Skocz do zawartości

Kierownice

Featured Replies

Opublikowano

U mnie standardowe pedały Fanateca rozleciały się już po tygodniu :P .

Gaz dodawał się sam, a hamulec na wykresach telemetrii mocno "wibrował", przez co trudno było go dozować w tak wymagających grach jak np. RBR. Po rozebraniu pedałów okazało się, że wyrobiły się plastikowe odlewy, które trzymały potencjometry. Poradziłem sobie z tym za pomocą wiertarki i plastikowych opasek zaciskowych (tzw. "trytytek").

 

Co do awarii samej kierownicy, to wyrobiło się plastikowe gniazdo w którym osadzone jest główne łożysko, przez co na kierownicy pojawił się spory luz i gra stała się nieprecyzyjna i mało komfortowa. Aby pozbyć się tego problemu podorabiałem specjalne kliny i osadziłem je na gorąco między gniazdo a łożysko.

 

Dodam jeszcze, że nie znęcałem się nad kierownicą jak jakiś opętaniec, co więcej, przesadnie o nią dbałem. Niestety nie odpłacała mi się bezawaryjnością, więc postanowiłem kierownicę sprzedać. U nowego właściciela po niedługim czasie padł główny potencjometr optyczny, ale z tego co wiem, to Fanatec w ramach gwarancji wysłał tą część do niego i ten sam sobie to wymienił, bo nie jest to skomplikowane (potencjometr jest osadzony na oddzielnym scalaku i jest do niego bardzo łatwy dostęp).

 

Teraz zdecydowanie bardziej wolałbym kupić G27... niestety do Xboxa innego wyboru niż Fanatec nie było i nie ma:(

  • Odpowiedzi 2,5 tys.
  • Wyświetleń 504,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Moją pierwszą kierownicą była Momo Racing Force, solidny kawał sprzętu jak na tamte czasy, chociaż miewałem problemy z pedałami i często gubiła kalibrację.  Driving Force Pro, i przesiadka z 240 stop

  • Postanowiłem przebudować moje Racing Rig pod kierownice.      Ostatecznie nie wyszło to źle ale popełniłem kilka błędów, które wyeliminowałem podczas budowy drugiej wersji znalezionej w

  • Zaczynając od fotelu to składanie jego jest mozolne i warto spojrzeć na YouTube, bo krótka instrukcja zawiera braki i jeden błąd. Natomiast sama jakość jest bez zarzutu, mnóstwo części i śrubek, czyst

Opublikowano

U mnie standardowe pedały Fanateca rozleciały się już po tygodniu :P .

Gaz dodawał się sam, a hamulec na wykresach telemetrii mocno "wibrował", przez co trudno było go dozować w tak wymagających grach jak np. RBR. Po rozebraniu pedałów okazało się, że wyrobiły się plastikowe odlewy, które trzymały potencjometry. Poradziłem sobie z tym za pomocą wiertarki i plastikowych opasek zaciskowych (tzw. "trytytek").

 

Co do awarii samej kierownicy, to wyrobiło się plastikowe gniazdo w którym osadzone jest główne łożysko, przez co na kierownicy pojawił się spory luz i gra stała się nieprecyzyjna i mało komfortowa. Aby pozbyć się tego problemu podorabiałem specjalne kliny i osadziłem je na gorąco między gniazdo a łożysko.

 

Dodam jeszcze, że nie znęcałem się nad kierownicą jak jakiś opętaniec, co więcej, przesadnie o nią dbałem. Niestety nie odpłacała mi się bezawaryjnością, więc postanowiłem kierownicę sprzedać. U nowego właściciela po niedługim czasie padł główny potencjometr optyczny, ale z tego co wiem, to Fanatec w ramach gwarancji wysłał tą część do niego i ten sam sobie to wymienił, bo nie jest to skomplikowane (potencjometr jest osadzony na oddzielnym scalaku i jest do niego bardzo łatwy dostęp).

