Jump to content

Oszustwa "Photo Mode", przedpremierowe bullshoty itp.


Recommended Posts

Każda zapowiedź nowej ścigałki to masa niemalże fotorealistycznych 'screenów' itp materiałów o mega szczegółowych modelach aut, torów, miliardach polygonów i masowaniu gałek ocznych.
...a później przychodzi premiera i z tego : 

dsc06145.jpg
image_forza_motorsport_3-11574-1856_0011

robi się to :

dsc06151.jpg
Forza_3_New_York_000.jpg.jpg

Obiekty z okrojoną geometrią, brak jakiekolwiek AA, mało zaawansowane oświetlenie i cieniowanie i sterylne tory - czar pryska..

Zarówno generacja PS360, jak i obecna dostarcza mi co chwilę tego typu zawód. 
Gran Turismo, Forza  - te podstawowe 'symulatory' są oszustwem do granic.... to co bardziej arkejdowe (i często w 30 a nie 60fps) już mniej.
Wszelkie screeny przedpremierowe pochodzą z photomode, gdzie wszystko jest ładniejsze, ma filtry itd... a później dla pewności przelatuje przez PS.... 

na szczęście są wyjątki :
Miła dla oka była dla mnie Forza Horizon na 360tkę, a jedyną grą która mnie praktycznie nie rozczarowała jest DriveClub na PS4
2628021-7015855492-Excel.gif

..i dziś patrzę na GT Sport, Forze 6, czy nawet Project Cars na PC - gdzie jest ta grafika ? 
Brakuje jeszcze symulatora od ubisofu..oni by wiedzieli jak jeszcze zdowngradeować  :reggie: 


Czy wy też tak macie ... ? czy tylko ja czuję się oszukany ? :P
 

Link to comment

driveclub tez cos poprawia w photo mode - antyaliasing na pewno, choc fakt co powtarzam na forum na okraglo  - silnik odpowiedzialny za zmienne warunki pogodowe i pore dnia to dalej najwiekszy wow factor tej generacji

 

gran turismo w erze ps3 to juz byl calkiem bulshit - zwiastuny to nawet nie byly urywki z photo mode tylko jedna wielka sciema

 

co do zdjec - nawet na neo/scorpionie dalej bedziesz miec tak ze w trybach gry gdzie masz jeden samochod bedzie on wykonany dokladniej niz w trybach gdzie na raz gra musi ich wyswietlic np dwadziescia

Link to comment

W Forzie 6 auta w normalnej rozgrywce wyglądają jak w Photo mode (nie licząc lepszego AA), ale tylko jak jesteśmy sami na torze. Kiedy ścigamy się z AI model naszego auta ulega pogorszeniu (głównie wnętrze widziane z zewnątrz). W DC jest podobnie. Ja tam nie widzę w tym nic złego.

Link to comment

Jak oszukują ? 
AA, filtrami, geometrią... a screen przed premierą i tak jeszcze jest ulepszony fotoszopem.
Miło że modele o wysokiej ilości polygonów są, tylko szkoda że ogląda się je na trailerach, w menu, lub tylko na Youtube na kanale Turn10, czy Polyphony

a własnie..trailery - AA do oporu, płynność, obraz istna żyleta i dynamiczna praca kamery- WYŚCIGI, że aż chce się wziąć pada..kierownicę ! 
Forza jeszcze ujdzie, ale GT5 / 6 to wyścigi poszarpanych przez brak AA...fortepianów.

Co to za tendencja, że gra jest sterylna - weźmy własnie takiego DriveCluba - arcade, ale o niebo bardziej realistyczny w oprawie video niż dowolne Gran Turismo. 




Niedawno sprawdziłem Project Cars na PC, przy ustawieniach dla komputerów NASA - no i szału ni ma. 

Dalej wolę Horizona, Dirta lub DriveCluba, bo te gry wyglądają jak milion złotych ze swoimi efektami 
 
Link to comment

Co to za tendencja, że gra jest sterylna - weźmy własnie takiego DriveCluba - arcade, ale o niebo bardziej realistyczny w oprawie video niż dowolne Gran Turismo. 

Krótko i na temat, 30fps vs 60fps, kilka samochodów vs 16-24.

Link to comment
Guest kufir
driveclub tez cos poprawia w photo mode - antyaliasing na pewno, choc fakt co powtarzam na forum na okraglo  - silnik odpowiedzialny za zmienne warunki pogodowe i pore dnia to dalej najwiekszy wow factor tej generacji

 

 

Trudno się nie zgodzić. Inne gierki póki co nie wywołały u mnie efektu WOW.

