Skocz do zawartości

Final Fantasy XV


Pawel_S5

Rekomendowane odpowiedzi

Ten kto nie czuje potęgi ff7 jest co najmniej dziwny .

Albo nie-odtwórczy :>.

Osobiście każdy FF mi leżał tak samo - czyli gra wyborna :) (pisze "leżał" bo teraz mam czkawkę na wzmiankę chociaż o Square..... HYK !!).

Edytowane przez Dr.Czekolada
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Walkę najwcześniej pokażą raczej na TGS (duh!), jeśli nie później (chociaż chciałbym się mylić). W grudniu, gdy wyszło Cloud Message z wywiadami (a raczej taką formą ankiety), ktoś z team'u od FFv XIII powiedział że robią pierwszego potwora. :P Co prawda Versus ma być bardziej realistyczny więc potworów będzie może mniej, ale to i tak sporo mówi na jakim etapie są prace nad grą. : )

Odnośnik do komentarza

Też jestem ciekaw. Mogę się tylko domyślać.

 

Muzyka jest świetna, przypomina KH, ale w końcu Versus to taki poważniejszy Kingdom Hearts. Grafika robi wrażenie. Postaci, ich twarze oraz włosy nie mają sobie równych. Amerykanie i europejczycy są daleko w tyle jeśli chodzi o design.

Odnośnik do komentarza

Co ja Wam będę streszczał. Macie (prawie) całe tłumaczenie (zrobione jakoś w okolicach ostatniego TGS). ; )

 

Noctis approaches, and Stella turns around with a smile.

Stella: "Noctis-sama can see the light, isn't that so?"

Stella: "I can also see (it)."

Stella: "The light (we) saw earlier below is 'that' light, isn't it?"

Stella looks up at the night sky.

Noctis begins to walk in the opposite direction to avoid Stella. Stella continues to talk while following him.

Stella: "The Goddess Etro..."

Stella talks vaguely about such things as "The light that emanates from the land of the dead," "the light to face the souls of the dead," and that "those who see the light recieve power."

Stella: "It is a legend told in Teneburae."

Noctis: "It is the same here." (This line appears to have been mistranslated previously as "It is the same with me" referring to the granting of power by light. The way I heard it, he was saying that his country has the same tale) He extends his hand in a gesture that seems to lack interest in the topic, his manner short and to the point.

Stella: "Has Noctis-sama recieved power?"

Noctis sits down on a nearby bench.

Noctis: "It's better not to talk about those things."

Stella: "Why is that?"

Noctis: "Things that are said to set you apart from others, they're bothersome, you know?"

Stella: "What do you think that light is, Noctis-sama?"

Noctis: "It's just there. Isn't that enough, uh....?

Noctis stands.

Stella: "It's Stella."

Noctis: "Stella, I must be leaving."

Stella: "I am sorry to have delayed you, Noctis-sama."

Noctis: "Noct is fine."

Stella: "I also must be going."

Stella spins around to leave.

Stella: "I feel I recieved power from that light today. I was also able to speak with you."

Stella speaks while walking backwards,

Stella: "If you wish, come to Teneburae. I will show you around."

Noctis: "That sounds pretty good. I'll think about it."

Stella leaves.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli będą chcieli przez całą grę dbać o detale jak przy tej jednej scenie to na pewno trochę im to zajmie (patrz: buty Noctisa chociażby). :P

 

Odnośnie moich wrażeń po obejrzeniu trailera to po wcześniejszych relacjach kiedy go pokazywano na różnych imprezach myślałem, że główny bohater będzie typem raczej takiego buca. Okazuje się jednak że jest trochę inaczej. Wprawdzie nie wygląda na zbyt towarzyskiego, nie jest zbytnio zainteresowany rozmową, ale stara się być miły (szczególnie pod koniec). Ciekawe. Szkoda że na więcej trzeba będzie trochę poczekać, bo jakoś wątpię żeby na E3 zaszaleli.

Odnośnik do komentarza
Jeśli będą chcieli przez całą grę dbać o detale jak przy tej jednej scenie to na pewno trochę im to zajmie (patrz: buty Noctisa chociażby). :P

 

Odnośnie moich wrażeń po obejrzeniu trailera to po wcześniejszych relacjach kiedy go pokazywano na różnych imprezach myślałem, że główny bohater będzie typem raczej takiego buca. Okazuje się jednak że jest trochę inaczej. Wprawdzie nie wygląda na zbyt towarzyskiego, nie jest zbytnio zainteresowany rozmową, ale stara się być miły (szczególnie pod koniec). Ciekawe. Szkoda że na więcej trzeba będzie trochę poczekać, bo jakoś wątpię żeby na E3 zaszaleli.

