Skocz do zawartości

Final Fantasy XV


Pawel_S5

Rekomendowane odpowiedzi

Bez kitu nie rozumiem dlaczego taka jest konstrukcja gry. Pierwsza połowa to open world i zanim zacznie się cokolwiek dziać to 95% graczy bez świra na punkcie serii da sobie z tym tytułem spokój, jakaś genialna japończyk to tak zaprojektował chyba

Edytowane przez Bzduras
Odnośnik do komentarza

Czas zarządzania Wady był najgorszym okresem firmy -  nowy prezydent ma spory kredyt zaufania u mnie.  Wada w dużej części jest odpowiedzialny za: wydanie mnóstwa pieniędzy na niedziałający silnik Crystal Tools, przyklepanie Fabula Nova Crystallis - której skutki odczuwamy do dziś, nieszczęsna zapowiedź FFvXIII, która w momencie ogłoszenia nie była niczym innym tylko konceptem, postawienie Nomury jako reżysera tej gry i zostawienie go z malutką grupą prototypującą (stąd te banialuki o 10 latach produkcji XV - gdy de facto grę robią od 2012, łącznie z przepisaniem całego scenariusza i wymazania prac Visual Studio).

Jednak absolutnie jego największym grzechem było Final Fantasy XIV. Ta gra prawie zniszczyła firmę (i była powodem dlaczego w ogóle nie pracowano nad XV, czy innymi grami AAA), dobrze, że dzięki wysiłkom Ishidy (i całego SE - bo w zasadzie to była sytuacja "all hands on deck") odratowali drogi projekt.

Odnośnik do komentarza

Co wy tu wypisujecie ze mapa jest wielkosci bialego sadu?? XD

Ktos to potwiedzi?

Fabula jezeli w ogole istnieje zaczyna sie w drugiej polowie gry? To w ogole po chooj ten open world mogli mi dac od razu ta druga polowe z fabula.

Bede gral z zona ona jest fanka finala wiec bede musial nawet jakby bylo tak niedobrze dobrze sie bawic bo jej przykrosci nie chce zrobic.

Moze byc piekny beret z tym finalem.

Odnośnik do komentarza

Ishida <3

 

Niech on sie lepiej zajmie nastepnym FF o ile jeszcze jakis wyjdzie.

Pewnie będzie, SE wreszcie się odetnie od FNC i ery Wady, też stawiałbym na Ishidę, albo Ito (albo ich dwóch jako Director & Executive Producer). Nie zdziwiłbym się jeśli zapowiedzą to na E3 2017/2018 (druga data pewniejsza, chociaż 2017 to 30-lecie marki).

 

 

edit:

Po restrukturyzacji mają teraz dwanaście oddziałów w firmie (Business Divisions I-XII), 8 zajmuje się grami na konsole i handheldy, 4 pozostałe mobile. W owej ósemce 4 zajmują się serią FF, jedna KH, jedna DQ, jedna innymi markami, jedna grami mobile/handheldami. Oczywiście część pracowników jest przydzielana zależnie od potrzeby/potrzebnych rąk do pracy.

 

Zważywszy, że FFVII:R jest robiony przy udziale zewnętrznych developerów, można stwierdzić, że prawdopodobieństwo powstawania XVI jest całkiem spore, tym bardziej, że po skończeniu pracy nad XV Tabata zostawia tylko mały zespół z sobą i zacznie raczej pracę nad nowym IP (chce odpocząć od serii i zająć się własnymi pomysłami).

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza

I pare innych rzeczy, np. przy próbie wyciągnięcia magii z punktu już nie wyskakuje komunikat o tym, że jest pełna, tylko Noctis jej po prostu nie bierze, itemy rzucone kamratom w walce już nie wywołują animacji użycia, tylko po prostu działają i tego typu bzdety

Odnośnik do komentarza

@hav7n

Przecież to nie jest hypowanie - tylko informacje o kształcie firmy :v  Przypadek FFvXIII to ewenement - bo gra po latach bycia w zawieszeniu ostatecznie została skasowana, a samo SE musiało rzucić wszystkie siły na odratowanie FFXIV. Później Tabata dostał niedźwiedzią przysługę i zadanie (teoretycznie to jego pierwszy tytuł AAA) zrobienia czegoś z niczego.

W dodatku nie od razu, po tym jak prace wreszcie ruszyły z kopyta w 2012 roku, Nomura był ciągle na czele i ciągle gra była robiona na hybrydzie dwóch silników (okropnego Crystal Tools i nieskończonego LE), zmienił się jednak zarząd w SE (Wada odszedł w maju 2013) i po wyborze Matsudy, Tabata został nowym reżyserem gry, więc nie dość, że developing FXV zaczął się de facto w 2012, to pierwszy rok prawie poszedł na marne.

Teraz sama firma jest absolutnie stabilna (wartość firmy jest większa np. od Take2 i Ubisoftu), FFXIV przynosi stałe dochody, podział obowiązków w firmie jest jaśniejszy, a silnik wreszcie skończony (i wypada raczej dobrze).  Ostatecznie pozostaje tylko jedno pytanie, czy SE będzie się chciało bawić w tytuły AAA? Jak na razie wszystko wskazuje na to, że raczej tak.


 

Edytowane przez Hendrix
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...