Skocz do zawartości

Zdjęcia naszych aut


Lain

Rekomendowane odpowiedzi

no i ogólnie FIAT jako grupa próbuje różnych innowacji, innych technologii, więc dla kogoś kto w szopie przy domu "wymienia zepsute części" bo naprawą samochodów nie można tego nazwać może to być problem.

 

btw.

 

 

List of Fiat Group models which have won European Car of the Year:

Odnośnik do komentarza

W Grande Punto, które mama ma od nowości od 2006 w zasadzie nic się poważnego nie zepsuło, ostatnio ten wysprzęglik co na forum się pytałem niemal unieruchomił auto, ale to pierdoła. Z drugiej strony przy przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów, opiece ASO i tak prostym silniku jak podstawowe 1.2 bez gazu ciężko żeby spodziewać się awarii.

Natomiast auto przyszło już z fabryki tak sobie poskładane (łącznie z krzywo przykręconym tunelem środkowym, kontrola jakości chyba miała przerwę na kawę), we wnętrzu szczeliny są nierówne, dwa razy zepsuł się daszek przeciwsłoneczny, urwały zaczepy od tylej półki, schowek się nie domyka, z przodu nie trzymają zaczepy z jednej strony grilla, tylne klamki drzwi działają fatalnie.

Niby ogólnie nie przeszkadza to w użytkowaniu, ale naprawdę, przy takiej konkurencji można oczekiwać czegoś lepszego, a jak nie to po prostu odpowiednio niższej ceny - to chyba główny argument za Fiatem poza stylistyką zewnętrzną. Natomiast przyznaję, aktualne wnętrze Punto po kilku liftach jest znacznie, znacznie lepsze niż na początku. 

Edytowane przez Wampis
Odnośnik do komentarza

Masz go jakoś specjalnie przygotowanego do takiej zabawy czy po prostu "prosto z parkingu" jedziesz? Zawsze marzyłem żeby się pobawić w taki amatorskie rajdy ale strasznie mi szkoda auta. Prędzej bym kupił jakiegoś starego civica i "szkode" i je wybebeszył i jazda. Przeżycia muszą być niesamowite.

 

Lepsze zdjęcie mojej dumy:

dsc06249ft.th.jpg

LEDy już wyciągnięte i została jeszcze lewa lampa do wymiany.

 

Ściągam jedynie dokładkę zderzaka przednią i zmieniam komplet kapci, felgi których nie będzie żal i przyczepniejsze gumy których szkoda na codzienne jeżdżenie. Nie bawię się w wybebeszanie budy przed rajdem.

Wóz w porównianiu do rajdowych wydmuszek jest niemal seryjny, największą robotę robi hybrydowa skrzynia z krótszymi przełożeniami i dobrze trzymająca zawiecha z przyczepnymi laczkami.

 

Co do KJS-ów i męczenia auta. Zaczynałem od treningów na lotnisku organizowanych przez nasz Automobilklub. Wcale auta dobijać nie chciałem i takie treningi na płaskiej betonowej nawierzchni są bezpieczne zarówno dla zawiechy jak i całego auta (brak drzew, płasko itp). Potem odwiedziłem SuperOes w Poznaniu (też 100% asfalt) i się zaczęło... hehehe Teraz to faktycznie jeżdżę już tak, że auto wymaga częstszych wymian el eksploatacyjnych.

 

Wierz mi, że aby się pobawić, przetestować własne auto i przedewszystkim, naprawdę dobrze je wyczuć nie trzeba worka kasy i osobnego samochodu. Jest dużo pojeżdżawek i kjs-ów w 100% na nawierzchni asfaltowej, do tego dużo rajdów KJS to typowe zręcznościówki, tzw pachołkolandia, gdzie dużych prędkości się nie osiąga i w kontrolowanych warunkach można zwiększać swojego skilla :) Na takim Rajdzie Ziemi Wałeckiej, widziałem 13 letnie audi w kombii prowadzone przez ok 45 latnią kobitę z synem jako pilotem :)

Na początek proponuję rozejrzeć się za jakimś automobilklubem w swojej okolicy, składki nie są kosmiczne a treningi klubowicze starają się robić często (oczywiście, w zależności od możliwości :) ) Zdziwiłbyś się ile amatorskich imprez, gdzie pojechać może każdy, odbywa się w naszym kraju. Wystarczy prawko, OC, NNW, kask i auto z podbitym przeglądem. 

