Opublikowano 17 czerwca17 cze Mnie tam fabuła piątki się podoba a długośc gry nie stanowiła problemu ;) Mogę grać i 200h byle bym wiedział, że w ogóle da się te grę ukończyć.
Opublikowano 17 czerwca17 cze 26 minut temu, pawelgr5 napisał(a):Mnie tam fabuła piątki się podoba a długośc gry nie stanowiła problemu ;) Mogę grać i 200h byle bym wiedział, że w ogóle da się te grę ukończyć.Pojęcie mam zerowe, większość jednak od Shena i Suaveka info potwierdza, że tylko gatche, które upadają da się skończyć, a Atlus nie pozwoli Personce upaść i pewnie będzie do naszej śmierci paczowanko z nowymi postaciami i fabułą xD.W 2040 patch 20.0 z collabem z Personą 8 i FF XVIII xD, tak będzie :). Trochę, jak z MMO, tylko powiedzmy trochę niższy próg wejścia, bo w takim FF XIV to trzeba grać teraz kilka lat, żeby dojść do nowości, w gatchach pewnie content jest dodawany nieco wolniej i szybciej można przez niego przelecieć.
Opublikowano niedziela o 16:343 dni Algorytm YT:No brzmi obiecująco, ale jednocześnie da się odczuć, że będą pewne bariery i "zobowiązania" czy "zachęty" do logowania oraz niepotrzebny micromanagement. Za kilka dni się okaże.
Opublikowano niedziela o 19:583 dni Słucham tego gościa jednym uchem i chyba dodam go sobie do zakładek, jeśli bym miał więcej czasu spędzić z P5X. Dobrze się go słucha i fajne materiały ma nawet.
Opublikowano poniedziałek o 19:252 dni Trzeba będzie spróbować, ale myślę ze tak po 6 miesiącach - roku żeby można było złapać jakiś lepszy sprzęt bez problemu (w eventach?) i ograć ten "story mode"
Opublikowano wtorek o 16:321 dzień Posłuchałem trochę tego 16 Bit Bear, bo całkiem rzeczowo i składnie gada. Sam grał bez wydawania kasy na serwerze koreańskim i tak patrząc, to nie wyglądało to źle, ile rzeczy można spokojnie zdobyć za free.Ze Story to jest tak, że wszyscy twierdzą, że można ją "ukończyć" spokojnie bez wydawania kasy, choć niekoniecznie samymi darmowymi, czy tam czterogwiazdkowymi postaciami (tj. może być ciężko). Niemniej jednak zdobycie innych postaci nie powinno być problematyczne, chyba, że naprawdę bezsensownie wydajemy surowce. Zdaje się jest też jakiś sposób, albo bardzo tani banner dla początkujących, w których możemy sobie wybrać Ann, Morganę, lub Skulla (Ann podobno najlepszy wybór).To samo zresztą tyczy się większości zadań pobocznych, jakiś wyzwań, czy innych trybów, które nie są limitowane czasowo - można zaliczyć bez wydawania kasy. Natomiast z Endgame jest tak, że tak naprawdę walczy się o pozycje w rankingach i tym samym lepsze nagrody, co nie jest automatycznie równoznaczne potrzebą tego robienia. Można się obejść, albo zrobić to, co najprostsze, a resztę olać. A wiadomo, że na topie będą "wieloryby".Patrząc na te filmy to strasznie przytłacza ilość trybów, opcji, menusów, systemów, walut. Typowe F2P. Ulepsza się postacie, bronie, persony, jakieś karty, skille, drzewka zdolności, thieves guild, jakieś przebudzenia i chgw co jeszcze. No raczej nie obejdzie się bez micro-managementu. Dużo klikania, do tego stopnia, że chyba wygodniejsze będą M+K albo ekran dotykowy, aniżeli np. pad czy Steam Deck. Na tę chwilę wydaje się to wszystko przytłaczające.Dniówki - tu się chyba nie obejdzie bez pewnego poświęcenia. Tj. jeśli chcemy np. podbijać statystyki, czy s-linki, to ograniczeni jesteśmy 5 punktami aktywności dziennie czasu rzeczywistego. Czyli to nie tak, że jednego dnia pogramy 5 godzin, a potem przez miesiąc nic. No przy takim modelu gry nie będzie to raczej realne.Plus taki, że nawet gość pokazał, jak może to zająć w naprawdę skrajnym przypadku ok. 5 minut. Tj. wchodzimy do sklepu, w którym codziennie jest trochę darmowych bzdetów, robimy jakieś dispatch missions (również standard w