Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

No jeżeli tak, to wtedy odwołam swoje słowa. Jeżeli Watch_Dogs, The Crew i The Division będą w jakiś sposób gorsze na X1, to PS4 ma dużą przewagę. Te gry są jednak bardzo medialnie rozleklamowane i wszelkie tego typu informacje szybko wyjdą na światło dzienne.

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 746,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

Się podniecacie, przecież od samego początku wiadomo, że jak Xone jest słabszy to parametry multiplatform będą zaniżone na Xone.

 

Beka z tych co mówili, że devi będą równać obie wersje do Xone albo, że MS będzie im za to płacił, heh.

Opublikowano

Się podniecacie, przecież od samego początku wiadomo, że jak Xone jest słabszy to parametry multiplatform będą zaniżone na Xone.

 

Beka z tych co mówili, że devi będą równać obie wersje do Xone albo, że MS będzie im za to płacił, heh.

 

Ej no, sorry, ale Xbox One nie jest AŻ TYLE słabszy od PS4. Ma zauważalnie słabsze GPU, ale wyżej taktowany procesor, taką samą liczbę RAM (w tym wypadku nie powinno być jeszcze znaczenia czy DDR3 czy GDDR5)... w praktyce nie powinno być żadnych różnic w dzisiejszych tytułach. Spodziewam się ich w 2015/2016, ale teraz? Dlatego mam wrażenie, że to jedynie kwestia odpowiedniego softu i dev-kitów, które M$ musi dopracować.

Opublikowano

Sorry, ale nawet jak realna różnica to 20% wydajności, to na PS4 zawsze będzie te 20% wydajności wykorzystywane, a to znaczy, że coś w wersjach na Xone będzie gorsze, np. niższa rozdzielczość.

Opublikowano

noobowskie pytanie; wtf is GPU i czym się różni DDR3 od GDDR5? 

Opublikowano

 

Myślę, że to jeden z ostatnich tego typu przypadków - kwestia odpowiednich narzędzi developerskich. Kolejne gry multiplatformowe powinny być o wiele bardziej do siebie zbliżone, ale z tymi FPSami w TB to jakaś padaka na XBonie niestety.

 

mówi się, że thief, watch dogs i crew (i chyba division) będą miały niższą rozdziałkę na X1

 

 

Pewno Division przy dobrych wiatrach wyjdzie w 2015 ale insajder już wie jaka rozdziałka.

Opublikowano

 

 

Gearsy po 3jce powinny sie juz skonczyc, to bylo swietne zwienczenie serii, a oni jeszcze klepac to chca ? Potencjalnie kosztem nowego IP ?

 

Yay !

God of War też się powinien skończyć po trójce, a oni jeszcze chcą klepać. No, ale sony wiadomo to eksajt.

 

 

Chyba z połowa Twoich postów w tym temacie jest jest w tym tonie. Typ pisze w kontekście świeżego newsa, Ty musisz już wyszukiwać jakąś analogię z doopy do serii na PS3. Sony jakąś osobistą krzywdę Ci wyrządziło ? Tyle zawsze beki z ludzi, którzy "szanują markę" i utożsamiają się z korporacją, dla mnie to ten sam poziom, co wkręcić sobie niechęć do wszystkiego, co związane z inną firmą.

Najśmieszniejsze jest to, że poza "na obiektywnego" w tym temacie dotyczy albo wjeżdżania na Sony, albo wjeżdżania na konsole w ogóle. Beka.

 

