Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * - 4 głosy

Android


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3404 odpowiedzi w tym temacie

#21 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 02 March 2010 - 22:33

Też żałuję braku klawiatury fizycznej, chciałem wziąć Erę G1 (HTC Dream, pierwszy telefon z Androidem, już podstarzały no ale ma klawiaturę), ale okazało się, że najpierw oferują Ci telefon, by potem wesoło oświadczyć, że go nie mają (a wiedzą o tym od samego początku).


co za kutasy :/

G1 wycofali chyba ze 4-5 miesiecy temu , nie spodziewalem sie że beda kłamać...
ale to typowa zagrywka marketingkowa - wzbudzić pożadanie i napalić klienta na coś, a potem powiedzieć "ups w sumie nasza oferta jest o wiele gorsza" ale napalony człowiek i tak kupi (to samo mialem wczoraj - kupilem polski modern warfare2 mimo ze chcialem angielski, ale "akurat nie było")

sam mam G1 i rzeczywiscie klawiaturka jest super, ale w sumie wiekszosc telefonów z androidem jej nie ma i tez da sie życ, w sumie pozioma klawa jest całkiem wygodna (bo ta pionowa to ma male klawisze) , ale zawsze jakiś plus - jednak galaxy jest mocniejszy niż g1 i pewnie mniejszy, bo moj g1 to wielka zegła ;p

jeszcze btw - zanim kupilem g1 przez 4 miesiace szuklaem rozn7ych telefonow, i za kazdym razem jak jakiś wybralem to okazywalo sie że już go nie ma, ale dzięki temu w koncu padło na G1 wiec za(pipi)iscie:D
  • 0




#22 Gooral

Gooral
  • Wyrzutki
  • 3340 postów

Napisano 03 March 2010 - 10:39

Ja nie wiem co wy macie do tej ekranowej klawy. W Magicu w poziomym ustawieniu smsy na "qwerty" pisze się całkiem sprawnie i bez problemów. W pionowej trzeba po prostu bardziej uważać gdzie się palucha przykłada ale dzięki dobremu słownikowi problemów z wyborem odpowiedniego słowa nie ma prawie w ogóle.

BTW słyszałem że G1 to straszne gówienko w porównaniu z późniejszymi telefonami HTC. Ale może źle śłyszałem.

Użytkownik Gooral edytował ten post 03 March 2010 - 10:44

  • 0

#23 FredDie

FredDie
  • Użytkownicy
  • 137 postów

Napisano 03 March 2010 - 12:48

Ja mam HTC Hero i muszę powiedzieć o ile na początku jest to trochę problematyczne (wcześniej miałem tylko fony z fizyczną klawiaturą) to po pewnym czasie nie ma z tym kłopotów.

BTW wiecie ile musiałem czekać na Hero w Play'u, ponad 2 tygodnie...
  • 0

#24 NerkoWiktor

NerkoWiktor
  • Użytkownicy
  • 805 postów

Napisano 03 March 2010 - 13:43

Też mam galaxy i jak na razie jestem bardzo zadowolony :) zero problemów i emulatory działają płynnie ;D
  • 0

#25 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 03 March 2010 - 14:00

BTW słyszałem że G1 to straszne gówienko w porównaniu z późniejszymi telefonami HTC. Ale może źle śłyszałem.

to w koncu najstarszy i pierwszy telefon z androidem, ale slowo (pipi) to raczej przesada

ma kilka wad np jest klockowaty (wielki), niektorym moze sie nie podobac wyglad, bateria słabo trzyma i ma mniej mocy niż nowsze tele..
ale na tym chyba koniec , jeszcze tylko to że prawdopdobnie nie bedzie miał androida 2.1

ale oprocz tego to ma wszystkie opcje jak inne telefony z androidem 1.6 , wszystko dziala fanie i ogolnie jak inne tele z androidem jest naprawde świetny , a dodatkowy plus to własnie prawdziwa klawiatura

co prawda ekranowa qwerty nie jest zła, ale jednak na prawdziwej można pisac prawie że z predkoscią porownywalną do pisania na kompie, nie raz na wykładach robilem notatki na telefonie, i prawie bez problemu dalo sie nadażyc za tym co mowil wykładowaca


hm jeszcze jedno czego bym sie przyczepil to że dosyć cicho dzowni, chociaż nie wiem czy to wina tele, dzownka ktory wybralem, czy mojego słuchu ;p
  • 0

