Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pokémon Legends: Z-A

Featured Replies

  • Odpowiedzi 105
  • Wyświetleń 9,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Pół populacji azji ma stale zlecenie zaplaty na nowe gry mario, pokemon i zelda także nawet jakby to bylo guwno w papierku to będzie pierwsze na listach sprzedaży

  • Pierre Deck
    Pierre Deck

    z mojego ulubionego pokemona zrobili zbiornik na sperme

  • Musisz przeprosić gry z 2004:

Opublikowano

~26h i skończyłem główny wątek (+72 side questy, aż sam się zdziwiłem, że tyle ich wbiłem, bo większość jest słaba, ale zwykle to tylko 1 walka i chwila rozmowy*).

Trochę się dziwię takim wysokim ocenom, bo gierka jest średniawa, a nawet nowy system walki - im dłużej się gra - to widać, że momentami kuleje (nie zawsze pokemony reagują na komendy tak, jakbym oczekiwał, tylko sobie chodzą w kółko, zanim odpalą atak).
Zbieranie i łapanie stworków to jak zawsze dosyć uzależnia, ale odpuszczam robienie 100% Pokédexa, bo w sumie nie mamy nic nowego poza tymi mega ewolucjami. (W Arceusie wbiłem ponad 70h i 100%, dużo bardziej mi to podeszło, nawet jak trzeba było łapać 20 razy tego samego pokemona).

Z fajniejszych rzeczy: całkiem spoko są potyczki z dzikimi mega-pokemonami i czasami trzeba się chociaż lekko wysilić (nie wystarczy spamować dwóch ataków na zmianę, bo nawet jeśli nasze pokemony przeżyją, to sami możemy paść). Ale mogłyby być jeszcze bardziej wymagające, bo jak się już ogarnie, to wystarczy biegać w kółko i rollować na pałę, żeby przeżyć :)

Ciekawi mnie, że poważne serwisy na plus oceniają fabułę, a ja to głównie przeklikiwałem na szybko. Nawet jeśli pomysł na główny wątek jest całkiem ciekawy, to podany jest w bardzo kiepski sposób.

*leciutki spoiler odnośnie side questów

Większość z nich to wyjaśnianie mechanik, jakie są w Pokemonach od 30 lat i krótka walka z mega słabym trenerem -> „A wiedziałeś, co robi paralyze? Nie? A chcesz wiedzieć? To pokonaj mojego Raichu!” Niesamowite doznanie.

)



Mocne 6/10 i styknie. Zakładam, że turbo fani i tak są zadowoleni, a jak ktoś nigdy nie był fanem, to ta część go raczej nie przekona.


Opublikowano

Gra wymaksowana, pokedex skompletowany. Fajna gierka tego typu.
A lamusy dupa cicho 10 hours


*obiektywnie to takie 6,5 lub 7/10, ale no przyjemny szpil bardzo mimo swoich ułomności

Opublikowano

W końcu zacząłem. Na razie mieszane uczucia.

Pierwsze to walki. Są zaskakująco szybkie, nie ma tu myślenia jak w pokemonach normalnie hehe. W sensie trochę jest, ale trzeba naprawdę nawalać natychmiast rzeczy. Jest coś bardzo fajnego w walkach na żywo, ale jako że efekty nie są zbyt dokładnie opisane, a WSZYSTKO jest inne (np. Swords Dance podnosi atak - nie jest powiedziane jasno, o ile, na jak długo? I tak ze wszystkim), to zajmie sporo czasu opanowanie gry na poziomie głównej serii i porównanie, jak wypada ten system dla faktycznego serio gracza.

Scenki bez głosów są dziwne - wykonane są filmowo, tylko nie ma głosów. To jest dziwny, słaby element gry - jest niby całkiem nastawiona na historię, scenki, ale jakby zabrakło budżetu, bo to było jakieś zbyt dobre. Tak jakby robiąc Sun Moon postanowili, że gry mają być nieco jak anime (tak postanowili), ale od tego czasu nie mogą zrobić gry tak faktycznie ładnej, jak Sun Moon. Jednak da się z tym żyć.

