://n4g.com/news/...mes-of-all-time

Trochę starsze, ale:

1. 3D Monster Maze (1981)

2. Catacomb 3D (1991)

3. Wolfenstein 3D (1992)

4. Pathways Into Darkness (1993)

5. Doom (1993) & Rise of the Triad (1994)

6. Descent (1995) & Marathon (1994)& Duke Nukem 3D (1996)

7. Quake (1996)

8. GoldenEye 007 (1997)

9. Unreal (1998)

10. Starsiege: Tribes (1998)

11. Half-Life (1998)& Rainbow Six (1998)

12. Unreal Tournament (1999)

13. Halo: Combat Evolved (2001)

14. World War II Online (2001)

15. Battlefield 2 (2005)

 

No, ale jak to wszystko połączyć ze sposobem kontroli, to chyba tylko Ty wiesz :teehee:

Wyraźnie jednak widać z tych zestawień, że mimo iż na konsole od ładnych paru lat wychodzi ogromna ilość FPSów, to jednak mało który jest "influential enough" żeby trafić do zestawień. Wniosek? Przejście na pady wcale nie idzie w parze z rewolucjonizowaniem gatunku. Coś Ci się ubzdurało.

 

A jak się już tak chwalisz że masz google, to sprawdź na angielskiej wiki historię FPSów, może znajdziesz kilka ciekawych informacji. Ja tam nic o padach nie widziałem ;)

 

Top 60 most influential games of all time:

58. Deus Ex (PC)

53. Golden Eye (N64)

44. MoH: Frontline (PS2)

30. Wolf 3D (PC)

23. Halo (X)

7. Half Life (PC)

4. Quake (PC)

1. Doom (PC)

http://www.1up.com/f...pager.offset=12

Edytowane przez ako

Opublikowano

Czemu pomijamy tytuły multi? Czyżby sterowanie padem nie przyczyniło się do ich rozwoju?

 

No już ci wyżej napisałem, czemu. Wszyscy wiemy, że pecet był dużo przyjaźniejszy do sieciowego grania przez wiele lat i nikt tutaj temu nie zaprzeczał. Ale nie było to skutkiem wspaniałości sterowania klawiaturą.

 

 

Wyraźnie jednak widać z tych zestawień, że mimo iż na konsole od ładnych paru lat wychodzi ogromna ilość FPSów, to jednak mało który jest "influential enough" żeby trafić do zestawień. Wniosek? Przejście na pady wcale nie idzie w parze z rewolucjonizowaniem gatunku. Coś Ci się u

 

Tobie się ubzdurało, że coś takiego twierdziłem. Zamiast się tak męczyć z listami, przeczytałbyś, co wyraźnie napisałem. Zacytuję ci: "Spośród czterech-pięciu FPS-ów, które można uznać za jakoś wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, trzy były robione pod konsole". W jaki sposób jakaś internetowa lista 15 wpływowych FPS-ów ma temu zaprzeczać, to nie ogarnę.

 

Dodatkowo czytając można zauważyć, że piszę to wszystko raczej w kontekście gameplayu, niż samego połączenia sieciowego czy społecznego fenomenu związanego z grą. Ja jak gram w FPS-a dzisiejszego to widzę rodzaje zadań wyraźnie wprowadzone przez Goldeneye i Perfect Dark, natomiast nie widzę wiele, co by wynikało z Quake'a. Na to, ŻE grasz sieciowo, Quake znacząco wpłynął, ale na to, JAK grasz w daną grę, już w nie tak dużej mierze. Ergo jest to bardziej osiągnięcie technologiczne, niż wybitne dzieło. Co wynika z faktu pisania go pod peceta, gdzie sieciowy przełom był możliwy, ale gameplayowy - nie bardzo.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

to Sparta czy szaleństwo bo się zgubiłem ?

 

 

skończmy już ten temat, stwierdzając, że najlepsza jest myszka. ale kobieca :)

 

w innym przypadku, gdy mowa o akcesoriach gejmingowych sprawa jest kwestia indywidualnych preferencji.

Opublikowano

No już ci wyżej napisałem, czemu. Wszyscy wiemy, że pecet był dużo przyjaźniejszy do sieciowego grania przez wiele lat i nikt tutaj temu nie zaprzeczał. Ale nie było to skutkiem wspaniałości sterowania klawiaturą.

