Skocz do zawartości


Mathiu

Senior Member
  • Zawartość

    1764
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

172 Exclusive Sony

O Mathiu

  • Urodziny 03.01.1986

Kontakt

  • Strona WWW:
    http://
  • ICQ:
    0

Informacje o profilu

  • Płeć:
    nie powiem
  • Skąd:
    inąd
  • PSN ID:
    MathiuPL

Ostatnie wizyty

2722 wyświetleń profilu
  1. Mathiu

    Civilization VI

    Nie no, już nie wychwalajcie tak tej nowej Civki. Sam jestem wielkim fanem serii i ogólnie gier od Firaxis, ale po minięciu pierwszego hype'u (pierwsza rozgrywka, maraton, ogromna mapa, 6. poziom trudności - ok. 50 godz.) na razie nie mam ochoty wracać do tej części. To znaczy ochotę mam ogromną, ale dyplomacja i ogólne zachowanie AI skutecznie mnie odpycha od włączenia kolejnej rozgrywki. Chyba jestem zmuszony czekać na patche/dodatki/mody z nadzieją, że te aspekty zostaną poprawione. Resztę pomniejszych błędów można przełknąć, nowe koncepty i rozwiązania są fajne i ciekawe, ale brak jakiegokolwiek sensu w działaniach AI po prostu nie pozwala mi czerpać radości ze zwycięstwa - to tak jakby ukraść niepełnosprawnemu dziecku cukierka. Tutaj recenzja chyba najbliższa moim odczuciom: https://mic.com/articles/157541/civ-6-review-here-s-what-s-great-and-wildly-disappointing-about-civilization-vi A tymczasem wracam chyba do XCOMa 2...
  2. Mathiu

    XCOM 2

    Ja w ogóle nie wyobrażam sobie XCOMa bez kilku modów, więc granie na konsoli mija się z celem. Są w ogóle DLC na konsoli? To, plus loadingi, plus jednak ździebko wygodniejsze sterowanie na PC... A poziom trudności wcale nie jest wysoki dla osób, które grały w Enemy Within. Nawet Legendarny nie sprawia takich problemów jak w "jedynce". No i wczytywanie gry po utracie żołnierza to trochę trąci wioską - XCOM ma być trudny.
  3. Mathiu

    XCOM 2

    Optymalizacja na PC jest nadal zje.bana. Niektóre bugi nie zostały naprawione od samego początku. Generalnie technicznie Firaxis dało du.py i jakoś niespecjalnie chcą to naprawić... ...co nie przeszkadza mi grać z bananem na twarzy od lutego (ponad 250 h na liczniku).
  4. Mathiu

    Rocket League

    Ale gó.wno, że w kosza można max 2vs2 grać. Tzn. można 3vs3, ale tylko z botami lub prywatne mecze. No gdzie tu logika?
  5. Mathiu

    XCOM 2

    Nie wiem, czy ktoś tu jeszcze zagląda, ale Legendary/"Ironman" ukończone. Dlaczego "Ironman" w cudzysłowie? Bo jednak kilka razy zrobiłem kopię sejwu i wczytywałem, gdy coś poszło zupełnie nie tak jak powinno. Niestety nadal gra odwala czasem dziwne akcje - aktywuje teoretycznie niewidocznych przeciwników, pokazuje widoczność (Line of Sight) tam gdzie jej nie ma, granaty rozwalają osłony, których teoretycznie nie powinny itd. Podziwiam jeśli ktoś skończył Legendary/Ironman bez "sejwowania". Mnie po prostu szkoda nerwów na niezawinione z mojej strony błędy gry i jeśli będę robił kolejne podejście (a będę robił na pewno), to na poziomie Legendary, już bez Ironman. Co do składu, to grę kończyłem z: - 2 grenadierami - jeden lekko w stronę materiałów wybuchowych, ale dostał najlepszą możliwą zdolność z AWC, Szybkostrzelność od Łowcy, więc co turę zadawał 16-20 dmg. Zwiększenie celności poprzez lunetę, PSB i amunicję dawało mu 100% celności niemal w każdym przypadku - 2 łowców - a miałem nawet 4 wyszkolonych na max. Shotguny są zabójcze, ulepszenie ich kosztuje grosze, plus dodatkowy dmg z flankowania i jeszcze dwa strzały na turę na ostatnim poziomie wyszkolenia. No nie ma mocnych na tę klasę. - 1 psi-op wyszkolony na max - typowe wsparcie, zawsze nosił 2 wabiki - 1 haker wyszkolony na leadera (mod ze studia LongWar), który przejmował wszystkie roboty jak leciało Tym razem obyło się bez snajpera/gunslingera i jakoś nie odczułem jego braku. Grenadierzy nadrabiali z nawiązką. To przejście było z kilkunastoma modami, choć głównie wprowadzającymi zmiany kosmetyczne w grze (więcej map, malowań, tatuaże itp.) i UI (niezastąpione 'Gotcha', czy ułatwiające życie 'Cost Based Ability Colors'). Następne podejście planuję jeszcze bardziej zmodyfikować, ale zachować balans. Prawdopodobnie dodam nowe klasy, nowych przeciwników, losowe statystyki żołnierzy... Ogólnie staram się być na bieżąco z ciekawymi modami, ale możliwe że coś umknęło mojej uwadze. Polecalibyście coś szczególnego ze steamowego Warsztatu?
  6. Mathiu

