Jump to content

Upscaling WARS czyli kto nas bardziej robi w chuja i kiedy wyjdzie PC2

Featured Replies

Posted
10 godzin temu, funditto napisał:

Jeżeli chodzi o technologię to warto jeszcze pamiętać o Ratchet & Clank Rift Apart, Guardians of The Galaxy, Microsoft Flight Simulator i Forza Horizon 5

Nie ma sensu w ogóle czegokolwiek tutaj udowadniać i generalizować. Teraz więcej zależy od talentu developera, niż tego, jak gra wygląda. Spiderman ( i ogólnie gry first party od Sony czy M$) potrafią śmigać z ray tracingiem w 1440p i 60 fps z gęstością zaludnienia większą niż życie, a inna gra wygląda jak wczesnie PS4, nie ma dużo efektów, a i tak śmiga w 25 fps, talent i praca włożona w autorski silnik lub jego dostosowanie jest najważniejszy, rzemieślnicy robią 30 fps, bo wrzucą jakiś ficzer z UE4, który ładnie wygląda i zapominają, że to ma wyjść na sprzęt X z performancem Y.

 

Gotham Knights nie działa nawet na RTX 4090 w 60 fps, a UE4 pamięta czasy GTxów i Xboxa 360 :D.  

 

 

Wszystkie gry konsolowe first party mają tryby 60 fps i to całkiem zajebiście działające, a takie Until Dawn, Plague Tale, Gotham Knights, Dying Light 2 czy nawet gra z ogromnym budżetem Cyberpunk 2077 miał problemy przez 2 lata z niewiadomych przyczyn, ale został naprawiony itd. itp.

 

Warto dodać, że nawet magiczne dlss nie naprawiają większości problemów ww. gier, bo chodzą one często dramatycznie również na mocnym PC. 

  • Replies 111
  • Views 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Temat ma potencjał na jeden niepełny sezon

  • Brzmi jak komunikacja między delfinami.

  • O ludzie, no muszę, przepraszam z góry  modów ty tak na serio? chyba jasne, że chodziło mi o Gotham Knights, no ale spoko wyłapałeś. Punkt dla Ciebie.  Co DLSS3 proszę skończ już i przestań się

  • Author

Uważam, że za takie praktyki powinno się ganić i wystawiać niskie oceny, bo jakość techniczna w grach jest mega ważna, to samo wspieranie języków. Jak widać, nasi rodzimi developerzy wprowadzili ten trend 30 fps do third party, bo zwyczajnie liczą, że przyzwyczaimy się do gorszego, a oni zaoszczędzą parę sprintów na performancie, bo tak działą korpo, ludzie i tak kupią :D. Dlatego Gotham Knights to dla mnie hard stop i kupie na PC jak będzie za 15 złotych po 15 patchach. 

Edited by KrYcHu_89

8 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Wszystkie gry konsolowe first party mają tryby 60 fps i to całkiem zajebiście działające, a takie Until Dawn, Plague Tale, Gotham Knights, Dying Light 2 czy nawet gra z ogromnym budżetem Cyberpunk 2077 miał problemy przez 2 lata z niewiadomych przyczyn, ale został naprawiony itd. itp.

 

Warto dodać, że nawet magiczne dlss nie naprawiają większości problemów ww. gier, bo chodzą one często dramatycznie również na mocnym PC. 

 

Until Dawn nie ma na PC, Arkham jak najbardziej, syf optymalizacyjny. Plague Tale jest wymagający, ale na mocnym PC chodzi dobrze, tym bardziej z DLSS. CP 2077 i DL2 nie mają na mocnym PC żadnych problemów z włączonym DLSS. Ale z tym, że devi mogliby się bardziej przykładać do optymalizacji jak najbardziej się zgadzam ;)

Edited by tjery

  • Author
Teraz, tjery napisał:

 

Until Dawn nie ma na PC, Arkham jak najbardziej, syf optymalizacyjny. Plague Tale jest wymagający, ale na mocnym PC chodzi dobrze, tym bardziej z DLSS. CP 2077 i DL2 nie mają na mocnym PC żadnych problemów z włączonym DLSS.

