Skocz do zawartości

Kierownice

Featured Replies

Opublikowano

Jezeli bierzemy pod uwagę wyjście budzetowe to Logitech DriveFX. Ale ciężko dostac i ceny są chore na alledrogo.

  • Odpowiedzi 2,5 tys.
  • Wyświetleń 504,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Moją pierwszą kierownicą była Momo Racing Force, solidny kawał sprzętu jak na tamte czasy, chociaż miewałem problemy z pedałami i często gubiła kalibrację.  Driving Force Pro, i przesiadka z 240 stop

  • Postanowiłem przebudować moje Racing Rig pod kierownice.      Ostatecznie nie wyszło to źle ale popełniłem kilka błędów, które wyeliminowałem podczas budowy drugiej wersji znalezionej w

  • Zaczynając od fotelu to składanie jego jest mozolne i warto spojrzeć na YouTube, bo krótka instrukcja zawiera braki i jeden błąd. Natomiast sama jakość jest bez zarzutu, mnóstwo części i śrubek, czyst

Opublikowano

Hej, kierownica Italia właśnie przyjechała więc dzisiaj wieczorkiem będę testował i postaram się spisać wrażenia z działania z Forzą 4, porobię jakieś zdjęcia i wystawię swoją opinię czy kierownica jest warta tych pieniędzy , za które można ją kupić w necie.

 

Italia%2520458.jpg

Edytowane przez Romanoff

Opublikowano

360zł... sporo za ten badziew

Edytowane przez winner

Opublikowano

Zgadzam się. Padlina M$ (mimo, że ma FF) jest zdecydowanie gorsza od logi DFX. Jednak ceny są przegięte... taka kiera powinna kosztować max 150 zeta nówka.

 

Mi tam się dobrze trzepało na DFX :) To pewnie dlatego, że wtedy nie grałem na żadnej innej kierze. Dla mnie FF wcale nie jest wymogiem. Bez tego jestem w stanie sobie poradzić, chociaż dobre FF na prawdę daje fun i podnosi poziom trudności. Ja za swoje DFX dałem 120 zł i uważam, że za te pieniądze była bomba

Opublikowano

Zgadzam się. Padlina M$ (mimo, że ma FF) jest zdecydowanie gorsza od logi DFX. Jednak ceny są przegięte... taka kiera powinna kosztować max 150 zeta nówka.

 

Mi tam się dobrze trzepało na DFX :) To pewnie dlatego, że wtedy nie grałem na żadnej innej kierze. Dla mnie FF wcale nie jest wymogiem. Bez tego jestem w stanie sobie poradzić, chociaż dobre FF na prawdę daje fun i podnosi poziom trudności. Ja za swoje DFX dałem 120 zł i uważam, że za te pieniądze była bomba

FF w żaden sposób nie podnosi poziomu trudności, wręcz przeciwnie - pozwala dużo lepiej wyczuć auto i to co się z nim dzieje, pozwala dużo szybciej reagować na wszelkie niepożądane zachowania ;)

Edytowane przez pawel_k

Opublikowano

No nie wiem... w GT5 nie byłem początkowo w stanie jechać prosto :) Dopiero po jakimś czasie, łapy się przyzwyczaiły. W F1 na DFX jeździło się prościutko, zero oporów z powodu braku FF, ale tam ogólnie jest słaby FF, nawet na DFGT.

Opublikowano

Witajcie,

 

Kierownica kupiona w jedynym sklepie , który ją posiada od ręki http://www.ceneo.pl/13383823 :) .

 

Kierownicę już zmontowałem ze stojakiem i chwilę pograłem , usiądę jeszcze do testu nieco później . Pierwsze wrażenia są całkiem ok, jakość wykonania jest dobra, pedały działają chociażby lepiej niż w Logitechu DF GT , którego jeszcze niedawno miałem . Samo koło kierownicy wygodnie leży w rękach, jest właściwie wyprofilowane , dając również dostęp - bez odrywania dłoni - zarówno do dobrej jakości łopatek do zmiany biegów ( tu na prawdę pozytywne zaskoczenie) jak i przycisków A,B,X,Y .

 

W porównaniu do kierownicy, którą aktualnie używam, czyli Fanateca CSR oczywiście podstawowym elementem , który odróżnia ją od Italii to wibracje i Force Feedback. Ewidentnie czuć,że brakuje go, aczkolwiek gra w porównaniu do grania np. na padzie zyskuje 200% atrakcyjności, pozwala na lepszą kontrolę , dodaje realizmu. Postaram się napisać więcej w nocy, ewentualnie jutro rano o wrażeniach z gry w Forza 4 oraz czy warto inwestować w ten sprzęt. Z jednej strony bowiem, w tej cenie co jest, powinna mieć FF, z drugiej strony nie ma za bardzo alternatywy, a brak FF można przeżyć, choć wiadomo, traci się na wrażeniach z jazdy.