tych grach), wydajemy te punkty aktywności (3 wymagane do daily, 5 mamy maks) oraz zużywamy trochę odnawiającej się stopniowo energii. W tym ostatnim przypadku jest o tyle fajnie, że np. można odpalić jakąś szybką misję do grindu na auto-battle, a następnie na jej końcu wybrać, że chcemy jednak zużyć kilka razy więcej EN niż domyślna wartość, dzięki czemu oszczędzimy czas, a dostaniemy tylokrotnie więcej nagród.Czyli czysto teoretycznie opłaca się np. odpalać grę raz dziennie na te 5-10 minut, choćby na klopie, żeby potem któregoś dnia mieć więcej zasobów, aby pograć dłużej, czy poradzić sobie z nieco trudniejszymi bossami. Tutaj można sprawdzić, jak to wygląda. Ogólnie za te kilka kliknięć wpada sporo materiałów, które wykorzystać można później na rozwój postaci, czy bannery.Niemniej jednak żeby odblokować wszystkie tryby, aktywności itp. należy przejść przynajmniej pierwszy pałac. Zanim się to uczyni, to część tych dniówek, czy tam systemów może być zablokowana. Tak przynajmniej zrozumiałem.Gacha na filmach również przytłacza. Wnioskuję, że są bannery ogólne oraz limitowane. Postacie czy bronie z puli ogólnej można teoretycznie zdobyć zawsze, ale te limitowane czasowo tylko w jakimś krótkim przedziale. Osobno się losuje postacie i osobno bronie dla nich. Są dwa typy bannerów, a sugerowane są te, gdzie przy 110 pullach dostajemy gwarantowaną postać czy broń z bannera. Bo gdyby nie ten gwarant, to średnia na wylosowanie tego co chcemy to jakieś 0,2%...Lepiej też skupić się na konkretnych postaciach, niż inwestować surowce we wszystko i wszystkich, bo wtedy nie starczy nam na pewno kasy na ulepszenie wyższych poziomów.Ogólnie gra wydaje się całkiem nieźle przemyślana, także od strony rozgrywki na korzyść gracza. Będzie raczej co robić, również poza pałacami. System walki chyba został trochę przemodelowany względem P5 i bardziej nastawiony jest na jakieś synergie między postaciami, jak i zastosowanie ich unikatowych zdolności, czy mechanik. Mnie osobiście się też podoba, że większość menusów stylizowana jest na apki w telefonie. Tak, jak w P5 mnie denerwował ten telefon, tak tutaj wypada to nawet sensownie.Mój plan ogólnie jest taki, że dam grze szansę, zrobię początek fabuły, aby odblokować co niezbędne, a następnie będę robił głównie dniówki. Nie mam telefonu, który by grę odpalił, ale przy kompie w domu siedzę i tak codziennie robiąc inne rzeczy. A w razie czego odpali się na Steam Decku. Te 10min z odpalonym czymś innym w tle, czy na innym ekranie wiele mnie nie kosztuje. Jeśli nie będzie wymagane większe zaangażowanie, to pozbieram surowce, spróbuję szans w bannerach z cycatymi uczennicami i zobaczymy jak się to rozwinie. Jeśli zaś będzie to wymagało czegoś więcej, niż kilku kliknięć i chwili na alt+tabie, to gra poleci z dysku jak wiele innych F2P, przy których miałem poczucie straconego czasu.Z drugiej strony, nawet jak to piszę, to zapala mi się czerwona lampka. Bo nawet jeśli to tylko "kilka minut dziennie", to jednak się to kumuluje. A czy będzie to zabawne? No nie wiadomo. Bo może jednak lepiej wyjdzie obejrzeć grę na YouTube, jeśli kogoś tylko story i s-linki interesują? Z Ever Crisis tak mam, że dniówki klikam już automatycznie, ale zdarza mi się przysiąść nawet na godzinkę czy ile w jakiś dzień, pokombinować z ustawieniami, przetestować nowe bronie i pokonać trudniejszego bossa. I jakąś satysfakcję z tego mam. Przez pewien czas story również było nawet spoko, a dodatkowo obniżyli po premierze poziom trudności, czyniąc ten element gry naprawdę banalnym i przystępnym dla każdego. Równie dobrze może tak być i w P5X.Wg Steam gra startuje w czwartek koło południa, ale nie zdziwię się, jeśli będą jakieś problemy z serwerami.