chodziło mi oczywiście o The Quarry :D sorki

Co do DL2 i CP2077 niby nie mają, ale jednak właśnie, zżerają zasoby, muszą mieć dlss, sam ogrywałem obie na premierę i liczyłem, że na RTX 3080 nie będę musiał się zbytnio bawić w optymalizacje. Szczególnie Ray Tracing jest bardzo zasobożerny to wiadomo, ale w CP2077 i DL2 po prostu jest zaimplementowany tak, jakby Nvidia specjalnie im za to płaciła i zwyczajnie nie ma co mydlić oczu, że ktoś tam siedział i optymalizował cokolwiek. 

The Quarry ma mega wymagające cienie na najwyższym ustawieniu, które pożerają wydajność.

A w ogóle odpisałem, bo trochę skrzywdziłeś te pozostałe gry, wymieniając je razem z Arkham :) W tym czymś użycie karty potrafi nie przekraczać 50% w najbardziej wymagających momentach, pal licho jakby to wyglądało mega i by zarzynało najmocniejsze karty na maksa je dociskając, ale tu karta śpi, a dropy do 40-50 klatek.

  • Author

 

Przykładem genialnej optymalizacji na PC jest Spider-Man Remastered, Days Gone, God of War i przede wszystkich Gears 5. Tam widać, jak gra dobrze wyglądająca powinna chodzić bez żadnych czarów typu dlss. 

 

Jeszcze co do dlss, to super technologia, w DL2 wygląda ok, ale w CP2077 tylko ślepy powie, że to dobrze wygląda, od premiery są ogromne problemy z oświetleniem i po prostu lepiej obniżyć detale i wyłączyć RT, niż zagrać z dlss.

4 minuty temu, tjery napisał:

The Quarry ma mega wymagające cienie na najwyższym ustawieniu, które pożerają wydajność.

A w ogóle odpisałem, bo trochę skrzywdziłeś te pozostałe gry, wymieniając je razem z Arkham :) W tym czymś użycie karty potrafi nie przekraczać 50% w najbardziej wymagających momentach, pal licho jakby to wyglądało mega i by zarzynało najmocniejsze karty na maksa je dociskając, ale tu karta śpi, a dropy do 40-50 klatek.

No tak, to już pokazuje, że to amatorzy :D. Nawet wsparcie ultrawide jest podobno skopane, już są patche nieoficjalnie. Prawdziwy technologiczny dramat. 

9 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Jeszcze co do dlss, to super technologia, w DL2 wygląda ok, ale w CP2077 tylko ślepy powie, że to dobrze wygląda, od premiery są ogromne problemy z oświetleniem i po prostu lepiej obniżyć detale i wyłączyć RT, niż zagrać z dlss.

 

 

A to dla mnie jakaś nowość, żeby DLSS powodował w CP2077 jakieś problemy z oświetleniem. Na poprzedniej karcie grałem w 4K z DLSS performance, żeby mieść 60+ klatek z RT i wyglądało bardzo dobrze, nie traciło wiele do natywnego, teraz mogę grać z DLSS quality i jest nie do rozróżnienia od natywnego. Z żadnymi problemami z oświetleniem powodowanych przez DLSS nie napotkałem, w sumie pierwszy raz o czymś takim słyszę.

  • Author
8 minut temu, tjery napisał:

 

A to dla mnie jakaś nowość, żeby DLSS powodował w CP2077 jakieś problemy z oświetleniem. Na poprzedniej karcie grałem w 4K z DLSS performance, żeby mieść 60+ klatek z RT i wyglądało bardzo dobrze, nie traciło wiele do natywnego, teraz mogę grać z DLSS quality i jest nie do rozróżnienia od natywnego. Z żadnymi problemami z oświetleniem powodowanych przez DLSS nie napotkałem, w sumie pierwszy raz o czymś takim słyszę.