 

W sumie pierwszy raz widzimy tutaj jego inne emocje niz te, ktore okazywal podczas wczesniejszych trailerow(smutek, gniew itp.). Nie powiem, ze jest wesoly, ale rozmawiajac ze Stella wydaje sie byc nawet pogodny(fajna dziewczyna, kto by nie byl ;) ) Muzyka jak zawsze jest super :closedeyes: Jak narazie znacznie bardziej odpowiada mi "Versus" niz sama "trzynastka". Niech sie nie spiesza, a cala gra wlasnie niech bedzie zrobiona z taka pieczolowitoscia i dbaloscia o szczegoly jak ten kawalek ;)

Odnośnik do komentarza

Zapowiada się bardzo dobrze, mimo to skupiam się na FFXIII bo jest bliżej. : ) Ale jest coś dziwnego w tym że gra która jest na tak wczesnym etapie -- i jest spin-off'em -- wygląda lepiej niż główna część serii.

 

BTW1: Mam dziś dobry humor, więc może wieczorem jak nie będę miał nic innego do roboty zbiorę całe dostępne info o FFv XIII i spiszę je tutaj.

 

BTW2: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/314553.html - widziałem dziś najnowszy trailer z subami. Polecam obejrzeć. Tłumaczenie jest znacznie lepsze -- a co istotniejsze -- jest pełne.

Odnośnik do komentarza
Zapowiada się bardzo dobrze, mimo to skupiam się na FFXIII bo jest bliżej. : ) Ale jest coś dziwnego w tym że gra która jest na tak wczesnym etapie -- i jest spin-off'em -- wygląda lepiej niż główna część serii.

 

BTW1: Mam dziś dobry humor, więc może wieczorem jak nie będę miał nic innego do roboty zbiorę całe dostępne info o FFv XIII i spiszę je tutaj.

 

BTW2: http://www.gametrailers.com/player/usermovies/314553.html - widziałem dziś najnowszy trailer z subami. Polecam obejrzeć. Tłumaczenie jest znacznie lepsze -- a co istotniejsze -- jest pełne.

 

Fajnie by bylo jakbys mogl to zrobic(szukanie i tak skapych informacji o FFvXIII za kazdym razem troszke denerwuje ;) )Milo by bylo wszystko miec tutaj w jednym miejscu ^_^

Na filmiku z eng subami troszke inaczej(ale nieznacznie) przebiegla rozmowa. Mozna by powiedziec, ze Noctis to "zartownis" :P (przynajmniej odpowiadajac na Stelli stwierdzenie, ze miala szczescie z nim porozmawiac, a on na to, ze teraz bedzie miala koszmary ^_^ ). I tak poczatkowe napisy wygraly: "Hottest FF character ever?" :lol:

Odnośnik do komentarza

Ok, skończone. Hope you rike it. Skupiłem się głównie na konkretach.

 

"Chciałbym przebadać człowieczeństwo bohaterów w tej grze. Nie będzie to typowy świat fantasy w tradycyjnym dla Final Fantasy sensie. Raczej oparty na tym prawdziwym, ze wszystkimi jego paskudnymi problemami. Istnieje tradycja dla gier spod znaku Final Fantasy, a ja w Versus chciałbym zaproponować nową dla serii wizję. Ta gra będzie bardziej ludzka niż karykatury science-fiction, które ostatnio tak często widzimy. Skupi się na obecnych problemach świata - w tym sensie jest mroczniejsza."

Tetsu-chan, reżyser, projektant postaci, pomysłodawca

 

I. Setting

 

Głównym bohaterem Final Fantasy Versus XIII jest Noctis Lucis Caelum, jedyny następca tronu w bliżej nieokreślonym państwie którego wizerunek (wieżowce, tunele etc.) znamy z dotychczas dostępnych materiałów. Posiada ono ostatni kryształ w świecie gry, będący obiektem pożądania ze strony innych (państw czy też konkretnych osób). W przeszłości było ich więcej, jednak wykorzystywane w celach militarnych uległy z biegiem czasu zniszczeniu. Odbiło się to na sytuacji niektórych krajów, popadających od tego czasu w ruinę.

 

Z audycji radiowej którą możemy usłyszeć w poprzednim trailerze dowiadujemy się ponadto o zakończonej pomyślnie konferencji pokojowej z udziałem przedstawicieli dwóch państw, pokojowym wykorzystaniu kryształu oraz o tym, że Noctis ma być wkrótce koronowany.