Śmieszne, że dowalasz się akurat do mnie gdzie 3/4 postów w tym temacie to jest nabijanie się z gier na xboxa czy z samej konsoli, smianie się z gier na pcta etc Jakoś nie widzę żebyś przypierdzielał się yetiego, który jak mantrę powtarza nadkonsola ble ble kiełbasa goty. Ja traktuje sprzęty jako urządzenia do gierek do grania w nie, a nie trzepania konia do gifów czy tego, że na moją konsole jest taka czy siaka gra mimo, że i tak nie mam zamiaru jej kupić. Do sony nic nie mam, za to bardzo śmieszą mnie sonoklapy, których nie stać albo się boją kupić inną konsole niż playstation, wstydzą lub mają po prostu nasrane w głowie, że wszystko co nie jest od sony jest gorsze albo napewno będzie gorsze. Smieszy mnie hipokryzja ludków, którzy przez calą generację ogrywali gorsze wersje gier multiplatformowych a teraz nagle wielka podnieta bo po raz pierwszy od czasów ps2 ich konsola jest najsilniejszą na rynku (pewnie nie pamiętają jak wyglądały gry na ps2 w stosunku do xboxa czy gacka - mimo wszystko i tak zniszczyli konkurencje). Albo koleś, który pisze, że multiplayer w halo jest ch.ujowy ale nawet niego nie zagrał online (pisał, że szkoda mu było zdrapki marnować) no to jest dla mnie beka i tyle. Co do tej generacji i nie mam zamiaru kupować konsoli tylko dlatego, że jest od MS albo Sony wyjdą gry zobaczymy jak to się potoczy, ale aktualnie lepszym wyborem jest ps4 z powodu lepszych wizualnie multiplatform bo czasy panowania wyłączenie gier ekskluzywnych dawno minęły. 

Edytowane przez _Be_

Opublikowano

Kingdom Come radzi sobie świetnie na Kickstarterze, na koniec zbiórki developer jeszcze odprawi swojego sponsora ;)

 

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

Kingdom Come radzi sobie świetnie na Kickstarterze, na koniec zbiórki developer jeszcze odprawi swojego sponsora ;)

 

https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance

Życzę im sukcesu, bo tylko to co pokazali zapowiada się świetnie.

Opublikowano

smutne jest przegladac ten temat i zobaczyc ze niektorym jakby swiat sei zawalil. brakuje daddyego, posty dona osiagnely ujemny poziom zenady a odpowiedzi insa to caly czas "a na ps3 nie ma gier". naprawde zal mi was chlopaki. tak sie produkowaliscie przy poprzedniej generacji. tyle czasu i serca w to wlozyliscie, a teraz to wszystko sie rozsypalo jak domek z kart. :(

Opublikowano

No fajnie, ciekawe gdzie pisalem, ze PS3 nie ma gier xD No chyba, ze byly to lata 2006 - 2010 ;]

Edytowane przez Ins

Opublikowano

noobowskie pytanie; wtf is GPU i czym się różni DDR3 od GDDR5? 

 

Taka prosta odpowiedz - GPU to karta graficzna, natomiast DDR3 od GDDR5 różni się budową i szybkością - technicznie GDDR5 jest zauważalnie szybsze i sporo (w takich okolicznościach) wydajniejsze. RAM w X1 to jednak DDR3 taktowanie 2133 MHz, przy opóźnieniach rzędu 10 (czyli BARDZO wydajne kostki RAM), ale przepustowość mają niemal 3x słabszą. Xbox One ma dodatkowo 32MB pamięci ESRAM, która ma kosmiczną przepustowość 204 GB/s - oznacza to, że można (teoretycznie) wykorzystać ją w taki sposób, jak pamięć GDDR5. Tylko wtedy PS4 ma jej aż 8GB, a Xbox One tylko 32 MB. Zdolni programiści mogą zdziałać cuda tak czy siak na jednym i drugim systemie.

 

W każdym razie idąc dalej - trzymam kciuki za Xboxa. Cholernie ciągnie mnie do tego sprzętu, nie tyle dlatego, że jest jakiś mega dobry czy nie wiadomo jak wspaniały, ale dlatego, że chciałbym zobaczyć zdrową konkurencję i wspaniałe gry. Na jednej i drugiej platformie.

Opublikowano

smutne jest przegladac ten temat i zobaczyc ze niektorym jakby swiat sei zawalil. brakuje daddyego, posty dona osiagnely ujemny poziom zenady a odpowiedzi insa to caly czas "a na ps3 nie ma gier". naprawde zal mi was chlopaki. tak sie produkowaliscie przy poprzedniej generacji. tyle czasu i serca w to wlozyliscie, a teraz to wszystko sie rozsypalo jak domek z kart. :(

 

Widać, że nawet nie czytasz tego co piszę :)

Opublikowano

Się podniecacie, przecież od samego początku wiadomo, że jak Xone jest słabszy to parametry multiplatform będą zaniżone na Xone.

