Skocz do zawartości

Pad vs kierownica - osiągi.


Rekomendowane odpowiedzi

Sama kierownica też ma duże znaczenie. Ostatnimi czasy dużo pogrywałem w FM3 (forumowy turniej) na Logitech DFX... czasy które na niej kręciłem były piekielnie wyśrubowane (jak na moje możliwości oczywiście), po przesiadce na na Fanateca i przyzwyczajeniu się do kąta obrotu 900* poprawiłem swoje rekordy o 0,4 do 1 sekundy na okrążeniu, co wcześniej wydawało mi się absolutnie niemożliwe do zrobienia. O padzie już nie wspomnę, bo będzie to przepaść w granicach 2-3 sek. :)

Odnośnik do komentarza

Spiszę tu moje wrażenia odnośnie pierwszych 4 h z GT5.

Zacząłem kierownicą i bez większych problemów leciały złota w lic B. Lepsze czasy padem zrobiłem na hamowaniu - wiadomo, szybsza reakcja + szybkość przycisków.

W pozostałych licencjach czasy były prawie identyczne, tyle, że padem mniej grałem.

Gorzej było z ostatnim testem - jedno kółko z wyprzedzaniem iluś tam aut. Tu nie dałem rady zrobić złota kierownicą. Przeważnie byłem 5, parę razy 2. Padem jechało się dużo łatwiej. Po 3 próbach byłem pierwszy.

Ogólne odczucia są takie, że pad dużo wybacza przez co w pewnych momentach może być szybszy (może tylko na początku?). Myślę, że po dłuższym ćwiczeniu kierownica nie będzie odstawała czasowo od pada.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy od gry i kierownicy. No i oczywiście od umiejętności. W F1 2010 byłem dużo szybszy na kierownicy, ale na padzie, prawie w ogóle nie grałem. Jak bym pograł na padzie dłużej, pewnie jeździłbym porównywalnie, aczkolwiek watpię, że szybciej, bo w F1 kapitalnie się grało za pomocą kółka. Precyzja była niesamowita. W FM3 czasy na kierownicy miałem o wiele słabsze, ale za to frajda była większa. Myślę, że jakbym miał dobrą kierownicę, to mógłbym o wiele lepiej to ocenić. Mimo wszystko uważam, że nie ma reguły. Kwestia przyzwyczajenia i wyrobienia skilla. Uważam jednak, że są eventy, a'la Vettel Challenge w GT5, gdzie koło daje przewagę nad padem. Chodzi o precyzje jazdy.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Miesiąc temu zostałem szczęśliwym posiadaczem konsoli PS3 w wersji z GT5. Na początku po przesiadce z Xboxa byłem załamany jakością wykonania tego całego sixaxisa. Kawałek plastiku dla fanboyów marki, którego nie można porządnie złapać (poczuć) w rękach :no: . Dodam, że nie jestem potężny a rece mam dość szczupłe. Byłem załamany, a pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu katowałem psone i ps2 z podobnym padem. Jednak pad od MS jest lepiej wykonany i zdecydowanie bardziej dopasowany do dorosłej dłoni.

Pierwsze dni strasznie się męczyłem z przyciskami analogowymi od gazu i hamulca, bo co chwilę palce mi się ześlizgiwały. Zainwestowałem jednak w triggersy, dzięki czemu uzyskałem podobnu kształt jak w X-ie i w koncu uzyskałem pełną kontrolę nad samochodem :good: .

Ponownie zacząłem podbijać świat WRC, tym razem na PS3. Wynik to 90% win online, 10% #2 i nie mam litości dla pierwszej 10 w generalce na PS3.

Nie siedzę w fotelu kubełkowym z kaskiem na głowie, nie trzymam w ręku G27, a pierwsza 10 drży na mój widok w pokoju... :lol:

Odnośnik do komentarza
  • 6 lat później...

Pozwolę sobie odkopać temat.

