Skocz do zawartości

GT5 Prologue i GT5 (do dnia premiery)


LiSoQuan

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszce jedna kwestia mnie zastanawia.

Posiadam GT5p + DFP i do czasu premiery GT5 chciałem się zaopatrzyć w G25 kosztem DFP.

Czy ktoś miał tutaj styczność z tymi kierownicami w połączeniu z GT5P i mógłby powiedzieć słów kilka i czy warto ??

Najbardziej zastanawia mnie kwestia samego sprzęgła. Czy jest ono "dodane na siłę" czy spisuje się jak w prawdziwym samochodzie ( w zależności od tego jak mocno je wciśniemy tym płynniej rusza samochód) ??

Z góry dziękuje za odpowiedzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

sprzęgło nie dziala płynnie, nawet stopniowe popuszczanie pedału, w grze i tak kończy sie nagłym puszczeniem sprzegla. Troche irytuje podczas startu od zera, ciężko płynnie ruszyc samochod, zawsze trzeba wiecej gazu i strzal ze sprzęgla... Ale już podczas jazdy przy zmianie biegów to nie przeszkadza.

I nie wiem czy dotyczy to rownież DFP czy tylko g25 ale wydaje mi się ze reakcja gazu i hamulca są źle wyskalowane w grze. Mozna to odczuć w mocniejszych samochodach, np tuned ford GT: wciskam pedał gazu na połowe skali a obroty w samochodzie już na odcięciu... przez coś takiego trudno jest efektywnie jeździć mocniejszymi samochodami, łatwo wpaść w poślizg wynikający tylko ze zbyt dużej dawki gazu w zakręcie. Poza tym doceniam w g25 wykonanie, wiem ze trzymam w rece solidny kawałek metalu (obszyty skórą) i wiem ze przy gwałtownej kontrze czegoś nie urwe. Ogólnie nie żaluję ani złotowki wydanej na g25. Dzięki tej kierownicy gt5p odkryłem na nowo:D

Odnośnik do komentarza
sprzęgło nie dziala płynnie, nawet stopniowe popuszczanie pedału, w grze i tak kończy sie nagłym puszczeniem sprzegla. Troche irytuje podczas startu od zera, ciężko płynnie ruszyc samochod, zawsze trzeba wiecej gazu i strzal ze sprzęgla... Ale już podczas jazdy przy zmianie biegów to nie przeszkadza.

I nie wiem czy dotyczy to rownież DFP czy tylko g25 ale wydaje mi się ze reakcja gazu i hamulca są źle wyskalowane w grze. Mozna to odczuć w mocniejszych samochodach, np tuned ford GT: wciskam pedał gazu na połowe skali a obroty w samochodzie już na odcięciu... przez coś takiego trudno jest efektywnie jeździć mocniejszymi samochodami, łatwo wpaść w poślizg wynikający tylko ze zbyt dużej dawki gazu w zakręcie. Poza tym doceniam w g25 wykonanie, wiem ze trzymam w rece solidny kawałek metalu (obszyty skórą) i wiem ze przy gwałtownej kontrze czegoś nie urwe. Ogólnie nie żaluję ani złotowki wydanej na g25. Dzięki tej kierownicy gt5p odkryłem na nowo:D

 

 

Jazda ze sprzęgłem fakt faktem jest męcząca i póki co do GTP dodana na siłę, z realistycznością wiele wspólnego to to nie ma, sam byłem przed zagraniem na tej kierownicy ciekaw jak to jest, ale trochę się zawiodłem, chociaż nie można wymagać 100% odwzorowania w stosunku to realnej jazdy ^^ G25 też wydaje się być trochę bardziej czuła jak napisałeś, ale w większości gier jest możliwość ustawienia tego parametru więc to nie problem - wg mnie przesiadka z DFP(rev.B01 w mim przypadku) na G25 raczej nie jest opłacalna, ot co G25 fajne, ale kosztuje 2 razy tyle co DFGT i 3 razy tyle co DFP, już lepiej tę różnicę cenową wydać na dobry stand i jakieś ciekawe gry.

Odnośnik do komentarza

Ogólnie to powiem tak: sprzęgło w gt5p można traktować jako fajny dodatek budujący klimat bo jeśli chce się bić czasy - wtedy imo sprzęgło tylko będzie spowalniało auto.

 

A co do działania to tak jak powiedzieli przedmówcy: w gt5p działa na zasadzie włącz/wyłącz, więc niestety nie ma co marzyć o powolnym starcie z miejsca. Co prawda taka opcja budowała by klimat prawdziwego auta, ale czy w wyścigach jest to aż tak potrzebne? Przecież powinno się ruszać w wyścigach "z kopyta", aby tylko opony nie straciły za bardzo styczności z nawierzchnią.