No ale skoro sterowanie klawiaturą uniemożliwia postęp w gameplayu, jak twierdzisz, to przecież to, że gry multi na PC były 10 lat wcześniej niż na konsoli, nie ma znaczenia. Bo pierwszy, no może drugi tytuł zrobiony z myślą o padzie, gameplayowo by deklasował wszystko co osiągnięto na PC. No nie?

 

Tobie się ubzdurało, że coś takiego twierdziłem. Zamiast się tak męczyć z listami, przeczytałbyś, co wyraźnie napisałem. Zacytuję ci: "Spośród czterech-pięciu FPS-ów, które można uznać za jakoś wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, trzy były robione pod konsole". W jaki sposób jakaś internetowa lista 15 wpływowych FPS-ów ma temu zaprzeczać, to nie ogarnę.

:woot:

Czarno na bialym Ci pokazuję, że jednak spośród 15 wpływowych FPSów, które mozna uznać za wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, całe 2 były robione pod konsole (dokładne liczby oczywiście zależą od tego, na jaką listę się patrzy, ale pokazałem Ci 3 i wszystkie wskazują na podobny stosunek). Ale Ty nadal twierdzisz, że spośród 5 wpływowych FPSów 3 były zrobione na konsole, a nawet masz problem z jednoznacznym ich nazwaniem. Litości.

 

Dodatkowo czytając można zauważyć, że piszę to wszystko raczej w kontekście gameplayu, niż samego połączenia sieciowego czy społecznego fenomenu związanego z grą. Ja jak gram w FPS-a dzisiejszego to widzę rodzaje zadań wyraźnie wprowadzone przez Goldeneye i Perfect Dark, natomiast nie widzę wiele, co by wynikało z Quake'a. Na to, ŻE grasz sieciowo, Quake znacząco wpłynął, ale na to, JAK grasz w daną grę, już w nie tak dużej mierze. Ergo jest to bardziej osiągnięcie technologiczne, niż wybitne dzieło. Co wynika z faktu pisania go pod peceta, gdzie sieciowy przełom był możliwy, ale gameplayowy - nie bardzo.

Śmieszny jesteś twierdząc, że gry takie jak Doom, System Shock, Quake i pozostałe, pisane na pecety, nie wprowadzały przełomu pod względem gameplayu. To co wprowadziły te gry, do dzisiaj jest standardem tworzenia gier FPS. I możesz sobie mówić że postęp technologiczny i gameplayowy to dwie zupełnie różne sprawy, bo Ci tak wygodnie, ale nikt w to nie uwierzy.

Nie mówię tutaj że gry konsolowe nie mają zasług w tej dziedzinie. Ale to nie zasługi wynikające z tego, że były pisane pod pady, a z tego, że deweloper miał innowacyjny pomysł i go dobrze zrealizował. Tak samo, jak zasługi gier na PC NIE wynikają z tego, że steruje się w nich klawiaturami.

 

WYMIEŃ choćby kilka najbardziej przełomowych zmian, jakie wprowadzają tytuły, które wymieniasz. Następnie uzasadnij, że jest to tylko i wyłącznie zasługa sterowania padem. Udowodnij, że było to niemożliwe do zrealizowania w inny sposób. Bo póki co to tylko się miotasz, próbując znaleźć uzasadnienie dla jakiejś tezy z kosmosu.

Opublikowano

Dobre, ogorek, najpierw stawiasz tezę, że oprócz mnie cały świat uznaje halo i gry od rare uznaje za najwybitniejsze, ruszające z posad tytuły FPS, bo taka jest powszechna opinia, taki kanon itd . "Spośród czterech-pięciu FPS-ów, które można uznać za jakoś wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, trzy były robione pod konsole". ako podał listy, które w dosyć zasadniczy sposób przeczą Twojemu punktowi widzenia, bo owszem te gry pojawiają się na tych zestawieniach, ale na "ciut" innych pozycjach, stanowią raczej zdecydowaną mniejszość w porównaniu do tytułów PCtowych, no i Twoja kontra "Tobie się ubzdurało, że coś takiego twierdziłem. Zamiast się tak męczyć z listami, przeczytałbyś, co wyraźnie napisałem. Zacytuję ci: "Spośród czterech-pięciu FPS-ów, które można uznać za jakoś wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, trzy były robione pod konsole". W jaki sposób jakaś internetowa lista 15 wpływowych FPS-ów ma temu zaprzeczać, to nie ogarnę." poddałem się, już tak na serio :sleep:

Edytowane przez Gość

Opublikowano

Jezus, one nie zaprzeczają temu, co masz napisane. To nie są ani specjalnie renomowane listy, ani nawet... nie są to listy wybitnych FPS-ów.