#26 raven_raven

raven_raven

    siadl plaski i morda

  • Premium Member
  • 17824 postów

Napisano 03 March 2010 - 17:02

BTW słyszałem że G1 to straszne gówienko w porównaniu z późniejszymi telefonami HTC. Ale może źle śłyszałem.

to w koncu najstarszy i pierwszy telefon z androidem, ale slowo (pipi) to raczej przesada

ma kilka wad np jest klockowaty (wielki), niektorym moze sie nie podobac wyglad, bateria słabo trzyma i ma mniej mocy niż nowsze tele..
ale na tym chyba koniec , jeszcze tylko to że prawdopdobnie nie bedzie miał androida 2.1

ale oprocz tego to ma wszystkie opcje jak inne telefony z androidem 1.6 , wszystko dziala fanie i ogolnie jak inne tele z androidem jest naprawde świetny , a dodatkowy plus to własnie prawdziwa klawiatura

co prawda ekranowa qwerty nie jest zła, ale jednak na prawdziwej można pisac prawie że z predkoscią porownywalną do pisania na kompie, nie raz na wykładach robilem notatki na telefonie, i prawie bez problemu dalo sie nadażyc za tym co mowil wykładowaca


hm jeszcze jedno czego bym sie przyczepil to że dosyć cicho dzowni, chociaż nie wiem czy to wina tele, dzownka ktory wybralem, czy mojego słuchu ;p


No kto wie, prawdopodobnie tak było. Dostałem całą listę telefonów drukowaną przecież na świeżo dla mnie z już nieistniejącymi ofertami (co najlepsze G1 właśnie był najlepszy cenowo, na szczęście ten Galaxy Spica w ofercie dla mnie też był o wiele taniej niż normalnie). Czytałem też, że G1 jest dosyć szajsowato jak na HTC wykonany. Wiadomo, pierwszy telefon z systemem Google, najstarszy, może nie mieć oficjalnego 2.1, ale jaki to problem Yano, jest przecież OpenEclair właśnie dla G1 który daje Ci nieoryginalny ROM z 2.1 :).
  • 0

#27 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 03 March 2010 - 17:10

dla mnie G1 to ogolnie nie problem ;p jestem zadowolony i nawet bez 2.1 jest bardzo funkcjonalny

jedyne na co bym serio mogl pomarudzic to słaba bateria , i w dodatku bardzo wolno sie ładuje (pierwsze 60% okolo godzine, ale pozostałe 40 żeby dobić do 100% to potrafi isc 4-5 godzin :/)

ale nawet z tym mankamentem to niezaprzeczalnie najlepszy telefon jaki mialem i praktycznie co chwile sa sytuiacje w ktorym jego funkcje strasznie ułatwiają życie (net, mapy, wszystko)
  • 0

#28 raven_raven

raven_raven

    siadl plaski i morda

  • Premium Member
  • 17824 postów

Napisano 04 March 2010 - 16:20

No baterie to jakaś tragedia, codziennie w nocy mam podłączoną ładowarkę. Teraz jest troszkę lepiej, jak mam APNDroida w szkole włączonego (po co mi ma zżerać niepotrzebnie kilobajty) i ekran na najmniejszej jasności to tak po dniu ok. 40-50 % baterii mam, ale to pewnie i tak nie wystarcza. No i ta androidowa bateryjka na pasku statusu pokazuje stan nie za dobrze, przez cały dzień prawie pełna a potem leci na łeb na szyję.

Aha, szczerze polecam Better Keyboard - coś cudownego. Nie sądziłem, że można wygodnie pisać na ekranowej klawierce, a tutaj dzień po dniu widzę, że robię postępy w tym! Klawiaturka tylko troszkę inaczej wygląda, ale klawisze w trybie portretowym są większe, cały telefon silnie wibruje (można to ustawić) i jest jak dla mnie genialnie. Jeszcze troszkę i będę śmigał że hoho, jak na razie to klawiatura od 1-9 jest szybsza dla mnie.