Wiele osób tego po prostu nie dostrzega, albo nie gra przez 50h w trybie bez dlss :). Możesz sobie obczaić o czym mówię (na nowych patchach jest to samo). Ogólnie to są istotne problemy dlss i może dopiero kolejne wersje to naprawią, upscaling jest zawsze gorszy od natywnego renderowania, boję się, że jak dlss wejdzie na konsole to już nawet nie będzie opcji wyboru, tylko wszystko będzie renderowane przez AI. 

 

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/colorful-flashes-flickering-and-other-unpleasant-artifacts-with-fix-sort-of.11103844/

 

To fajna technologia, ale wciąż niedorobiona. Dlatego 99% czasu mam ją wyłączoną. 

Godzinę temu, KrYcHu_89 napisał:

Wiele osób tego po prostu nie dostrzega, albo nie gra przez 50h w trybie bez dlss :). Możesz sobie obczaić o czym mówię (na nowych patchach jest to samo). Ogólnie to są istotne problemy dlss i może dopiero kolejne wersje to naprawią, upscaling jest zawsze gorszy od natywnego renderowania, boję się, że jak dlss wejdzie na konsole to już nawet nie będzie opcji wyboru, tylko wszystko będzie renderowane przez AI. 

 

https://forums.cdprojektred.com/index.php?threads/colorful-flashes-flickering-and-other-unpleasant-artifacts-with-fix-sort-of.11103844/

 

To fajna technologia, ale wciąż niedorobiona. Dlatego 99% czasu mam ją wyłączoną. 

 

Sorki, ale piszesz totalną nieprawdę, że tak to delikatnie ujmę ;) DLSS w 4K trybie quality jest na luzie porównywalny z natywną, a często daje lepszy obraz niż natywna (wiele porównań DF, gdzie szczegółowo to analizują na porównaniach). To co wkleiłeś nie mam pojęcia co ma wspólnego z DLSS. Przecież te światełka migające z tego tematu i te problemy z oświetleniem i cieniami z tych niebieskich linków nie mają nic wspólnego z DLSS.

Co do tego jeżdżenia Porsche to oglądałem to kilka razy i zabij mnie, ale nie bardzo wiem o co kolesiowi chodzi. A że koleś gra na 2060, więc pewnie rozdziałka 1080p i tam skalując z 720p może rzeczywiście przy takim doszukiwaniu jak na tym filmie można coś zauważyć. W takich niskich rozdzielczościach nigdy nie testowałem i nie wykluczam, że tam się sprawuje gorzej. Natomiast to co testowałem, czyli 4K sprawuje się wręcz idealnie i zupełnie się z Tobą nie zgadzam :) zresztą tu nawet nie chodzi o czyjeś widzimisię, są testy, które potwierdzają to co piszę.

 

A, i DLSS nie wejdzie na konsole, bo to jest technologia oparta o upscalling AI działająca tylko na kartach Nvidii, reszta to rozwiązania software (jak FSR czy Xess) gorszej jakości niż DLSS. Co do upscallingu na konsolach to już jest stosowany, np. w exach Sony, tu masz porównanie jego jakości do DLSS (od 4:20) i porównanie DLSS quality do natywnego 4K - jak widzisz DLSS ma lepszą jakość niż natywne 4K w GOW, nie wspominając już nawet o upscallingu na PS5:

 

 

 

I w sumie leci spory offtop, więc chyba trzeba zakończyć tą dysputę tutaj ;)

Edited by tjery

  • Author
2 godziny temu, tjery napisał:

 

Sorki, ale piszesz totalną nieprawdę, że tak to delikatnie ujmę ;) DLSS w 4K trybie quality jest na luzie porównywalny z natywną, a często daje lepszy obraz niż natywna (wiele porównań DF, gdzie szczegółowo to analizują na porównaniach). To co wkleiłeś nie mam pojęcia co ma wspólnego z DLSS. Przecież te światełka migające z tego tematu i te problemy z oświetleniem i cieniami z tych niebieskich linków nie mają nic wspólnego z DLSS.

