Skocz do zawartości

XCOM 2


blantman

Rekomendowane odpowiedzi

Premiera już na dniach. Ja swój egzemplarz na premierę będę miał i chciałbym pograć z kimś w multi. W x-com potyczki dawały cholernie dużo radochy. Oczywiście wpierw singla przejdę ale w połowie lutego może ktoś chętny na multi?

 

Mam nadzieję że nie s(pipi)ą tego i sequel będzie równie za(pipi)isty.

Odnośnik do komentarza

Patrz z tą średnią to nie wiedziałem. W takim razie nic tylko brać. Suteq jak często masz strategie z takimi ocenami w jednym roku. W tym roku jeszcze tylko warhammera będę trzeba kupić a tak to bida z nędzą. 159 zł to i tak taniej niż gry na x one

Odnośnik do komentarza

Ja biorę Deluxe edition (z dostępem do 3 DLC, które będą wypuszczone wiosną/latem). Do dzisiaj trwa promocja -27% na GMG. Podstawka wychodzi wtedy €37, a Deluxe €48. Na muve.pl 230 zł, jakby ktoś wolał w złotówkach płacić.

Ogólnie dawno się tak nie jarałem żadną gierką. Oceny typu 90+ były spodziewane, zdziwiłbym się gdyby było inaczej.

Odnośnik do komentarza

Najniższą cenę masz na GreenManGaming z kodem z tej strony (Deluxe wychodzi wtedy €48): http://www.greenmangaming.com/most-anti(pipi)ted-2016/

ewentualnie https://www.instant-gaming.com/en/869-buy-key-steam-xcom-2/

 

W pudełku prawdopodobnie dostajesz tylko karteczkę z kluczem i tyle, więc digital wydaje się lepszą opcją.

 

Przypominam, że z VPNem do Australii, tudzież Nowej Zelandii, można zacząć grać dzisiaj ok. 19:00 naszego czasu.

Odnośnik do komentarza

Ok kupiłem w empiku. Przypadkiem kupowałem pixela i okazało się że już mieli. Kurde co za okładka . Najlepszy efekt 3d jaki widziałem na tych okładkach.

 

 

Są 4 płyty dvd. Ja i tak kod na steam uruchomiłem bo nie mam dvd romu. :D 2 h i 30 gb ściągnie się to nie psn ;)

 

 

 

 

 

Edycja:

 

 

NA zachętę dla jeszcze nie przekonanych

 

Edytowane przez blantman
Odnośnik do komentarza

Co za gra :banderas:  Mam naliczniku 4 h a dopiero liznąłem cokolwiek. Gra jest jednocześnie bardziej rozbudowana i mniej od poprzednika. 

 

Zamiast bronić się przed obcymi to MY w większości misji atakujemy z zaskoczenia. Dzięki temu początki misji są bardziej dynamiczne. To my wiemy szybciej gdzie są obcy i to my robimy im psikusa poprzez pułapki. Oczywiście nadal są misje eskorty czy obrony ale jest to powiedzmy 20 % misji. Daje to o wieeele więcej możliwości taktycznych. Dla przykładu: Ustawiam 3 swoich wojaków w różnych miejscach w trybie warty a 4 rzucam granat w sam środek skupiska obcych. Granat każdego lekko narusza ci się rozbiegają i moi pozostali żołnierze robią reszte.

 

Wrogów jest więcej , większe zróżnicowanie i trudniejsi są. Przykładowo znany z xcom 1 thin man teraz jest wężowatym czymś co nie tylko truje ale potrafi przyciągnąć wojaka do siebie co bardzo często równa się śmierci.

 

Baza ma mniej możliwości rozbudowy ale to nie minus.  Nadal trzeba wybierać co wpierw chcesz budować i co najbardziej potrzebujesz. Jest kilka dóg do celu. Na plus brak satelit i tego (pipi)ego budowania budynków obok siebie. Nie lubiłem tej mechaniki. Obecnie wszystkie rodzaje konstrukcji można budować tylko raz. Za to potem możesz je ulepszać i dodawać naukowców i techników na stałe do nich. Jedyny budynek który nadal daje bonusy jak budujesz go obok innego to warsztat. Dlatego radzę go budować na środku. 

 

Fabularnie jest mrocznie i ciekawiej. Świetne są założenia na którym x com 2 startuje. Wojna partyzancka to jest to!  Obecnie nie ma regionów z satelitami i wzrastającą paniką zamiast tego masz regiony ruchu oporu które dają ci kase i tzw mroczne wydarzenia. Co kilkanaście dni jeżeli nie zrobisz pewnych misji, a czasem nawet tych misji nie ma ,  pojawiają się jakieś negatywne debuffy. Dla przykładu : badania trwają 2 razy dłużej, ufo lata i poluje na twoją bazę (mamy LATAJĄCĄ bazę) czy dostajesz 2 razy mniej surowców. 

 

 

Na razie dla mnie to ta gra jest goty 2016. Oczywiście pewnie za kilka miesięcy wyjdzie coś lepszego, ale jak masz PC i lubisz strategie turowe to to jest NAJLEPSZY przedstawiciel.