 

Na razie zapraszam do galerii gdzie możecie zobaczyć zrobione przeze mnie zdjęcia:

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

P.S. Kierownica zamontowana jest do standardowego stojaka Wheel Stand Pro V.2 , za pomocą klamry , która jest w zestawie z kierownicą. Jest solidnie , nic nie "lata", aczkolwiek wiem ,że dla 100% stabilizacji producent WSP udostępni dedykowaną "blaszkę" do zamocowania tej kierownicy na stałe za pomocą śrub. Będzie dodawana gratis dla klientów kupujących zestaw Kierownica+stojak.

Edytowane przez Romanoff

Opublikowano

@Romanoff: Opisz proszę bardziej szczegółowo jak jest wykonana ta kierownica, czy coś trzeszczy i jak się prezentuje ten plastik na żywo bo na zdjęciach wygląda to troszkę tanio.

Opublikowano

@Romanoff: Opisz proszę bardziej szczegółowo jak jest wykonana ta kierownica, czy coś trzeszczy i jak się prezentuje ten plastik na żywo bo na zdjęciach wygląda to troszkę tanio.

o to raczej nie masz co się bać - ja miałem kiedyś kierownicę Thrustmaster F430 i jakością wykonania biła DFGT o parę długości - cicha praca (pasek zamiast przekładni), mega shiftery, bardzo dobre pedały (szczególnie hamulec)... a ta kierownica wygląda na tą samą tylko zrobioną pod X360 więc podejrzewam że jest na takim samym poziomie...

Opublikowano

Wibracji nie ma niestety , a przydałyby się jakieś, nie mówiąc o FF :(

Opublikowano

Witam mam pytanie czy ktoś ma sprawdzone ustawienia kierownicy Logitech DFX do Forzy 4

Edit do usunięcia już znalazłem

Edytowane przez nie versal

Opublikowano

Potestowałem ją wczoraj przez kilka godzin więc mogę wreszcie coś więcej napisać i od razu wypunktuję wady i zalety tego produktu.

 

Kierownica jest wykonana na dosyć wysokim poziomie. Użyte materiały i spasowanie są na poziomie adekwatnym do ceny kierownicy a w niektórych elementach jest nawet lepiej niż mógłbym się spodziewać po obcowaniu na co dzień z Fanatec’iem , który jest lekko licząc 5razy droższy.

 

Pozytywnym zaskoczeniem są manetki zmiany biegów. Są zrobione z metalu, starannie wykonane, z oznaczeniami „Up” i „Down” w ramach podpowiedzi , w którą stronę zmieniać biegi ;) .

Ich działanie jest be zarzutu, pozytywne kliknięcie daje wrażenie ,że obcujemy z produktem o wysokiej jakości. Ani razu nie zdarzyło się abym miał jakikolwiek problem z ich obsługą. Trzymając ręce na kierownicy w pozycji „za dziesięć druga” każdy będzie miał swobodny dostęp do nich (ja mam średniej wielkości dłonie i nie miałem z tym żadnych problemów). Dodatkową zaletą są niewielkie, wyprofilowane wgłębienia na kierownicy na kciuki, które mobilizują do trzymania rąk właśnie w tej pozycji. Dla tych którzy jeżdżą w pozycji „ za piętnaście trzecia” też nie powinno być problemu, ale widać wyraźnie, że łopatki mogłyby być nieco dłuższe.

Obręcz kierownicy wykonana jest w całości z plastiku, natomiast w miejscach od godziny mniej więcej 1/2 do 4/5 i 7/8 do 10/11 (czyli tam gdzie powinniśmy trzymać dłonie) jest pokryta gumą, która daje dobrą przyczepność i zostawia delikatny zapach(nie jakiś natarczywy) na dłoniach po kilkugodzinnym graniu.

Na godzinie 3 i 9 obręcz posiada zgrubienie, które widać na zdjęciach , potęguje ono wrażenie solidności i zwiększa jeszcze bardziej przyczepność dłoni . Dodaje również masywności tej jakby nie było dosyć lekkiej konstrukcji.

Front kierownicy to oczywiście emblemat Ferrari, z lewej strony przycisk X360 , taki jak na standardowym padzie do Xboxa, informujący o tym, jako który gracz jesteśmy podłączeni do konsoli. Tym przyciskiem włączamy konsolę, do której podpięta jest kierownica. Bezpośrednio pod tym przyciskiem znajduje się przycisk „Engine Start” , który jest…przyciskiem kierunkowym (zastępującym „krzyżaka”). Działanie tego przycisku jest ok., natomiast wrażenie jakie sprawia niestety dosyć negatywne. Kliknięcie jest dosyć głośne i ewidentnie plastikowe. Poruszając się w menu Forzy możemy używać również koła kierownicy, przekręcając ją w lewo/prawo żeby poruszać się w odpowiednim kierunku , natomiast nie jest to zbyt wygodne dlatego przez większą część czasu zmuszeni będziemy do używania tegoż właśnie przycisku.