 

Osobiście sam się przesiadłem z DFP na G25. Czy się opłacało? Hmmm... Z jednej strony jak komuś nie uśmiecha się wydawać tych 700-800zł to spokojnie DFP może wystarczyć, ale z drugiej strony, już pomijając kwestie wykonania (oczywiście na korzyść g25), same kółko jest zdecydowanie szybsze - nie ma takiego oporu jak przy DFP. Za przykład mogę podać sytuację, w której po wyjściu z zakrętu (kierownica skręcona w którąś stronę) dodajemy gazu gdyż mam prostą przed sobą i właśnie G25 realistycznie sama się naprostowuje w szybkim tempie (co trochę kulało z DFP).

 

Podsumowując - obydwie kierownice są świetnymi sprzętami jak na to ile kosztują (pamiętam swoją DFP kupowałem keidyś do GT4 za prawie 600zł więc w porównaniu z dzisiejszą ceną G25 to nie aż tak wiele taniej).

 

 

Odnośnik do komentarza

No ja tez mam nadzieję że GT5 będzie supportowało oficjalnie G25 (w GT5Prologue nawet nie ma jej w opcjach) łącznie z pełną obsługą sprzęgła (choć nie wymagam, żeby można było sprzęgłem uszkodzić samochód - to już była by przesada :) ).

Sam zastanawiam się nad G27 tylko czekam na jakąś oficjalną specyfikację względem G25. Jeśli mnie ona przekona to będę miał do sprzedania używaną, aczkolwiek zadbaną G25 :P

 

P.S. Tak swoją drogą: skoro w "marnym" GT5P mieliśmy tylko parę tras i 40+ aut i tyle frajdy nam to sprawiało mimo braku uszkodzeń przez tyle godzin (szkoda że nie ma licznika w grze, jak czas poświęciło się na granie) to jaka frajda nas czeka w pełnym GT gdzie będzie 20 razy więcej aut i tras od zatrzęsienia + Nascar, WRC, zniszczenia (nie takie jakie byśmy chcieli, ale jednak) oraz do tego zawsze super miodny tryb kariery ???

 

Mimo wszystkich uchybień to będzie wielka gra dla mnie. Nawet pomimo świadomości, że dużo rzeczy brakuje, że PD jest opóźnione w wielu aspektach (za późno wzięli się za zmiany w serii) to dla fana motoryzacji i pięknych aut ta gra będzie musthave'm. Zresztą tak samo w przypadku Forzy3, jeśli ktoś posiada obydwie konsole to musi zakupić obydwie. Trzeba cieszyć się tymi grami, a nie wynajdywać minusów u konkurencji - każdy wie jakie minusy ma GT, a jakie ma Forza - ja osobiście będę się super bawił w obie te gry (tylko trochę dołuje mnie fakt, że w Forze prawie na pewno nie pogram na kierownicy...)

 

P.S.2 Czekamy do targów TGS - ktoś wie którego dokładnie września odbędą się te targi?

Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy
P.S. Tak swoją drogą: skoro w "marnym" GT5P mieliśmy tylko parę tras i 40+ aut i tyle frajdy nam to sprawiało mimo braku uszkodzeń przez tyle godzin (szkoda że nie ma licznika w grze, jak czas poświęciło się na granie) to jaka frajda nas czeka w pełnym GT gdzie będzie 20 razy więcej aut i tras od zatrzęsienia + Nascar, WRC, zniszczenia (nie takie jakie byśmy chcieli, ale jednak) oraz do tego zawsze super miodny tryb kariery ???

 

Mimo wszystkich uchybień to będzie wielka gra dla mnie. Nawet pomimo świadomości, że dużo rzeczy brakuje, że PD jest opóźnione w wielu aspektach (za późno wzięli się za zmiany w serii) to dla fana motoryzacji i pięknych aut ta gra będzie musthave'm. Zresztą tak samo w przypadku Forzy3, jeśli ktoś posiada obydwie konsole to musi zakupić obydwie. Trzeba cieszyć się tymi grami, a nie wynajdywać minusów u konkurencji - każdy wie jakie minusy ma GT, a jakie ma Forza - ja osobiście będę się super bawił w obie te gry (tylko trochę dołuje mnie fakt, że w Forze prawie na pewno nie pogram na kierownicy...)

 

P.S.2 Czekamy do targów TGS - ktoś wie którego dokładnie września odbędą się te targi?

 

targi chyba w 24-27 września

 

Tyle frajdy bo nic na rynku nie było a gracze byli głodni, znaczek GT też robi swoje :D Czy dużo frajdy? 4-5h i gra poleciała na półkę w moim przypadku...

