Opublikowano 9 stycznia 200916 l Witam Jako że miałem sam problemy z uznaniem przez sklep "niezgodności towaru z umową" mam dla was dwie małe sugestie odnośnie dochodzenia swoich praw. Po pierwsze: "...A ja kilka dni temu dostałam pismo z Media Markt odmawiające uznania reklamacji. Napisali mi mniej więcej jak Tobie podpierając się art.4 ustawy. Rzecznik radzi w tej sytuacji sąd mediacyjny a w ostateczności sąd powszechny..." -polecam pierw wysłać "pismo przedprocesowe" w którym w dość stanowczych słowach odrzucasz ich interpretacje, oraz wyznaczasz termin w jakim mają Ci naprawić/wymienić sprzęt, zaznaczając jednocześnie, iż jest to ostatnie pismo do nich, a następnym będzie pozew sądowy. Pismo to jest o tyle ważne, że w przypadku pominięcia tego etapu przedprocesowego, sąd może odrzucić twój pozew, argumentując niewyczerpaniem wszystkich "pokojowych" możliwości ugody. Znam przypadek gdzie to ostatnie pismo podziałało- widmo Sądu? Druga sprawa to; "... Nie wiem co teraz mam zrobić, poddać sie. Naprawa mnie wyjdzie bardzo drogo, słyszałem ze w serwisie sony może to kosztować nawet 1000 zł, a w serwisie pogwarancyjnym koło 500 ! nie mam tyle pieniędzy, ledwo stać mnie było na grę. Mógłbym iść do sądu, ale na sprawę mogę czekać nawet do roku, no i jest szansa że przegram, pewno mają bardzo dobrych adwokatów, a wtedy zapłacę jak za złoto:..."-raz że odpowiednio argumentując i popierając odpowiednimi zaświadczeniami (np. dochodów)możesz zwrócić się do Sądu o umorzenie kosztów sądowych. Dwa- możesz się zwrócić do Federacji Konsumentów(nie mylić z Rzecznikiem) o pomoc w tej sprawie, oraz reprezentowanie przed sądem. Koszty Cię wtedy nie dotyczą, a wygrana idzie na twoje konto. No i plus jest taki, że Federacja ma naprawdę dobrych prawników. Wiele potężnych firm z nimi poległo. Ja się nie "dałem" i teraz czekam na powrót konsoli ze Słowacji,choc przyznam się, że do Sądu nie musiałem iść. Edytowane 9 stycznia 200916 l przez Lewis
Opublikowano 9 stycznia 200916 l Dzięki Lewis za podpowiedź. Byłam dziś u rzecznika, który radzi mi zrobienie ekspertyzy w autoryzowanym serwisie Sony. Nie wiem czy to coś da. Jeśli ktos robił taką ekspertyzę niech podpowie czy to dało coś w sprawie reklamacji. Pozdrawiam gabi
Opublikowano 10 stycznia 200916 l Zacytuję fragment pisma, jakie dostałem z Centrum Sony w Krakowie informującym mnie o nie uznaniu reklamacji, a dokładniej ostatni akapit: "....W związku z powyższym odmawiamy usunięcia wady na koszt sprzedawcy. Ps. Mając na względzie pełne rozeznanie przyczyn usterki postanawiamy przekazać powyżej wymieniony produkt do serwisu naprawczego celem ustalenia powodu/powodów uszkodzenia i możliwości skutecznej naprawy. O wyniku ekspertyzy/oceny poinformujemy osobnym pismem w terminie 14 dni." Efekt końcowy jest taki, że po telefonie ze sklepu o nieodpłatnej naprawie, czekam na odbiór konsoli z serwisu. Widocznie to jednak wada ukryta była sprawcą awarii konsoli, a nie ??, i tu jest właśnie myk. Bo skoro ja sam w niej nie dłubałem śrubokrętem, nie bardzo widzę inną możliwość awarii jak wadliwy podzespół. Pozdr
Opublikowano 10 stycznia 200916 l Lewis czy u Ciebie ekspertyza była robiona w autoryzowanym serwisie? mam wątpliwości czy aby nie będą stronniczy w autoryzowanym serwisie . Mam już mętlik w głowie. W każdym razie mój prawnik już pracuje nad pismem przedprocesowym do Media Markt. Ekspertyza przyda się na sprawie sądowej , jeśli do niej dojdzie. Pozdrawiam gabi
Opublikowano 11 stycznia 200916 l Tak, ale to sklep we własnym zakresie zrobił. A czy nie będą stronniczy ???Ja odmowy uznania reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową, odbieram jako zagrywkę mającą na celu zniechęcić klienta do dochodzenia swoich roszczeń. Co niestety sklepom się udaje, bo zakładam że 95% gwarantów odpuszcza po odmowie naprawy. Z przypadków nie odpuszczenia patałachom( czyt. nieuczciwym sprzedawcom)jakie znam (5), sklepy wymiękły najpóźniej po piśmie przed procesowym. W Sądzie nie było finału. Więc w moim skromnym mniemaniu-warto walczyć. No i ostatnia sprawa, czy nie lepiej zaczekać z ekspertyzą ( koszty )do ostateczności jaką będzie sąd? Oczywiście daleki jestem od podważania opinii twojego adwokata, ale w Sądzie wiążąca jest tylko opinia Biegłego Rzeczoznawcy wskazanego przez Sąd, a opinia serwisu jest tylko jedną z wielu opinii, której Sąd może, ale nie musi dać wiary. Na PW prześlę Ci adres mail do pewnej miłej pani z Sony PL zajmującej się problemami klientów w naszym pięknym, choć dziwnym kraju. Gdy sklep miał problem ze zrozumieniem na czym polega rzetelna naprawa, otrzymałem od niej pomoc. Opisz swoje problemy ze sklepem, jak również zapytaj o ekspertyzę. Może Tobie również będzie pomocna. Pozdr
