Skocz do zawartości

Gran Turismo 5


Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, że są te dwudziestoczterogodzinne wyścigi (szkoda tylko, że jest ich aż 4 :)). Gdy będę miał trochę czasu to je przejadę, bo brzmią smakowicie. W A-spec została mi jeszcze poza nimi Taskuba 9 godzin i z nią też poczekam, bo jednak to całkiem sporo czasu :)

Ogółem mam już 96% przejścia i muszę powiedzieć, że jak na razie z Gran Turismo bawię się świetnie. Jedyne co mnie drażni to samochody standardowe. Są zwyczajnie niedorobione, połowa "funkcji" gry jest niedostępna dla tych samochodów. Lipa trochę, ale idzie przeżyć :)

 

Z tygodnia na tydzień ta gra mnie coraz bardziej wciąga, szkoda tylko, że zostało mi już tak mało do zrobienia :)

Odnośnik do komentarza

Co do powyższych wypowiedzi jak zwykle lud nie podaje argumentów tylko postulaty: PLATYNA DLA WSZYSTKICH!

Posnaniak czy to przypadkiem nie Ty wiele lat temu wymiatałeś w UT3?

 

 

patrz na sygnature. w momencie kiedy się ukazał nie maiłem raczej czasu grać w nic innego niż Rfom. :whistling: na mistrzostwach eu wymiatali adi i kukles. koniec ot

co do przystępności GT5 dla przeciętnego gracza o n00bach nawet nie wspomnę to przeczy temu ilośc tematów na forach pt: jakim autem, jak ustawiać, itd itp. topic jak przejsc historic cup wez wózka za 20 000 000 jest wręcz kultowy na każdym forum o tematyce gran turismo . :teehee:

Edytowane przez POSNANIAK
Odnośnik do komentarza

koniec ot

co do przystępności GT5 dla przeciętnego gracza o n00bach nawet nie wspomnę to przeczy temu ilośc tematów na forach pt: jakim autem, jak ustawiać, itd itp. topic jak przejsc historic cup wez wózka za 20 000 000 jest wręcz kultowy na każdym forum o tematyce gran turismo . :teehee:

Obecność opisów na necie świadczy o przystępności gry?

 

A wcześniej chodziło mi o to, że nawet bez tego wszystkiego GT5 jest proste i bez wspomagania się jakimiś tekstami, większość ludzi zaliczy je z palcem w du.pie.

Odnośnik do komentarza

koniec ot

co do przystępności GT5 dla przeciętnego gracza o n00bach nawet nie wspomnę to przeczy temu ilośc tematów na forach pt: jakim autem, jak ustawiać, itd itp. topic jak przejsc historic cup wez wózka za 20 000 000 jest wręcz kultowy na każdym forum o tematyce gran turismo . :teehee:

Obecność opisów na necie świadczy o przystępności gry?

 

A wcześniej chodziło mi o to, że nawet bez tego wszystkiego GT5 jest proste i bez wspomagania się jakimiś tekstami, większość ludzi zaliczy je z palcem w du.pie.

 

No nie wiem co znaczy "zaliczy" bo jeśli mówisz tu o tym by dostać chociaż brąz no to chyba jest oczywiste, że dziecko z downem przejdzie gt5, ale jeśli masz na myśli złoto to chyba trochę przegiąłeś.

 

OT: Rzeczywiście odnośnie UT3 miałem na myśli Kuklesa :potter:

Edytowane przez stabik
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie od wyścigi na czas (wyśigi sezonowe), np. wyścig nr 9, Mazda roadster. Zrobiłem pełen tuning, obniżyłem maks. wagę, kupiłem spojlery, skróciłem skrzynię do 190 km, utwardziłem zawieszenie i... mam ponad 5 sek. straty do najlepszego, jestem 3 tys. któryś. Gdybym pojechał idealnie (na moje umiejętności) to może poprawiłbym czas o maks 0,5 - 1 sekundę. Ale nie 5 sek. !!!

 

Czy to kwestia ustawień np. kół, czy lepszych ustawień zawieszenia, no i lepszej jazdy? Czy są jakieś inne sposoby?

 

Jest tu tylu wymiataczy i żaden z Was nie jeździ tego wyścigu? Ponawiam pytanie, co zmieniacie w ustawieniach samochodu? Jeżdzę ten wyścig i na moich obecnych ustawieniach po prostu niemożliwe jest pojechać szybciej...