    dubstep

    No wiadomo, jak Najtmer coś wrzuci to nie ma chu.ja we wsi Aczkolwiek ten Portal gdzieś już słyszałem (albo coś podobnego). Ode mnie coś w ten deseń - niby z dubstepem to nie ma wiele wspólnego, ale gdzie jak nie tutaj to docenicie Poniżej wrzucam całą playlistę - niektóre kawałki wbijają się ostro, ale niektóre z chęcią przewijam. No oceńcie sami - to chcę powiedzieć Playlista: https://www.youtube.com/watch?v=3uMnkbPyXdU&index=1&list=PLkHD4RCTXasIE0w1mDKnE0ZdreMxsolqe
  7. Mathiu

    XCOM 2

    Commander/Ironman pękł (to moje drugie przejście - pierwsze było na Weteranie, z sejwami, co by się zapoznać z fabułą i systemem). Ogólnie, pomimo 2 nieudanych misji (na jednej z nich straciłem 4 żołnierzy z 5 osobowej drużyny i byłem bliski rozpoczęcia od nowa), bez większego problemu udało się kampanię wyciągnąć na prostą i gdzieś od wynalezienia broni magnetycznej szło już z górki. Na koniec miałem już wykupione wszystko co potrzebne i nie miałem co robić z kasą (czarny rynek FTW). W ostatniej misji nieoceniony okazał się haker przejmujący MECi i Sektopody oraz wyrzutnia blasterowa (samonaprowadzające się pociski). Drużyna: 2 x Łowca, 2 x Grenadier, 1 x Snajper, 1 x Haker i wydaje mi się, że ciężko będzie mi znaleźć lepszą konfigurację. No, ale zobaczymy jakie wyzwania rzuci przede mną tryb "Impossibru!" Statystyki końcowe: http://imgur.com/a/9dLIe
  8. Mathiu

    XCOM 2

    Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała a propos "kroku w tył". Gdzie do cholery są medale?! Niby drobiazg, drobiażdżek, ale po niektórych akcjach mojego snajpera, czy assaulta aż prosiło się o jakieś specjalne wyróżnienie za wkład w misję (czyt. uratowanie du.py z tragicznej sytuacji). Nie wiem jak Wam, ale dla mnie ta animacja nadawania medalu podkręcała jeszcze bardziej immersję i związek emocjonalny z danym hirołsem.
  9. Mathiu

