Skocz do zawartości

Monster Hunter Freedom 2/2G/Unite


Dworek

Rekomendowane odpowiedzi

żaden atak broni podany w opisie broni nie przekłada sie na prawdziwy atak, jest to skoplikowany wzrór ktory wyglada mniejwicej tak (oszczędze ci matmy)

 

podany atak / monożnik broni* x ostrość x siła konkretnego ciosu x ogolna odpornosc potwora x odpornosc konkretnego kawałka ciała

 

* - monożnik broni to coś co powoduje że mimo że SNS ma 100 ataku a młot 600 to i tak zadają podobne obrażenia, i w sumie jest to dzielnik ;p

np sns ma 1.4 a młoty 5.2, to znaczy że te 600 i tak dzielisz przez 5.2 żeby w sumie wyszło podobnie do sns

 

ostrość ma wielkie znaczenie

zielona = 1.125 dmg

różowa = 1.5 ! (50% wiecej dmg za samą ostrość)

 

ciosy mają różną siłe (im szybsza broń tym mniejsza siła pojedynczego ciosu), np

ciosy dualamia i sns mają okolo 5-10% siły broni

cios GSem okolo 40%, w pełni naładowny cios GSem 110%

cios młotem okolo 45%, ostateczny wymach "golfowy" na koncu combosa 3x/\ zadaje 100% (a cały combos 175%)

ciosy LSem okolo 15-35%

itp itp

z grubsza wychodzi tak że w podobnym czasie bronie maja podobny dmg, tylko że młot walnie raz a duale 10 razy, ale efekt podobny

[WYJĄTEK to dmg elementarny - zawsze jest taki sam (tylko sie go dzieli przez 10 i odejmuje odpornośc wroga) wiec o wiele bardziej sie opłaca w dualach bo w combosie wejdzie 10 razy element a młotem tylko 1 raz w tym samym czasie, dlatego im szybsza bron tym bardziej opłaca sie elemnt, a im wolniejsza tym bardziej sie opłaca jak najwiekszy dmg RAW (czyli bez elementu)

 

ogolna odpornosc wroga zależy od poziomu trudnosci , z grubsza od 5 do 25% jest

 

odpornosc poszczegolnyc czesci ciala czasem wynosi aż 95% (wiec wchodzi tylko 5%) warto walić tam gdzie boli ;p

 

 

 

no i teraz dochodzimy do łóków :P

łuki mają mnożnik (dzielnik) 1.2 czyli najmniej zabiera

ich dmg podany w opisie jest ... nie do nazawnia , oblicza sie go tak (w skrócie)

dmg / mnożnik x siła naciągu x odległość x siła strzał (rodzaju)

 

naciąg najslabszy jest do dupy bo ma 50%, 2 ma 100% a 3 i 4 ma 150% (warto naciagac conajmniej do 3 (4 jest z użyciem skilla lub w kilku łukach z konca gry)

 

odległosc , nie ebde podwal detali ale też moze byc mniejwiecej od 50 do 150% , bardzo blisko i bardzo daleko to słaby dmg , odległość okolo 3-4 "odskoków" (X nie trzymając kierunku) to idealny dystans dajacy 150% (raczej sie tego nie oszacowuje bez przerwy, ale warto pamietac by nie strzelac z 1 metra ani z 1 kilometra;p)

 

siła strzał

jest mała - każda strzała zadaje kilka %, ale lepsze łuki strzelają np 5 strzałami na raz co daje okolo 30% (jesli wszystkie trafią) itp

 

 

porady co do strzał

rapid - najlepszy typ, bo można nim walić w konkretne miejsce ciała (np glowe) czyli w miejsce bolesne

pierce - może być na ogormnych wrogów bo strzała przelatuje przez niego i "wali go" kilka razy (jesli przeciwnik jest mały to przeleci na wylot i zada np 1-2 ciosy zamiast 5-6

scatter - najmniej przydatne, w sumie nie polecam wcale , zwykle trafia po całości, czyli też w kompletnie odporne częsci ciała