Odnośnik do komentarza

Jak jedziesz w Le Mans to nie prosisz rywali by się zatrzymali na półgodzinny po dzieci z wakacji przyjechały i chciałbyś się z nimi przywitać? Zmiana kierowców jest co 4 godziny i ew. wtedy mógłby być save a wcześniej pauzy maks 2 minut na timerze.

Jeśli mielibyśmy tak radykalnie porównywać to do "reala", to każdy mocniejszy kontakt z bandą czy przeciwnikiem oznaczałby dla nas koniec wyscigu,nalezałoby uważać na obroty, zeby nie zarżnąć silnika przed upływem 24 godzin,odpowiednio zmieniać biegi, zeby skrzynia i sprzęgło wytrzymało itd-masz to w GT ?

No tak ale elitą GT są ludzie którzy mają odpowiednio długo włączoną konsolę bez przerwy :P -nie oszukujmy się, ale ukończenie wyśigu Le Mans w GT 5 nie jest żadnym wyzwaniem, jesli chodzi o technikę jazdy, czy zręczność.

I na koniec parafrazując Twoje pytanie:

-Czy jak jedziesz w prawdziwym Le Mans to robisz to sam przez 24-godziny? (mając jednoczenie pracę/szkołę/sen/posiłki) :)

Edytowane przez adi
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Tak powinno być, dla ekipy PD nie powinno być problemu nie tyle z realistycznymi zniszczeniami, ale np. po marnym efekcie audio-wizualnym ze względu na nasze czasy powinien wyskoczyć komunikat, że to już koniec zabawy i powinieneś zaczynać od początku lub zjechać do boksu i liczyć, że po naprawach i tak nie będzie się ostatnim bo może jeszcze komuś się noga powinie (AI). z tego co pamiętam w le mans startują minimalnie 2 auta z czego kolejne 1 lub dwa stoją w razie czego. Zgadzam się, np. redukowanie do 1 biegu przy 300 na godzinę powinno spowodować zniszczenie skrzyni (chyba, że już mają elektroniczne blokady tak jak auta z automatyczną skrzynią) a nieodpowiednie zmiana biegów powinna stopniowo niszczyć silnik i podzespoły. Pilnowanie obrotów silnika również powinno być ważne chociaż nie wiem jak działało by w praktyce. Pytanie czemu PD nie dodało tego trybu, w końcu wystarczy dosłownie dopisać kilka zasad i nie trzeba prawie w ogóle ingerować w zaawansowane opcję programistyczne. Nie wiem o co chodzi z tym ostatnim, niby retorycznym pytaniem? Przecież napisałem, że kierowcy się zmieniają więc można byłoby saveować wtedy, czyli co 4 h.

 

To, że gt 5 le mans pod względem samego skilla nie jest żadnym wyzwaniem to ja wiem, powinny być bardziej wyśrubowane limity czasowe i tyle dla powyższego trybu.

Edytowane przez stabik
Odnośnik do komentarza

Mam pewien problem z rajdem Gran Turismo w "specjalnych" i może ktoś z Was zna rozwiązanie. Jeżdżę "na maxa" skonfigurowanym Focusem RS WRC 07 '08, tzn. wszystkie udoskonalenia (a właściwie to prawie wszystkie były seryjnie oprócz turbosprężarki, którą zamontowałem). Nie instalowałem stabilizatora. Jest on niezbędny? Na OS'ach z dłuższymi prostymi jestem pierwszy. Natomiast na bardziej zawiłych odcinkach czwarty. Nigdy pomiędzy 1. a 4. miejscem. turned.gif

W czym może być problem? Fakt, że na zakrętach Focus strasznie muli. W "dwójkę" wchodzę z prędkością ok. 50 km/h, bez ręcznego. Inne zakręty nie sprawiają mi większych problemów.

 

Z góry dzięki!

Edytowane przez R4VEN
Odnośnik do komentarza

No ale i tak świetna sprawa tracić dwie doby z życia na wyścigi 24h, tylko żeby zdobyć wirtualny pucharek i samochód, no i oczywiście pokazać jakim się jest hardkorowym graczem. Bo w końcu coś wymagającego, jak za starych dobrych lat, nie takie łatwe jak wszystkie gry obecnie, można grać 4 godzinki, postawić kloca i coś wszamać w czasie ustalonej 20-minutowej przerwy co 4h i następnie wrócić do jakże zaj.ebiście interesującego siedzenia na du.pie i kontynuowania tego samego nudnego wyścigu przez kolejne 16h. Brzmi jak dobra zabawa, a o to przecież w grach chodzi.