 

Beka z tych co mówili, że devi będą równać obie wersje do Xone albo, że MS będzie im za to płacił, heh.

Wiadomo ze xbox one jest słabszy od ps4, jedynie beka z xboxa ze pomimo 8-tnie większej mocy od poprzednika ma problem z osiągnięciem 1080p/60fps, nie rozkminiam tego jak mogli po tak udanej generacji dla 360, wszystko tak spie*dolic

 

Mam nadzieje że te braki to naprawdę spowodowane sa devkitami czy nie obeznania devow z maszyna.

 

The Division chyba bedzie pierwsza true nexgenowa multiplatforma wiec wtedy sie wszystko okaże, czy różnice sa marginalne czy naprawdę duże.

Edytowane przez kubson

Opublikowano

Ale to zupełnie jak w przypadku PS4, które jest z 10 razy mocniejsze od X360 :) Port TR nie ma stałego FPS, BF4 nie ma 1080p i stałego FPS, Ghost nie ma stałego FPS, KZ lata między 30 a 50 FPS.

 

Póki co to normalka na obu konsolach pomimo tego, że obie są 8/10 razy mocniejsze od poprzedników.

 

Z nową generacją parę gier, głównie crossgenów, się szarpie pod 60 FPS, a jak zaczną wychodzić gry pisane na Xone i PS4 to pewnie znowu 95% będzie chodzić w 30 FPS.

Edytowane przez DonSterydo

Opublikowano

Czyli nic sie nie zmieni, ciagle bedzie Forza, Fable, Halo no i Gow  :whistling: Z drugiej strony przeciez ta sa Gearsy kto sie nie cieszy? Z checia posiekam wiecej Locustow  :thumbsup:

Opublikowano

Czyli nic sie nie zmieni, ciagle bedzie Forza, Fable, Halo no i Gow  :whistling: Z drugiej strony przeciez ta sa Gearsy kto sie nie cieszy? Z checia posiekam wiecej Locustow  :thumbsup:

 

I jeszcze Forza Horizon 2 ;p Nie mam nic przeciwko wiecej Halo, ale Fable to już niech zabiją...

Opublikowano

 

Czyli nic sie nie zmieni, ciagle bedzie Forza, Fable, Halo no i Gow  :whistling: Z drugiej strony przeciez ta sa Gearsy kto sie nie cieszy? Z checia posiekam wiecej Locustow  :thumbsup:

 

I jeszcze Forza Horizon 2 ;p Nie mam nic przeciwko wiecej Halo, ale Fable to już niech zabiją...

 

 

Dlaczego? To b.dobra seria, której potencjał tak na prawdę nie został nigdy w pełni wykorzystany. Jakby skleili coś łączącego wszystkie najlepsze rzeczy z każdej części mogłoby wyjść coś świetnego. 

Opublikowano
  • Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem.

Tak sobie pomyślałem, że skoro znowu nie śpię po nocach, to fajnie byłoby niektórym rozrysować w punktach różnicę między PS4, a Xboxem One, jeżeli chodzi o specyfikację techniczną. Wiemy już sporo więcej, bo konsole są jakiś czas na rynku, dlatego można wrzucić kilka ciekawostek :) napisane w miarę prostym językiem, bez wchodzenia w jakieś techniczne szczegóły i określenia z kosmosu.

 

PROCESOR:

 

- Jak dobrze wiemy, obydwie konsole posiadają niemal identyczny procesor. Właściwie to dwa. Są to dwie, czterordzeniowe jednostki AMD oparte na rdzeniu "Jaguar", połączone w jedną całość.

 

- Xbox One (według oficjalnych informacji) ma szybszy procesor o 150 MHz (jego taktowanie wynosi 1,75 GHz), podczas gdy PS4 ma 1,6 GHz. Nieoficjalnie mówi się jednak, że w przypadku PS4 może on rozkręcić się aż do 2,8 GHz (przy aktywnych tylko dwóch rdzeniach jednocześnie). Teoretycznie, można założyć, że skoro procesory są identyczne, to w przypadku Xboxa One również jest taka możliwość.