Co do tego jeżdżenia Porsche to oglądałem to kilka razy i zabij mnie, ale nie bardzo wiem o co kolesiowi chodzi. A że koleś gra na 2060, więc pewnie rozdziałka 1080p i tam skalując z 720p może rzeczywiście przy takim doszukiwaniu jak na tym filmie można coś zauważyć. W takich niskich rozdzielczościach nigdy nie testowałem i nie wykluczam, że tam się sprawuje gorzej. Natomiast to co testowałem, czyli 4K sprawuje się wręcz idealnie i zupełnie się z Tobą nie zgadzam :) zresztą tu nawet nie chodzi o czyjeś widzimisię, są testy, które potwierdzają to co piszę.

 

A, i DLSS nie wejdzie na konsole, bo to jest technologia oparta o upscalling AI działająca tylko na kartach Nvidii, reszta to rozwiązania software (jak FSR czy Xess) gorszej jakości niż DLSS. Co do upscallingu na konsolach to już jest stosowany, np. w exach Sony, tu masz porównanie jego jakości do DLSS (od 4:20) i porównanie DLSS quality do natywnego 4K - jak widzisz DLSS ma lepszą jakość niż natywne 4K w GOW, nie wspominając już nawet o upscallingu na PS5:

 

 

 

I w sumie leci spory offtop, więc chyba trzeba zakończyć tą dysputę tutaj ;)

Wjedzie, ale pewnie na kolejną generację. 

  • Author

Szanuję Digital Foundry, natomiast też dużo rzeczy pomijają i współpracują z Nvidią za dużo zielonych... DLSS bardzo cierpi też z Ray Tracingiem, który do tego jest często używany razem z dlss, bo wszystkie odbicia z dlss wyglądają gorzej, gdyż internal resolution jest niższej rozdzielczości w tego typu komponentach. Tak samo np. w Death Stranding na PC masz charakterystyczne migotanie niektórych obiektów, które są w niższej rozdzielczości TYLKO z DLSS (1440p już bardzi cierpi, 4k jeszcze jako tako). Takie problemy są też w Cyberpunku, gdzie masz mnóstwo małych obiektów, oświetlenie w Cyberpunku z dlss powoduje artefakty graficzne, których na pierwszy rzut oka nie widać jak np. żle odbijające się efekty świetlne ze słońca na metalicznych obiektach, albo np. na szklance w pubie itp. To nie jest w żadnej sposób poprawiane manualnie przez developerów jak dotychczas, wzrost performance jest wysoki, ale są też koszta. Ja tam jestem wyczulony na takie rzeczy na PC, gdzie mam monitor bardzo blisko i dla mnie to technologia jeszcze w powijakach z doskonałym marketingiem $$$.

  • Author

Ogólnie w grach ze spieprzonym silnikiem i masą efektów typu bloom, contact shadows itp. jest kupa z dlss :D. Chyba, że grasz daleko od ekranu, takie jest moje zdanie :). Jak ktoś nie widzi, to kudos dla niego :). 

Dlss 3 ponóć część tych rzeczy poprawia, ale to tylko na RTX 4xxx (podobno znowu $$$, bo to software tylko, moglby dzialac na RTX 3xxx)

36 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Szanuję Digital Foundry, natomiast też dużo rzeczy pomijają i współpracują z Nvidią za dużo zielonych... DLSS bardzo cierpi też z Ray Tracingiem, który do tego jest często używany razem z dlss, bo wszystkie odbicia z dlss wyglądają gorzej, gdyż internal resolution jest niższej rozdzielczości w tego typu komponentach. Tak samo np. w Death Stranding na PC masz charakterystyczne migotanie niektórych obiektów, które są w niższej rozdzielczości TYLKO z DLSS (1440p już bardzi cierpi, 4k jeszcze jako tako). Takie problemy są też w Cyberpunku, gdzie masz mnóstwo małych obiektów, oświetlenie w Cyberpunku z dlss powoduje artefakty graficzne, których na pierwszy rzut oka nie widać jak np. żle odbijające się efekty świetlne ze słońca na metalicznych obiektach, albo np. na szklance w pubie itp. To nie jest w żadnej sposób poprawiane manualnie przez developerów jak dotychczas, wzrost performance jest wysoki, ale są też koszta. Ja tam jestem wyczulony na takie rzeczy na PC, gdzie mam monitor bardzo blisko i dla mnie to technologia jeszcze w powijakach z doskonałym marketingiem $$$.

