Skocz do zawartości

Awaryjność PS3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako że miałem sam problemy z uznaniem przez sklep "niezgodności towaru z umową" mam dla was dwie małe sugestie odnośnie dochodzenia swoich praw. Po pierwsze:

"...A ja kilka dni temu dostałam pismo z Media Markt odmawiające uznania reklamacji. Napisali mi mniej więcej jak Tobie podpierając się art.4 ustawy. Rzecznik radzi w tej sytuacji sąd mediacyjny a w ostateczności sąd powszechny..." -polecam pierw wysłać "pismo przedprocesowe" w którym w dość stanowczych słowach odrzucasz ich interpretacje, oraz wyznaczasz termin w jakim mają Ci naprawić/wymienić sprzęt, zaznaczając jednocześnie, iż jest to ostatnie pismo do nich, a następnym będzie pozew sądowy. Pismo to jest o tyle ważne, że w przypadku pominięcia tego etapu przedprocesowego, sąd może odrzucić twój pozew, argumentując niewyczerpaniem wszystkich "pokojowych" możliwości ugody. Znam przypadek gdzie to ostatnie pismo podziałało- widmo Sądu? Druga sprawa to; "... Nie wiem co teraz mam zrobić, poddać sie. Naprawa mnie wyjdzie bardzo drogo, słyszałem ze w serwisie sony może to kosztować nawet 1000 zł, a w serwisie pogwarancyjnym koło 500 ! nie mam tyle pieniędzy, ledwo stać mnie było na grę. Mógłbym iść do sądu, ale na sprawę mogę czekać nawet do roku, no i jest szansa że przegram, pewno mają bardzo dobrych adwokatów, a wtedy zapłacę jak za złoto:..."-raz że odpowiednio argumentując i popierając odpowiednimi zaświadczeniami (np. dochodów)możesz zwrócić się do Sądu o umorzenie kosztów sądowych. Dwa- możesz się zwrócić do Federacji Konsumentów(nie mylić z Rzecznikiem) o pomoc w tej sprawie, oraz reprezentowanie przed sądem. Koszty Cię wtedy nie dotyczą, a wygrana idzie na twoje konto. No i plus jest taki, że Federacja ma naprawdę dobrych prawników. Wiele potężnych firm z nimi poległo. Ja się nie "dałem" i teraz czekam na powrót konsoli ze Słowacji,choc przyznam się, że do Sądu nie musiałem iść.

Edytowane przez Lewis
Odnośnik do komentarza

Zacytuję fragment pisma, jakie dostałem z Centrum Sony w Krakowie informującym mnie o nie uznaniu reklamacji, a dokładniej ostatni akapit:

"....W związku z powyższym odmawiamy usunięcia wady na koszt sprzedawcy.

 

Ps. Mając na względzie pełne rozeznanie przyczyn usterki postanawiamy przekazać powyżej wymieniony produkt do serwisu naprawczego celem ustalenia powodu/powodów uszkodzenia i możliwości skutecznej naprawy. O wyniku ekspertyzy/oceny poinformujemy osobnym pismem w terminie 14 dni."

 

Efekt końcowy jest taki, że po telefonie ze sklepu o nieodpłatnej naprawie, czekam na odbiór konsoli z serwisu. Widocznie to jednak wada ukryta była sprawcą awarii konsoli, a nie ??, i tu jest właśnie myk. Bo skoro ja sam w niej nie dłubałem śrubokrętem, nie bardzo widzę inną możliwość awarii jak wadliwy podzespół.

Pozdr

Odnośnik do komentarza

Lewis czy u Ciebie ekspertyza była robiona w autoryzowanym serwisie? mam wątpliwości czy aby nie będą stronniczy w autoryzowanym serwisie . Mam już mętlik w głowie. W każdym razie mój prawnik już pracuje nad pismem przedprocesowym do Media Markt. Ekspertyza przyda się na sprawie sądowej , jeśli do niej dojdzie.

Pozdrawiam gabi

Odnośnik do komentarza

Tak, ale to sklep we własnym zakresie zrobił. A czy nie będą stronniczy ???Ja odmowy uznania reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową, odbieram jako zagrywkę mającą na celu zniechęcić klienta do dochodzenia swoich roszczeń. Co niestety sklepom się udaje, bo zakładam że 95% gwarantów odpuszcza po odmowie naprawy. Z przypadków nie odpuszczenia patałachom( czyt. nieuczciwym sprzedawcom)jakie znam (5), sklepy wymiękły najpóźniej po piśmie przed procesowym. W Sądzie nie było finału. Więc w moim skromnym mniemaniu-warto walczyć. No i ostatnia sprawa, czy nie lepiej zaczekać z ekspertyzą ( koszty )do ostateczności jaką będzie sąd? Oczywiście daleki jestem od podważania opinii twojego adwokata, ale w Sądzie wiążąca jest tylko opinia Biegłego Rzeczoznawcy wskazanego przez Sąd, a opinia serwisu jest tylko jedną z wielu opinii, której Sąd może, ale nie musi dać wiary. Na PW prześlę Ci adres mail do pewnej miłej pani z Sony PL zajmującej się problemami klientów w naszym pięknym, choć dziwnym kraju. Gdy sklep miał problem ze zrozumieniem na czym polega rzetelna naprawa, otrzymałem od niej pomoc. Opisz swoje problemy ze sklepem, jak również zapytaj o ekspertyzę. Może Tobie również będzie pomocna.

Pozdr

Odnośnik do komentarza

witaj Lewis

Jestem naprawdę wdzięczna za pomoc.