 

Na nasze lotniskowe treningi przyjeżdża sporo cywilnych aut, nawet moja żona wpada od czasu do czasu potrenować vectrą w kombii. Plus też jest taki, że odkąd moja Iwcia widzi, że taka zabawa przekłada się na realny wzrost umiejętności, nie marudzi mi gdy znowu coś tam ładuję do auta. Argument iż kolejny mod to dla polepszenia właściwosci jezdnych, zawsze przechodzi :P

 

 

 

1:33 mój syfik.

http://www.youtube.com/watch?v=fgr1JpvBLcQ&list=PLjwojps8A_BD5YnXpVnQC2j75QHmprdll

 

1:05 i 2:38 najfajniejsze ujęcia

http://www.youtube.com/watch?v=R_CH37pd_pM&list=PLjwojps8A_BD5YnXpVnQC2j75QHmprdll

Edytowane przez Łebi
Odnośnik do komentarza

stara honda jak pisałem wylądowała ostatecznie na złomie. kolejny projekt został poskaładany w ostatnich miesiącach. mozna powiedzieć ze jest to co było tylko lepiej:

 

 

dsc03670u.jpg

y2ln.jpg

ild6.jpg

m46o.jpg

xtx8.jpg


MODEL:
BB2 1992 przedlift H23-->H22AJDM-->H22M62

ZAWIESZENIE:
- amortyzatory Koni Sport (regulowana siła tłumienia)
- sprężyny Vogtland przód -60 , tył -45mm
- rozpórki Tanabe (przód góra, tył dół , tył góra)
- swap na pięć szpilek z V gen
- całe tylne zawieszenie (trawersa, wachacze, zwrotnice) przeszczepione z piątki

HAMULCE:
- przód BBK Wilwood, zaciski czterotłoczkowe, tarcza 324mm x 30mm,
- tył zaciski oem, tarcze JC (gładkie 262 mm x 9 mm), klocki Ferodo premier
- przewody w stalowym oplocie
- DOT 5.1 Ferodo

DOLOT:
- kolektor po portingu mojego autorstwa
- przepustnica ATR
- usunięte motyle wraz ze sterowniem
- usunięta większośc podciśnień
- usunięty EGR
- uszczelki termoizolacyjne pod kolektor i przepustnicę
- kompresor EATON M62 ze zmienionym kierunkiem przepływu powietrza
- orurowanie 2,5" i 3"
- zawór upustowy Greddy style
- front IC tzw "gruby chińczyk"
- filtr stożkowy Fujita 3" umieszczony w prawym nadkolu

WYDECH:
- kolektor replika Hytech Tri-Y
- wyjście przerobione na 2,75"
- za kolektorem 2,75" bez katalizatora
- tłumiki produkcji Mtech
- końcowy 2,5" z wyjsciem 4"
- kolektor owinięty termoizolacją
- wydech jest w jednym kawałku, nie posiada żadnych flansz

ELEKTRONIKA:
-p28
-strojenie Crome autorstwa Niutona
-shift light

SILNIK:
- blok i głowica H22A5
- wał 50mm nominał
- panewki główne i korbowe oem nominał
- tłoki oem 10:1 nominał
- pierścienie NPR nominał
- wałki rozrządu ATR
- regulowane kółka Crower
- śruby głowy A7
- wtryski Siemens 650ccm wysokoomowe
- wszystkie uszczelki, upg oem Honda
- uszczelniacze supertech
- prowadnice zaworów oem
- planowana głowica, odświezenie gniazd zaworowych
- konwersja na rozrząd z napinaczem manualnym z H23
- olej Gulf Racing 10W60
- kevlarowy pasek rozrządu Greddy
- kable Magnecor Competition
- świece NGK Platinum
- oil catch tank zamknięty
- poduszki "home made poliuretan"
- torque damper

CHŁODZENIE:
- chłodnica wody Nissens
- siedemnastorzędowa chłodnica oleju
- podstawka pod filtr oleju Mocal z termostatem
- zakówane teflonowe przewody ciśnieniowe

UKŁAD KIEROWNICZY:
- usunięte wspomaganie

PRZENIESIENIE NAPĘDU:
- skrzynia hybryda:
1. 3,285 2. 1,956 3. 1,344 4. 0,944 5. 0,757 FD 5,15 wsteczny 3,000
http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php?kmh=1&tirewidth=215&tireprofile=45&wheelsize=17&tirediameter1=24.62&maxrpm1=7600&finaldrive1=5%2C15&gearratio1=3.285&gearratio2=1.956&gearratio3=1.344&gearratio4=0.944&gearratio5=0.757&gearratio6=0&trannytype=&tranny=Calculate+Transmission+1&tirewidth2=195&tireprofile2=55&wheelsize2=15&tirediameter2=23.44&maxrpm2=8400&finaldrive2=4.4&gearratioa=3.23&gearratiob=2.105&gearratioc=1.458&gearratiod=1.107&gearratioe=0.848&gearratiof=0&trannytype=

- FD MFactory 5,15
- LSD MFactory
- sprzegło:
sześciopłytkowy spiek ACT z amortyzatorami drgań , docisk ACT, łożysko oporowe Koyo
- lekkie stalowe koło zamachowe ACT StreetLite
- short shifter
- Blitz Technospeed Z1 17X7 ET42
- opony Toyo R888 215/45ZR17