 

Generalnie rzecz biorąc o settingu nie wiadomo wiele więcej. Miasto widziane w zwiastunach inspirowane jest przez Shinjuku, jedną z dzielnic Tokyo, zaś inspiracją dla całego świata gry mają być Włochy (pojawi się też dużo naturalnych scenerii). Nomura w jednym z wywiadów zasugerował, że fabuła FF Versus XIII ma przybrać formę podobną do gatunku road movie czyli akcja rozgrywać ma się w trakcie podróży i nie będzie to nic w stylu "zabili mi kogoś bliskiego i teraz muszę go pomścić."

 

Należałoby przy okazji poruszyć także kwestię mitologii Fabula Nova Crystallis. Póki co wiemy, że postać na obrazie z ostatniego trailera to nie bogini Etro. Wiemy jednak że trzyma go Shinigami, bóstwo, w które wierzą mieszkańcy kraju Noctisa.

 

http://kontownia.wordpress.com/files/2009/04/shinigami.jpg

 

Wiemy poza tym, że w mitologii FNC pojawia się oprócz tego wątek "snu" (眠り). Dla Versus będzie to słowo klucz i jego rozwinięcie.

 

II. Bohaterowie

 

Ujawniono dotychczas skąpe informacje na ten temat. Noctis ma być nieśmiały w stosunku do obcych, lecz w towarzystwie kumpli pokaże inną twarz. Podobno niektórzy [z nas] mogą nie obdarzyć go sympatią. Jego rodzinę porównano do mafii.

 

Stella Nox Fleuret z drugiej strony będzie bardziej towarzyska i otwarta. Według wcześniejszych zapowiedzi będzie wyróżniać się wśród innych bohaterek FF. Dużo wskazuje też na to, że w pewnym momencie znajdzie się w konflikcie z Noctisem pomimo iż oboje nie będą tego chcieli.

 

Niestety, nie wiadomo nic o pozostałych postaciach.

 

III. Gameplay

 

Choć Versus posiadać będzie dynamiczny system walki, którego raczej nie da wpisać się w tradycyjne dla serii ramy to zachowane zostaną również elementy tradycyjne. Podróżowanie, summony, mapa świata itd. Odnośnie tej ostatniej - Nomura stwierdził, iż jest ona tak duża, że z trudem przychodzi mu znaleźć pierwsze miasto. Zespół ma poprawcować aby nie było to tak uciążliwe.

 

Walka to wg zapewnień bardziej realistyczne Kingdom Hearts (cokolwiek miałoby to znaczyć). Z ujawnionych dotąd informacji wiemy, że:

 

- Noctis nie będzie walczył sam; na polu walki pojawią się też inni z unikalnymi dla siebie broniami i umiejętnościami

- Noctis nie będzie walczył tylko mieczem; w grze znajdą się inne rodzaje broni a ich zmiana wiązać się ma ze zmianą "perspektywy"

- bronie będzie można "dopieszczać", pojawi się element ich rozwoju i kustomizacji (na razie potwierdzono że będzie ich 11)

- Nomura chce aby możliwe było prowadzenie pojedynku np. wewnątrz i na zewnątrz budynku bez loadingów

- bohater będzie mógł teleportować się na polu walki, choć nie swobodnie, tylko do swoich broni (btw: jego umiejętności ukazane na wcześniejszych zwiastunach to wynik oddziaływania kryształu)

- kolor oczu Noctisa w niektórych momentach ma ulegać zmianie (przypuszczalnie w trakcie walk)

- symbole widoczne za plecami Noctisa i Stelli widziane na przedostatnim zwiastunie mają mieć związek z systemem

- walki mają być widowiskowe, niewidziane nigdy wcześniej

- Nomura kazał zespołowi przypatrzyć się najlepszym grom TPP aby udanie oddać atmosferę "napięcia" akcji (w sensie: intensywności)

 

Z innych rzeczy - gra wykorzysta funkcje Sixaxis'a.

 

IV. Inne:

 

- nie mogę znaleźć tego fragmentu, ale wydawało mi się wcześniej, że w grze będą walki airshipów; z racji powyższego nie trzymajcie mnie za słowo

- tablica z bazgrołami (pomysłami):

 

http://kontownia.files.wordpress.com/2008/12/keepout.jpg

 

Moja znajomość krzaków nie jest aż tak fantastyczna więc odczytywanie bochomazów jest ograniczone, ale z tego co tam wypatrzyłem mogę potwierdzić: "olbrzymi bossowie", coś o fal'Cie, coś o Etro, chyba "przyzywanie" broni, pociąg, obok "pociągu" napis "duża prędkość" (電車 i trochę niżej 高速) mapy będą w różnych skalach (coś w stylu FFTA2 jak sądzę; brak mi innej analogii w tej konkretnej chwili) i to tyle co mogę napisać, a czego jestem stosunkowo pewny

 

- Za design wszelkiej maści pojazdów i broni odpowiada Takayuki Takeya; kiedyś poświęciłem mu wpis na Kontowni więc odsyłam zainteresowanych. Gość robi naprawdę wykręcone rzeczy, jeśli spodoba się Wam to odsyłam na jego oficjalną stronę.