Ja nie widzę sensu zakupowania obydwóch,(tak jakbyś miał kupić sc4 i nowego tekkena) wybiorę tą lepszą, w gt5 irytuje mnie że robią szopkę z podaniem daty premiery a mi się czekać na koniec tego cyrku nie chce. We wrześniu poleci pre-order na jedną grę :rolleyes:

 

@ernet - nie widzę zmian (poza uszkodzeniem subaru), dalej kartony na drodze, i nie chce mi się odpalać gt5p i analizować materiału z GC klatka po klatce, tyle. Zresztą tu trzeba mieć pada w łapie żeby poczuć zmiany w fizyce...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
nie widzę zmian (poza uszkodzeniem subaru), dalej kartony na drodze, i nie chce mi się odpalać gt5p i analizować materiału z GC klatka po klatce, tyle. Zresztą tu trzeba mieć pada w łapie żeby poczuć zmiany w fizyce...

 

To szkoda, ze Ci się nie chce odpalić Prologu i porównać zachowanie samochodu z tym co widać na gameplay'u z GC. Wczoraj pograłem w GT5P jakąś godzinkę i nie trzeba niczego analizować klatka po klatce z lupą w ręku, żeby zobaczyć że różnica między Prologiem a demem GT5 z targów jest wyraźnie zauważalna. Poza tym granie w GT5P na padzie nie wzbudza żadnych większych emocji, więc w sumie Ci się nie dziwię, że grę szybko odstawiłeś na bok.

 

Chciałem jeszcze nawiązać do AI w wyścigach w klasie S. Miałem podobną sytuację do tej, którą ktoś tutaj wyżej opisywał, kiedy jeden samochód wypadł z trasy i nie wpychał się z powrotem na tor na chama, tylko przeczekał aż się zrobi wolne miejsce. Poza tym wyraźnie widać, ze auta już nie jadą non stop po sznurku, tylko co jakiś czas, ktoś wypada z trasy, albo zawadza lekko o pobocze tracąc cenne sekundy. Tak więc widać rywalizację na torze między tymi "androidami" i chociaż AI pozostawia jeszcze wiele do życzenia, to nie jest tak tragicznie jak niektórzy opisują.

Odnośnik do komentarza

Pewnie dlatego, że mało kto doszedł do klasy S i marudził w przypadku klasy C.

 

Prologue ni jak ma się do GT5. Tam znajdziemy rozbudowany online, GT Mode, licencje, wiele samochodów i tras. Żadnej z tych rzeczy nie znajdziemy w GT5P więc ocenianie GT5 na podstawie Prologue jest nie fair, a wiele tak osób robi. Często materiały z GT5P opisywane są jako GT5. No comment.

Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy

@majorzero64 - jest jak najbardziej fair, tak samo fair jak ocenianie wstępnie gry po demie np: lost planet 2 jest demko od tygodnia a gra wyjdzie w 2010 ale można już powiedzieć że będzie dobra gra. Jak komuś podobał się gt5p to skusi się pewnie na gt5 a jak dla kogoś gra jest słaba to sobie odpuści gt5, proste.

 

ps. a jakie były różnice pomiędzy gt4p a gt4 ?? nie chodzi mi o cyferki tylko konkrety

 

Odnośnik do komentarza
Gość bigdaddy
LOL GT5p wyszło w 2007... Teraz GT5 wyjdzie pod koniec 2009...

 

Prolog czwórki to co innego.

 

LOL gt5p wyszło w 2008...Teraz GT5 nie wiadomo kiedy wyjdzie, na razie tylko ploty :lol:

Edytowane przez bigdaddy
Odnośnik do komentarza
ps. a jakie były różnice pomiędzy gt4p a gt4 ?? nie chodzi mi o cyferki tylko konkrety

 

Różnice są widoczne od pierwszego "prowadzenia"! W jednym zdaniu można powiedzieć, że auto w gt5p względem gt4 prowadzi się dużo, dużo bardziej realistycznie. Najlepiej po objeżdżeniu jakimś autem w gt5p specIII na fizyce PRO włącz sobie gt4 albo gt3 - człowiek ma wrażenie że przesiadł się na jakąś arcadówkę.

 

Podobna do gt4 fizyka była co najwyżej ta w GTHD (wydanym na święta 2006/2007) - tu faktycznie było nic więcej jak podciągnięta grafika a wszytsko pozostało z gt4.

 

W GT5Prologue fizyka (cały czas mówimy o fizyce PRO, bo ta druga to może faktycznie do gt4 podobna jest) uległa sporemu upgradowi, zaliczając dodatkowo kolejne znaczące upgrady w kolejnych patchach (ostatni to specIII).

 

Jeśli ktoś Wam wmawia, że GT5Prologue ma fizykę identyczną do gt4 to albo jest ślepy albo wprowadza specjalnie w błąd bo inaczej tego nazwać nie mogę...

 

W powyższej wypowiedzi uwzględniłem fizykę prowadzenia auta, a nie tą odpowiadającą za kolizje - co by nie było niedomówień :P

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...