 

 

Gra wygląda kilka razy lepiej od xcom 1. Widać że włożyli dużo pracy szczególnie w przerywniki na silniku gry. Technicznie niestety gra kuleje. Zdarzają się spadki fps u mnie na kompie a gram w ultra ustawieniach ze wszystkim włączonym. Po wyłączeniu kilku ficzerów stałe 60 klatek miałem ale szczerze wolałem na ultra i czasem mieć spadki przy strzałach czy biegu żołnierzy w końcu to turówka. Niestety muszą jeszcze trochę zoptymalizować grę. Nie ma za to problemów z działaniem czy wyrzucaniem do pulpitu. Normalnie mogę grać i na drugim monitorze coś innego robić zero problemów. 

 

 

 

POLECAM !

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W mm czy empiku 169 zł

 

Ta gra jest trudna. O wiele trudniejsza od x com 1 . Ja pierdykam robie sobie misje i nagle ufo mnie atakuje. Gram na normalu a mi całą drużynę rozwaliło. Ja miałem 4 żołnierzy a przeciwnik 9 w tym dwa mutony i mecha. Heh normal to drugi od dołu poziom a tak szybko mam martwych 8 wojaków. W przypadku jedynki na normalu miałem 6 wojaków martwych przez całą grę. Gram w trybie iron man czyli nie ma zapisów kilkunastu w różnych momentach.

Edytowane przez blantman
Odnośnik do komentarza

Oh yeah !! :P 
 
Gra jest faktycznie ku.r.e.wsko trudna, nawet na "veteran" ( drugi poziom ).
Sectoidy potrafią mind controlować operatorów XCOM od samuśkiego poczatku ( druga misja grajac z tutorialem ),  wyłączyć ich czasowo z walki dzieki panice czy dezorientacji , potrafią reanimować zołnierzy ADVENT jako zombie itp. 
Oficerowie ADVENT to takie odpowiedniki Outsiderów z pierwszej częsci ( a własciwie z Long War moda ) a pojawiają sie znaczenie cześciej, Faceless mają cały wagon HP itd
Większość misji jest na czas - koniec z campieniem sie za przeszkodami i rozwalaniem alyumów pojedyńczo. Teraz trza szybko i zdecydowanie uderzać najlepiej, korzystając z tego że wiekszość misji zaczynamy "ukryci" i mozemy swobodnie sie podkraść do wroga. Świetnie komponuje sie to ze stylem nowego XCOMu który tak naprawde jest teraz grupą partyzantów którzy mają uderzyć i zniknąć zanim głowne siły obcych sie jorgną co sie dzieje. 
 
Ranni wymagaja teraz o wiele więcej czasu żeby dojść do formy - gravely wounded potrafi wypaśc z akcji na 30 dni i wiecej, na dodatek ranni mogą nabawić sie PTSD które znacznie obniża ich odporność na stress a które ciezko wyleczyć ( trzeba wygrywać misje a najlepiej to pozwolić żołnierzowi dotkniętemu przez PTSD zabić jakiegoś wroga a to oznacza ryzyko paniki i utraty operatora jak cos pojdzie nie tak ) więc rotacja personelu jest o wiele większa niż w vanilli XCOM 2012. 
 
Opcje customizacji są mega wypaśne a na dodatek rosną wraz z doświadczeniem operatorów - tatuaże, hełmy, maski na twarz, kamuflaż na broni, ogólnie ciezko jest mieć dwóch takich samych kolesi. Miłym akcentem jest to że mozna zmienic zarówno płec jak i narodowość operatora. Maleńkim zgrzytem jest tylko czasem dziwne ograniczenie np do hełmu Delta mozna nosić maske na twarz a do Scout Hooda już np nie... No i nie ma Polskiego głosu :((

Generalnie zacny kandydat na GOTY 2016 - szczegolnie jesli pojawią sie mody ala Long War. 

P.s. Małe pytanko - czy Dr Vahlen ( albo chociaż wzmianka o niej ) pojawia sie w grze ? Krótka odpowiedź tak czy nie wystarczy, nie spoilujcie mi.

Los Shena jest wyjaśniony ale o Vahlen ani widu ani slychu oprocz małego blink and miss cameo na fotografii w gablotce, zaraz po tym jak Commander sie budzi po uratowaniu.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

też jej nie widziałem. Na normalu też robią mine control od początku . I to PTSD to autentycznie wkurza. Miałem najlepszego specjaliste wysoki poziom i raz został mocno ranny. Po powrocie do zdrowia w następnej akcji jakiś żółtodziób zginął i mój specjalista zwariował. Wybiegł zza osłony wprost na dużego mutona. ....  

Odnośnik do komentarza
też jej nie widziałem. Na normalu też robią mine control od początku 

 

Znaczy na "rookie" ? Bo poziomu trudnosci normal nie ma, jest rookie, veteran, commander i legend.

 

I to PTSD to autentycznie wkurza. Miałem najlepszego specjaliste wysoki poziom i raz został mocno ranny. Po powrocie do zdrowia w następnej akcji jakiś żółtodziób zginął i mój specjalista zwariował. Wybiegł zza osłony wprost na dużego mutona. ....  

 

A mi sie własnie bardzo podoba. To była jedna z tych rzeczy których brakowało jak cholera w vanilia XCOM2012 bo tam żołnierze mogli panikować tylko i wyłącznie po uzyciu mocy psi przez obcych. 

 

Mam nadzieje że któryś patch doda mozliwość właczenie ironmana bez wyłączania tutoriala - lubie tutka bo dodaje według mnie "fabuły" i serca do gry a bez ironmana praktycznie nie potrafie grac :( 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.