Przez co czuje się hmmm może nie oszukany bo zapowiadali cuda na ps4 ale solidnie rozczarowany tą generacją konsol.

Edited by kufir
Link to comment

DriveClub robi robotę i naprawdę nie zawodzi. Pod kątem fotorealizmu jest najbliżej spośród wszystkich gier jakie widziałem. 

..a pamiętam jak GT5P miało być ...tym własnie  :turned:

btw, porównajmy jednak DC z czymś co jeszcze bardziej miało masować gałki oczne : 
Jae0QUS.gif

:dynia:

Edited by II Noxx II
Link to comment

DriveClub robi robotę i naprawdę nie zawodzi. Pod kątem fotorealizmu jest najbliżej spośród wszystkich gier jakie widziałem. 

 

..a pamiętam jak GT5P miało być ...tym własnie  :turned:

 

btw, porównajmy jednak DC z czymś co jeszcze bardziej miało masować gałki oczne : 

Jae0QUS.gif

 

:dynia:

 

 

Płacze jak widzę takie idiotyczne efekty jak krople wody na ekranie przy kamerze 3rd person.

  • Upvote 1
Link to comment





Trailer - film, fotorealizm

Gameplay - to co zwykle, ostre tekstury i AA na PC, a reszta na poziomie Xboxa 360
Oczywiście w parze idą z tym kosmiczne wymagania sprzętowe.. modele są ważne, ale to oświetlenie ?  :whyyy:


no i DriveClub - gra konsolowa, cyknąłem wczoraj foto : 
IJp4sRD.jpg
dla mnie TO jest 2016r, nie Project Cars, Forza czy tym bardziej kartonowe Gran Turismo.

tutaj Photo Mode nie musi zbytnio oszukiwać..
Może i jest zaledwie 30fps, ale ultra-stabilne niezależnie od warunków pogodowych czy ilości aut,możliwe, że przy odblokowanych klatkach średnia plasowałaby się między 30 a właśnie 60
w każdym razie PCMR zrobiłby z tej gry jeszcze większe cudo - coś, czego inne tytuły nie potrafią.
  Edited by II Noxx II
Link to comment
Guest _Be_

DriveClub robi robotę i naprawdę nie zawodzi. Pod kątem fotorealizmu jest najbliżej spośród wszystkich gier jakie widziałem. 

 

..a pamiętam jak GT5P miało być ...tym własnie  :turned:

 

btw, porównajmy jednak DC z czymś co jeszcze bardziej miało masować gałki oczne : 

Jae0QUS.gif

 

:dynia:

 

Ty tak na poważnie?

Link to comment

z grafiką w ścigałkach jest jak z full HD na Xboxie One - hucznie zapowiadana.
a później.. :) 
 

ileż można, chryste - stąd moje czepialstwo 
i tak - gram w grafikę, ale bez gameplayu nie ma ona sensu. 
Niemniej jednak liczę, że w końcu pojawi się tytuł który będzie tym, czym jest wg twórców na bullshotach.

Czym się różni wygląd Forzy 5 od 4 ? 
piątka miała być "na rozgrzewkę" - no i 6 w moim odczuciu jest po prostu taka sama. 

"WoW" jak zwykle spalone :)

Edited by II Noxx II
Link to comment

Czym się różni wygląd Forzy 5 od 4 ? 

piątka miała być "na rozgrzewkę" - no i 6 w moim odczuciu jest po prostu taka sama. 

 

eee, odpal Forze 4 a później 6 to zobaczysz że różnica jest bardzo duża.Szczegółowe modele aut, tekstury (szczególnie asfaltu),realistyczniejsze oświetlenie, dynamiczne odbicia kokpitu na szybie, lepszy i gęstszy dym, szczegółowe laserowo skanowane tory z różnymi efektami jak mgła czy kurz (pobocze już nie jest płaską teksturą), efekty post procesowe jak flara czy dof, lepsze cienie odbicia i AF, widoczne faktury lakieru czy materiału w środku auta, do tego oczywiście 1080p, deszcz i noc z dynamicznymi cieniami.Nie wspominam nawet o wersji na PC. Fakt że FM5,6 graficznie są ułomne w kilku kwestiach (jak statyczne oświetlenie) i nie jest to poziom DC, ale mówienie że się nie różnią od FM4 to bzdura. Niedawno odpaliłem czwórkę i sam byłem w szoku jak ona źle wygląda.

Edited by marcin33
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...