Skocz do zawartości

Trailery, teasery, streamy - pomocna rzecz czy zło konieczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie siedzę w pracy, przeglądam forumka i czytam newsy odnośnie giereczek. Godzinny livestream z zapisem rozgrywki, dziennik developera, godzinny zapis przedpremierowego gameplayu... Takie rzeczy to obecnie normalna rzecz towarzysząca marketingowi dużych tytułów i jednocześnie nic, co budziłoby zdziwienie u odbiorców. Jak odbieracie ten natłok informacji, za sprawą którego na długo przed premierą giereczki dla dzieci wiadomo o niej aż nadto dużo? Oglądacie takie rzeczy z wypiekami na twarzy czy może krzywicie się na widok newsów zawierających takie materiały?

 

Osobiście staram się nie oglądać tego typu rzeczy w obawie przed potencjalnymi spojlerami i uważam, że na etapie produkcji krótkie zajawki z kawałkami gameplayu najlepiej podsycają apetyt na nowe gierki. Znam jednak osoby, które interesujące je pozycje starają się obadać z każdego dostępnego skrawka materiału, oglądające godzinne gameplaye bez zastanowienia, prosząc o więcej.

 

Jakie jest Wasze podejście do sprawy?

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 8
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

2 minuty temu, Bzduras napisał:

Jakie jest Wasze podejście do sprawy?

Nie ogladam żadnych streamów czy innych pierwszych godzin. Zazwyczaj marketing gry dla mnie zaczyna się i kończy na jednym trailerze zapowiadającym grę i tyle. No i czasem premierowy trailer obejrze na resztę szkoda czasu i  bez sensu spoilować sobie rozgrywke.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Bzduras napisał:

dziennik developera

Jeżeli jest to materiał prosto z produkcji, o tym jak zostało coś stworzone itp to bardzo chętnie. Wszelkie materiały z produkcji do Hellblade oglądałem, i szkoda, ze mało kto wrzuca takie rzeczy. Do samych gier jako bonusy do odblokowania powinny być dodawane materiały zza kulis.

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, Square napisał:

Jeżeli jest to materiał prosto z produkcji, o tym jak zostało coś stworzone itp to bardzo chętnie. Wszelkie materiały z produkcji do Hellblade oglądałem, i szkoda, ze mało kto wrzuca takie rzeczy. Do samych gier jako bonusy do odblokowania powinny być dodawane materiały zza kulis.

Dzienniki developera również powinny być jako bonusowy content na płytce. Przed przejściem gry nie tykam nawet takich rzeczy, zwłaszcza, że nie mam pojęcia, jak wiele zostanie w nich pokazane. Inna sprawa, że jeśli nie wiem nic o grze to niespecjalnie interesuje mnie proces jej powstawania - dopiero po ograniu tytułu mam pojęcie, czy produkcja jest warta poświęcenia jej większej uwagi niż okazjonalne przetarcie z kurzu pudełka z płytką na półce. Wolałbym w to miejsce jakiś trzyminutowy trailer albo demo.

 

Do dzisiaj pluję sobie w brodę, że oglądałem wszystkie materiały z MGS V :(

Odnośnik do komentarza

No wiadomo, jak są w takich materiałach spoilery to tylko po przejściu. W pierwszym Uncharted były fajne bonusy w postaci filmików z nagrywania scenek. Później były dostępne osobno, a np za platynę w U2 był bonus do multi. Brak takiego nagradzania chyba najbardziej boli.

Z reguły wystarczy mi trailer aby się jarać, albo nie. W przypadku Hellblade było to o tyle fajne, że materiały nie zawierały spoilerów, a dotyczyły w większości samej produkcji tytułu.

Odnośnik do komentarza

Ja w przypadku gier które mnie najbardziej interesują lubię wiedzieć wszystko. Czytam posty developerów na forach, śledzę ich na twitterze, czytam artykuły i wywiady. Lubię widzieć w nich zwykłych ludzi. Często pozytywnie trzepniętych, dzielących tą samą miłość do gierek. Szczególnie przyjemne jest to gdy widać w nich autentyczną pasję do tego co tworzą.

 

Co do materiałów wizualnych: streamów, trailerów i gameplayów to zwyczajnie nie jestem uczulony na spoilery, zazwyczaj nie gram w gry dla fabuły. Nie mam więc problemów z oglądaniem materiałów

Odnośnik do komentarza

Pisalem o tym zjawisku jeszcze w czasach poprzedniej generacji. Apogeum bylo dla mnie opisywanie mechaniki dzialania broni czy czarow w jakims tytule. Teasery trailerow, trailery z targow, trailery fabuly, trailery premierowe - gdybym to mial ogladac pewnie nie mialbym juz ochoty grac w dany tytul. Osobiscie najczesciej mam tak, ze ogladam trailery na konferencjach przy okazji E3, Gamescomu czy TGSu i sa to jedyne zapowiedzi w postaci trailera z jakimi mam stycznosc. Odstepstwem od tej reguly moglby byc jedynie System Shock.

 

Generalnie gardze tym calym marketingowo-prowym bagnem i masowym bombardowaniem ludzi kazda informacja o grze jaka sie tylko da przedstawic w postaci 2minutowego filimku. Ale coz, jak dowodzi psychologia im dluzej sie o czym krzyczy tym wiecej ludzi zwroci na to uwage. I jeszcze preordery porobia.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Kiedyś oglądałem co się dało, ale to czasy PSX/PS2, więc raz, że wszystko działało na dużo mniejszą skalę, dwa, że z netem było jak było, więc siłą rzeczy miałem ograniczenia. Jedyna seria, na której punkcie miałem w tym temacie hopla, to MGS, swoją drogą chyba fenomen w skali branży, w ciągu roku dostawaliśmy wypieszczone trailery na E3, dwa TGSy, GamesConvention itd. Całe szczęście wyleczyłem się z tego przed MGSV, bo to co Kojima rzucał spoilerów, to dramat. Obecnie sprawdzam może jeden zwiastun tytułu, który mnie interesuje, po czym unikam dalszego zgłębiania tematu aż do zagrania (czasem parę lat lol). 


Streamy, szczególnie, jeśli jeszcze nie grałem, to dla mnie jakiś absurd. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...