Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Console Wars 3(de)

Featured Replies

Opublikowano

no bo ile można z tym Halo, które ciągle jest tak samo dziecinne (i nie mówcie mi, że gra w której biegają garbate golumy w maskach p-gazowych i strzelają różowymi blasterami nie jest dziecinna)

 

Ciekawe czy 14 lat temu to samo o Half-life pisali w internetach :/

  • Odpowiedzi 9,7 tys.
  • Wyświetleń 284,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Z telefona jest takie samo narzędzie do gier, jak z peceta. Żadne.

  • Pogadajmy o wynikach sprzedaży M$ to takie ekscytujące...

  • fix co do nowego GoW to mam nadzieję że to nie GoW4 od Epica a że coś w stylu H3:ODST/HR od PCF, no i żeby wyszło do wiosny bo jeśli jesień 2013 to przekreśla next gena MS, w sumie już patrząc na g

Opublikowano

Halo jest za(pipi)iste, ale w multi, w singlu to tylko i wyłącznie dobra gra. Jedyny fps w dzisiejszych czasach, który wymaga od graczy jakiś umiejętności w multi. Za to developerom chwała.

Opublikowano

W singlu jest to tak samo najbardziej wymagający FPS i za to właśnie cenię Halo.

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

W singlu jest to tak samo najbardziej wymagający FPS i za to właśnie cenię Halo.

Zgadzam się, na najwyższym poziomie trzeba się mocno napocić, ale poza tym jest dość nudno i mało epicko. Single w jedynce, na tamte czasy to był mega miód i gra niemal idealna. Później już było gorzej, trójkę ukończyłem na raty (zajęło mi to kilka miesięcy), w Reach nie udało mi się dotrwać do końca. Po prostu single w Halo mnie nie rusza zbytnio, co innego multi, które jest pierwsza klasa.

Opublikowano

Wiadomo, każdy lubi co innego.

Opublikowano

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tym jednym rdzeniem w ps3 ? Od czasu premiery tej konsolki aż do teraz zawsze każdy mówił, że ma 8 rdzeni.

Opublikowano

Kyo mi to dzisiaj tłumaczył: Jeden rdzeń, dwa wątki, symuluje 8 rdzeni.

Opublikowano

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, o co chodzi z tym jednym rdzeniem w ps3 ? Od czasu premiery tej konsolki aż do teraz zawsze każdy mówił, że ma 8 rdzeni.

1 normalny a pozostale cos ala na prockach graficznych.

Kyo mi to dzisiaj tłumaczył: Jeden rdzeń, dwa wątki, symuluje 8 rdzeni.

no nie do konca

Edytowane przez szpic

Opublikowano

Kyo mi to dzisiaj tłumaczył: Jeden rdzeń, dwa wątki, symuluje 8 rdzeni.

Nic takiego nie napisałem. Tam nic niczego nie symuluje xD

 

I przestańcie pisać że PS3 ma jeden rdzeń - jak już to Cell :P

 

Dam niżej PM'ke do @Stony (uzupełniona)

 

Cell ma 1 Power Processor Element (PPE) i 8 Synergistic Processing Elements (SPE)

PPE spełnia dzisiejszą def. procesora - ma jeden rdzeń i jest 2 - wątkowym procesorem.

 

Synergistic Processing Elements (SPE) - to nie są rdzenie czy coś - tylko osobne układy wspierające Cell'a (w dużym uproszczeniu). Są po prostu na jednej płytce ale nie są rdzeniami (patrząc w prostej linii).

Można (szyte grubymi nićmi) powiedzieć że SPE to są osobne procesory.

 

Zależy jak się na to spojrzy - jeśli patrzysz przez pryzmat i def. dzisiejszych procków wielo-rdzeniowych to można powiedzieć że Cell ma 1 rdzeń. Jeśli popatrzeć na to inaczej to można powiedzieć że sama płytka jest połączeniem kilku procków.

 

Parę lat temu była wojna np. czy procki Intela są wielordzeniowe - Intel łączył po porstu dwa procki na jedne płytce i dawał wspólną pamięć, za to AMD robił procki wielordzeniowe z krwii i kości ^^ Inna sprawa że Intel był wydajniejszy - ale czy był prockiem wielordzeniowym? No właśnie - zależy jak na to patrzysz (bo na jednej płytce są dwa procki po jednym rdzeniu na procek) Więc patrząc na płytkę jako procek to można powiedzieć że jest to procek wielordzeniowy. :)

Z Cellem jest tak że jest po prostu inaczej skonstruowany i nie przypomina w ogóle dzisiejszych procków wielordzeniowych.

 

E: i to nie jest fachowy opis bo nie jestem projektantem procesorów - po prostu z grubsza opisałem wszystko. Jak gdzieś się walnąłem to mea culpa. Jak Cell był prezentowany światu to tak naprawdę dopiero procki wielordzeniowe powstawały stąd padły hasła że Cell ma 8 rdzeni.

