Skocz do zawartości

Gran turismo 5 - kompatybilność kierownic


Pejas123

Rekomendowane odpowiedzi

samą kierwonicą sie nie jezdzi takze temat o hamowaniu jest mysle jak najbardziej tu na miejscu, po prostu trzeba by pojezdzić i sie przestawić na hamowanie lewą nogą no ale jak na codzien jezdzi sie normalnym autem to moze lepiej sie jednak nie przestawiać :)

 

btw,

Komuś udaje sie opanować tego Lotusa Elise w Special Eventach na Top Gear Test Track na wyłączonych wszystkich wspomagaczach :) ?

Edytowane przez peter
Odnośnik do komentarza
Komuś udaje sie opanować tego Lotusa Elise w Special Eventach na Top Gear Test Track na wyłączonych wszystkich wspomagaczach :) ?
mialem troche problemow z nim, latał po torze jak szalony, moja rada to nei spieszyć sie z szybkim wyprzedzaniem, są 2 okr a przeciwnicy na dohamowaniach daja dupy co spawia ze te wyzwanie wcale nie jest takie trudne, cierpliwie bezbłędnie jechać, opóźniać hamowanie i złoto będzie

(gram na padzie, wspomagacze off)

Odnośnik do komentarza

Udało mi się przeprogramować przyciski w G25!!

A mianowicie czerwony przycisk przy prawym kciuku na kierownicy był standardowo do zmiany świateł. Przestawiłem w opcjach DF GT 1 i 2 oraz DFP 1 i 2 przyciski odpowiedzialne za zmianę świateł na przyciski od klaksonu. I teraz faktycznie klakson działa. a tam gdzie był klakson znajduje się teraz zmiana świateł.

Widocznie któraś z kierownic odnosi się do G25.

Odnośnik do komentarza

Ups, chyba otworzyłem puszkę Pandory poruszając kwestię hamowania lewą nogą. Wszystko już zostało powiedziane, więc nie ma sensu zbyt wiele dodawać. Fakt faktem, na torze tylko i wyłącznie hamowanie lewą nogą - chociażby dlatego, że jest szybciej (czas potrzebny na przełożenie stopy z gazu na hamulec, razy kilkanaście zakrętów i mamy sekundę straty na okrążeniu), ale zalet jest o wiele więcej: mi pomaga to chociażby w długich zakrętach, aby szybciej korygować tor jazdy itd.

 

Nawiązując do wcześniejszej wypowiedzi kolegi Pejasa, w realu jeżdżę i robię jakieś 30 tys. kilometrów rocznie, ale nigdy nie zdarzyło mi się pomylić rzeczywistości realnej z wirtualną, natomiast tak czy inaczej nigdy nie hamujemy lewą nogą na drodze, bo nie dość że nie daje to żadnych korzyści, to nie ma większego sensu, a przy pierwszej próbie sto procent kończy się zębami na kierownicy ;).

 

Nadal nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy da się przestawić w G25 hamowanie na pedał sprzęgła (jeżdżę na łopatkach, więc sprzęgło mi i tak nie potrzebne). Ew. czy ktoś korzystał z tej nakładki na pedały, która łączy hamulec i sprzęgło w jedno? Widziałem to chyba kiedyś na stronie playseat. Może warto to zamówić? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

A ten patch kiedy ma sie pojawic? Zastanawiam sie czy brac G27 czy DFGT, ale raczej to drugie.

 

Red szczerze mówiąc to G27 tylko w przypadku gdy grasz też na PC bo jak nie to raczej DFGT. Oczywiście też można na niej pograć na pc jednak to inna bajka. Do samej konsoli w zupełności wystarczy DF, w tej chwili jest to dedykowana kierownica. Ale jak tylko RA menu będzie dostępne dla G27 to sytuacja się oczywiście zmieni :)

 

 

 

  • Plusik 1
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Ktos gdzies juz to pisal, ale nie wiem gdzie. Na jakich ustawieniach grac na DFGT? FF na 10, wspomaganie kierownicy wlaczone czy wylaczone? Bo takie rzeczy jak tc, wychodzenie z poslizgu to wiadome ze wylaczone.

W opcjach gry daje na symulacje, wspomaganie wyłączam (chyba że ktoś nie daje rady i go łapy bolą od siłowania sie z kierownicą hehe) FF tez mam na 10 ale mozna zmniejszyć kiedy po paru godzinach przedramiona siadają :)

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Gość pawel_k

ludzie przestańcie - rozróżnijcie termin "działa w 100%" od "jest wspierana w 100%". to że kierownicy nie ma w menu nie znaczy że jest gorsza do grania w GT5. sam mam w domu DFGT i Thrustmaster Ferrari - obie działają bardzo dobrze, a tylko jedna jest w menu. w pracy gramy na G27 i działa ona lepiej od DFGT - sprzęgło, wyświetlacz LED itp, wszystko śmiga. a według wielu recenzji najlepszymi kierownicami do GT5 są produkty firmy Fanatec - działają idealnie, a nie znajdziecie ich w menu.

Edytowane przez pawel_k
Odnośnik do komentarza

Dokładnie... Fanatec GT2 to obecnie najlepsze kółko na rynku, a mimo to "oficjalnie" nie ma go w menu GT5. Tak czy owak działa z GT5 perfekcyjnie :) Duża zaleta GT2, to możliwość zmiany wszystkich ustawień (kąt obrotu, siła FF itd.) z poziomu samej kierownicy :)

Edytowane przez Michał102
Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...