Eksploracja miasta nawet fajnie pomyślana. Brakuje mi nadal bardziej regularnej aktywności, jak w Gold Silver itd., ale masa punktów, pokemonów i side questów daje innego rodzaju uczucie życia w mieście.

Wiadomo, na co BYŁ budżet - gra jest jak zwykle usrana masą pokemonów. Gdzie inne gry zrobiłyby może z parę tuzinów stworków na całą grę, tutaj ciągle jest więcej i więcej pokemonów, bez końca, aż chuj wie, co można z nimi wszystkimi robić. Ale osobiście, po tylu latach z serią, zawsze wolę odkrywać nowe pokemony w liczbie 100-150, niż grać starymi. Który już raz biorę Abrę, no bo wiem, że ma najwyższy Special Attack, Gastley, Heracross, Houndour... zbieram te same bezużyteczne patraty i te inne-niż-pikachu-myszy, i tak dalej.

Właśnie, ma ktoś się wymienić by aktywować Kadabrę i Huntera?

Opublikowano

Świetna gra. Podoba mi się dużo bardziej, niż poprzednie Legends, i dla mnie jest pełnoprawna i może istnieć. Także dlatego, że szybciej idzie i ogólnie fajnie się gra (głównie wkurwiają te plansze po każdym dniu i nocy, po co mi to oglądać non stop... To jest rozwiązanie "na poziomie PS2", które recenzenci powinni krytykować, zamiast liczyć pikseliki jak clauny).

Teoretycznie uproszczono system, ale i skomplikowano. Trzeba ogarniać, czemu po zmianie pokemona od razu dostaje w czambuł, albo jak uniknąć ataku. Jest kwestia lockowania, flinchowania, nie ma już celności ataku, ale jest kwestia czasu jego animacji (oraz czas odnowienia). Meta w tej grze to będzie coś jak w Tekkenie, strasznie wiele rzeczy trzeba będzie wziąć pod uwagę, kiedy już ludzie będą wiedzieć, jakiego dokładnie pokemona z jakimi dokładnie statsami oczekiwać i czy Charizard cię załatwi jednym czy dwoma Fire Blastami... Tylko że na to wszystko będzie można odpowiedzieć lekką zmianą w teamie. Nie wiem, czy ludziom będzie się CHCIAŁO, bo robienie tego na czas, nie turowo, to już ciężka zabawa.

Walki z wieloma pokemonami naraz to lekkie piekło lol. Rzucają się na ciebie (nie na twojego pokemona), czasem jak wyślesz nowego z pokeballa to zanim jeszcze zobaczysz że możesz atakować to już zdechł. Połączenie unikania ataków by mnie nie walnęli, by mojego pokemona nie walnęli, z obracaniem kamery by złapać locka i używaniem krzyżaka, by wybierać pokemony, jest zaskakująco porąbane.

Alfy też wkurzają, chcesz sobie powalczyć powiedzmy na poziomie 20... Ale na środku malutkiej strefy chodzi sobie wielka alfa na poziomie 40 i musisz ją rozpieprzyć, żeby serio sobie połazić na luzie po strefie bez bycia atakowanym potężnie non stop. Takie alfy działają w open worldach, gdzie są duże odległości i nie trzeba się z nimi angażować.

Walki z bossami są średniackie mocno. Nie jest to tak dobre, by były tak częste i tak długie. Oczywiście posiadanie dopakowanego pokemona potrafi załatwić sprawę dość szybko. Ale nie jest to rzecz pociągająca wyzwaniem.

Ogólnie - nie wiem, czy tego chciałem od pokemonów, że serio latam i biegam i turlam się by unikać ataków przeciwnika, próbując znaleźć okienko, by zaatakować kombinacją przycisków lol.

Mało tu tego, co było podstawą rozgrywki w głównej serii, a jednak jakoś jest podobny urok rozwijania ekipy i zbierania pokemonów i taktyki.

Jak zawsze, główną grę można pewnie przejść, po prostu mając jednego pokemona tak silnego, że bez względu na taktykę rozpieprza wszystkich pierwszym atakiem, ale przecież nie po to się gra w pokemony.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.