 

No teraz to już w ogóle popłynąłeś. Wyciągasz jakieś pierdoły, o których nikt nigdy nie słyszał i nie zwrócił na nie uwagi (zresztą nie wiem czy to w ogole prawda, bo poprzedni link, który wkleiłeś zupełnie nie potwierdzał tego, co napisałeś). Albo musisz zmienić źródła informacji o DLSS, bo chyba korzystasz z jakiegoś forum AMD, które skupia hejterow DLSS i doszukują się jakichś niestworzonych rzeczy. 

Wklejam Ci porównanie z profesjonalnego portalu gdzie wszystko jest pokazane czarno na białym i udowadnia, że to co piszesz jest nieprawdą, to oczywiście od razu wyciągnięte z kapelusza oskarżenia DF o bycie na smyczy Nvidii.

Bo to co napisaleś (jeżeli naprawde tak jest, bo gralem we wszystkie wymienione przez Ciebie gry z DLSS i nic takiego nie zauważyłem, w takim Death Stranding korzystałem z DLSS quality nawet pomimo, ze nie bylo takiej potrzeby pod kątem fps, bo z DLSS obraz jest tam o wiele lepeszej jakości niż natywne 4K) nijak się ma do poprawy jakości obrazu w stosunku do natywnego obrazu jaki oferuje DLSS + znacznego zysku w wydajności. I pisać, że przez takie pierdoly jest coś nie tak z tą technologią to nieporozumienie. 

Co do odbić RT to chyba oczywiste, że są generowane z niższej rozdzielczości, bo DLSS to upscaller, ale potem je upscalluje do wyższej rozdziałki i wyglądają bardzo dobrze. Także to, że RT jakoby "bardzo cierpi" przez DLSS można włożyć między bajki. Kolejny raz odsyłam do porównań DF, bo nie chce mi się tu tego wszystkiego wklejać.

 

21 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Ogólnie w grach ze spieprzonym silnikiem i masą efektów typu bloom, contact shadows itp. jest kupa z dlss :D. Chyba, że grasz daleko od ekranu, takie jest moje zdanie :). Jak ktoś nie widzi, to kudos dla niego :). 

 

Znowu Twoje własne niczym niepoparte stwierdzenia. Ciężko coś takiego nawet komentować, bo nie chce Ci wprost zarzucić intencjonalnego pisania bajek ;)

A gram z trochę ponad metra na LG C1 48" i z żadną z wymienionych przez Ciebie rzeczy się nie spotkałem.

Miałem już nie ciągnąć tego offtopu, ale to co piszesz to ogromne wyolbrzymianie domniemanych problemów, które nie ma niż wspólnego z rzeczywistością i może wprowadzać innych w błąd. 

 

I oczywiście, nie twierdzę, ze DLSS jest idealny, bo jak każda technologia ma swoje wady, ale ilosc zalet zupelnie je przyćmiewa.

Edited by tjery

  • Author
16 minut temu, tjery napisał:

 

No teraz to już w ogóle popłynąłeś. Wyciągasz jakieś pierdoły, o których nikt nigdy nie słyszał i nie zwrócił na nie uwagi (zresztą nie wiem czy to w ogole prawda, bo poprzedni link, który wkleiłeś zupełnie nie potwierdzał tego, co napisałeś). Albo musisz zmienić źródła informacji o DLSS, bo chyba korzystasz z jakiegoś forum AMD, które skupia hejterow DLSS i doszukują się jakichś niestworzonych rzeczy. 

Wklejam Ci porównanie z profesjonalnego portalu gdzie wszystko jest pokazane czarno na białym i udowadnia, że to co piszesz jest nieprawdą, to oczywiście od razu wyciągnięte z kapelusza oskarżenia DF o bycie na smyczy Nvidii.