 

- Yoshinori Kitase, producent Versus, powiedział w jednym z wywiadów że zawsze chciał stworzyć taką grę. Przy innej okazji dodał, że Tetsu-chan wkłada w projekt wszystkie swe siły. Sam Nomura przyznał któregoś razu, że Versus jest jedną z trzech gier które zawsze chciał stworzyć.

 

--- --- --- --- ---

 

To chyba tyle. Niestety nie udało mi się odszukać wszystkiego. ; ( Mam nadzieję, że dowiedzieliście się czegoś nowego.

 

Odnośnik do komentarza
Ok, skończone. Hope you rike it. Skupiłem się głównie na konkretach.

 

"Chciałbym przebadać człowieczeństwo bohaterów w tej grze. Nie będzie to typowy świat fantasy w tradycyjnym dla Final Fantasy sensie. Raczej oparty na tym prawdziwym, ze wszystkimi jego paskudnymi problemami. Istnieje tradycja dla gier spod znaku Final Fantasy, a ja w Versus chciałbym zaproponować nową dla serii wizję. Ta gra będzie bardziej ludzka niż karykatury science-fiction, które ostatnio tak często widzimy. Skupi się na obecnych problemach świata - w tym sensie jest mroczniejsza."

Tetsu-chan, reżyser, projektant postaci, pomysłodawca

 

I. Setting

 

Głównym bohaterem Final Fantasy Versus XIII jest Noctis Lucis Caelum, jedyny następca tronu w bliżej nieokreślonym państwie którego wizerunek (wieżowce, tunele etc.) znamy z dotychczas dostępnych materiałów. Posiada ono ostatni kryształ w świecie gry, będący obiektem pożądania ze strony innych (państw czy też konkretnych osób). W przeszłości było ich więcej, jednak wykorzystywane w celach militarnych uległy z biegiem czasu zniszczeniu. Odbiło się to na sytuacji niektórych krajów, popadających od tego czasu w ruinę.

 

Z audycji radiowej którą możemy usłyszeć w poprzednim trailerze dowiadujemy się ponadto o zakończonej pomyślnie konferencji pokojowej z udziałem przedstawicieli dwóch państw, pokojowym wykorzystaniu kryształu oraz o tym, że Noctis ma być wkrótce koronowany.

 

Generalnie rzecz biorąc o settingu nie wiadomo wiele więcej. Miasto widziane w zwiastunach inspirowane jest przez Shinjuku, jedną z dzielnic Tokyo, zaś inspiracją dla całego świata gry mają być Włochy (pojawi się też dużo naturalnych scenerii). Nomura w jednym z wywiadów zasugerował, że fabuła FF Versus XIII ma przybrać formę podobną do gatunku road movie czyli akcja rozgrywać ma się w trakcie podróży i nie będzie to nic w stylu "zabili mi kogoś bliskiego i teraz muszę go pomścić."

 

Należałoby przy okazji poruszyć także kwestię mitologii Fabula Nova Crystallis. Póki co wiemy, że postać na obrazie z ostatniego trailera to nie bogini Etro. Wiemy jednak że trzyma go Shinigami, bóstwo, w które wierzą mieszkańcy kraju Noctisa.

 

http://kontownia.wordpress.com/files/2009/04/shinigami.jpg

 

Wiemy poza tym, że w mitologii FNC pojawia się oprócz tego wątek "snu" (??). Dla Versus będzie to słowo klucz i jego rozwinięcie.

 

II. Bohaterowie

 

Ujawniono dotychczas skąpe informacje na ten temat. Noctis ma być nieśmiały w stosunku do obcych, lecz w towarzystwie kumpli pokaże inną twarz. Podobno niektórzy [z nas] mogą nie obdarzyć go sympatią. Jego rodzinę porównano do mafii.

 

Stella Nox Fleuret z drugiej strony będzie bardziej towarzyska i otwarta. Według wcześniejszych zapowiedzi będzie wyróżniać się wśród innych bohaterek FF. Dużo wskazuje też na to, że w pewnym momencie znajdzie się w konflikcie z Noctisem pomimo iż oboje nie będą tego chcieli.

