Skocz do zawartości

Najładniejsza gra na PlayStation 2


ShrekuGT

Rekomendowane odpowiedzi

HEhehe nom:D To nie jest jakby co standardowy tekst:D bo z ciekawości przejrzałem wszystkie swoje instrukcje i w niektórych jest, a w niektórych nie ma i faktycznie działa :D

 

A instrukcje jak wiadomo w większości są także po polsku, szczególnie od electroników po polsku :D I od tego czasu zawsze niczym zielony człowiek, który po raz pierwszy widzi grę czytam instrukcje od dechy do dechy z czystej ciekawości, a może coś znajdę :D Bo na wciśnięcie dwóch konkretnych guzików po włączeniu konsoli bym za chiny nie wpadł.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Mam obie wersje RE4 na PS2 i GCN i różnica jest widoczna gołym okiem, na konsoli Nintendo znacznie lepsze są tekstury. Czy choćby sam ogień, jest bardziej sugestywny.

 

Żeby nie było offtopowo, to najładniejszą grą jest RE4, God Of War 1/2 i Okami (technicznie może nie jest to najwyższa półka, ale sam dizajn tego "namalowanego" świata jest bezkonkurencyjny).

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

oczywiście król grafiki ps2 jest tyle jeden - i jest nim God of War (1 i 2)

 

oprócz tego z gier akcji bardzo duże wrazenie robi RE4.

 

z bijatyk najładniejszy jest oczywiscie Tekken 5, a zaraz za nim Soul Calibur III i II.

 

z rpg... Final Fantasy X i XII (standard) a także KINGDOM HEARTS II (chyba nikt wcześniej tej gry nie wymienił). Naprawde modele postaci wyglądają bardzo dobrze, duze przestrzenie. Poza tytm ogromne wrazenie zrobiła na mnie liczba przeciwników która może być jednocześnie na ekranie. W kilku scenach jest ich dziesiątki, a nawet setki... Nie moglem uwierzyć, że to się udało na PS2. Chyle czoła przed autorami KH2.

 

 

te kilka gier to moje zdecydowane faworyty graficzne.

Shadow of The Colossus zasługuje na pochwałe za kolosy i ogromny piękny świat.

 

wiekszosc osob wspomnialo tez OKAMI. Grafika tej gry jest klimatyczna, wyroznia sie od innych gier, ale nie powiedzialbym ze jest "najładniejsza" ;)

 

Odnośnik do komentarza
wiekszosc osob wspomnialo tez OKAMI. Grafika tej gry jest klimatyczna, wyroznia sie od innych gier, ale nie powiedzialbym ze jest "najładniejsza" ;)

Przeszedłeś całą? To jedna z tych gier, które do samego końca wyciągają z rękawa kolejne graficzne asy. Trochę jak swego czasu Rayman 3... Zważywszy jak długa (i różnorodna graficznie) jest to produkcja, Ōkami jawi się artystycznym fenomenem bodajże bez precedensu. "Tak to odebrałem." Może komuś stylistyka nie do końca odpowiadać, ale to już trudno; są ludzie i taborety. Dla mnie każdy detal graficzny jest tam trafiony w dziesiątkę. Nie tak jak np. w Jakach, gdzie prawie wszystko jest cacy, tylko animacja postaci koszmarna (a i fizjonomia głównego bohatera niezbyt mi się widzi). Mało znam tak "spełnionych artytycznie" gier 3D jak Ōkami. Rez mi jeszcze w tej chwili przychodzi na myśl (w Ico już animacja nie ze wszystkim jest udana). Może jeszcze Homeworldy na PC... Na current genach MadWorld ma szanse dorównać wymienionym arcydziełom, z tego co widzę.

Odnośnik do komentarza

Gry najbardziej imponujące technologią to jednak trochę inny temat. Tu należałoby wspomnieć Transformers z 2004. Jaka II może na głowę nie biją (framerate wyraźnie niższy), jak chcieliby niektórzy, ale w sumie wydajnością engine'u zawstydzają większość gier na PS2 silących się na renderowanie rozległych leveli.