Bo to co napisaleś (jeżeli naprawde tak jest, bo gralem we wszystkie wymienione przez Ciebie gry z DLSS i nic takiego nie zauważyłem, w takim Death Stranding korzystałem z DLSS quality nawet pomimo, ze nie bylo takiej potrzeby pod kątem fps, bo z DLSS obraz jest tam o wiele lepeszej jakości niż natywne 4K) nijak się ma do poprawy jakości obrazu w stosunku do natywnego obrazu jaki oferuje DLSS + znacznego zysku w wydajności. I pisać, że przez takie pierdoly jest coś nie tak z tą technologią to nieporozumienie. 

Co do odbić RT to chyba oczywiste, że są generowane z niższej rozdzielczości, bo DLSS to upscaller, ale potem je upscalluje do wyższej rozdziałki i wyglądają bardzo dobrze. Także to, że RT jakoby "bardzo cierpi" przez DLSS można włożyć między bajki. Kolejny raz odsyłam do porównań DF, bo nie chce mi się tu tego wszystkiego wklejać.

 

 

Znowu Twoje własne niczym niepoparte stwierdzenia. Ciężko coś takiego nawet komentować, bo nie chce Ci wprost zarzucić intencjonalnego pisania bajek ;)

A gram z trochę ponad metra na LG C1 48" i z żadną z wymienionych przez Ciebie rzeczy się nie spotkałem.

Miałem już nie ciągnąć tego offtopu, ale to co piszesz to ogromne wyolbrzymianie domniemanych problemów, które nie ma niż wspólnego z rzeczywistością i może wprowadzać innych w błąd. 

 

I oczywiście, nie twierdzę, ze DLSS jest idealny, bo jak każda technologia ma swoje wady, ale ilosc zalet zupelnie je przyćmiewa.

Nie zaczynaj, zjadłem na tym zęby i do tego pracuje w tej branży lolku, oglądaj DF user friendly wpisy, bo dlss ma więcej klatek, teoria a praktyka to dwie różne rzeczy. Np. na to co się dzieje z contact shadows i lightingiem przy dlss z CP2077 nikt nie wynalazł jeszcze rozwiązania. 

 

To dobra technologia, ale nazwanie jej dobrej   dobrze zaimplementowanej w grach obecnie jest jeszcze na wyrost i wszystko jest we wczesnej fazie testów. 

 

Testowałem dlss m.in. w nowym Call of Duty, Death Stranding, CP2077, DL2, Spiderman Remastered, Tomb Raider i wszędzie były jakieś większe lub mniejsze błędy, ale błędy. DLSS 3.0 jeszcze nie sprawdzałem. Zdecydowanie najgorzej jest w CP2077 przez bloom, CS i customowe oświetlenie. 

Edited by KrYcHu_89

  • Author
8 minut temu, KrYcHu_89 napisał:

Nie zaczynaj, zjadłem na tym zęby i do tego pracuje w tej branży lolku, oglądaj DF user friendly wpisy, bo dlss ma więcej klatek, teoria a praktyka to dwie różne rzeczy. Np. na to co się dzieje z contact shadows i lightingiem przy dlss z CP2077 nikt nie wynalazł jeszcze rozwiązania. 

 

To dobra technologia, ale nazwanie jej dobrej   dobrze zaimplementowanej w grach obecnie jest jeszcze na wyrost i wszystko jest we wczesnej fazie testów. 

 

Testowałem dlss m.in. w nowym Call of Duty, Death Stranding, CP2077, DL2, Spiderman Remastered, Tomb Raider i wszędzie były jakieś większe lub mniejsze błędy, ale błędy. DLSS 3.0 jeszcze nie sprawdzałem. Zdecydowanie najgorzej jest w CP2077 przez bloom, CS i customowe oświetlenie. 

Wpis o post processach, często używanych w grach, szczególnie tych z rodowodem na PC image.png.ca25a22df875fd36dc7a0a4f0612a10f.png

Teraz, KrYcHu_89 napisał:

Nie zaczynaj, zjadłem na tym zęby i do tego pracuje w tej branży lolku, oglądaj DF user friendly wpisy, bo dlss ma więcej klatek, teoria a praktyka to dwie różne rzeczy. Np. na to co się dzieje z contact shadows i lightingiem przy dlss z CP2077 nikt nie wynalazł jeszcze rozwiązania. 