 

"Przyjazd pociągu na La Ciotat" jest na listach wpływowych filmów, natomiast nie jest na listach wybitnych filmów. Z kolei "Obywatel Kane" to wybitny film, który jest wpływowy do dziś. To też uważasz za sprzeczność? No popatrz, jaki ten cały świat jest debilny, że nie identyfikuje ze sobą słów o różnym znaczeniu, tak jak ty.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano

dajta spokój serio. Wiadomo, że PAD > myszka, bo na konsoli gra się PADEM, a konsole to najlepszy sprzęt do grania :)

Opublikowano

Jezus, one nie zaprzeczają temu, co masz napisane. To nie są ani specjalnie renomowane listy, ani nawet... nie są to listy wybitnych FPS-ów.

 

"Przyjazd pociągu na La Ciotat" jest na listach wpływowych filmów, natomiast nie jest na listach wybitnych filmów. Z kolei "Obywatel Kane" to wybitny film, który jest wpływowy do dziś. To też uważasz za sprzeczność? No popatrz, jaki ten cały świat jest debilny, że nie identyfikuje ze sobą słów o różnym znaczeniu, tak jak ty.

No wymyśl coś jeszcze, sprytnie pomieszaj słowami, udowodnij że Twoja racja jest najtwojsza bo Cliff B. tak powiedział i książkę widziałeś, a w końcu może uzasadnij jaki wpływ ma kontroler na wybitność czy wpływowość danej gry. Bo my nie twierdzimy że GoldenEye nie był wybitny i wpływowy, twierdzimy że nie był taki ze względu na sterowanie padem, czy nawet ze względu na to że była tworzona na konsole. Jakoś sprytnie ciągle tego unikasz w odpowiedziach. Wygodniś.

Chcesz gier wybitnych? Proszę: http://www.complex.com/video-games/2011/02/the-50-best-first-person-shooters-of-all-time/brothers-in-arms

Czy to jest jedna z tych "renomowanych" list które sobie gdzieś w głowie wynalazłeś, ale nie potrafisz tego poprzeć linkiem? Popatrz ile tam gier klawiaturowych. Dlaczego?

 

I jeszcze powiedz coś na temat, że Doom, Quake, Half Life i System Shock to nie są gry wybitne, wszyscy lubimy się pośmiać.

Opublikowano

Bo my nie twierdzimy że GoldenEye nie był wybitny i wpływowy, twierdzimy że nie był taki ze względu na sterowanie padem, czy nawet ze względu na to że była tworzona na konsole. Jakoś sprytnie ciągle tego unikasz w odpowiedziach. Wygodniś.

 

Nawet gdyby to była prawda (nie jest), to nic takiego nie twierdziłem. Myślę, że jest to jakiś powód, żeby tego "unikać". To nie moja wina, że masz pamięć złotej rybki i w trakcie pisania zapominasz, z czym w zasasadzie się kłócisz. Przy(pipi) się do jednego zdania, które jeszcze przekręcisz, i się cieszysz nie wiadomo z czego. No ale jestem dobrym człowiekiem, więc powtórzę po raz setny, że w rzeczywistości przebieg gadki wygląda mniej więcej tak:

 

pajgi: Ty nie grałeś w FPS-y to nie wiesz, że na padzie gra się dużo gorzej, niż klawiaturze. Ogranicza moc sprawdzą.

ogqozo: No właśnie grałem, gra się bardzo fajnie, ba, kilka spośród najbardziej wybitnych FPS-ów jest na padzie, moc sprawcza jest tam spoczko, a i te pecetowe zazwyczaj lepiej by się grało na padzie.

grupa blacharzy: ale ty jesteś głupi! Przecież wpływeow FPS-y!!!!! TO nie ma wpłwu!!! TO przypadek, że na sprzęcie do grania gra się lepiej, niż na sprzęcie do obsługi Excela, to nie ma nic wspólnego z kontrolerem!!!