 

 

no i teraz masz nauczke nie zadawac pytań, bo możesz dostać odpowiedź xDDD

Odnośnik do komentarza

ogolnie narazie nie masz co tutaj sie zbytnio rozkręcać z tą matmą, jestes na takim poziomie gry że i tak nie zaszalejesz z broniami zbytnio wiec niewiel ci da informacja ktora ile zadaje dokładnie, i tak robisz to co masz pod ręką XD

 

skorzystaj tylko z porady żeby z łuku strzelać rapidem w podatną część ciała z 3 naciągu

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

GSy z elementem są kiepskie, lepiej inwestować w te ktore mają duży normalny dmg , bo element sie nie opłaca (zwlaszcza zwykle potwory sa podatne tylko na max 1-2 elemtny a na inne dostaja 0-5% , wiec jeden gs z elementem moze "ujść" na kilak potworow ale i tak marnie, a za to gs bez alementu ale z wiekszym dmg przyajde sie przwie wszedzie

ogolna zasada - im szybsza bron tym bardziej oplacalny element (najlepiej ds i sns) a im wolniejsza tym lepiej wiekszy normalny dmg (najbardziej sie liczy w gs i mlotach)

 

nie pytaj dlaczego chyba ze lubisz matme ;) jesli tak to pisalem o tym juz wiele razy, chyba niedawno dosyc pisalem szczegolowo

Odnośnik do komentarza

rozne przedmioty typu dragonite ore są specjalnie w składzie zbroi i broni bo nie da sie ich zdobyć przed osiagnieciem pewnego etapu gry, są takimi blokadami "to najlepsza bron jaką moge teraz zrobic, bo jej kolejne ulepszenie wymaga juz pojscia do wulkanu a ja nie moge dopoki nie odblokuje nowych questow"

 

niestety trzeba poprostu zrobic urgenta i wejsc na wyzszy poziom gwiazdek zeby móc isc do wulkanu

 

a kopalnia na farmie przekłada sie na to co mozesz znalesc w dziczy, nie odblokujesz w niej przedmiotow ktore nie sa dostpne na mapach

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Yano, rzuć jakiś mały tutorial jak farmić z akantora (broń, taktyka itp.).Pierwszy raz pociąłem go smolder dragonswordem ale trwało to trochę długo.

Skoro wartość elementu dzieli się przez 10 i jeszcze trzeba odjąć odporność to co, mój icesteel blade z daory ma tylko 15 bonus ataku(150 ice) ?

Spodobały mi się łuki, fajnie się ninmi gra i byłem strasznie napalony na scatershoty(hidden bow), dzięki za wyprowadzenie z błędu :).

Co do kusz to mam wrażenie że chyba lepsze są lighty, postać jest szybsza, momilniejsza no i rapid fire(rajang barrage z cluster lv1 i elementy).

Mam sporą frajdę z wytwarzania kolejnych broni na każdą okazję, pokaźna kolekcja LS (wiem wiem nimi jest łatwiej ale najprzyjemniej się nimi tłucze no i te z wymagają troche skilla).Mam broń z nargi każego typu- wydają mi się naprawdę mocarne(afinity i ostrość) czy lepsze z akantora ???

Jak zagram w trójkę tak dla sprawdzenia to nie zginę w krzakach ?

aha i na czym polega magia zbroi auroros coś tam bo kosztuje ponad 30k a ma tylko fencing i rec speed ?