 

Niestety, nie wiadomo nic o pozostałych postaciach.

 

III. Gameplay

 

Choć Versus posiadać będzie dynamiczny system walki, którego raczej nie da wpisać się w tradycyjne dla serii ramy to zachowane zostaną również elementy tradycyjne. Podróżowanie, summony, mapa świata itd. Odnośnie tej ostatniej - Nomura stwierdził, iż jest ona tak duża, że z trudem przychodzi mu znaleźć pierwsze miasto. Zespół ma poprawcować aby nie było to tak uciążliwe.

 

Walka to wg zapewnień bardziej realistyczne Kingdom Hearts (cokolwiek miałoby to znaczyć). Z ujawnionych dotąd informacji wiemy, że:

 

- Noctis nie będzie walczył sam; na polu walki pojawią się też inni z unikalnymi dla siebie broniami i umiejętnościami

- Noctis nie będzie walczył tylko mieczem; w grze znajdą się inne rodzaje broni a ich zmiana wiązać się ma ze zmianą "perspektywy"

- bronie będzie można "dopieszczać", pojawi się element ich rozwoju i kustomizacji (na razie potwierdzono że będzie ich 11)

- Nomura chce aby możliwe było prowadzenie pojedynku np. wewnątrz i na zewnątrz budynku bez loadingów

- bohater będzie mógł teleportować się na polu walki, choć nie swobodnie, tylko do swoich broni (btw: jego umiejętności ukazane na wcześniejszych zwiastunach to wynik oddziaływania kryształu)

- kolor oczu Noctisa w niektórych momentach ma ulegać zmianie (przypuszczalnie w trakcie walk)

- symbole widoczne za plecami Noctisa i Stelli widziane na przedostatnim zwiastunie mają mieć związek z systemem

- walki mają być widowiskowe, niewidziane nigdy wcześniej

- Nomura kazał zespołowi przypatrzyć się najlepszym grom TPP aby udanie oddać atmosferę "napięcia" akcji (w sensie: intensywności)

 

Z innych rzeczy - gra wykorzysta funkcje Sixaxis'a.

 

IV. Inne:

 

- nie mogę znaleźć tego fragmentu, ale wydawało mi się wcześniej, że w grze będą walki airshipów; z racji powyższego nie trzymajcie mnie za słowo

- tablica z bazgrołami (pomysłami):

 

http://kontownia.files.wordpress.com/2008/12/keepout.jpg

 

Moja znajomość krzaków nie jest aż tak fantastyczna więc odczytywanie bochomazów jest ograniczone, ale z tego co tam wypatrzyłem mogę potwierdzić: "olbrzymi bossowie", coś o fal'Cie, coś o Etro, chyba "przyzywanie" broni, pociąg, obok "pociągu" napis "duża prędkość" (?? i trochę niżej ??) mapy będą w różnych skalach (coś w stylu FFTA2 jak sądzę; brak mi innej analogii w tej konkretnej chwili) i to tyle co mogę napisać, a czego jestem stosunkowo pewny

 

- Za design wszelkiej maści pojazdów i broni odpowiada Takayuki Takeya; kiedyś poświęciłem mu wpis na Kontowni więc odsyłam zainteresowanych. Gość robi naprawdę wykręcone rzeczy, jeśli spodoba się Wam to odsyłam na jego oficjalną stronę.

 

- Yoshinori Kitase, producent Versus, powiedział w jednym z wywiadów że zawsze chciał stworzyć taką grę. Przy innej okazji dodał, że Tetsu-chan wkłada w projekt wszystkie swe siły. Sam Nomura przyznał któregoś razu, że Versus jest jedną z trzech gier które zawsze chciał stworzyć.

 

--- --- --- --- ---

 

To chyba tyle. Niestety nie udało mi się odszukać wszystkiego. ; ( Mam nadzieję, że dowiedzieliście się czegoś nowego.

 

Dzieki Enkidou :) Kawal swietnej roboty ^_^

Odnośnik do komentarza

jak dowiem sie kiedy bedzie premiera w us/eu to zaczne zbierac kase na ps3, narazie nie mam na co kupowc ta konsole, hyhy ;)

ciekawi mnie cale fabula nova crystalis i ciekaw jestem w jakiej plaszczyznie te wszystkie 3 gry beda sie laczyc ze soba, bo ponoc jakos maja, no ale mysle ze tego sie dowiemy dopiero po zaliczaniu od XIII, przez Versusa do Agito, oby w nastepnym roku wyszlo juz cos ;)

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...