 

To dobra technologia, ale nazwanie jej dobrej, jest jeszcze na wyrost. 

 

 

Spoko, tylko musisz się nauczyć dobierać słowa do tego co chcesz wyrazić, bo z tego co napisałeś wcześniej wynika, że DLSS to gówno, a tu na potwierdzenie tego wklejasz takie coś. To są mini wady widoczne w określonych warunkach w określonych grach, nic co by miało jakikolwiek wpływ na rozgrywkę i co usprawiedliwiałoby nazywanie DLSS "kupą".

 

 

34 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

Dlss 3 ponóć część tych rzeczy poprawia, ale to tylko na RTX 4xxx (podobno znowu $$$, bo to software tylko, moglby dzialac na RTX 3xxx)

 

DLSS3 nic nie poprawia w DLSS2, bo to zupełnie inna technologia. Po tym co piszesz zaczynam być coraz bardziej przekonany, że za bardzo pojęcia o DLSS to Ty nie masz.

  • Author

a tutaj bardzije fachowe wyjaśnienie, tego co sam robiłem jakiś czas temu https://forums.unrealengine.com/t/nvidia-dlss-causing-issues-with-post-process-materials-reliant-on-screen-size-absolute-world-position/478736/2

2 minuty temu, tjery napisał:

 

Spoko, tylko musisz się nauczyć dobierać słowa do tego co chcesz wyrazić, bo z tego co napisałeś wcześniej wynika, że DLSS to gówno, a tu na potwierdzenie tego wklejasz takie coś. To są mini wady widoczne w określonych warunkach w określonych grach, nic co by miało jakikolwiek wpływ na rozgrywkę i co usprawiedliwiałoby nazywanie DLSS "kupą".

 

 

 

DLSS3 nic nie poprawia w DLSS2, bo to zupełnie inna technologia. Po tym co piszesz zaczynam być coraz bardziej przekonany, że za bardzo pojęcia o DLSS to Ty nie masz.

No właśnie nie, bo dlss3 jest na poziomie sterowników (są dodane nowe sensory, ale sposob dzialania ten sam) , mówi się, że być może dodadzą wsparcie dla RTX 3xxx za jakiś czas. Aczkolwiek to mało prawdopodobne, na pewno będą dalej poprawki do dlss 2.x.

Teraz, KrYcHu_89 napisał:

Wpis o post processach, często używanych w grach, szczególnie tych z rodowodem na PC image.png.ca25a22df875fd36dc7a0a4f0612a10f.png

 

 

Ta, wpis jakiegoś gościa z reddita, który jest znany z tego, że jest gościem z reddita. Już wole porównania sprzedajnego DF.

 

Teraz, KrYcHu_89 napisał:

 

Dobra, EOT, bo widzę już brniesz w takie rzeczy, że zaraz mi tu jakieś analizy różnic w składzie gleby w grach z włączonym DLSS. To co miałem do napisania w tym temacie już napisałem.

  • Author
Teraz, tjery napisał:

 

 

Ta, wpis jakiegoś gościa z reddita, który jest znany z tego, że jest gościem z reddita. Już wole porównania sprzedajnego DF.

 

 

Dobra, EOT, bo widzę już brniesz w takie rzeczy, że zaraz mi tu jakieś analizy różnic w składzie gleby w grach z włączonym DLSS. To co miałem do napisania w tym temacie już napisałem.

Ok, wracając do Gothan Knights, wspiera dlss 3 i 2 w najnowszych wersjach, więc można testować, w tej grze to akurat i tak must have na PC, jak ktos chce wiecej niz 30 fps na jakichkolwiek detalach :D. Na tym zakończmy. 