Odnośnik do komentarza

1 tutorial bezpieczny i wolny - gunlanca gun chariot

wersja szybka - najsilniejszy młot w grze i walic w ryj

 

2 tak ma 15 ice, ale to wchodzi w kazdym ciosie, a RAW dmg jest dzielony w zaleznosci od sily ciosu, element nie jest, dlatego oplaca sie na szybkich broniach (150 elementu to malutko swoja droga)

 

3 bowguny sa lepsze jednak cieżke bo zabijaja masakrycznie syzbko, tylko warto miec skilla z dalekim turlaniem

 

4 bronie z akantora sa slabe z podowu ostrosni nędznej

 

5 zginiesz jesli bedziesz chcial zrobic cokolwiek wiecej niż walka

 

6 na niczym poprostu jest droga

Odnośnik do komentarza

No właśnie jak z tą GL, skupić się na głowie ?, walić 3xstab a może strzelać(dodaje wtedy element) ?, co z wywern fire ?, często blokować czy uniki(nie wiem jak robić side stepy)? Mało grałem GL.

Miecz ma mało ice za to duży raw-1008, miałem do wyboru jeszcze blango d. ale tam raw był 860(za to ice 350) co lepsze ?

Odnośnik do komentarza

caly czas blok i 3 x stab do gory w glowe, czasem mozesz strzelac ale niezbyt czesto bo to zjada ostrosc za szybko

element w wysrezałach to zawsze ogien + dmg przedefiniowany jak w bombach (taki kotry nie zależy od jakichkolwiek odpornosci)

mlotem jednak jest o wiele szybciej (z 15-17min), a GL zwykle ze 35min

 

 

mysle ze lepszy z 350 ice, ale pod warunkiem ze walczysz z kims podatnym na ice

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Wy sie zagrywacie w MHP3rd a ja gram w MHFU ;P udalo mi sie w koncu zmusic siebie i zaczalem znowu grac :D ukonczylem HR8 :D wlasnie zabilem ashen lao-shan lunga no i teraz moge w spokoju sprobowac pokonac Yama Tsukami :) i tu mam pytania, z czym najlepiej na niego isc? z broni mam... moj kochany juggernaut i wailing cleaver... sadze ze chyba lepiej mlotem? w koncu jest dobry na wszystko ;P no i przy okazji, jak juz wejde na hr9 to wiem ze powinienem zrobic magnitude albo chaotic order, ew i to i to, ale co ze zbroja? aktualnie popylam w calkowicie zupgradowanym Lava X (z lavasiotha), skille jakie mam to: TerrainDamageNegate, focus, guts i sharpness +1 (czyli inaczej: terrain, shortcharg, guts i artisan) ;P

Odnośnik do komentarza

ta zbroja jest spoko, zwlaszcza ja yame ktory ma cios ktory prawie zawsze zabija na miejscu

spoko mozesz jeszcze w niej pochodzić

 

potem jest ciekawy mix teo+shogun+akantor ktory daje artisan i RA+3 (wymagany slot w broni) i cos jeszcze, zapomnielm;;p

ale to potem, wymaga big elder drgn jawel

 

a z broni to maginitude lepszy i chyba tez latwiejszy do zrobienia niż katowanie diablosa;p

Odnośnik do komentarza

RA to expert , czyli zwiększanie krytyka

 

juz nie pamietam ale chyba poradzisz sobie juggernautem

 

a czy jest trudny, ogolnie to nie, nie daj sie walnąc mackami i atakuj sie jak leżą na glebie

 

jak bedzie robil atak z wsysaniem powietrza to uciekaj bo prawie zawsze zabija odrazu (trzeba by mieć 150hp i maaase defensa żeby przezyc, wiec dobrze że masz guts)

problem w tym że ten atak czesto robi zaraz po podniesieniu macek z ziemi czyli wtedy gdy je atakujesz, wiec cieżko zwiać jak sie jest w polowie ataku

 

jak sporo oberwie i spadnie to mozesz zeskoczyc mu na glowe i troche powycinac i postawic bomby

 

trzymaj życie powuzej 60-70hp żeby guts działało, niezbyt warto leczyć sie na maxa bo tylko marnujesz potiony , a niektore ataki i task zabiorą całe życie

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...