Aha, ciekawa sprawa to program PandaHome i Weather Widget (płatne) - otóż to pierwsze zmienia nasz pulpit lekko (możemy mieć ich nawet 10), dostajemy dwa doki po bokach (świetna sprawa), możliwość posiadania pulpitu w poziomie i możliwość segregacji aplikacji w tej dolnej liście wysuwanej. Szkoda tylko, ze to wszystko kosztem wydajności, czasami trzeba czekać ułamki sekund na wysunięcie się listy aplikacji lub przesunięcie pulpitu. Jakby był tylko jakiś widget umożliwiający posiadania docka i używanie pulpitu w poziomie przy zwykłym pulpicie to byłoby idealnie.

Aha, jak ustawić tapetę bez jej przycinania? Mam ze 100 różnych tapet w rozdzielczości 640x480 i po wybraniu jej na tapetę muszę ją przycinać ;/.

Jakich przeglądarek używacie? Ja na razie jestem zadowolny z domyślnej, Opera Mini to jakaś porażka, ale za to dzięki kompresji stron mógłbym cały dzień w internecie siedzieć zużywając marne kilobajty, na innych browserach to już nie wygląda tak różowo.


Cholera, Android wymiata :D.
  • 0

#29 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 04 March 2010 - 17:05

co do tapet to poprostu rozsuń to przycinanie na wszystkie strony (do brzegów ekranu) tak że w rzeczywistości nic sie nie przytnie

co do przegladarki to też domyślna, wlaczylem kiedys na chwile opere mini ale byla o wiele gorsza (mimo ze kiedyś ją lubilem na starej komie)


a co do baterii to nie polecam zostawiać na noc - wielokrotnie slyszalem że ładowanie bateri (w roznych sprzętach) o wiele dluzej niż sie powinno bardzo zle wpływa na jej pojemność, tzn jesli powinno sie ładowac np 2h to 3-4h to nie zbrodnia, ale zostawianie na 10-12h na noc to już moze serio zaszkodzić (tak sobie rozwaliłem baterie w aparacie)
  • 0

#30 raven_raven

raven_raven

    siadl plaski i morda

  • Premium Member
  • 17824 postów

Napisano 04 March 2010 - 17:43

Spróbuję z tym rozsuwaniem.

Z tymi bateriami to różnie już jest - mitem np. jest formatowanie jej, ponieważ dzisiejszych baterii już się nie formatuje. To kiedy mam ładować, jak telefon wieczorem ma 50% a rano 20% i za mało czasu już jest, by do pełna naładować :P.

Zresztą mniej więcej 6h sypiam w tygodniu więc tyle też właśnie się telefon ładuje :D.

Zdziwiło mnie jak łatwo można instalować aplikacje spoza marketu. Jedna opcja, jeden program i już, instaluje sobie wszystko co ściągnąłem z internetu. Daje to ogromne możliwości, między innymi można wypróbować wiele płatnych aplikacji, co jest świetną opcją (Wather Widget mniejszy od trzech).

Są jeszcze dwie kwestie, które mnie nurtują. Są jakieś gry które wykorzystują kamerę? Są jakieś aplikacje które ją wykorzystują dając nam dostęp do Augument Reality (poszerzona rzeczywistość)? Popykałbym w coś takiego, co ujawnia np. niewidzialne stworki w moim pokoju :D. Na razie znalazłem jedynie rozwiązywacz sudoku, też zaje,bista sprawa.
  • 0

#31 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 04 March 2010 - 18:27

jest program Layar reality browser, cos tego typu, czesto sie pojawia w polecanych w markecie

nakłada na obraz z kamery siatke na ktorej pojawia sie rozne rzeczy , np znazniki sklepow, knajp, albo fotki itp

w polsce nie ejst to jeszcze w pelni sprawne ale troche tam pokazuje
  • 0

#32 Smiti

Smiti
  • Użytkownicy
  • 548 postów

Napisano 04 March 2010 - 18:42

Dolphin Browser, nie ma lepszej na androida.
  • 0

#33 Gość_konstant_*

Gość_konstant_*
  • Goście

Napisano 04 March 2010 - 22:29

Do sciagania tapet i dzwonkow polecam aplikacje Zegde.
Swietna sprawa, dzwoniki mozna odsluchac przed sciagnieciem, ogolnie program wypas.
  • 0

#34 Yano

Yano

    mięsożerca

  • Premium Member
  • 26161 postów

Napisano 21 March 2010 - 12:32

ktos tu chyba mial galaxy?

to zapewne sie ucieszy
http://www.androidal...sung-i5700/5486
  • 0

#35 raven_raven

raven_raven

    siadl plaski i morda

  • Premium Member
  • 17824 postów

Napisano 22 March 2010 - 08:26

Dzięki za info, ja już od jakiegoś czasu mam 2.1, po prostu Samsung udostępnia softy również nieoficjalne np. na samdroid.net i można na własne ryzyko sobie programem Odin wgrać nowsze oprogramowanie.