 

Teraz zdecydowanie bardziej wolałbym kupić G27... niestety do Xboxa innego wyboru niż Fanatec nie było i nie ma:(

Więc na czym teraz śmigasz? Oprócz G27 biorę pod uwagę T. T500 RS, tylko znów brak skrzyni biegów w standardzie :( a sprzęt też do tanich się nie zalicza, czytałem i widziałem ale niestety nie testowałem jej ale podobno ma genialny FF no i te pedały które robią naprawdę wrażenie :). Jak ktoś ma lub miał Thrustmastera to prosiłbym o małą opinie, wszystkie recenzje czytałem ale zazwyczaj recenzenci mają sprzęt do testowania przez kilka dni lub tygodni a mnie się rozchodzi o osoby którzy zakupili o obiektywną opinie.

Pozdro

Opublikowano

Więc na czym teraz śmigasz?

 

Obecnie na niczym :P

Od dłuższego czasu nie mam już konsoli... ogólnie chęci i czasu na gry jakoś mało :(

 

Ale jak będę znów myślał o zakupie jakiejś kierownicy, to będzie to DFGT, no chyba, że okazyjnie trafi się G27.

Z perspektywy czasu uważam, że wydawanie worka pieniędzy na "kosmiczne" kierownice nie ma sensu. Ja równie dobrze co na GT2 bawiłem się na DFP:)

Opublikowano

Ale jak będę znów myślał o zakupie jakiejś kierownicy, to będzie to DFGT, no chyba, że okazyjnie trafi się G27.

heh, widzę nie tylko mi to chodzi po głowie ;) miesiąc temu kupiłem nawet wheel stand pro które jeździ cały czas w bagażniku ;) teraz przymierzam się do DFGT, chyba że za parę dni Fanatec odpali jakieś mega promocje na black friday to może na niego się skuszę...

 

 

Z perspektywy czasu uważam, że wydawanie worka pieniędzy na "kosmiczne" kierownice nie ma sensu. Ja równie dobrze co na GT2 bawiłem się na DFP:)

tutaj nie do końca się zgadzam. najwięcej jeździłem na DFGT, ale ta kierownica ma wiele irytujących elementów które po dłuższym czasie przeszkadzają (fatalne pedały, trochę gumowy force feedback, ogromny deadzone w części gier, słabe shiftery, gumowe wykończenie niezbyt przyjemne po długim graniu), a czasem mogą ją dyskwalifikować (strasznie głośna praca która przeszkadzała mojej żonie jak próbowała zasnąć w drugim pokoju). Fanatec jest dużo bardziej dojrzałym sprzętem, dużo przyjemniejszym w odbiorze, bardzo cichy, do tego posiadającym mega pedały z load cell. jeździło mi się dużo fajniej, ale na koniec czasy i tak miałem co najwyżej takie same jak w ściganiu się na DFGT :D dlatego teraz kupię pewnie znowu DFGT ;)

Edytowane przez pawel_k

Opublikowano

Niestety cała ta przyjemność z ciszy, precyzji itp. idzie do budy gdy musimy zacząć grzebać w bebechach, by jakoś zreanimować kierownicę :P . Co do pedałów, to ja miałem zwykłe standardy i nie były one wcale lepsze od pedałów DFP/GT. Clubsporty - wiadomo - klasa sama w sobie ;) .

 

Ze sprzętem Logitecha jest troszkę tak, jak z typowo wyczynowym samochodem - jest narowisty, brutalny, ale możemy go ostro upalać i jest mniejsze ryzyko fackup'a :D. Fanatec to świetny zamysł, ale niestety kiepskie wykonanie, które nie daje rady gdy próbujemy wykorzystać pełny potencjał kierownicy. Przypomina to troszkę dodanie kompresora/turbo to słabego konstrukcyjnie silnika N/A - nie ma bata by korba nam nie wyszła bokiem :D

Opublikowano

ja na szczęście nie musiałem grzebać w Fanatecu, chociaż kupiłem używaną kierę z czymś popiskującym w środku, a chcąc przykręcić kierę do stojaka wybrałem za długą śrubę i złamałem płytkę w środku, ale na szczęście wszystko działało :) w każdym razie pograłem trochę i nie było problemów, chociaż fakt że jakością wykonania do Logitecha nawet nie mają podejścia...

