Jump to content

Pad vs kierownica - osiągi.


C1REX

Recommended Posts

Jak w temacie.

 

Na zdrowy rozum, to kierownica wydaje się najlogiczniejszym kontrolerem do wyścigów.

Życie jednak pokazuje, że kierownica wcale nie daje tak oczywistej przewagi. Najlepsze czasy w wielu wyścigach, w tym w Forza 3 i F1 2010, są wykręcone na padzie.

Wiele gier po prostu mocno wspiera sterowanie padem, bo inaczej by nie dało się grać.

 

Rozumiem argument przyjemności z grania, ale chodzi mi tu tylko i wyłącznie o skuteczność.

Może to robienie złota w licencjach w GT5 na padzie ma naprawdę sens?

Link to comment

Kierownica ma to do siebie, że trzeba ja w 100% opanować by kręcić dobre czasy. Gdy już ją opanujemy, to czasy na kierownicy będą znacząco lepsze (jakieś 0,4 nawet do 0,8 sekundy - zależnie od mocy auta) niż te na padzie. Jeśli dodatkowo kiera posiada porządny FF (kiery Logitecha od DFP w górę, Fanatec), to wtedy już mamy całkowitą kontrolę nad samochodem i jesteśmy w stanie wyczuć moment utraty przyczepności nim dostrzeżemy to na ekranie, więc reakcja na zaistniałą sytuację jest zdecydowanie szybsza niż na padzie. Także jeśli jesteśmy w stanie wykorzystać możliwości jakie daje nam kierownica, to czasy na niej kręcone będą dużo lepsze :thumbsup:

 

Edit: skąd info, że topowe czasy w FM 3 i F1 2010 są kręcone padem ?

Edited by Michał102
Link to comment

Wiele pewnie też zależy od samej kierownicy... na Xie kierownice są jakie są (a w zasadzie były jakie były :P), a na Fanateca nie każdego stać. Wiadomo również, że czym gra bardziej w stronę sim, to kierownica sprawdzi się lepiej. Niestety FM3 została troszkę za mocno "scusualowana" względem dwójki i pewnie stąd padem można robić tak dobre czasy.

Link to comment

Też jeszcze zależy od wsparcia dla pada.

Grając kierownicą sterowanie jest 1:1. W przypadku pada wiele gier oszukuje, by w ogóle się dało grać.

Np. przy dużych szybkościach większość gier osłabia moc skrętu na padzie. Do tego dochodzi wygładzanie skrętów, więc tak nie szarpie i trudniej o poślizg.

W zależności od poziomu wspomagania grać może być łatwiej na padzie, bądź kierownicy.

Link to comment

Na wstępie gratuluje tematu C1REX, bo jest to temat rzeka (ilu wirtualnych kierowców tyle opinii). W gry wyscigowe gram cos koło 10 lat wraz z pojawieniem się perwszej konsoli PS i CMR. Na poczatku sterowało sie krzyzakiem w padzie, później nam dołożyli przyciski analogowe, zaczęli wypuszczać kierownice a'la manta, a dzisiaj nasz raczą takie firmy jak logitech czy fanatek swoimi innowacjami jak G27 czy Porsche 911 GT2 Wheel. Niestety te dwie ostatnie pozostają narazie w sferze marzeń, ale właśnie sprzedałem swoją kiere microsoftu wraz ze stojakiem WSP i zaczynam odkładać na to drugie uniwersalne cudo.

Przez te wiele lat doszedłem do wniosku, że grając na padzie wykręcam lepsze czasy!!! Na wstępie dodam, że od zawsze preferuje tylko skrzynię manualną, jesli to mozliwe to również wyłączam wszelkie wspomagacze (kontrola trakcji, abs, itp). W Toce 3 dodatkowo grałem ze sprzęgłem co również miało duże znaczenie w osiąganiu lepszych czasów. Później wprowadzili to w Forzie 3 i tak jak zauważyłeś na wstępie, osoby które jeździły właśnie ze sprzęgłem osiągały lepsze czasy zwłaszcza w niższych klasach aut. Niestety posiadając naprawde dobry zestaw WSP + kiera MS nie mogłem jakoś fajnie skonfigurować przycisków, żeby bez problemu tym sprzęgłem manewrowac. Na padzie mi to przychodziło bardzo swobodnie i intuicyjnie,a zestaw sobie zarastał kurzem w szafie :confused: Jednak w takich grach jak Race Pro czy Dirt 2 fun na kierownicy jest nieopisany :thumbsup:

Teraz pojawiło się nowe cacko Fanateca na które mam chrapkę :rolleyes: ale nawet jeśli by nadszedł ten piękny dzień to czy podoła moim wymaganiom w dążeniu do perfekcji pokonywania każdego zakrętu :rolleyes:

Póki co wiele osób nie dowierza co można zrobić padzikiem na os-ach nowego WRC :thumbsup: na dodatek najsłabszą w swojej klasie Skodą Fabią S2000 :thumbsup: Taki sentymment do czeskiej marki

Pzdr

Link to comment

nawet jesli w jakas gierke łatwiej mi sie gra na padzie, to i tak wybieram kierownice,bo najwazniejszy jest odbior gy,odczucia i wrazenia z przejazdu, czego w przypadku wyscigow zaden pad nie zastapi dobrej kierwonicy:).oczywiscie mowa tu o simach ,ew pseudo simach.

 

takze w moim przypadku wyglada to tak, ze osiągi i czasy swoje, ale najwazniejsza jest przyjemnosc :D

Link to comment
W RBR byś nie zrobił tego co zrobisz kierownicą.

Eee tam, czemu ludzie wygadują takie rzeczy o RBR to ja nie wiem. Gram w RBR od kilku lat na padzie i większość OSów wygrywam z łatwością na poziomie professional. Wszystko zależy od osobistych preferencji i... praktyki. Jako że spędziłem w życiu więcej czasu z padem niż za kierownicą, to i w grach wyścigowych jazda padem idzie mi lepiej.

Link to comment

Mam na to swoją teorię. Dla symulatorów oczywiście dobra kierownica jest lepsza niż pad, ale... trzeba poświecić czas na nauczenie się wyciskania 100% z kierownicy.

 

Do tego, większość graczy ma pady, większość graczy, którzy mają więcej czasu na ciśnięcie w gry(uczniowie, studenci) mają przeważnie mniej kasy i mają mniej kierownic niż gracze starsi, którzy mają kasę, ale mają mniej czasu by śrubować wyniki. To, że w czołówkach wyników są kierownice to i tak moim zdaniem osiągniecie :)

Link to comment

póki co mam masakrę. robię w cholerę gorsze czasy. nie mówiąc już o utrzymaniu auta na drodze :/ ciężko. ale satysfakcja duża :D Drift jest w cholerę trudny bo nie idzie szybko kontrować. trzeba to robić z wyprzedzeniem fak :D

No i jazda na skrzyni H w aucie >400 kucy ... masakra. ze sprzęgłem jeszcze :P

Link to comment

jestem po 7h sesji. lewa ręka mi odpada :P jest mega ciężko. padem siadam wykręcam czas a kierą się męcze i męcze. Mam nadzieję, że niedługo nabiorę wprawy.

Mam Challengera z zawodów sezonowych. I robiłem nim karierę. Suzuka prawie mnie pokonała. Powtarzałem ją fh.uj razy. Driftowanie mi w ogóle nie idzie. Jak mi auto wpadnie w poślizg to kapa. Przeważnie bande zaliczam :/ No nic długa droga przede mną :D

Link to comment

Podam Ci przykład wykręciłem na padzie w Monaco w F1 2010 czas 1:12:6xx (bez wspomagaczy) myślałem, że już go nigdy nie poprawie tym bardziej na kierownicy bo moje pierwsze przymiarki z kierą były żałosne, mój najlepszy czas na początku to chyba było coś koło 1:18. Po kilku(dziesięciu) okrążeniach poprawiłem swój rekord tylko czy aż o 0,1sekundy ale cieszyłem się jak dziecko.:biggrin: Więc więcej samozaparcia, a czasy same przyjdą.:thumbsup:

Link to comment
  • 1 month later...

Odkopałem temat bo mnie zaciekawił:)

Z tego co pamiętam na moim starym Driving Force w GT4 miałem duuużo gorsze czasy niż na padzie. W RBR za to dużo lepsze.

Nie wiem z czego to wynikało ale w GT4 nie mogłem sobie poradzić z autem. Po jakimś czasie trochę się poprawiło, jeździłem po czarnym ale czasy były słabe.

Dzisiaj może dostanę GT5 to mogę przetestować na świeżo jak to wygląda. Ale pamiętajcie, że mam "taką se" kierownice.

Fajnie jakby ktoś powstawiał czasy z konkretnych tras/OSów przejechanych np 5x kierą i 5x padem. Wtedy można porównywać.

Edited by lordpix
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...