 

Po pierwsze. Historia pacjenta:

 

W gry wyścigowe grałem sporadycznie. Za dzieciaka, były to najczęściej arcade'ówki pokroju NFS 1, NFS 3: HP grane na klawiaturze. Potem przesiadka na PS1 a tam pierwszy Colin i Gran Turismo (głównie 2) grane przede wszystkim na kryżaku. Dopiero przeaidaka na Dreamcasta i Metropolis Street Racer przekonały mnie do analogowych gałek i przycisków gazu i hamulca. PS2 znów wyścigi arcade pokroju NFS Underground, Carbon, Flatout, Burnout. Niewiele "symulacji" jak Race Driver i WRC. Na klasycznym Xboxie podobnie. Pierwszą Forzę tylko liznąłem. W końcu przyszedł czas X'a 360. Na całego pochłonął mnie Test Drive Unlimited i od tego czasu zaczęła mi sie marzyć kierownica. Przesiadłem się na "poważniejsze" wyścigi pokroju Dirt , GRID, Forza. Od tamtego czasu mocno interesowałem się tematem jazdy. Książki, fora, poradniki internetowe, filmiki. Kupiłem kulawą kierownicę A4Tech do X360 i o ile immersja była fajna, tak wyniki dużo gorsze. Wiedziałem, że tylko prawdziwa zabawka pozwoli mi na konkurencję. Beznadziejny A4Tech trafił do pudła i leżał gdzieś w szafie w rodzinnym domu.

 

Obecnie:

 

Od lutego tego roku przesiadłem się na G920. Długo mnie męczyło granie na padzie, bo choć potrafiłem załapać sie do pierwszej 100 na czasówkach europejskich, to cały czas miałem ubzdurane, że Ci najlepsi (Top 10) grają na kierownicach. Gdy się przesiadłem i pomyślałem, że teraz zacznie się koszenie wyników, to się mocno zdziwiłem. Zajeło mi dobre półtora miesiąca zanim doszedłem do wprawy jaką miałem na padzie. Kolejne dwa szlifowałem zdolności, czytałem, oglądałem filmiki. Opanowałem heel-toe, zrozumiałem działanie hamowania lewą stopą. W końcu moja jazda na kierownicy jest lepsza niż na padzie. Aktualnie potrafię się załapać do pierwszej 50tki po godzinie/półtora testów. Wydaje mi się, że gdybym się przyłożył i poświęcił cały dzień bądź dwa, to dałbym radę zejść do Top 25. Time Triale, to oczywiście zupełnie co innego niż wyścig, ale daje jakieś odniesienie.

 

Podsumowując doświadczenia:

 

Prawdą jest, że zależy od gry. Forza ma mocne wsparcie dla padów, ale zupełnie inna bajka gdy odpalisz Project Cars. Odczucie jazdy, jest nieporównywalnie odmienne od tego co daje Forza. Mogę powiedzieć, że jest o wiele bardziej zbliżone do odczuć z prawdziwej jazdy. Ponoć Asetto Corsa idzie jeszcze o krok dalej, ale nie miałem okazji spróbować. Samo PC jest niesamowicie wymagające.

 

Ja ze swoich doswiadczeń wyciągnąłem jedną naukę. Jeden czy drugi kontroler ma bardzo długą granicę wprawy. Jeśli wydaje Ci się, że osiągnąłeś maksimum możliwości pada, to jestem pewien, że się mylisz. To samo dotyczy kierownicy. Niezależnie od sprzętu - jednym i drugim jest się w stanie wykręcać dobre czasy. Różnica polega na tym, że w jednej grze łatwiej będzie zrobić to na padzie, a w drugiej na kierownicy. Jednak ważne jest to, że niezależnie od gry, gracze z padem są w stanie konkurować z tymi na kierownicy. To, że nr 1 w rankingu zrobił czas na kierownicy, nie znaczy, że nie dogonisz go na padzie i vice versa.

 

Na koniec, krótki filmik włocha, gracza, który od dzieciaka gra w ścigałki od kilku lat na kierownicy i jest w topkach turniejowych PC i AC. Na swoim kanale testuje różne teorie i w bardzo przejrzysty sposób wyjaśnia techniki jazdy w grach. Tutaj jego filmik gdzie porównuje granie na padzie z kierownicą:

 

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
  • 5 miesięcy później...
W dniu 12.07.2017 o 12:04, MierzejX napisał:

Prawdą jest, że zależy od gry. Forza ma mocne wsparcie dla padów, ale zupełnie inna bajka gdy odpalisz Project Cars. Odczucie jazdy, jest nieporównywalnie odmienne od tego co daje Forza. Mogę powiedzieć, że jest o wiele bardziej zbliżone do odczuć z prawdziwej jazdy. Ponoć Asetto Corsa idzie jeszcze o krok dalej, ale nie miałem okazji spróbować. Samo PC jest niesamowicie wymagające.

Rowniez czytalem gdzies o Asetto Corsa, ze jest najbardziej "precyzyjna" pozycja dla doswiadczonych wirtualnych kierowcow.