2 minuty temu, KrYcHu_89 napisał:

a tutaj bardzije fachowe wyjaśnienie, tego co sam robiłem jakiś czas temu https://forums.unrealengine.com/t/nvidia-dlss-causing-issues-with-post-process-materials-reliant-on-screen-size-absolute-world-position/478736/2

No właśnie nie, bo dlss3 jest na poziomie sterowników (są dodane nowe sensory, ale sposob dzialania ten sam) , mówi się, że być może dodadzą wsparcie dla RTX 3xxx za jakiś czas. Aczkolwiek to mało prawdopodobne, na pewno będą dalej poprawki do dlss 2.x.

 

DLSS 2 i 3 to zupełnie inne technologie robiące zupełnie różne rzeczy, więc DLSS3 nie poprawia nic w mankamentach DLSS2, bo on zajmuje się upscallingiem, a DLSS3 generuje dodatkowe klatki.

  • Author
2 minuty temu, tjery napisał:

 

DLSS 2 i 3 to zupełnie inne technologie robiące zupełnie różne rzeczy, więc DLSS3 nie poprawia nic w mankamentach DLSS2, bo on zajmuje się upscallingiem, a DLSS3 generuje dodatkowe klatki.

Niezupełnie inna, po prostu ma dodatkowe ficzerki tutaj swoją drogą nawet fajnie opisane również z wadami, także używane w Gotham Knights https://geex.x-kom.pl/wiadomosci/dlss-3-jak-dziala-i-czym-rozni-sie-od-dlss-2-0/

Teraz, KrYcHu_89 napisał:

Ok, wracając do Gothan Knights, wspiera dlss 3 i 2 w najnowszych wersjach, więc można testować, w tej grze to akurat i tak must have na PC, jak ktos chce wiecej niz 30 fps na jakichkolwiek detalach :D. Na tym zakończmy. 

 

Spoko, over and out. Btw. Gotham Knights nie wspiera DLSS3 ;)

  • Author
3 minuty temu, tjery napisał:

 

Spoko, over and out. Btw. Gotham Knights nie wspiera DLSS3 ;)

Wspiera... nie ma po prostu switcha w menu i jak masz 4080/4090 automatycznie masz 3.0. Chyba, że oficjalna strona Nvidii kłamie...

W każdym razie za dużo już tego, zły temat, za duży offtop na temat słabej gry, której żadna technologia nie uratuje :D. image.png.8d83fe83ea4750918efbc79c09f380b6.png

Jako, że w sumie to juz nie bedzie offtop, bo dyskutujemy o tym czy DLSS3 jest w Arkham Knight, czyli trzymamy się wątku ;), to nie, w tej grze nie ma DLSS3. 

Nie ma czegoś takiego jak automatycznie DLSS3 zamiast switcha dla 2 i 3. Jak już Ci pisałem to są dwie odmienne technologie i możesz ich używać zarówno łącznie jak i rozłącznie, więc możesz grać w 4K bez DLSS2 z załączonym DLSS3 lub odwrotnie lub oba naraz. Korzystam od jakiegoś czasu i uwierz, jest tak jak piszę ;)

  • Author
8 minut temu, tjery napisał:

Jako, że w sumie to juz nie bedzie offtop, bo dyskutujemy o tym czy DLSS3 jest w Arkham Knight, czyli trzymamy się wątku ;), to nie, w tej grze nie ma DLSS3. 

Nie ma czegoś takiego jak automatycznie DLSS3 zamiast switcha dla 2 i 3. Jak już Ci pisałem to są dwie odmienne technologie i możesz ich używać zarówno łącznie jak i rozłącznie, więc możesz grać w 4K bez DLSS2 z załączonym DLSS3 lub odwrotnie lub oba naraz. Korzystam od jakiegoś czasu i uwierz, jest tak jak piszę ;)

Gotham Knights * jak coś Arkham Knight to był dawno i nie wspiera nic z tych rzeczy, masz przynajmniej RTX 4080 albo 3xxx? xDD co Ty ćpiesz, dlss 3 to jest dlss 2 + ficzery typu nvidia reflex, stwierdzenie "zupelnie inna technolgia" ma nowe oblicze xDD. Za dużo marketingu. Miał już być koniec offtopa, ale widzę kolega dobre zioło dzisiaj. 

Edited by KrYcHu_89

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.