Paradoksem jest to,że posiadam wszystkie platformy Sony. I wszystkie działają oprócz rocznej PS3. Pierwszą konsolę zakupiłam w 1996 roku i chodzi do dziś.

Najgorsze w tym wszystkim jest to,że właścicielem tych konsol jest mój autystyczny syn. Ciężko wytłumaczyć autystykowi,że konsola się zepsuła i już. Byłam nawet skłonna kupić drugą, ale po namyśle stwierdziłam,że nie ma sensu. Będę walczyć o naprawę tej co mam.

Pozdrawiam Gabi

Odnośnik do komentarza

No i bach, kolejny pad nawalił tym razem Dual Shock 3, a konkretnie pekł drucik odpowiadający za działanie L2. W sixaxis nawalił mi lewy analog, a teraz to. Przycisk dalej działał, ale nie tak jak trzeba. Wymieniłem na ten z Sixaxisa, no ale bez jaj, drugi pad w ciągu roku. Pady od PSXa i PS2 działały mi idealnie po około cztery lata, a z PS3... Dali ciała z tymi padami jak cholera, mam nadzieje, że przy następnej konsoli bardziej się postarają.

 

PS Wie ktoś gdzie mogę kupić te druciki? Czy raczej jestem skazany na kupienie zepsutego i używanego pada na części?

Odnośnik do komentarza

PS3 mi umarło ;<

 

Nie da sie jej włączyć z pada, tylko na konsoli. Bipczy 3x, zielona lampka sie świeci, monitor sie uruchamia i gaśnie [dzwieku tez nie ma]. Wentylatory pracują, hdd tez... podlaczylem pod zwykly tv koneskopowy bo myslalem, ze kabel hdmi padł, ale tez nic... bipczy 3x... wyłącza sie tez z przycisku na konsoli po dosyć długim trzymaniu i 1bip'ie...

 

Teraz takie moje pytanie. Czy ja moge odesłac konsole bez HDD? bo tam mam zapisany nr karty płatniczej :/ i czy musze odsyłac do sklepu w którym była kupiona czy moge od razu do serwisu/centrum sony?

 

Jedyny plus całej sytuacji to, to, ze sesja nadchodzi wielkimi krokami i trzeba sie uczyc... ps3 nie bedzie kusiło.

ide sie wypłakac ;<

Odnośnik do komentarza

Jeśli masz na gwarancji(czyli rok od zakupu nie minął) to nie ma różnicy czy do sklepu gdzie kupiłeś czy do serwisu Sony-przy czym wiadomo lepiej chyba nawet do serwisu od razu bo zaoszczędza się czas(sklep przecież i tak by ją tam wysłał).Po 12 miesiącach już tylko możesz oddawać do sklepu.

Nie musisz oddawać hdd-nawet w instrukcji pisze ,że nie trzeba :),ale jeśli już się tak boisz to przecież możesz z poziomu PC wejść na swoje konto i usunąć kartę płatniczą na https://store.playstation.com/login.gvm

Odnośnik do komentarza

dzieki za odpowiedz.

 

jutro jade do centrum sony. w sumie jedyna moja mozliwość chyba, bo konsole poprzedni własciciel wygral w konkursie.

 

co serwis zazwyczaj robi? naprawia czy wymienia na nową konsole? szczerze to wolalbym 1 opcje, bo w przeciwnym wypadku bede musial [w zasadzie to 'chcial'] znowu kupowac gry z pss'a :<

 

 

aha i co daje opcja deaktywacji konsoli?

Odnośnik do komentarza

1raczej wymieniają

2każde konto może być przypisane maksymalnie do 5 konsol i jeśli gry które masz z PSN były pobrane na tyle różnych konsol to będziesz musiał je na nowo kupować,w przeciwnym wypadku nie masz się o co martwić,ewentualna nowa konsola zabierze ci nowe miejsce z tych 5 do wykorzystania

3dezaktywowanie konsoli sprawi,że zwolni ci się jedno miejsce (patrz 2 punkt) :P

Odnośnik do komentarza

dzwonilem do centrum sony i powiedzieli, ze mi konsoli nie przyjma musze oddac do serwisu O_o ... no ok. przeboleje.

 

przed chwila włączylem konsole z wyjętym hdd i co ciekawe uruchomila sie czyt. wyswietlila obraz na ekranie w postaci "nie znaleziono hdd"...

teraz mam zamiar formatowac hdd w laptopie i moje pytanie... jaki system plików mam ustawic? fat32?

 

 

edit.

 

w sumie to chyba najpierw sprawdze czy bedzie sie dalo 2x zainstalowac system z pendrive'a

Edytowane przez Coati
Odnośnik do komentarza

ooo Coati w takim razie jest nadzieja,że wkradł się jakiś błąd w systemie i będzie się ją dało naprawić domowymi sposobami.Poszukaj na forum lub w necie tematu jak uruchomić menu serwisowe konsoli(trzeba włączając konsolę coś przytrzymać) -podobno jest takowe od jakiegoś softu ,a w nim min. są opcje do przywracania na nowo całego softu konsoli.

Odnośnik do komentarza

hmmm

 

"It look like firmware 2.50 has introduced a hidden undocumented feature : RECOVERY MODE.

 

If you hold power on/off button without releasing it to cut off you ps3 when itis on XMB then press again this same button to power on the ps3 for 5 sec and you'll hear a small BIP , still holding it 2 more sec and you'll hear a double BIP.

Release the poweron/off button and press the PS button on your ps3 joystick .... and Magic come!"

 

sprawdze... potem, bo teraz nie mam nerwow do tego

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...