 

- PS4 ma aktywne 7 rdzeni procesora dla gier i 1 rdzeń przeznaczony dla systemu operacyjnego. Xbox One ma 6 rdzeni dla gier, 1 dla Kinecta i 1 dla systemów operacyjnych.

 

- Co ciekawe, PS4 ma standardową ilość pamięci podręcznej ("cache"), czyli 4MB. Procesor Xboxa One ma tej pamięci aż 47MB. Służy ona do przechowywania najważniejszych danych dla procesora, z których musi skorzystać podczas wyświetlania danej sceny. Nie bardzo wiem, jak taka ilość sprawdzi się w Xboxie One, ale być może developerzy zrobią z niej użytek. To pamięć, do której procesor ma najszybszy dostęp.

 

- W ogólnym rozrachunku, procesor ma bardzo porównywalną wydajność w obydwu konsolach. O ile Xbox One ma wyższe taktowanie, o tyle PS4 ma jeden rdzeń więcej, z którego też można zrobić użytek.

 

- AMD Jaguar to procesory przeznaczone do laptopów, które są energooszczędne i chłodne. Ich zaletą jest niewielka ilość wydzielanego ciepła przy dużym obciążeniu. Dodatkowo jednostka ta jest wyposażona we wszystkie nowoczesne instrukcje, które można wykorzystać przy produkcji gier.

 

- Nie ma się jednak co oszukiwać, to nie są demony szybkości. Daleko im do wydajności najlepszych procesorów Intela - i5, albo i7. Są jednak wystarczające, by zapewnić wiele możliwości developerom, lecz zyskują tylko dlatego, że korzystają z architektury GPGPU. Dzięki niej, karta graficzna może w każdej chwili wspierać procesor w różnego rodzaju obliczeniach i odwrotnie.

 

PAMIĘĆ RAM:

 

- Xbox One i PS4 posiadają 8GB pamięci RAM.

 

- Xbox One korzysta z modułów wykorzystywanych w dzisiejszych, współczesnych komputerach PC - DDR3. Są to znane i wydajne kości (Hynix) o taktowaniu efektywnym 2133 MHz. Mówiąc po ludzku - gdyby włożyć je do PC, byłyby jednymi z najszybszych pamięci dostępnych na rynku. Ich przepustowość wynosi 68 GB/s.

 

- PS4 wykorzystuje znacznie nowocześniejsze i szybsze pamięci GDDR5. Są one stosowane powszechnie jedynie na kartach graficznych. Ich przepustowość wynosi aż 176 GB/s, a taktowanie efektywne dochodzi do 5500 MHz. Developerzy nie mogą się zdecydować, czy są trudniejsze czy łatwiejsze do okiełznania. W ogólnym rozrachunku, są ok. 3x szybsze od tego, co ma w sobie Xbox One.

 

- Xbox One ma dodatkowo 32MB pamięci ESRAM. Służy ona za "bufor" pozwalający na niezwykle szybką wymianę tekstur czy danych w obrębie systemu. Ich przepustowość dochodzi do 204 GB/s (mówi się nawet o 218 GB/s). Sytuacja w tym przypadku nie wydaje się taka oczywista. Inżynierowie z Microsoftu podkreślają, że pamięci ESRAM są bardzo proste do wykorzystania i developerzy nie mają z tym żadnego problemu. Podkreślają też, że dzięki temu można częściowo wyeliminować różnice, jakie powstają przy karcie graficznej obu konsol. Podobno dobrze przydzielone ESRAM pozwala na uzyskanie "bezstratnego" 1080p.

 

- W Xboxie 360 było 10MB pamięci EDRAM (która też miała bardzo wysoką przepustowość). Oficjalnie przyjęło się, że dzięki temu można "dołożyć" dwukrotne wygładzanie krawędzi obrazu bez żadnej straty na płynności czy wydajności. Gdyby przyjąć, że Microsoft sukcesywnie poprawia narzędzia i dostarcza lepsze dev-kity, Xbox One powinien otrzymywać porównywalnie działające i wyglądające gry multiplatformowe.