Opublikowano wczoraj o 05:47 1 dzień Można już pobrać grę (mi automatycznie się to zrobiło) + patche (ponad 3,5 GB). Start o naszej 5 rano (3:00 UTC).EDIT: Oof, potem można jeszcze pobrać 10 GB kolejnych danych. Dobrze, że iClouda wykupiłem xD Edytowane wczoraj o 05:49 1 dzień przez Szwed
Opublikowano wczoraj o 06:13 1 dzień O chuy, pokazało mi że potrzeba 79 GB na dysku dla wersji Steam. Na razie zaczęło pobierać 32.
Opublikowano wczoraj o 08:28 1 dzień Na telefonie zajęło mi 18 GB. Wersji na Macbooka, jak zawsze, nie ma, więc się nie martwię miejscem na kompie XD
Opublikowano wczoraj o 08:56 1 dzień W sumie tak słabe jak SMT z mobilek nie bedzie. Tamto odrzuciło mnie po tygodniu.
Opublikowano wczoraj o 09:11 1 dzień Autor Ja sie po prostu boje o rozwleczenie tej gry do granic jakich ludzkość jeszcze nie widziała a że mam tak że albo takie kolosy kończe siłą rozpędu w miesiąc ciągłego grania albo olewam je nawet mimo tego że dobrze się bawie bo robią jakieś dłuższe przerwy w fabule
Opublikowano wczoraj o 09:27 1 dzień 15 minut temu, Pupcio napisał(a):Ja sie po prostu boje o rozwleczenie tej gry do granic jakich ludzkość jeszcze nie widziała a że mam tak że albo takie kolosy kończe siłą rozpędu w miesiąc ciągłego grania albo olewam je nawet mimo tego że dobrze się bawie bo robią jakieś dłuższe przerwy w fabulePrzeczytałem dzisiaj wypowiedź Suaveka i dzięki za ostateczne pogrzebanie hype, dokładnie opisał wszystko co nie lubię w tego typu grach - micromanagement i nieskończoność. Przy FF XIV wypadłem dokładnie z tego samego powodu przed 1 dodatkiem.
Opublikowano 21 godzin temu21 godz. Dopiero zobaczyłem, że persona main protaga to JANOSIK. NO KURDE GOTY.