 

E2:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29#Architecture

 

http://electronics.howstuffworks.com/playstation-three1.htm

Edytowane przez Kyo

Opublikowano

Troche tak.

Opublikowano

PS3 ma 8 rdzeni z tym że 1 jest uniwersalny a pozostałe 7 jest wyspecjalizowana do wykonywania poszczególnych zadań. Dzięki temu jest za(pipi)iście wydajny.

Opublikowano

Ok (pipi)nalem sie w liczeniu xD

Edytowane przez szpic

Opublikowano

Czyli to coś tak, jakbyś miał ośmioro dzieci.

1 zdrowe

6 daunów

1 zmarło przy porodzie

 

:(

Opublikowano

PS3 ma 8 rdzeni z tym że 1 jest uniwersalny a pozostałe 7 jest wyspecjalizowana do wykonywania poszczególnych zadań. Dzięki temu jest za(pipi)iście wydajny.

jesli juz to 7

1 glowny + 6 specjalizowanych bo 1 jest wylaczany aby bylo mniej odrzutów z produkcji ;p

No właśnie że nie - dam obrazek to może lepiej to zobrazuje:

Cell_Arch.gif

 

Jeden jest wyłączony jak wspomniałeś. Czyli daje 1 główny + 7 SPE. Ale w sumie dla developerów zostaje układ 1+ 6. Już nie pamiętam ale jeden układ jest zarezerwowany do sterowania tym wszystkim (albo coś w tym stylu).

Berion potrzebny...

 

E: Dla porównania układ w X360:

 

 

Xbox_Architecture_large.gif

 

 

U góry CPU - dobry, łatwy w programowaniu 3 rdzeniowy procek (szkoda że spieprzyli chłodzenie... )

 

Aha - mało kto pewnie wie ale IBM miał wycofać się z projektu Cell, co się okazało projekt się rozwija (mniej lub bardziej), IBM jednak zaczął inwestować w projekt, Cell'owi dorzucono dużo pamięci i w tej chwili jest wykorzystywany w jakiś projektach gdzie potrzebne jest od cholery mocy obliczeniowej.

Edytowane przez Kyo

Opublikowano

Czyli to coś tak, jakbyś miał ośmioro dzieci.

1 zdrowe

6 daunów

1 zmarło przy porodzie

 

:(

 

Klientom w TP też tak tłumaczysz co? :]

Edytowane przez Codename

Opublikowano

 

 

 

 

Jeden jest wyłączony jak wspomniałeś. Czyli daje 1 główny + 7 SPE. Ale w sumie dla developerów zostaje układ 1+ 6. Już nie pamiętam ale jeden układ jest zarezerwowany do sterowania tym wszystkim (albo coś w tym stylu).

Berion potrzebny...

 

 

1 ciagnie system

Opublikowano

Czyli to coś tak, jakbyś miał ośmioro dzieci.

1 zdrowe

6 daunów

1 zmarło przy porodzie

 

:(

A wszystko po to, by udowodnic, ze konsole sa slabe i niewydajne.

 

 

 

Sony popelnilo jednak blad tak projektujac uklad PS3. Jest bardzo wydajny, owszem, ale jego potencjal nie zostal odpowiednio wykorzystany. Kilka gier to jednak za malo.

Opublikowano

Sony popelnilo jednak blad tak projektujac uklad PS3. Jest bardzo wydajny, owszem, ale jego potencjal nie zostal odpowiednio wykorzystany. Kilka gier to jednak za malo.

Ale podobnie było z Emotion Engine (co za durna nazwa). Nowy, nigdzie nie używany, obcy dla developerów w programowaniu procek. Na koniec żywota wyciskali z EE cuda (GOW2, MGS: Subsistence etc.). Sony zamiast uczyć się na błędach i wykorzystać jakiś gotowy układ odpowiednio go tylko dostosowując, chciało zrobić epicki procek pobijający wszystko na rynku a wyszło jak wyszło. Zrobili sobie poligon doświadczalny z konsoli.

Jak przy PS4 znowu zrobią coś "innowacyjnego" zamiast wykorzystać projekt Cell'a lub jakiś układ od Intela / AMD to pewnie będzie to ich ostatnia konsola.

Opublikowano

ciekawe ile rdzeni dadzą

 

pewnie żadnego, wszystko będzie w chmurze. :sorcerer:

Opublikowano

Tak wszyscy cisną Sony i twierdzą że koniec jest bliski a tymczasem w Ameryce Sony sprzedało najwięcej konsol w Marcu.

Opublikowano

funny-gifs-denied.gif

 

Haha chyba polubiłem Asura’s wrath <foreveralone.jpeg>

Edytowane przez Codename

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.