 

KARTA GRAFICZNA:

 

- PS4 ma znacznie szybszą kartę graficzną. Różnica jest zauważalna w każdym aspekcie. Tutaj niestety zmuszony będę posłużyć się technicznym językiem, ale chodzi o przedstawienie różnicy liczbowej. Karta graficzna w PS4 ma wydajność rzędu 1,84 TFLOPSa (18 aktywnych jednostek CU). Xbox One (12 CU) zatrzymuje się na 1,18 TFLOPSa (maksymalnie wykorzystuje 1,31 TFLOPSA, jednak Kinect zjada aż 10% mocy GPU). To różnica rzędu ~56% na korzyść PS4.

 

- PS4 ma 1152 jednostki shaderów, Xbox One posiada ich tylko 768. Różnica rzędu ~50%.

 

- PS4 ma 72 jednostki teksturujące, Xbox One ma ich raptem 48. Różnica rzędu ~50%.

 

- PS4 ma aż 32 jednostki ROP, Xbox One ma ich tylko 16. Różnica rzędu ~100%.

 

- PS4 posiada łącznie 64 jednostki ACE. Xbox One ma ich raptem 16. Różnica rzędu ~400%.

 

- Xbox One ma szybszy rdzeń karty graficznej (853 MHz), podczas gdy PS4 taktowana jest 800 MHz jednostką.

 

- W ogólnym rozrachunku, PS4 ma wydajniejszą kartę graficzną (GPU) o trochę ponad ~50%. W zależności od wykonywanych czynności, różnica ta może jedynie wzrastać. Warto tutaj nadmienić, że wszystkie karty graficzne od AMD, które przeznaczone są do PC i grafiki 1080p, mają 32 jednostki ROP. Gwarantują one w zasadzie "domyślnie" wystarczającą wydajność, by wszystkie odpalone aplikacje bezproblemowo działały w 1080p. Niestety, GPU Xboxa One posiada ich 16, co w praktyce daje wydajność odpowiednią dla 720p. Tutaj jednak pomóc ma pamięć ESRAM, która dzięki swej szybkości w jakiś sposób może zwiększyć rozdzielczość dostępną na konsoli Microsoftu.

 

- Można więc powiedzieć, że Xbox One (na dziś) pozwala na osiągnięcie podobnych rezultatów przy zwiększonym nakładzie pracy (trzeba dokonać kilku obejść i zoptymalizować kod). Tam, gdzie PS4 pozwala na uruchomienie gry w 1080p bez optymalizacji, Xbox One potrzebuje wiele więcej pracy, by ta sama gra chodziła tak samo przy zachowaniu identycznych współczynników. Największą różnicę zauważymy w przypadku gier na wyłączność. Karta graficzna w PS4 to prawdziwy potwór. Domyślnie porównywalna jest do Radeona 7870. Grafiki, która odpala BF4 na PC przy 1080p i maksymalnych detalach, zachowując 60FPS. A wiemy przecież, jaka optymalizacja jest na PC.

 

- To, co ciekawe, to fakt, że PS4 korzysta z architektury kart graficznych nowej generacji. Posiada aż 64 jednostki ACE. Mówi się, że znacznie wspierają one wielozadaniowość takiego układu, a odpowiednio wykorzystane, mogą zwielokrotnić szybkość wykonanego zadania i w efekcie pozwolić na osiągnięcie znacznie lepszych rezultatów. 64 jednostki ACE znalazły się w najszybszej, dostępnej obecnie na rynku PC karcie graficznej od AMD - Radeonie R9 290X. Przy odpowiednim procesie programowania, developerzy będą mogli uczynić cuda.

 

- W praktyce daje to tyle, że kupując PS4 za $399, kupujemy sprzęt, który ma w środku odpowiednik karty graficznej na PC o równowartości ~2000 zł. A gdzie pamięć i procesor, obudowa, pad, headset?

 

- Oczywiście końcową wydajność zweryfikują gry. Developerzy nauczą się programować dany sprzęt i zastosują odpowiednie sztuczki, ale studiując wszystkie artykuły widzę wyraźnie, że faktycznie Xbox One może mieć zauważalnie gorsze gry multiplatformowe. Niestety zazwyczaj będzie się to objawiać kosztem rozdzielczości, albo ilości FPS. W tym wypadku (hipotetycznie) jest jedno kosztem drugiego.