Jeżeli chodzi o przyciski po lewej stronie to u góry centralnej części kierownicy znajdują się przyciski Y, X , Select / LT (z drugiej strony kierownicy).

Z prawej strony również od góry zaczynając B, A, Start / RT (również z drugiej strony kierownicy).

Dostęp do wszystkich jest dosyć łatwy. Na dole , po prawej stronie środkowej części kierownicy producent umieścił „Manettino”- dwupozycyjny przełącznik (góra/dół) pozwalający zmieniać widok samochodu w grze – taki bajerek, który ma ładnie wyglądać i współgrać z designem kierownicy.

 

Korpus kierownicy wykonano w całości z plastiku, podobnie jak element mocujący do stojaka/blatu. W korpusie znajduje się również wyjście słuchawkowe do podłączenia headsetu, natomiast nie używałem go więc nie mogę się o nim wypowiedzieć czy działa i jak działa.

Kierownica jest osadzona pewnie w korpusie, nic nie lata, nie zgrzyta, nie trzeszczy, kółko chodzi cicho, stawia opór już przy delikatnym skręcie (od około 7% skrętu), nasilając się w miarę zwiększania kąta skrętu kierownicy.

 

Jakość wykonania pedałów to poziom zdecydowanie wyżej niż spodziewałem się po tym modelu.

Jest na pewno lepiej niż w Logitech DF GT. Pedały stawiają różny opór, gaz jest delikatniejszy, hamulec wymaga większej siły nacisku. Wykonane są w całości z twardego, solidnego plastiku i sądzę, że wytrzymają kilka lat intensywnego użytkowania bez stresu dla użytkownika że coś się zepsuje. Pedały łączymy kabelkiem bezpośrednio z kierownicą, wejście znajduje się z tyłu kierownicy.

 

Kierownicę bez żadnych dodatkowych elementów mocujących można zamontować do stojaka Wheel Stand Pro V2 i nic nie lata, jest stabilnie. Mimo to , producent dołącza dodatkową blaszkę, żeby można było kierownicę przymocować na stałe.

 

Jeżeli chodzi o wrażenia ze sterowania w Forzy to jest dobrze – precyzja na wysokim poziomie, kierownica prawidłowo reaguje na nasze poczynania. Grało mi się o wiele fajniej niż na padzie, choć przyznam ,że ze względu na brak FF i wibracji trzeba się bardziej skupić na obrazie i dźwięku, ponieważ moment utraty przyczepności jest mniej wyczuwalny.

 

Czy warto ją kupić ? Ciężko jednoznacznie powiedzieć. Jeżeli miałbym do wyboru Italię w cenie powiedzmy ok. 350zł, tak jak widzę ją teraz najtaniej na www.ceneo.pl/13383823 lub w tej samej cenie byłaby możliwość kupna pewnej, sprawdzonej, używanej kierownicy MS to wybrałbym jednak tą drugą – FF robi swoje. Niestety takich egzemplarzy jest coraz mniej. Dla tych co chcą mieć produkt z gwarancją, dobrej jakości , oddający dużo frajdy z jazdy ale z pewnymi ograniczeniami (brak FF i wibracji) to chyba nie jestem w stanie polecić nic lepszego jak Thrustmaster Ferrari Italia.

 

Pozdrawiam

 

Romanoff

Edytowane przez Romanoff

Opublikowano

czyli kolejny produkt potwierdzający wysoką jakość Thrustmastera - miałem F430 i na prawdę jakością wykonania był bliżej G27 niż DFGT... i za tą cenę zdecydowanie lepiej kupić taką kierownicę niż coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=0a3mbI_bhHM&feature=player_embedded

szczególnie polecam fragment od 7:45 gdzie opisują pedały - miałem z nimi styczność i moim zdaniem bardzo łagodnie je potraktowali ;)

 

 

a poza tym http://allegro.pl/ki...2062024021.html ;) jeśli ktoś ma ochotę to zapraszam do zakupu. sprzedaję z prostego powodu - zmęczenie i znużenie graniem... po ponad roku grania w GT5 zacząłem po prostu odczuwać znużenie i nie chce mi się grać, i nie tyczy się to tylko GT5 a grania jako takiego - za parę tygodni sprzedaję również konsolę i czekam na następną generację konsol...

Edytowane przez pawel_k

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

czy ktoś wie jak ustawić w Dirt3 pełny kąt obrotu kiery? bo mam chyba tylko 180 ;/

Opublikowano

mam g27 ale chyba gra nie wpiera pełnego obrotu

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

do logitech driving force pro jest potrzebny zasilacz jak się podłącza pod PS3? czy tylko do PC ten zasilacz?

 

proszę o odpowiedz

Opublikowano

potrzebny jest zasilacz...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.