 

 

No więc kiedy stosujecie znaną tu na forum metodę kłócenia się z opiniami, których nikt nie wyraził, no to tak, unikam ich.

 

 

Chcesz gier wybitnych? Proszę: http://www.complex.c...rothers-in-arms

 

 

Czy to jest jedna z tych "renomowanych" list które sobie gdzieś w głowie wynalazłeś, ale nie potrafisz tego poprzeć linkiem?

 

Dokładnie. Jak powszechnie wiadomo, magazyn lifestyle'owy "Complex" jest biblią gier video. Rzetelna growa publicystyka realizować może się tylko stronę za poradnikiem robienia brzuszków i stronę przed zdjęciami modnych butów.

 

Ciekawostka: jak zobaczyłem na liście Metroida, pomyślałem sobie "hehe, ciekawe co jeszcze, może Portal jest shooterem". I parę miejsc dalej - Portal.

 

Nie wgłębiałem się specjalnie w lekturę, ale czyżby brakowało tam wybitnego arcydzieła w postaci Jedi Knight? Kurczę, jaki ten świat pecetowych strzelanek jest bogaty, nawet takie genialne i rewolucyjne dzieła nie mieszczą się do top 50.

 

 

I jeszcze powiedz coś na temat, że Doom, Quake, Half Life i System Shock to nie są gry wybitne, wszyscy lubimy się pośmiać.

 

No, ty też powiedz, kiedy przestałeś bić żonę, kolejny żart, który wcale się nie starzeje.

Edytowane przez ogqozo

Opublikowano
:wallbash: .... :mage:

Edytowane przez Gość

Opublikowano

Nawet gdyby to była prawda (nie jest), to nic takiego nie twierdziłem. Myślę, że jest to jakiś powód, żeby tego "unikać".

"Spośród czterech-pięciu FPS-ów, które można uznać za jakoś wybitne i stanowiące do dziś wpływowy kanon, trzy były robione pod konsole (traktuję HL jako serię)."

"Mocy sprawczej jest więcej dzięki możliwości wygodnego wciskania paru klawiszy, jednocześnie z chodzeniem, strzelaniem itd. Możesz robić różne rzeczy i je robisz!"

"Sterowanie jest bogatsze i bardziej angażujące, ale też wygodniejsze. Fenomen ten wynika prawdopodobnie z faktu, że pad jest narzędziem do gier a nie narzędziem do pisania zmuszanym do gier."

 

No powiedz mi, że to nie jest twierdzenie, że gry na konsole są wybitne i wpływowe ze względu na sterowanie. Co jest absolutną bzdurą. Jeżeli jeszcze nie wierzysz, to kolejny cytat, gdzie już wprost jedziesz z grubej rury:

"Ergo jest to bardziej osiągnięcie technologiczne, niż wybitne dzieło. Co wynika z faktu pisania go pod peceta, gdzie sieciowy przełom był możliwy, ale gameplayowy - nie bardzo. "

 

No więc kiedy stosujecie znaną tu na forum metodę kłócenia się z opiniami, których nikt nie wyraził, no to tak, unikam ich.

A jednak.

 

Dokładnie. Jak powszechnie wiadomo, magazyn lifestyle'owy "Complex" jest biblią gier video. Rzetelna growa publicystyka realizować może się tylko stronę za poradnikiem robienia brzuszków i stronę przed zdjęciami modnych butów.

Nie wiem, ale wpisałem hasło w google, do których tak lubisz odsyłac, i to był najpopularniejszy wynik. Jakaś to renoma jest. Mogę tylko zgadywać, bo póki co sam tylko potrafisz rzucać hasłami bez potwierdzenia.

Edytowane przez ako

Opublikowano

Nie wiem, ale wpisałem hasło w google, do których tak lubisz odsyłac, i to był najpopularniejszy wynik. Jakaś to renoma jest. Mogę tylko zgadywać, bo póki co sam tylko potrafisz rzucać hasłami bez potwierdzenia.

 

Odkryłeś sposób w jaki "dyskutuje" Ogq. :potter:

 

Spoczko pany, podsycajcie ogień, za godzinkę będę w pracy to się przyłączę :D

Opublikowano
c3Osx.jpg
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.