Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Na czym polega leasing? Pytałem googla ale nie rozumiem w sumie nic z tego, moze ktos podać na przykładzie np. Mama JAsia kupiła ałto w leasingu (kupiła to dobre okreslenie?), teraz mama Jasia płaci jakieś raty i jak to wygląda i czym sie rozni od kredytu?

Odnośnik do komentarza

Ratęleasingową można w całości wrzucić w koszty natomiast w przypadku standardowego kredytu, w koszty można wrzucić tylko odsetki zawarta w danej racie. Dodatkowo procedura przyznania leasingu jest trochę inna niż przyznania kredytu bankowego i mniej restrykcyjna.

W leasingu auto przez cały czas, nawet po spłacie wszystkich rat jest własności firmy, która leasingu udziela. Po spłacie wszystkich rat leasingu samochód można od nich wykupić na własność, np za 2% jego początkowej wartośći.

Odnośnik do komentarza

Jest tak jak Yacek pisze. Leasing się bierze dla możliwości wrzucenia raty jako koszt prowadzenia działalności. W dowodzie, w rubryce właściciel masz wbite dane banku i swoje.

Przy zakupie używanego auta plus jest też taki, że bank bardzo dokładnie prześwietla auto, zarówno pod względem prawnym jak i technicznym. Mi, rzeczoznawca z dekry zostawił całkiem pokaźną książeczkę w formacie A4, która z pewnością przy odsprzedaży auta się przyda.

Odnośnik do komentarza

Mam 3 auta w leasingu i tak jak pisze Łebi, zawsze je dokładnie sprawdzają. To dla nich może wyjść tylko na dobre, bo w razie nie spłacania rat bank zabiera samochód ( nota bene swój) i ma pewność, że jest w dobrym stanie. Znajomemu kiedyś odmówili leasingu, bo auto było w tragicznym stanie. Tylko raz się z tym spotkałem.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Panowie może tutaj pomożecie, w Hyde Parku pytanie zginęło:

 

Panowie hilfe w temacie CB Radia do samochodu. Muszę sobie kupić nowy zestaw cały do auta. Nie będę tego montować na stałe, bo może się okazać, że będę musiał jechać w daną trasę innym autem więc będę chciał to przełożyć. Czy macie coś co polecacie? W necie widzę mnóstwo aukcji typu:

CB RADIO TEDDY ASC+ ANTENA FLORIDA 877

 

za 275 zł taki zestaw. Są droższe z inną anteną (nieznacznie) a potem już jest model JohnyIII. Wiem, że powinno się dobierać cb do auta i montować na stałe, ale nie chcę wydawać kasy do każdego auta służbowego cb bo nie jest to potrzebne.

Odnośnik do komentarza

Zastanawiałem się ostatnio nad pewnym zagadnieniem. Tylny napęd jest uważany za lepszy do zabawy i generalnie ceniony jest przez dobrych kierowców, chociaż w połączeniu z dużą mocą i brakiem elektroniki może być niebezpieczny. Teraz odłóżmy jednak na bok przyjemność z jazdy i samochody sportowe, oraz to ile frajdy sprawia jazda Corvettą z wszystkim na off w Forzy.

Czy takie np. BMW E46 w wersji bez ESP może niemiło zaskoczyć na mokrej nawierzchni? Nie mówię o wyścigach w deszczu, tylko normalnej lub podpadającej góra pod dynamiczną jeździe przy złej pogodzie (albo autostrada i urwanie chmury). Nie chodzi mi też o deptanie gazu w 323i i mocniejszych, a raczej o 316i/318i w porównaniu do przykładowo A4 B5, Passata B5 czy Mondeo (bez ESP).

Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że tak. Front napedówki potrafią zaskoczyć kiedy opona stwierdzi, że jednak niechce jej się kleic więc tak samo jest z tylnim napędem. Zasadniczo większość kierowców zostaje zrobiona przez tylni napęd w konia bo z przyzwyczajenia zakładają od razu kontrę i naciskają gaz i lądują na drzewie. Tyle tylko, że tylni napęd to nie jest jakaś technologia dla wybranych. Wystarczy być cierpliwym, pojeździć spokojnie, sprawdzić jak auto się zachowuje i zwiększać delikatnie granicę o kolejne kroczki aby dokładnie wyczuć samochód i wtedy wiadomo czego się spodziewać i jak jeździć takim autem. Nie jest to nic trudnego i bmw jeździ tyle samo co passatów i golfów na drodze i nikt codziennie się tym nie rozbija.

