Jump to content

FIA Formula One World Championship 2011


Magik

Recommended Posts

Jako ze zblizaja sie pierwsze testy, mysle ze to dobry moment na rozpoczecie nowego tematu :turned:

Na poczatek wazne info.

Od tego roku F1 bedzie wkoncu nadawana w standardzie HD. Niestety nie wiadomo czy Polsat zakupi odpowiednie prawa.

Wiekszosc zespolow ujawnilo juz daty prezentacji swoich maszyn na 2011 rok, i przedstawiaja sie one nastepujaco:

 

Ferrari: 28 Stycznia - Maranello, Italy

Lotus Renault: 31 Stycznia - Valencia, Spain

Sauber: 31 Stycznia - Valencia, Spain

Red Bull: 1 Lutego - Valencia, Spain (still to be confirmed)

Team Lotus: 1 Lutego - Valencia, Spain

Toro Rosso: 1 Lutego - Valencia, Spain

Williams: 1 Lutego - Valencia, Spain

McLaren: 4 Lutego - Berlin, Germany

Force India: 10 Lutego - Jerez, Spain

 

Hispania Racing, Mercedes GP i Virgin Racing - data nieznana.

 

Pierwsze trzydniowe testy w Walencji rozpoczna sie 1 Lutego wiec jak widac nie wszystkie zespoly zdaza z nowym samochodem na czas.

W zespole Lotus Renault pierwszego dnia za kierownica R31 zasiasc ma Petrov. W dwoch kolejnych dniach wezmie udzial Kubica.

 

Aha...jutro zespol Kubicy wkoncu zaprezentuje oficjalne czarno zlote malowanie na imprezie Autosport International :)

  • Downvote 1
Link to comment

Proton zamierza w najblizszych latach przejac calkowicie zespol...jesli w przyszlosci zdecydowaliby sie rowniez produkowac silniki dp F1 (co jest prawdopodobne w kontekscie nadchodzacych zmian w 2013) to jest duza szansa ze ekipa z Enstone zostanie fabrycznym zespolem Lotusa.

Nazwa jest dla mnie bez znaczenia....wazne ze dla zespolu oznacza to powazny zastrzyk gotowki. Jeszcze niedawno mieli klopoty finansowe a teraz maja kontrakt wazny do 2017 roku :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Wydechu nie można dostrzec z tyłu, ponoć jest gdzieś z przodu i wydmuchuje gazy dając dodatkowy docisk. Podobno Mercedes też nad tym pracował, więc Renault GP może nie być jedynym rodzynkiem korzystającym z tego nowego rozwiązania.

 

Byłoby fajnie gdyby RK dysponował w końcu bolidem umożliwiającym wyrównaną walkę z czołówką.

Link to comment

Widziałem fotki wydechu. Nie pamiętam źródła, ale był to jakiś blog. Wydech idzie do tyłu, ale rury są po bokach i wychodzą zaraz nad bakiem paliwa. Wygląda to jak jakiś statek kosmiczny. Ciekaw jestem czy będzie to coś na miarę kanału F u McLarena w zeszłym roku. Mam cichą nadzieję, że w parze z wyglądem, pójdzie szybkość. Nawet RK jest zadowolony, więc można spodziewać się czegoś mocnego. Testy niewiele nam dadzą, bo zespoły skupią się na poznawaniu opon, jednak ostatnie testy w Bahrajnie mogą nam już pokazać formę jaką prezentują ekipy na początku roku. Trzymam kciuki i jestem dobrej myśli. Rok 2010 pokazał, że team jest dobrze zarządzany, a Eric Boullier to myśląca osoba, tak więc myślę, że Lotus Renault GP powalczy o wyższe cele aniżeli 5-7 miejsca :)

Link to comment
Guest szpic

Podobno bolid Renault wywołuje największe dyskusje wśród ekspertów, więc ja zacieram łapy :)

swietna byla jedna wypowiedz kubicy

albo to sie sprawdzi i bedziemy miec super bolid albo bedziemy daleko w lesie ;)

Link to comment

Daleko w lesie to raczej nie. Albo znowu walka w środku, czasem jakieś pudło lub walka w czołówce. Liczę na to drugie. Dzisiaj dominował Vettel ze swoim Red Bullem, Pietrow traci ponad 2.5 sek do najlepszego czasu Niemca, ale to nie ma znaczenia. Zespoły dopiero uczą się korzystania z nowych nowinek, poza tym Witalji jest opornym uczniem ;) Jutro Robert, ciekawe co powie po pierwszych jazdach w R31. Ja jestem niezwykle ciekaw tego spektakularnego wydechu.. Wygląda to intrygująco. Najbardziej żałuję, że do GP Bahrajnu jeszcze ponad miesiąc. Ciekawe jestem co zrobił Mercedes.. mieli zaatakować, a Rosberg miał problemy z hydrauliką i przejechał tylko 9 kółek... czyżby sezon 2009 był jedno razową przygodą ? zobaczymy

Link to comment

Renault miało jednak jakieś problemy wieku dziecięcego. Awaria nie tak powazna jak w MGP02, ale jednak coś się działo. Włodarze mówią, że bolid generalnie działa poprawnie, temperatury są w normie, tylne skrzydło ok i kers ok. Mam nadzieje, że Roberto zrobi jutro z sześćdziesiąt kółek, liczę na jakieś szybkie lapsy wreszcie :)

Link to comment

Pare fotek z dzisiejszych testow :)

 

dmk1102fe81.jpg

 

 

 

Zwroccie uwage na wolna przestrzen a tylnym skrzydle....kolejny idiotyczny przepis majacy ulatwic wyprzedzie

610x2982512.jpg

 

Wiecej zdjec tutaj Kubica on track in the Renault

 

Jak narazie uzywaja przedniego skrzydla sprzed roku.

Edited by Magik
Link to comment

Co jak co, ale ten bolid i ten kask Roberta prezentują się genialnie. Symbioza bolid + kierowca :) Kurde jeszcze miesiąc :(

Robert teraz jest na dłuższym stincie, chyba testuje działanie opon. Czasy są dość słabe, więc pewnie sprawdza bolid na dłuższych przejazdach. Tutaj można śledzić czasy kierowców http://www.attwilliams.com/test-timings

Edited by orion50
Link to comment

Kolejna fota

 

fotoxl.jpg

 

A tu przyklad dzialania ruchomego skrzydla

 

1296659418.jpg1296659438.jpg

 

 

Czas Roberta moze nie wygladac zbyt dobrze...jednak jest porownamy dlugie stinty Ferrari i Renault to okazuje sie ze jest ok :)

 

Dla przyklady najdluzszy stint Alosno:

 

63  	1:15.372  	
65 	1:18.969 	
66 	1:18.848 	
67 	1:18.599 	
68 	1:18.964
69 	1:18.952 
70 	1:18.881 	
71 	1:18.821 	
72 	1:21.901 	
73 	1:18.827 	
74 	1:18.646 	
75 	1:18.807 	
76 	1:19.585 	
77 	1:19.346 	
78 	1:19.960 	
79 	1:20.028

 

 

A ponizesj przejazd Roberta:

57  	1:16.864  	
58 	1:17.082 	
59 	1:16.849 	
60 	1:16.759 	
61 	1:16.834 	
62 	1:16.983 	
63 	1:17.392 	
64 	1:17.102 	
65 	1:16.988 	
66 	1:17.281 	
67 	1:19.759 	
68 	1:18.115 	
69 	1:18.082 	
70 	1:18.472 	
71 	1:18.731 	
72 	1:19.201
73 	1:19.772 	
74 	1:24.891

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...