Jump to content

Recommended Posts

Kolejny hicior na Switcha to pierwszy owoc skupienia się Devolver Digital na tej platformie - i od razu jedna z ciekawszych gier kultowego wydawcy.

 

Gra ma proste założenia - latasz małpą i starasz się uciec z budynku, po drodze unikając albo rozwalając wszystkich ludzi po drodze. To wszystko w niesamowitej oprawie, opartej na prostych, mocarnych formach (narysowanych podobno przez Bennetta Foddy'ego, twórcę gry Getting Over It with Bennett Foddy), nieustannie trzęsącym się ekrane (można ten efekt wyłączyć) i kapitalnym soundtracku jazzowym, który stanowi połowę atrakcji. 

 

Ze względu na perspektywę, gameplay czy też częstotliwość zgonów, gra na pewno wywołuje skojarzenia z Hotline Miami. Jest jednak znacząco mniej kompleksowa i przemyślana w praktyce. Raczej niż na opanowanie danej planszy, przemyślanej przez developera odgórnie, Ape Out stawia na improwizację i szybkie reagowanie na pojawiające się bardziej losowo zagrożenia (choć oczywiście są pewne motywy na kolejnych planszach). Ze względu na ograniczone narzędzia do dyspozycji goryla (ogólnie są dwa przyciski, o prostej funkcji: ŁAP i WAL), przypomina mi to wręcz Pac-Mana (gdyby Pac-Man mógł rozczłonkować ducha jednym odwinięciem z piąchy, a potem podnieść kończynę i rzucić nią w następnego tak mocno, że rozstrzaska się na kawałki o szybę). Jest to bardziej gra, którą można sobie włączyć w dowolnym momencie i popykać, czysto dla emocji, rytmu i doznań estetycznych. Przejście wszystkich plansz zajmie ledwie parę godzin, gra bardziej jest nakierowana na odblokowywalne tryby arcade i robienie wyników niż opowiedzenie jakiejś historii. Ale gra po prostu świetnie się rusza i wciąga prostotą - po przejściu kolejnej planszy chcę od razu iść następną, a po śmierci nie mogę nie zacząć tej samej jeszcze raz. 

 

 

Slant: "Ape Out to arcydzieło desperackiej, reaktywnej gry, sprawiające, że nie tylko zachowujesz się jak oszalały goryl, ale też musisz się adaptować jak on" (4,5/5)

 

Destructoid: "Wymagający, czasami frustrujący, ale uzależniający gameplay, namalowany pięknymi chluśnięciami farby (...) i pozbawiającą tchu muzyką. (...)" (9)

 

IGN: "Upojne połączenie perkusji i destrukcji, z którego styl wycieka pod każdym kątem" (8,8)

 

 

 

 

A wy jak tam koledzy gracie, nagrywacie jakieś akcje?

 

Edited by ogqozo
  • WTF 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.