Odnośnik do komentarza

Ostatnio zastanawiałem się czy w ogóle można dostać e46 bez kontroli trakcji? Ojciec jest fanem BMW, często sobie je użyczam do dalszych wypadów i akurat kilka dni temu sprawdzałem jak się jeżdzi RWD przy dieslach 150 i 167 KM. Powiem tak, jesli ktoś kuma podstawy techniki jazdy to po jakimś czasie się przyzwyczai. Wracajac do pytania, to tak - tylni napęd bez kontroli trakcji potrafi zaskoczyć. Co ciekawe takie e46 ciężko było z włączonym systemem wprowadzić w poślizg, natomiast w e61 jakos inaczej to rozwiązano i wydaje się jakby komp zezwalal na takie króciutkie ślizgi i zaraz je korygował. Ogólnie to po mieście lepiej mi się jeżdzi RWD, w trasie bez różnicy

Odnośnik do komentarza

mnie najbardziej przy jeździe autem z napędem na tył (C200 Kompressor) zaskakiwało ruszanie spod świateł na skręconych kołach. Czyli mam czerwone, świeci się zielona strzałka, podjeżdżam i czekam na lukę aby się dołączyć do jazdy. Luka jest, ja pi.zda na gaz i w tym momencie tak lekko zahaczam tyłem o kolejny, skrajny pas bo zapominałem że to nie napęd na przód i to strzał ze sprzęgła w tym momencie to nie najlepszy pomysł. Na szczęście sprzedałem to ch.ujostwo zwane Mercedesem. Nawierzchnia sucha z lekkim żwirkiem lub mokra.

Edytowane przez waldusthecyc
Odnośnik do komentarza

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Jakbym kiedyś kupował używane auto z RWD, to postaram się poszukać egzemplarza z ESP albo jeździć ostrożnie póki nie ogarnę czego się można spodziewać.

 

Przy czym oczywiście wiem że, jak napisał Yacek, nawet jeśli starsze BMW wywiozły niejednego karka na drzewo, to miliony normalnych kierowców przejechały nimi setki tysięcy kilometrów bez problemów.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi. Jakbym kiedyś kupował używane auto z RWD, to postaram się poszukać egzemplarza z ESP albo jeździć ostrożnie póki nie ogarnę czego się można spodziewać.

 

Przy czym oczywiście wiem że, jak napisał Yacek, nawet jeśli starsze BMW wywiozły niejednego karka na drzewo, to miliony normalnych kierowców przejechały nimi setki tysięcy kilometrów bez problemów.

Ja miałem stare E30 i przejeździłem nim całą zimę bez żadnego problemu typu nieprzewidziany uślizg tyłu.

Odnośnik do komentarza

Ja swoją Omegą zrobiłem już coś około 100tys. km i naprawdę nie narzekam. skręt jest faktycznie nieco lepszy niż w przednionapędowych (choć to oczywiście nie mercedes ;) ). ESP nie posiadam i jakoś da się jeździć nawet po Mazurskich zasypanych i krętych drogach. Było kilka sytuacji awaryjnych, ale to przeważnie z własnej winy, czyli to co napisał Wampis ;) Na wiosnę jak fundusze pozwolą w końcu zmienię auto, ale też na RWD :P

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Mam google, ale może ktoś coś napisze.

 

Mamie przestało w samochodzie (Grande Punto 1.2) działać sprzęgło. Podobno najpierw miała problem z wrzuceniem biegu, a potem już lipa, brak reakcji na wciśnięcie pedału, biegi nie wchodzą. Jak myślicie, sprzęgło, jego osprzęt, skrzynia (choć pewnie nie, bo dało się wrzucić bieg bez sprzęgła i jechał)? Płyn łatwo sprawdzić jakby co.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...