 

Co do kierownicy oraz pada to ostatnimi czasy zzera mnie wrecz ciekawosc, jaka rozbieznosc czasowa moglbym uzyskac korzystajac z tego pierwszego. Od zawsze lubilem wyscigi i ostatnimi czasy zagrywam sie w Forze 7, korzystajac z kontrolera Elite. Oczywiscie biegi zmieniam manualnie zeby wchodzic jak najwyzej na obroty i wyciskac ostatnie soki ze skyrzni, a pomagaja mi w tym lopatki na tylach pada, poniewaz moje palce spoczywaja na nich caly czas, co daje jeszcze wieksze poczucie precyzji, a tym samym sa tak delikatne, ze odbywa sie to praktycznie odruchowo i czuje jakbym zyskiwal na tym cenne milisekundy. 

 

 

Wpadlem wiec na pomysl pobijania czasow uzyskanych autentycznie na prawdziwych torach i na pierwszy ogien poszedl slawny Nurburgring, gdzie Civicem Type R wykrecono nieco ponad 07:50 min. Nie wiem, czy to rekord w tej klasie, lecz poprzeczka ustawiona wysoko. 

Bardzo, bardzo szybko zszedlem na ziemie, gdy okazalo sie ze po trzech probach nie moge zejsc nawet ponizej 8:20 (8:24 bodajze najlepszy wynik) i wynika to oczywiscie z braku doswiadczenia i... kierownicy? No wlasnie, analizujac nieco filmiki dostrzegam, ze na padzie nie uzyskuje sie do konca tak plynnych ruchow, jak na kierownicy, ze  wzgledu na pewien martwy punkt galki analogowej, zakrety pokonuje sie sztywno i trace kolejne milisekundy. 

 

Nic odkrywczego, jednak zauwazylem jeszcze jeden istotny szkopul niepozwalajacy mi uzyskac lepszego czasu - Civic w Forzie jezdzi po prostu wolniej. Jasne, ze to praktycznie niemozliwe przeniesc prawdziwa dynamike i predkosc do gry wideo, lecz sledzac predkosciomierz na filmiku oraz u siebie na powtorce widze, ze w grze kilometry rosna bardzo plynnie, gdzie w "zywym" Civicu pojawiaja sie skoki (co 2-3km)  i wyswietlacz nie pokazuje rozwijanej predkosci kilometr po kilometrze . Dochodze wiec do wniosku, ze gra rzadzi sie po prostu pewnym algorytmem, gdzie tworcy dysponujac pewna predkoscia maksymalna ustawiaja proporcje wzgledem przyspieszenia, przez co nie sposob uzyskac potrzebnej dynamiki i rozpedzic auto jeszcze bardziej. Na ostatniej prostej nie osiagnalem nawet 270km, gdzie na filmiku widac wyraznie, ze kierowcy sie to udalo.

Mimo wszystko to niedorzeczne porownanie sprawilo mi mase  frajdy, tym bardziej ze znalazlem jeszcze inne video z toru Laguna Seca, gdzie kierowca jadac Porsche GT3 RS wykrecil 1:33 i zabraklo mi doslownie 2 sek z malym hakiem zeby go pobic.

Ciekawi mnie bardzo jakie czasy wykrecalbym w innych grach na identycznych konfiguracjach (po uprzednim, solidnym treningu oczywiscie) i jak bardzo pomoglaby mi tutaj kierownica. Mam nadzieje, ze uda mi sie jakas nabyc w tym roku.

PS. @MierzejX bardzo spoko kanal tego goscia na YT, moglbys podrzucic jeszcze cos ciekawego w tej tematyce? (wspomniane fora, strony itd)

Odnośnik do komentarza

Nie ma co porównywać czasów w ten sposób. Nie znasz konfiguracji podzespołów tego Civic'a (tymbardziej, że to jest wersja rozwojowa). Jeśli chcesz próbować takich porównań to... nie w tej grze :) Nie dlatego, że jest słaba, ale właśnie dlatego, że nie odnosi się do rzeczywistości 1:1. A jeśli już musisz to szukaj tych samych wersji. Przykładowo bolid F1 i wynik z sezonu z którego pochodzi.

 

Kolejna kwestia, jeśli uważasz, że wykręcisz lepszy czas kierownicą to zauważ, że najlepsze czasy wykręcone są na padzie. Nie wiem czy to widać w siódemce ale w szóstce było.

 

Forum już nie pamiętam, ale porad do jazdy/ustawień w Forzie znajdziesz na forum... Forzy :) Z książek polecam serię "Speed Secrets" Ross Bentley. Nie wiem czy jest w polskim przekładzie.

https://www.amazon.co.uk/Professional-Driving-Techniques-Speed-Secrets/dp/0760305188

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.