Odnośnik do komentarza

pierwsze dwa Jaki gopią zada :) Ja co jakiś czas, gdy długo nie gram na PS2 to jak zasiadam przy Gran Turismo 4 to na nowo się zachwycam wyglądem gierki i płynnąścią. Na piecu popykałem w GTR potem nowego Colina, troche ostatnio obczaiłem Xpand Rally i nową Tocę. Po czasie zasiadam do GT4 i znów banan na ryju. To co prawda nie rozdziałka, ale ultra płynność i masa przywiązań do detali tak na mnie działa. Po trasie El Capitan mógłbym jeździć w kółko i patrzeć się na tą góre:D Hehehe. Tak samo jazda przy kanionie i co prawda nie da się wypaść to design planszy i widoki robią na mnie wrażenie większe niż każda inna gra wyścigowa jaka wogóle wyszła.

Odnośnik do komentarza
wiekszosc osob wspomnialo tez OKAMI. Grafika tej gry jest klimatyczna, wyroznia sie od innych gier, ale nie powiedzialbym ze jest "najładniejsza" ;)

Przeszedłeś całą? To jedna z tych gier, które do samego końca wyciągają z rękawa kolejne graficzne asy. Trochę jak swego czasu Rayman 3... Zważywszy jak długa (i różnorodna graficznie) jest to produkcja, Ōkami jawi się artystycznym fenomenem bodajże bez precedensu.

nie przeszedlem. póko co pogralem 2godziny i odstawilem na rzecz GoW2 i paru innych tytułow. I jak narazie grafika nie urzekła mnie tak jak w/w przeze mnie tytułach.

moze masz racje =] Okami narazie musi poczekac na drugie podejscie. drugi semestr na studiach zaraz sie zaczyna, więc prędko nie pogram

Odnośnik do komentarza
A propos Okami, poniżej ciekawostka (screeny+film) związana z pierwotnym wyglądem gry.

http://www.unseen64.net/2008/04/19/okami-prototype/

 

Przyznam, że bardzo chciałbym w tę pierwotną wersję zagrać ;)

 

Ciekawe, skąd te rewelacje:

This change did not increase the game’s performance.

bo z tego wywiadu co innego można wywnioskować.

Originally the Director wanted to create a realistic looking world, but we had to give up on this concept as we were not able to realise the level of detail we wished for given the constraints of the hardware.

Coś mi się wydaje, że z tym soft lightingiem wydajność byłaby jak w SotC. Za to uważam Capcom, że oni zwykle mierzą w 60 fps. Nawet jeśli framerate czasem opada (w Ōkami dość często i nie jest to jedyny feler techniczny tej gry), ostateczny efekt wynagradza wysiłki programistów. Jeśli czegoś mi brakowało w MGS3, to właśnie wyższego framerate'u. Za to RE4 na PS2 śmiga płynniutko, mimo skromniejszej niż na Kostce grafy. Najwyraźniej 60 fps było dla Capcomu priorytetem.

Odnośnik do komentarza

@Sonotori

 

Nie przypominam sobie, żeby Okami miało częste spadki framerate'u, być może wciągnięty w grę nie zwracałem na to uwagi - tak jak napisałeś: ostateczny efekt wynagradza wysiłki programistów.

 

Nie miałem też przyjemności dłuższego obcowania z MGS3 - raptem 2 godzinki, ale nie dałem rady, nie mój klimat - jednak jeżeli chodzi o grafikę nie zauważyłem żadnych "cięć".

 

 

Edytowane przez Andreal
Odnośnik do komentarza
Nie miałem też przyjemności dłuższego obcowania z MGS3 - raptem 2 godzinki, ale nie dałem rady, nie mój klimat - jednak jeżeli chodzi o grafikę nie zauważyłem żadnych "cięć".

MGS3 ma bardzo równy framerate, z tym że na moje oko to 30 fps, nie więcej. Natomiast Ōkami rzadko przycina, ale permanentnie zwalnia w niektórych lokacjach: w zapowietrzonej wsi koło miejsca, gdzie Susano leży w bambusach, później u Ajnów... Silnik raczej nie opuszcza klatek, więc nie ma drastycznej utraty płynności. Oczywiście takiej grze wybaczam z lekkim sercem to, co np. w bijatyce byłoby nieznośne.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...