Opublikowano 11 stycznia 200916 l witaj Lewis Jestem naprawdę wdzięczna za pomoc. Paradoksem jest to,że posiadam wszystkie platformy Sony. I wszystkie działają oprócz rocznej PS3. Pierwszą konsolę zakupiłam w 1996 roku i chodzi do dziś. Najgorsze w tym wszystkim jest to,że właścicielem tych konsol jest mój autystyczny syn. Ciężko wytłumaczyć autystykowi,że konsola się zepsuła i już. Byłam nawet skłonna kupić drugą, ale po namyśle stwierdziłam,że nie ma sensu. Będę walczyć o naprawę tej co mam. Pozdrawiam Gabi
Opublikowano 14 stycznia 200916 l No i bach, kolejny pad nawalił tym razem Dual Shock 3, a konkretnie pekł drucik odpowiadający za działanie L2. W sixaxis nawalił mi lewy analog, a teraz to. Przycisk dalej działał, ale nie tak jak trzeba. Wymieniłem na ten z Sixaxisa, no ale bez jaj, drugi pad w ciągu roku. Pady od PSXa i PS2 działały mi idealnie po około cztery lata, a z PS3... Dali ciała z tymi padami jak cholera, mam nadzieje, że przy następnej konsoli bardziej się postarają. PS Wie ktoś gdzie mogę kupić te druciki? Czy raczej jestem skazany na kupienie zepsutego i używanego pada na części?
Opublikowano 14 stycznia 200916 l Kiedy awarii nabawił się SixAxis, zadzwoniłem na infolinie Playstation, miły pan powiedział, żeby najpierw skontaktować się ze sklepem. Dałam sobie siana... Duala kupiłem w sklepie PE w dniu premiery MGS4 czyli w czerwcu i nie mam bladego pojęcia czy jest na gwarancji.
Opublikowano 14 stycznia 200916 l Pękający "drucik" to standard, dali ostro d**y z nimi. Można go spróbować zastąpić samoróbką wykonaną z małej agrafki - nawet chyba ktoś na tym forum dał zdjęcia do takiej samoróbki, nie pamiętam dokładnie gdzie.
Opublikowano 15 stycznia 200916 l Dzięki Coati, właśnie kiedyś widziałem ten temat, ale olałem sprawę myśląc, że mi się takie coś nie przytrafi. Dziś poświruje z agrafką.
Opublikowano 17 stycznia 200916 l PS3 mi umarło ;< Nie da sie jej włączyć z pada, tylko na konsoli. Bipczy 3x, zielona lampka sie świeci, monitor sie uruchamia i gaśnie [dzwieku tez nie ma]. Wentylatory pracują, hdd tez... podlaczylem pod zwykly tv koneskopowy bo myslalem, ze kabel hdmi padł, ale tez nic... bipczy 3x... wyłącza sie tez z przycisku na konsoli po dosyć długim trzymaniu i 1bip'ie... Teraz takie moje pytanie. Czy ja moge odesłac konsole bez HDD? bo tam mam zapisany nr karty płatniczej i czy musze odsyłac do sklepu w którym była kupiona czy moge od razu do serwisu/centrum sony? Jedyny plus całej sytuacji to, to, ze sesja nadchodzi wielkimi krokami i trzeba sie uczyc... ps3 nie bedzie kusiło. ide sie wypłakac ;<
Opublikowano 17 stycznia 200916 l Jeśli masz na gwarancji(czyli rok od zakupu nie minął) to nie ma różnicy czy do sklepu gdzie kupiłeś czy do serwisu Sony-przy czym wiadomo lepiej chyba nawet do serwisu od razu bo zaoszczędza się czas(sklep przecież i tak by ją tam wysłał).Po 12 miesiącach już tylko możesz oddawać do sklepu. Nie musisz oddawać hdd-nawet w instrukcji pisze ,że nie trzeba ,ale jeśli już się tak boisz to przecież możesz z poziomu PC wejść na swoje konto i usunąć kartę płatniczą na https://store.playstation.com/login.gvm
Opublikowano 17 stycznia 200916 l dzieki za odpowiedz. jutro jade do centrum sony. w sumie jedyna moja mozliwość chyba, bo konsole poprzedni własciciel wygral w konkursie. co serwis zazwyczaj robi? naprawia czy wymienia na nową konsole? szczerze to wolalbym 1 opcje, bo w przeciwnym wypadku bede musial [w zasadzie to 'chcial'] znowu kupowac gry z pss'a :< aha i co daje opcja deaktywacji konsoli?