 

SYSTEM OPERACYJNY:

 

- Xbox One posiada aż dwa systemy operacyjne. Jeden oparty na kernelu Windowsa, a drugi nazwany "Xbox OS". Zaletą w tym wypadku jest to, że jeżeli jeden z nich się zawiesi, to drugi będzie funkcjonować bezproblemowo. Xbox One rezerwuje aż 3GB RAM na potrzeby OS (dla gier zostaje 5GB), jednak mówi się, że w przyszłości można zredukować tę liczbę.

 

- PS4 posiada jeden system operacyjny nazwany "Orbis OS" oparty na rdzeniu FreeBSD 9.0. Cokolwiek to znaczy. W każdym razie, konsola rezerwuje podobno aż 3,5GB pamięci dla OS, co oznacza, że gry mają jej tylko 4,5 GB (wyobrażacie sobie, co by było, gdyby PS4 miało 4GB RAM, tak jak planowano od początku?). Również można tę wartość zredukować w przyszłości.

 

KOŃCOWE UWAGI:

 

- Subiektywnie, Xbox One ma 150x lepszego pada. Ale Sony również dało czadu, chociaż pokpiło sprawę gałek analogowych.

 

- Patrząc na ogólną specyfikację, Microsoft wykorzystał ten sam procesor (podkręcił go i zwielokrotnił ilość pamięci cache), dodał 8GB pamięci DDR3, która jest znana i łatwa do wykorzystania, a jednocześnie dorzucił 32MB superszybkiej pamięci ESRAM. To wygląda świetnie, ale niestety wszystko siada, kiedy spojrzymy na kartę graficzną. Chipset robiony dla Sony jest skonstruowany "na zamówienie". Posiada częściowo architekturę dostępną w kartach nowej generacji, częściowo wspiera dostępne już rozwiązania. GPU w Xboxie One to wypisz-wymaluj Radeon 7770. Karta graficzna za około ~350-400 zł.

 

- Podsumowując, PS4 jest mocniejsze od Xboxa One o około ~33%, przyjmując za wartość domyślną ogólną wydajność całego systemu. Jeżeli skupimy się jedynie na grafice, wtedy różnica przekracza ~50%. To zależne będzie wyłącznie od przydziału, decyzji i umiejętności developerów.

 

- Kinect 2.0 zjada aż 10% mocy karty graficznej Xboxa One, jednak podobno twórcy mają decydować, czy będą chcieli te dodatkowe 10% przeznaczyć dla gier, czy skorzystać z technologii "snap" i dodatków oferowanych przez wielozadaniowość Xboxa One.

 

- Obydwa systemy obsługują płyty Blu-Ray o pojemności do 400GB.

 

- Yusuf Mehdi z Microsoftu stwierdził, że nie ma żadnych technicznych przeciwskazań, by Xbox One obsłużył gry w rozdzielczości 4K. Sony, bezpiecznie, podkreśliło, że nie planuje wydawać gier w takiej rozdzielczości na PS4. Przyjmując jednak, że Xbox One mógłby takowe "uciągnąć", PS4 tym bardziej tego dokona.

 

- PS4 wspiera technologię Bluetooth 2.1+EDR. Xbox One obsługuje jedynie Wi-Fi Direct.

 

- Potwierdzono, że PS4 będzie wspierać płyty Audio CD, MP3 i serwery DLNA w niedalekiej przyszłości (podobno jeszcze przed wydaniem inFamous: SS).

 

- Microsoft stworzył 300.000 serwerów na całym świecie, które wspierają konsole Xbox One (domyślnie miały służyć do obsługi zaawansowanych algorytmów zabezpieczeń). To dzięki nim mamy tak genialne systemy jak Drivatar (z Forzy 5). Wiele osób "obeznanych" w temacie podkreśla jednak, żeby nie wierzyć w żadną "mityczną" moc z chmury, bowiem narzuca zbyt wiele ograniczeń i komplikacji, by weszła do powszechnego użytku. Nie wyklucza się jednak prób wykorzystania tych serwerów w celu poprawy jakości niektórych gier. Ale są to jedynie zamknięte projekty (póki co).

