Skocz do zawartości

Metal Gear Solid 4


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

(...)z technicznego (...) punktu widzenia ta gra to arcydzielo! (...)

 

Nigdy w życiu !!! Z technicznego punktu widzenia to jest średnio (ze wskazaniem na skandalicznie)....

Grafika ładna - ale te instale i loadingi co 3 kroki :wkurzony: i jeszcze sub-HD....

Po roku juz mi trochę nerwy zelżały w tym względzie, ale jeszcze rusza :P

Takie kłamstwo od Konami: miała być gra jak film kinowy, a jest jakiś pocięty serial na kasetach VHS.

Odnośnik do komentarza

Pod względem audiowizualnym MGS4 naprawdę prezentuje się bardzo ładnie. Owszem, niekiedy tekstury są słabej jakości (zauważalne jest to na Bliskim Wschodzie, w akcie I), ale całościowo gra jest dopracowana. Wystarczy przytoczyć tutaj Heliport na Shadow Moses (śnieg, ogarnięty nim Snake, świetnie poruszające się Gekko w śnieżnej zawieji). Naprawdę nie można się zbytnio tutaj do niczego doczepić.

Odnośnik do komentarza
To jest kwestia wizualna. A nie techniczna. Jeśli chodzi o kod, to jest on żałosny. Wybacz, ale widziałem już gry prezentujące większą skale i działały bez loadingów co etap czy, o zgrozo, instalek 5 razy w ciągu gry.

Graficznie zaszpanowali, nie ma co do tego wątpliwości, ale z perspektywy koderskiej - działania gry, z pomięciem wszystkich innych kwestii - gra jest słabiutka, jakby była robiona z myślą o portowaniu na X'a, przez ludzi którzy nie ogarniają mocy PS3.

 

Czyli zapewne rzeczony kod źródłowy MGS4 widziałeś(żart rzecz jasna ;) )? Te instalki, o których wspomniałeś, mogą oznaczać buforowanie danej sekcji gry wraz z długimi przerywnikami filmowymi w jakości Full HD. Dodajmy do tego, że MGS4 zajmuje bardzo dużo pojemności płyty Blu-Ray (kiedyś Hideo coś wspominał, że zespół miał obawy, że gra im się nie zmieści). Więc może dlatego wprowadzono te procedery instalacji, żeby jakoś móc okiełznać tę zwiększoną złożoność. Czasem trwają długo, ale widocznie tak musiało być. Co do tej dokładnej ilości GB zajętych przez MGS4 nie chciałbym domniemać, bo nie wiem ile zajmuje gra po kompresji danych.

Edytowane przez NEMESIS U.S.
Odnośnik do komentarza

ja powiem więcej pod względem technicznym to chyba najbardziej niedopracowany ekskluzyw na PS3.Ta gra do dziś potrafi zachwycić wykonaniem ale technicznie to porażka-loading na loadingu,przeinstalowanie danych co akt(jedyna gra z takim czymś ever),słabe tekstury,sub hd i niestały framerate.Mam nawet śmiałą teorię,że to przez ten z(pipi)a.ny engine posiadacze x360 nie doczekali się tej części,a Rasing jak wiemy będzie już śmigać na nowym silniku.

 

A Hideo przed premierą bajerował jak to wykorzystał Cella w 100%....to taki Killzone2,Uncharted 1 i zbliżający się Uncharted2 to chyba Cella już w 500% wykorzystują :/

Edytowane przez Ficuś
Odnośnik do komentarza

Wiesz, implementacja to już faktycznie kwestie, o których pojęcia nie mam i mieć nie muszę, bo patrzę tak jak napisałeś, na efekt końcowy. Mi MGS4 przypadł bardzo do gustu, nie wiem, które aspekty techniczne są niewykorzystane w 100%. Bo np. rzeczą niewykorzystaną w tej grze jest obecność latarki jako dodatek do giwery. Nie zasłaniam MGS4 tym, że zajmuje 50 GB, po prostu zastanawia mnie w takim razie, czym ludzie ją tworzący przesłonili taką ilość GB, bo chyba takiego marnotrawstwa jak napisałeś musieli być świadomi.

Odnośnik do komentarza

W Lair dzwiek jest HD 7.1 i gry nie trzeba w ogole instalowac.

 

Gra jest absolutnie swietna i ile by Grigori nie twierdzil, ze sie nie znamy, nie mamy gustu i w ogole chyba nas jakies obce czynniki inspiruja to tego faktu nie zmieni.