Opublikowano 19 godzin temu19 godz. Moim zdaniem jeśli ktoś oczekuje konkretów, to lepiej obejrzeć grę na YT. Tj. można dać szanse, ale to i tak skończy się odstawieniem gry. Od początku mówiłem, że ideą f2p gacha jest przyciągnięcie graczy na długo, nie na miesiąc. I tak te gry, włącznie z p5x, są robione. Nawet jeśli teraz jakimś sposobem zrobicie całą fabułę w weekend, to ciąg dalszy będzie wałkowany przez lata.Ja nie mam nic przeciwko zabiciu kilku minut dziennie, jeśli gameplay ogólnie mi się spodoba i nie będzie on perfidnie robiony pod graczy płacących, zamiast myślących taktycznie. Nie tracę czasu na fejsbuki, czy inne rolki, to mogę 10min poświęcić na dniówki. Czasem mnie to nawet odpręża, bo się wyłączam i przechodzę na autopilota, mam jakieś minimalne poczucie progresu (ta, wiem, to tylko gra), a i nie ukrywam, że gacha to też niezdrowe doświadczenie pewnych emocji, satysfakcji (lub częściej frustracji). No ale tutaj klucz nie wpaść w pułapkę i nie zacząć wydawać prawdziwych pieniędzy.No ale u mnie chyba odwrotnie. Z początku grę przekreślałem z góry, a teraz nawet ciekaw jestem, jak to wypada. Tym bardziej, że nie natknąłem się na jakieś znaczące uwagi, jakoby gra była P2W. Jutro wieczorem się sprawdzi.
Opublikowano 18 godzin temu18 godz. Ja nie chce tracic czasu na jakies poradniki zwiazane z wydawaniem zasobowz daily itd. jak cos zle zainwestuje i to mi mocno utrudni progres to odpadne z grania.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. I jak tam? Odpaliłem, poszedłem do Mementos, nadal jeszcze tutoriale i to wszystko. Nie chce mi się wszystkich tych guide'ów oglądać, jak tu jest z pullami? Mam celować w Ann i jak się uda to wybrać ją też po tych 50 razach, jak piszą tu? https://www.prydwen.gg/persona-5x/guides/reroll-guide/ Edytowane 2 godziny temu2 godz. przez Szwed
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Ja godzinke na PC zagrałem, nie zamierzam nic rerollować, pierdole takie zagrywki i jak mi to co wylosuje (kiedykolwiek to sie stanie) utrudni gre to nara. Pierwsza godzinka naprawde fajna. Czułem że gram w pełną P5. Tak jakby zaczynała sie alternatywna historia z jakiegos SMT5 Vengeance. Na pewno wieczorem usiąde jeszcze do grania na co najmniej godzinę i się zobaczy.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Z tego co czytałem, jak cię jakies rankingi nie obchodza i sobie chcesz story grać bez spiny, to można wszystkim przejść i nie ma co patrzec na tier listy.
Opublikowano 1 godzinę temu1 godz. Gra wspiera na PC podobno pełne ultrawide i robi to chyba jako jedyna gra Atlusa, widać, że robiona z myślą o tej platformie (poza telefonami).
Opublikowano 58 minut temu58 min Zaraz odpalam na chwilkę, a więcej wieczorem. I też nie mam zamiaru niczego rerollować, ani kombinować. Jedyne co, to wiem, że jest ten banner dla początkujących, z którego po 50 pullach można wybrać jedną z trzech postaci, gdzie większość opinii zaleca Ann. Ale i tak bym ją wybrał, niezależnie od statsów.Tak jak Shen napisał, nie spotkałem się z żadną opinią, jakoby cokolwiek w tej grze poza rankingami/eventami było nie do przejścia F2P. Podobno wrogowie się skalują do gracza nawet, a wszystko ukończyć idzie postaciami, które wpadają naturalnie - zarówno z fabuły, jako nagrody za misje/osiągnięcia, jak i gacha. A do gachy naturalnie też będzie stopniowo wpadała waluta, więc to kwestia czasu, aż dostaniemy jakichś lepszych bohaterów.Na Decku ktoś testował, jak optymalizacja?
Opublikowano 56 minut temu56 min Moja pierwsza mobilka wyglądała takSpoilerTeraz te gry nadgoniły jakością "normalne" tytuły. Czasem, aż żal, że to mobilka, a nie pełnoprawny tytuł, jak w przypadku jednego klona FFT w którego gram.Po Personie jeszcze Suikoden niedługo.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.