    XCOM 2

    Dobra, skończyłem wczoraj moje pierwsze przejście (Veteran, czyli Normal, bez Ironmana, czas ok. 40 godzin, łącznie 33 misje i prawie 400 ubitych obcych; pod koniec gry miałem już cały świat w zasięgu i kupę kasy, której nie miałem jak wydać). Generalnie traktowałem to jako zaznajomienie się z systemem, możliwościami obcych, drzewkiem technologii, budowaniem itd. Trudno było tylko na samym początku - wtedy zginęły mi 3 osoby, ale potem okazało się, że to jedyne 3 osoby, które mi padły przez całą grę. 4 razy musiałem wczytać sejwa, którego robiłem zawsze na początku każdej misji (raz z powodu buga, raz missclick i 2 razy własna głupota - za szybkie decyzje). No i napociłem się nieźle podczas ostatniej misji - idąc bardzo ostrożnie, zajęła mi ze 3 godziny. Nie wyobrażam sobie tego na Impossible Ironman Na chwilę obecną gierkę oceniłbym na 8/10. Twórcy zrobili 2 kroki do przodu i 1 w tył w stosunku do Enemy Within. Plusy: + design lokacji, ale przede wszystkim obcych - majstersztyk + motyw ataku z ukrycia sprawdza się bardzo dobrze, więc planowanie zasadzek jest naprawdę ciekawe + duże zróżnicowanie rodzajów misji + ciekawsza część strategiczna + kustomizacja (mogłoby być tego jeszcze więcej, no ale od czego są mody) Minusy: - o optymalizacji już każdy wie (tutaj karny jeżyk jak ch.uj, skoro gra wydawana była tylko na PC i nie musieli skupiać się na optymalizacji dla konsol) - nadal kamera przenikająca przez ściany, oglądanie zbliżeń na kamienie pod nogami, czy po prostu czarne ekrany - no spodziewałem się jednak, że to dopracują od czasów części pierwszej - wydaje mi się, że jednak drzewko technologiczne jest trochę uboższe - m.in. brak MECów, SHIVów - nie do końca zbalansowane klasy (bezużyteczny Ranger-Melee, dla czystego Gunslingera też nie potrafiłem znaleźć zastosowania) - brak wytłumaczenia podstawowych konceptów w grze (kto wiedział np. o tym, że skill hakowania zwiększa się o 5 po każdej misji, w której Specjaliście udało się cokolwiek zhakować?) - brak pełnej polonizacji (jakoś w EU/EW się dało...), brak ścieżek audio dla żołnierzy z Polski, czy Rosji, za to mamy pierdyliard odmian angielskiego - ogólnie zmienił się klimat gry. Poprzez obecność pastelowych kolorów, większej ilości misji za dnia, czy mniej mrocznej muzyki nie ma już takiego klimatu zaszczucia jak w pierwszym XCOMie (dla mnie to minus). A już od połowy gry ma się odczucie, że drużyna jest niezniszczalna (choć nadal trzeba uważać, bo najmniejszy błąd może kosztować życie). Może to być też winą niższego poziomu trudności (porównuję Normal tutaj i Normal w EU/EW). Natomiast zdaję sobie sprawę, że porównuję tutaj dwie różne gry - XCOM 2 dopiero co wyszedł i wiadomo, że boryka się z problemami wieku dziecięcego, podczas gdy EW to dodatek wypuszczony po roku od premiery EU, wprowadzający całkiem sporo świeżych zmian. Spodziewam się, że to samo będzie z tą częścią. W ciągu najbliższych miesięcy mają wyjść 3 DLC, za rok wypuszczą może expansion pack podobny do EW, wprowadzający nowe koncepty i poprawiający to i owo. Dodaj do tego mody, multiplayer i masz grę, w którą można grać bez końca. Ja już teraz, pomimo 40 godzin przegranych mam ochotę zacząć na nowo, z nową ekipą, wykorzystując wiedzę nabytą podczas pierwszego przejścia. Tym razem chyba jednak Ironman pójdzie w ruch... (tak przy okazji poziom Commander różni się od Veterana tylko niższymi współczynnikami celności naszych wojaków i odrobinę zwiększoną ilością napotykanych obcych - koszta dostępu do technologii, nawiązywania kontaktów itd. są identyczne, dopiero Impossible je zwiększa i to znacznie). Parę porad, które zastosuję podczas następnego przejścia (kto nie chce, niech nie czyta): I na koniec gigantyczny spoiler fabularny dot. XCOM 3. Kto nie przeszedł, niech nie czyta.
  10. Mathiu

    XCOM 2

    ...a wystarczy użyć flashbanga na Codexa i wszystkie jego super moce są blokowane
  11. Mathiu

    XCOM 2

    Sorry, mój błąd. Będą płytki z pełną zawartością. Tutaj oficjalne info: https://imgur.com/gallery/L3OBG3M
  12. Mathiu

    XCOM 2

    Najniższą cenę masz na GreenManGaming z kodem z tej strony (Deluxe wychodzi wtedy €48): http://www.greenmangaming.com/most-anti(pipi)ted-2016/ ewentualnie https://www.instant-gaming.com/en/869-buy-key-steam-xcom-2/ W pudełku prawdopodobnie dostajesz tylko karteczkę z kluczem i tyle, więc digital wydaje się lepszą opcją. Przypominam, że z VPNem do Australii, tudzież Nowej Zelandii, można zacząć grać dzisiaj ok. 19:00 naszego czasu.
  13. Mathiu

    XCOM 2

    Ja biorę Deluxe edition (z dostępem do 3 DLC, które będą wypuszczone wiosną/latem). Do dzisiaj trwa promocja -27% na GMG. Podstawka wychodzi wtedy €37, a Deluxe €48. Na muve.pl 230 zł, jakby ktoś wolał w złotówkach płacić. Ogólnie dawno się tak nie jarałem żadną gierką. Oceny typu 90+ były spodziewane, zdziwiłbym się gdyby było inaczej.
  14. Mathiu

    dubstep

  15. Mathiu

    Steam

    Widzę, że kilka osób zastanawia się nad Steam Controllerem. Może ta recka będzie pomocna: Ja osobiście nie miałem do czynienia z tym wynalazkiem. DS4 w zupełności mi wystarcza.
×

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.