Opublikowano 17 stycznia 200916 l 1raczej wymieniają 2każde konto może być przypisane maksymalnie do 5 konsol i jeśli gry które masz z PSN były pobrane na tyle różnych konsol to będziesz musiał je na nowo kupować,w przeciwnym wypadku nie masz się o co martwić,ewentualna nowa konsola zabierze ci nowe miejsce z tych 5 do wykorzystania 3dezaktywowanie konsoli sprawi,że zwolni ci się jedno miejsce (patrz 2 punkt)
Opublikowano 17 stycznia 200916 l A ja mam hipotetyczne pytanie. Co się stanie gdy użyje się konta na 5 konsolach i będzie się chciało użyć je na szóstej konsoli?
Opublikowano 17 stycznia 200916 l Nic Konta bedziesz mogl uzyc, ale nie sicagniesz na nim nic z PSS (a przynajmniej nic platnego) i nie odpalisz rzeczy z PSS (nie wiem czy tyczy sie to tylko rzeczy kupionych czy tez dem itp).
Opublikowano 17 stycznia 200916 l 3dezaktywowanie konsoli sprawi,że zwolni ci się jedno miejsce (patrz 2 punkt) mozna deaktywowac 1 z 5 konsol przez internet? czy tylko z poziomu konsoli? bo wszystkie gry mialem z slotow tylko Qore sam sobie kupilem xD ale to nie gra...
Opublikowano 17 stycznia 200916 l skumaj w opcjach czy jest tam taka opcja na tej stronce co Ci dałem.Raczej chyba jej nie będzie bo skąd system miałby wiedzieć jaką konsolę dezaktywować skoro dokonujesz tego z PC
Opublikowano 18 stycznia 200916 l dzwonilem do centrum sony i powiedzieli, ze mi konsoli nie przyjma musze oddac do serwisu O_o ... no ok. przeboleje. przed chwila włączylem konsole z wyjętym hdd i co ciekawe uruchomila sie czyt. wyswietlila obraz na ekranie w postaci "nie znaleziono hdd"... teraz mam zamiar formatowac hdd w laptopie i moje pytanie... jaki system plików mam ustawic? fat32? edit. w sumie to chyba najpierw sprawdze czy bedzie sie dalo 2x zainstalowac system z pendrive'a Edytowane 18 stycznia 200916 l przez Coati
Opublikowano 18 stycznia 200916 l Wszystko jedno w jakim systemie sformatujesz - PS3 (jeśli odpali) i tak zrobi format HDD na swój własny system.
Opublikowano 18 stycznia 200916 l ooo Coati w takim razie jest nadzieja,że wkradł się jakiś błąd w systemie i będzie się ją dało naprawić domowymi sposobami.Poszukaj na forum lub w necie tematu jak uruchomić menu serwisowe konsoli(trzeba włączając konsolę coś przytrzymać) -podobno jest takowe od jakiegoś softu ,a w nim min. są opcje do przywracania na nowo całego softu konsoli.
Opublikowano 18 stycznia 200916 l hmmm "It look like firmware 2.50 has introduced a hidden undocumented feature : RECOVERY MODE. If you hold power on/off button without releasing it to cut off you ps3 when itis on XMB then press again this same button to power on the ps3 for 5 sec and you'll hear a small BIP , still holding it 2 more sec and you'll hear a double BIP. Release the poweron/off button and press the PS button on your ps3 joystick .... and Magic come!" sprawdze... potem, bo teraz nie mam nerwow do tego
Opublikowano 18 stycznia 200916 l taki maly up tematu ;] ok mam takie cos: mam rozumiec, ze opcje 3,4,5 wywalą mi cala zawartość hdd? co wybrac? xD opcja: 1- nie daje nic 2- nie daje nic 3- jeszcze nie wiem 4 j.w 5. nie chce tego robic xD 6. nic nie da bo mam najnowszy fw Edytowane 18 stycznia 200916 l przez Coati
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.