 

Natomiast zgadzam sie, ze technicznie mogloby to byc lepiej zrobione. Kwestia jest prawdopodobnie w tym, ze kiedy zaczeli tworzyc MGS4 zestaw narzedzi oferowanych przez Sony do programowania konsolki byl bardzo ubogi i slabo wspierajacy programistow.

Stad akurat nie watpie ze wykorzystali PS3 na ile bylo ich stac przy tak rozbudowanej historii zapewne wciaz zyjacej w trakcie tworzenia gry...

 

Ewentualne argumenty o Uncharted beda chybione, gdyz jest to gra mocno ograniczona w stosunku do MGS4 jesli chodzi o rozgrywke (jak chocby "szklany" tunel, ktorym idziemy)

Edytowane przez grzes_l
Odnośnik do komentarza
A co mają DTSy i inne 5.1 czy 7.1 do tego czy dźwięk jest skompresowany czy nie? Metod kompresowania jest multum, oferujących zachowanie najwyższych standardów i po to one są by ich używać.

Nie wiem czy to jest bezpośrednią przyczyną loadingów i instalek - pewnie jedną z wielu - ale jakoś są na rynku gry o podobnej jakości wizualnej i udźwiękowienia nie mające z tym kłopotów.

 

To że pliki mają większą lub mniejszą wagę i inną ilość przesyłanych danych na sekundę (kbps). DD przesyła 640 kbps, a DTS 1500 kbps. Różnica jest zwłaszcza jak się odpali kilka sampli naraz (łuski, wiatr, muzyka, stuki, puki itd.)

Odnośnik do komentarza
No a o czym ja mówię? Zastosowanie odpowiedniej kompresji jest kluczem do ograniczenia wpływów tego typu rzeczy na loadingi właśnie.

 

Ja tylko przytoczyłem różnicę, ale jak wcześniej wspomniałem na innych grach nie zrobiło to wrażenia, więc przy MGS4 musiało coś innego zawinić. Może nie mieli jeszcze technologii do przerzucania tekstur w locie, tak jak w Uncharted czy Ratchet & Clank. Jak pamiętam Ratchet & Clank była pierwszą grą wykorzystującą tą technologie. Zaznaczyć trzeba, że Insomniac Games są 2nd party developer więc mają lepszy dostęp do technologii, więc to mogło zawinić przy MGS4.

Odnośnik do komentarza
Sony nie jest od tego by udostępniać oprogramowania firmom third-party i one muszą sobie radzić własnymi siłami (kwestia czy powinno udostępniać technologie nadaje się na odrębny temat).

 

Jasne.

To tak jak napisac ze warsztat samochodowy (czy inny) ma sam odgadywac jakie rozwiazania sa w samochodzie by w ogole sie do niego dobrac, a nie dostac odpowiednie narzedzia (instrukcje serwisowe).

 

Jezeli kupujesz licencje na kodowanie to dostajesz narzedzia developerskie - ktore po prostu byly w tym czasie b. slabe.

Tworcy Uncharted blisko wspolpracowali z Sony w rozwijaniu tych narzedzi wiec wyglada to troche lepiej.

 

Jednak zabawy technika w MGSie (jak chocby fotografie czy konflikt zbrojny dookola i rozne takie swiadcza ze MGS jest produktem wyjatkowym i tylko uparty malkontent bedzie wypisywal bzdety bo takie jego hobby.

 

A jak sie nie podoba to wszyscy znamy Twoje zdanie i nie musisz go powtarzac co chwile bo to meczace jest. W zadnym temacie nie widzialem jeszcze nikogo kto by co chwile wszystkim przypominal ze mu sie nie podoba.

 

Co do kompresji braku kompresji. Czasem daje sie to uslyszec, gdy na jednej plycie masz obie wersje i puszczasz sobie jedna po drugiej. Fakt ze w ogniu walki w grze te roznice nie robia... Jednak jest roznica (bardzo znaczna) czy przesylasz dzwiek skompresowany czy nie.

 

Odnośnik do komentarza

A wiesz co mnie w życiu w(pipi)ia? Jak ktoś próbuje mi narzucić swoje zdani, a Ty ewidentnie to robisz prawiąc teksty o tym, że połknęliśmy marketingowy haczyk. Gram od 5 roku życia i potrafię ocenić czy gra jest (pipi)owa (przynajmniej dla mnie). Assassin's Creed było (pipi)owe, HALO (kampania; a III częśćto w ogóle dziecko marketingu) jest (pipi)owe. MGS4 jest moim zdaniem bardzo dobrą grą pomimo instalek, niespełnionych zapowiedzi (staram się nie napalać na gry) i kiczowatych niektórych wątków.

Edytowane przez konrado0905
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...