 

- Podsumowując, PS4 otrzyma (przypuszczalnie) więcej gier (w tym zapewne też multiplatformowych) w rozdzielczości 1080p, ale niekoniecznie z lepszym frameratem. Tutaj i tutaj możemy mieć 60FPS, lub 30FPS (to decyzja developera).

 

- Celowo pomijam artykuł o technologii Xboxa One na Digital Foundry bo jedna rzecz mi tam absolutnie nie pasuje. Konstruktorzy podkreślają, jak wielkie znaczenie mają nie jednostki CU, a szybkość rdzenia, oraz jak szalenie istotna jest pamięć ESRAM w kontekście mocy PS4. Podobno więcej dało podkręcenie karty graficznej o 53 MHz (6,6%), niż zwiększenie CU o 2 jednostki. Dosyć dziwne stwierdzenie, skoro CU w głównej mierze odpowiadają za wydajność karty graficznej. Pamięć ESRAM faktycznie ma potencjał, byle tylko została dobrze wykorzystana.

 

- Chyba teraz już nie dziwi Was fakt, dlaczego Phil Spencer i Major Nelson podkreślali, by zaprzestać technologicznych wojen konsolowych? Jeżeli chodzi TYLKO o specyfikację, Xbox One wyraźnie dostaje w tyłek.

 

- Wiadomo, że w przypadku konsol NAJWAŻNIEJSZE SĄ GRY! Dlatego każdy i tak wybierze sprzęt, który bardziej mu odpowiada, ale jak dla mnie - warto mieć obydwie konsole jak nigdy wcześniej.

 

- Gdyby zagłębić się trochę bardziej w ciekawostki techniczne, warto dodać, że Xbox One w przypadku grafiki korzysta ze stosunkowo wolnej (dla GPU) pamięci DDR3, a niektóre porównania zdają się wyraźnie sugerować, że obecność modułów GDDR5 może zwiększyć liczbę osiąganych klatek o ponad 90%. Oczywiście to hipoteza, PC i naciągany fakt trochę, ale gdyby się nad tym głębiej zastanowić... Tu jest porównanie Radeona 7750 na pamięciach DDR3 i GDDR5 (czyli zwykły, czyli bez dodatkowej informacji) - http://ht4u.net/reviews/2012/msi_radeon_hd_7750_2gb_ddr3_test/index39.php&usg=ALkJrhi1G4TxkhzXnvN1ZfRJ3KdXukbpQQ

 

Korzystałem z takich źródeł jak:

 

http://www.lazygamer.net/general-news/why-the-xbox-one-cant-keep-up/

 

http://www.anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-hardware-analysis/2

 

http://www.chipworks.com/en/technical-competitive-analysis/resources/blog/ps4-core-processor/

 

http://www.redgamingtech.com/xbox-one-esram-720p-why-its-causing-a-resolution-bottleneck-analysis/

 

http://gamenmotion.blogspot.com/2013/10/playstation-4-amd-radeon-r9-290x-gpu.html

Edytowane przez Maciomaniak

Opublikowano

 

 

 skoro znowu nie śpię po nocach,

 

Zalecam... książkę. Albo grę. Jednak grę.

Opublikowano

8179_8b27_480.jpeg

 

smiejecie się psa w codzie a one robią quickscope 360 naprawdę

Opublikowano

 

Czyli nic sie nie zmieni, ciagle bedzie Forza, Fable, Halo no i Gow  :whistling: Z drugiej strony przeciez ta sa Gearsy kto sie nie cieszy? Z checia posiekam wiecej Locustow  :thumbsup:

 

I jeszcze Forza Horizon 2 ;p Nie mam nic przeciwko wiecej Halo, ale Fable to już niech zabiją...

 

 

Zgadzam się. jedynka była bardzo dobra, dwójeczka dobra, a trójki nawet nie skonczyłem, bo była cieniutka. Lubie tę serię za jej humor i klimat, ale tak na prawdę tylko jedynkę i może dwójkę bym polecił.

Mogli by się dla mnie zająć robieniem trzeciego Black & White

 

Aż nabrałem ochoty pograc w jedynkę. Szkoda, ze pozbyłem się pierwszego klocka. Trzeba będzie poszukac jakiegoś emulatora huehue

 

Edytowane przez kidnappa

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.