Między 1.5 a 2.1 jest naprawdę spora różnica, czuć dużo większy komfort użytkowania.
  • 0

#36 jarken

jarken
  • Be fit or die tryin'
  • 1556 postów

Napisano 09 April 2010 - 14:18

Prawdopodobnie wymienię mojego Samsunga I550 (swoją drogą świetny smartphone) na Samsunga I5700 (ceny są zachęcające, kosztuje teraz około 570-600zł).
I tutaj mam pytanie. Na uczelni i w domu będę miał WI-FI, jednak w innym miejscach będę korzystał z gprsu. Czy pakiet 100mb wystarczy do zwykłego przeglądania stron www/pobierania aktualizacji? Nie ma mowy o żadnych filmach.
  • 0

#37 Smiti

Smiti
  • Użytkownicy
  • 548 postów

Napisano 09 April 2010 - 14:32

Ja siedzę na necie gdzieś z 1h dziennie, parę filmików na YT w miesiącu i zużywam gdzieś około 300-350Mb. Czy 100Mb Ci starczy to zależy tylko od tego ile będziesz przeglądał neta, od siebie dodam tylko, że to uzależnia i z początku się ograniczałem a teraz jestem podłączony non-stop.
  • 0

#38 jarken

jarken
  • Be fit or die tryin'
  • 1556 postów

Napisano 09 April 2010 - 15:55

Ja siedzę na necie gdzieś z 1h dziennie, parę filmików na YT w miesiącu i zużywam gdzieś około 300-350Mb. Czy 100Mb Ci starczy to zależy tylko od tego ile będziesz przeglądał neta, od siebie dodam tylko, że to uzależnia i z początku się ograniczałem a teraz jestem podłączony non-stop.

W tej chwili na zwykłym fonie i operze 10 na symbiana przez miesiąc "zużywam" pakiet 100mb. Wiadomo, że youtube i pochodne będę używał tylko na wifi.
  • 0

#39 raven_raven

raven_raven

    siadl plaski i morda

  • Premium Member
  • 17824 postów

Napisano 09 April 2010 - 16:42

Mój post z innego forum o androidzie:

No nietrudno "zjeść" nawet cały pakiet w jeden dzień oglądając filmy na youtube. To jest bardzo transferożerne, filmiki mają od kilkuset kilobajtów do nawet kilkudziesięciu megabajtów (a przecież dzięki szybkiemu transferowi nawet nie zauważymy tej ilości danych przepływającej przez nasz telefon).

W moim odczuciu tak się prezentuje stopień zużycia megabajtów przez poszczególne usługi (gdzie najwyższa pozycja zjada najwięcej a puste linijki oznaczają sporą przepaść):

youtube
aplikacje z marketu
internet z obrazkami
mail z obrazkami

aplikacje pobierające dane w tle (wszelkiego rodzaju wiadomości czy RSS readery z pobieraniem nowych elementów)

internet bez obrazków
internet przez Operę Mini
mail bez obrazków
gadu-gadu, gtalk itd.


Użytkownik raven_raven edytował ten post 09 April 2010 - 16:42

  • 0

#40 Gość_szpic_*

Gość_szpic_*
  • Goście

Napisano 09 April 2010 - 19:32

mam pytanie.
Zastanawiam sie nad telefonem z Androidem. ( galazy lite)
i takie pytanie da sie calkowicie wylaczyc GPRS/wap itp, pytam bo w kazdym telefonie blokuje to calkowicie.
Uzywalbym tylko wifi.
i stad 2 pytanie.
Wifi na uczelni wymaga instalacji certyfikatów, da sie takie cos wrzucic na telefonie? czy tez calkowicie odpada?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0