Pucharek za serię enudrace wpada tez za b-spec więc nie trzeba robić w a-spec.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No ale i tak świetna sprawa tracić dwie doby z życia na wyścigi 24h, tylko żeby zdobyć wirtualny pucharek i samochód, no i oczywiście pokazać jakim się jest hardkorowym graczem. Bo w końcu coś wymagającego, jak za starych dobrych lat, nie takie łatwe jak wszystkie gry obecnie, można grać 4 godzinki, postawić kloca i coś wszamać w czasie ustalonej 20-minutowej przerwy co 4h i następnie wrócić do jakże zaj.ebiście interesującego siedzenia na du.pie i kontynuowania tego samego nudnego wyścigu przez kolejne 16h. Brzmi jak dobra zabawa, a o to przecież w grach chodzi.

Pucharek za serię enudrace wpada tez za b-spec więc nie trzeba robić w a-spec.

YLOD wpada po zaliczeniu wszystkich endurance races, nie ważne w jakim trybie A-spec czy B-spec. Na szczęście tylko na classic-ach, no ale o to chyba chodziło, interes musi się kręcić, konsolki muszą się sprzedawać.

Posnaniak - kogo nazywasz gamoniem ? Ludzi, którzy nie potrafią okiełznać X2010? Dzieci, dorosłych którzy marzą o zaliczeniu wszystkich licencji na złoto ale nie potrafią tego zrobić ? Czy może tych, którzy uważają, że wyścigi 24h są kompletną głupotą ?

 

Pomyślałeś że pisanie czegoś takiego, cytuję "24h jadę na raz z małą przerwą na sen." może prowadzić do tego, że to właśnie ciebie uważają za gamonia ?

Edytowane przez melkorr
  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

melkorr, ale się chyba zgodzisz z tym, że marzenia często powinny jednak pozostać marzeniami a nie, że "dzieci lub dorośli" dostaną złoto mimo, że tak naprawdę na nie nie zasługują, a PD właśnie chce te marzenia przybliżać i z każdego robić Kubicę, a raczej wmawiać mu, że je Kubicą chociaż nie jest. I tak rozumiem, że wcielanie się w postaci gry jak solid snake to zupełnie coś innego bo to świat sci-fi, a tu mówimy o "UBER-MASTA REAL DRIVING SIMLULATO-RZE", którym moim zdaniem oczywiście nie jest, ale chociaż niech powiedzą prawdę i skończą z tą błazenadą.

Edytowane przez stabik
  • Plusik 2
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Taka ciekawostka.

 

Dziś zauważyłem że obrazki trybów A-spac i B-spec w trybie Świat GT świetnie się uzupełniają - wygląda to tak jakby jedna grafika była przecięta na pół i obłożona w poszczególnych okienkach trybów z odpowiednio nałożonymi filtrami. Jestem na 32lvl w A-spec i 25lvl w B-spec. Foto poniżej (sorki za jakość :P )

 

e4104ed57e0c86a1f739cb480d0b682f13109_min.jpg

 

Ktoś jeszcze zauważył taką akcję u siebie może z inną grafiką?

Odnośnik do komentarza

Panowie, dywagacja na temat bycia "pro" opierając się na przejechaniu 24H Le Mans za jednym zamachem jest co najmniej bez sensu.. Co najwyżej można walczyć o miano najbardziej wytrzymałego, bo sam wyścig jest stosunkowo prosty. Dodanie możliwości zapisywania w trakcie zmagań to plus i udogodnienie dla wielu osób i nie widzę krzty sensu w ubliżaniu tutaj komukolwiek. Wielu ludzi kręci niesamowite czasy, a nie ma czasu cisnąć przez dobę bez przerwy, oczywiście vice versa. Dobrze, że PD jest dość elastyczne na prośby graczy i wprowadziło takie coś. Jak ktoś chcę mieć pure hardcore to wcale nie musi korzystać z opcji zapisu i tyle. Jeśli chodzi o Vettel Challenge to uważam, że jest to kwestia tylko i wyłącznie treningu i wszystko da się przejechać padem, co proste nie jest. Jednak jeśli coś jest trudne to nie znaczy, że jest niemożliwe.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...