Opublikowano

Zgadzam się z wadami DFGT jakie napisał pawel_k. Kiedy kupowałem swój egzemplarz to głównie z myślą o GT5, ale teraz mało gram na konsoli, przerzuciłem się na Pc i pogrywam w bardziej dojrzałe simy. Największa bolączka dla mnie akurat jest głośna praca i pedały ale w ogólnym rozrachunku kierownica spisuję się bardzo dobrze i dla początkujących jest to jedyny najlepszy wybór jaki jest na rynku.

Pozdro

Opublikowano

Witam

mam proste pytanie, mam w domu DFGT i G27. Dlaczego jest między nimi różnica, tj. G27 całkiem inaczej reaguje na pedał gazu, gdy jeden zakręt w GT5 pokonuję bokiem na DFGT na G27 przejeżdżam go z wciśniętym gazem do oporu, tak jakby gaz nie był wciskany do końca, jakby inaczej reagowała gra. A przepustnica w samochodzie jest otworzona maksymalnie :D

na G27 jeździ się jakby z włączoną kontrolą trakcji a na DFGT jest ESP OFF :D :D

 

Wiecie może dlaczego tak?

Opublikowano

Zgadzam się z wadami DFGT jakie napisał pawel_k. Kiedy kupowałem swój egzemplarz to głównie z myślą o GT5, ale teraz mało gram na konsoli, przerzuciłem się na Pc i pogrywam w bardziej dojrzałe simy. Największa bolączka dla mnie akurat jest głośna praca i pedały ale w ogólnym rozrachunku kierownica spisuję się bardzo dobrze i dla początkujących jest to jedyny najlepszy wybór jaki jest na rynku.

Pozdro

nie tylko dla początkujących - na prawdę od kierownicy za 350zł ciężko więcej wymagać, a jak ktoś będzie chciał ścigać się na poważnie to i ona wystarczy... szczególnie w GT5 - mi nawet load cell w pedałach Fanateca za dużo nie dał (poza przyjenością prowadzenia) bo większość wyścigów online i tak jeździ się z ABS, a dzięki modyfikacjom pedałów DFGT dozowanie hamulca miałem wystarczająco dobre na GT5, dlatego mimo wielu prób i tak nie udało mi się poprawić swoich czasów jak przesiadłem się na Fanateca ... w simach na PC sytuacja mogłaby być inna - tam częściej jeździ się bez abs, do tego samo hamowanie w wielu grach wymaga większego skupienia niż w GT5, więc tutaj precyzja load cell'a bardzo by pomogła...

 

 

Witam

mam proste pytanie, mam w domu DFGT i G27. Dlaczego jest między nimi różnica, tj. G27 całkiem inaczej reaguje na pedał gazu, gdy jeden zakręt w GT5 pokonuję bokiem na DFGT na G27 przejeżdżam go z wciśniętym gazem do oporu, tak jakby gaz nie był wciskany do końca, jakby inaczej reagowała gra. A przepustnica w samochodzie jest otworzona maksymalnie :D

na G27 jeździ się jakby z włączoną kontrolą trakcji a na DFGT jest ESP OFF :D :D

 

Wiecie może dlaczego tak?

a wyłączyłeś wspomaganie kierowania w opcjach?

Edytowane przez pawel_k

Opublikowano

Tak, wszystko jest powyłączane, ustawione na symulację itd.

