Skocz do zawartości

Spelunky 2

Featured Replies

Opublikowano

Dobry dzień dziś - pyknal nogold run i 1000000. Został cosmic ocean, journal i eggplant child. Byle ten cosmic zrobić i pozostałe będą łatwiejsze.

 

E: został tylko journal. Chujowo bo w cosmic od razu zginąłem i muszę jeszcze raz tam dojść dla wpisu, ale to już na seedach się da więc wyjebane.

  • Odpowiedzi 106
  • Wyświetleń 16,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Ponad 300 śmierci później wreszcie udało się ukończyć grę: Jest grubo - a to dopiero początek przygody...

  • Cóż to była za przygoda - moja gra roku :banderas:

  • O ja cię wcale nie pitolę!   Nie ma letko - 19 powtórzeń zajęło mi wyjście z pierwszego etapu:   Gierka jest najeżona masą nowych pułapek, fauna i flora tez tylko czyha na nas

Opublikowano

Czekanko w takim razie na trójkę.

IMG_20240626_181750.jpg

Opublikowano

Mocno szanuję. Ja jestem za cienki żeby masterować. Dla mnie samo ukończenie (to podstawowe) było potężnie satysfakcjonujące, ale przy okazji okupione wkurwem na niesamowitym poziomie. Dla własnego zdrowia psychicznego nie dotykam nic więcej.

Opublikowano

Rekord pobity: 7-15

 

19066b1425291-screenshotUrl.jpg

Opublikowano

Czytałem ostatnio making of. Poza przypomnieniem zachwytu nad stylem ilustracji do tej gry (aż wypatruję czy Justin Chan ogłosi nową grę, ale ostatnio robił tylko karciankę pt. Mycelia), zwróciło moją uwagę, że najwięcej pracy nad Spelunky 2 wymagało... multi. W sensie, nie samo multi - gra musiała być gruntownie przebudowana pod multi.

 

Przesyłanie wszystkiego nie miałoby szans. Dlatego wybrano inne rozwiązanie - gra w multi przesyła tylko to, jaki przycisk wciska gracz. Cała reszta musi być taka sama na każdym sprzęcie z założenia. Po władowaniu levelu, jest już ustalone, jak dokładnie wszystko się zachowa w każdej milisekundzie, w zależności od tego, co zrobi gracz. Nie ma nic losowego ani generowanego proceduralnie, wszystko jest predeterminowane. Samo opracowanie szkieletu gry na nowo w ten sposób zajęło rok. Tworzenie bardziej zaawansowanych elementów, jak zachowanie płynów, w ten sposób, twórcy określili jako "gdybyśmy nie byli tak przywiązani do projektu, każdy normalny człowiek chciałby to usunąć". 

 

 

O trójce na razie nie mówią. BlitWorks zostało przejęte przez Larian, i zgodzili się, mówiąc: "o Spelunky 3 nic nie słychać, więc idziemy". Sam Yu mówi: "po jedynce miałem to uczucie: o, jest tyle pomysłów, z których zrezygnowałem, które chciałbym móc zrobić. Teraz tego uczucia nie mam. Obecnie o tym nie myślę. Gdyby kiedyś miało być Spelunky 3... struktura musiałaby być znacząco inna w jakiś sposób, żeby otworzyć nowe możliwości. Nie wiem. Podstawowy paradygmat musiałby zostać zmieniony, perspektywa, cel... Uważam, że dwójka już dobrze wykonała taki schemat runów w stylu arcade. Musiałbym długo pomyśleć, jak wymyślić Spelunky na nowo, żeby była trójka".

Yu robi obecnie inny projekt, który jest bardzo ciekawy i w sumie chcę o nim założyć temat...

 

Geen beschrijving beschikbaar.

Opublikowano

Jaki projekt?

Chyba muszę kupić S2 na sd i pograć z modami, np. randomizer.

Opublikowano

UFO 50, zrobiłem temat w dziale PC, bo teoretycznie wychodzi tylko na PC, we wrześniu, konsole nieogłoszone. Jak zaczynali to robić bodaj 8 lat temu, to zakładali, że wyjdzie przed Spelunky 2, ale Spelunky 2 z racji bycia jedną grą a nie pięćdziesięcioma jednak znacznie szybciej poszło.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.