Opublikowano

czyli innymi słowy zostaje mi pad :)

 

ms i drive fx nie kupie bo są tylko używki

 

a trustmastera tyż nie bo NIENAWIDZE kółek które są na "gumkach recepturkach' i same wracają po puszczeniu ręki :(

Opublikowano

Witam

mam proste pytanie, mam w domu DFGT i G27. Dlaczego jest między nimi różnica, tj. G27 całkiem inaczej reaguje na pedał gazu, gdy jeden zakręt w GT5 pokonuję bokiem na DFGT na G27 przejeżdżam go z wciśniętym gazem do oporu, tak jakby gaz nie był wciskany do końca, jakby inaczej reagowała gra. A przepustnica w samochodzie jest otworzona maksymalnie :D

na G27 jeździ się jakby z włączoną kontrolą trakcji a na DFGT jest ESP OFF :D :D

 

Wiecie może dlaczego tak?

 

Na DFP grałem przez 5 lat, a od roku jestem w posiadaniu G27 i jak dla mnie nie ma różnicy. Driftowało się na obu podobnie, ale DFP ma mniejszy skok pedałów i słabsze potencjometry więc reakcja na gaz była szybsza i bardziej nerwowa. Możesz sobie sprawdzić stoperem przyśpieszenia na poszczególnych biegach.

Opublikowano

Witam. Czy ktoś porównywał g27 vs fanatec csr forza? Bo nie wiem którą kupić?

g27 jest tańsza z koleji fanatec bedzie kompatybilny z xboxem. czy warto dla jednej forzy inwestować 500zł?

Opublikowano

IMO NIE warto, bo kierownica jest jak dla mnie upośledzona przez to spłaszczenie na dole. W tym wypadku drifty i różne inne manewry w moim mniemaniu odpadają. W dodatku jest brzydka i z tego co czytałem na zagranicznych forach skrzypi przez kiepskie plastiki.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Fanatec ma nową stronę -> http://shop.fanatec.com/

wygląda też na to że ignorowanie Polski odeszło w niepamięć :)

Opublikowano

Troche drogo tam...bardzo mnie kusi kupić kierownice ale nie chce wydać więcej niż 500zł Myślałem nad DFGT. G27 jest na promo w Saturnie ale to nadal 1000zł :( mam zamiar grać w GT5 i Shift 2 (jak sie zajawie to pewnei cos jeszcze dokupie).

Opublikowano

Ceny kierownic (i ogólnie sprzętu od Logi) windują na święta w górę jak to tradycyjnie bywa więc teraz jest najgorszy okres na kupowanie ich sprzętu bez żadnych promocji. Poleciłbym Ci używaną G25, ale w sumie prawda jest taka, że do 500zł możesz trafić na niezły szrot, a wtedy bez gwarancji jest bagno więc lepiej zaopatrzyć się w starą, ale bardzo dobrą DFGT. Masz 2 lata pełnej gwarancji, kierownica od jakichś 3-4 lat ciągle w tej samej cenie - nic tylko brać.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Logitech Driving Force GT (PS3) - przerzuca mi po kilka biegów w górę (czyli prawy paddle) - słyszałem, że problem można rozwiązać bez użycia narzędzi ale nie wiem jak. Ktoś może mi pomóc?

Opublikowano

Kto chce kupić kierownicę od Logi to lepiej niech się pośpieszy, bo po wyprzedaniu magazynów ceny nieźle pójdą w górę.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Chodzi mi po głowie zmiana mojej DF Pro na coś lepszego. Zastanawiam sie głównie nad G27 lub Porsche 911 GT3 RS V2 + pedały CSR Elite. Fanatec z przesyłka wychodzi ok 1300zł. Czy bedzie wart różnicy w cenie? G27 z tego co widzę za 800-900zl można kupić.

Opublikowano

GT3 na pewno nie jest wart tej różnicy w cenie, jeździłem na niej i o wiele lepiej (moim zdaniem) sprawuje się właśnie G27. GT3 jest jakieś takie "plastikowe", miałem wrażenie jakby po kilku ostrzejszych wyścigach miała się rozlecieć, a na G27 szarpię już 1,5 roku i kierownica jest w idealnym stanie. Nie zastanawiaj się nad Fanateciem tylko bierz G27, bo jest bezkonkurencyjna.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.