WNĘTRZE:
- fotele:
dla kierowcy NRG Carbon Fiber Racing Seat, fotela pasażera oem
- zamszowa kierownica z czerwonym obszyciem RRS Equipment 350mm odsadzenie 90mm
- naba + klakson MOMO
- przycisk Start engine z UFO
- gałka biegów Mugen style
- nakładka na ręczny Momo
- skórzany mieszek ręcznego i dzwigni biegów z czerwonym obszyciem
- tunel poliftowy RHD
- nakładki na pedały Sparco
- podstopnica Sparco
- pasy Takata 3" (cztery punkty "zamiennik" plus dwa punkty oryginał)
- dodatkowe zegary STRI X line Boost i EGT
plus to co w serii: el. lustra, el. szyby, el. szyber

BODY:
- buda po komletnej blacharce, kolor to czarna perła
- czerwone emblematy H ITR
- wycięte żeberka z przedniego zderzaka
- JDM owiewki
- zaspawana antena
- wywalona wycieraczka tylna
- nerki poliftowe
- tow hook Benen przód i tył

OŚWIETLENIE:
- lampy JDM przedliftowe
- kierunki przednie clear
- kierunki boczne czarne

AUDIO:
- DOHC VTEC COMPRESOR SOUND

INNE:
- pokrywa zaworów malowana na czerwono farbą VHT
- "skarpetki" Spoon
- korki oliwy i chłodnicy Mugen
- nakrętki Kics racing oczywiście "zamienniki"
- akumulator przeniesiony do bagażnika

ELEMENTY USUNIĘTE:
- klimatyzacja
- wspomaganie
- radio wraz całą instalacją
- 4WS
- cała tapicerka z bagażnika i tyłu kabiny
- wszystkie niepotrzebne wiązki
- evap
- tempomat
- wycieraczka tylna
- antena

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

w przeciwieństwie do poprzedniej to juz jest tylko auto na wiosnę-lato i wczesną jesień. pozostałe miesiące spędzi w garażu. 

 

niemniej da się tym bez problemu jezdzić na codzień. 

 

przedewszystkim jest to jednak samochód który ma dostarczać przyjemności z każdego pokonanego kilometra drogi i służy raczej do wieczornej rozrywki po pracy. 

Odnośnik do komentarza

kilka fotek z prac:

 

 

silnik w budowie od str rozrządu:

img0135qf.jpg

img0137cn.jpg

 

mała fotorelacja z budowy dość specyficznej skrzyni biegów.

główny sprawca zamieszania czyli FD Mfactory 5.15
obraz005yi.jpg

stara hybryda z LSD Mfactory
obraz006eb.jpg

wnętrzności
obraz007pc.jpg

wieniec nowego przełożenia zamontowany
obraz008uh.jpg

dyfer znowu w obudowie. jednak tu pojawił sie problem. mianowicie ze względu na to że zęby fd na wałku głównym są jakby wgłąb poniżej płaszczyzny styku z łożyskiem nie da rady zamontować wałków jeśli dyfer leży w obudowie. należy wszystko włożyć razem: wałki, wodziki oraz dyfer. mając do dyspozycji tylko dwie ręce to niezła gimnastyka
obraz009wnc.jpg

udało się w końcu wsunąc wszystko na raz
obraz010ph.jpg

teraz potrzeba już tylko dłuższej piątki. znalazł się odpowiedni dawca.
obraz011fm.jpg

zbyt krótka piątka zdemontowana
obraz012oh.jpg

na miejscu nowe przełożenie
obraz013se.jpg

porównanie nowej i starej skrzyni:
http://www.teammfactory.com/gearcalculator.php?kmh=1&tirewidth=215&tireprofile=45&wheelsize=17&tirediameter1=24.62&maxrpm1=7600&finaldrive1=4.266&gearratio1=3.285&gearratio2=1.956&gearratio3=1.344&gearratio4=0.944&gearratio5=0.787&gearratio6=0&trannytype=&tirewidth2=215&tireprofile2=45&wheelsize2=17&tirediameter2=24.62&maxrpm2=7600&finaldrive2=5.15&gearratioa=3.285&gearratiob=1.956&gearratioc=1.344&gearratiod=0.944&gearratioe=0.757&gearratiof=0&trannytype=&tranny=Calculate+Transmission+1+%26+2
od str skrzyni:
img0153sm.jpg

wszystkie klocki poskładane do kupy:
img0159dd.jpg


do pójścia na całośc jeszcze dużo brakuje. wyleci jeszcze szyber i zamontuję trochę elementów z węgla plus bardzo lekki kubeł dla pasażera. to wszystko jednak juz na następny sezon chyba ze znajde sponsora.  :sorcerer: 

No to spoko, nie dziwię się w takim razie, że mogłeś pójść na całość ze zmniejszeniem masy.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

ta przeróbka lamp co wkleiłeś jest z dópy bo widac zarówki. ktos wywalił tylko pólprzezroczystą przesłone. obecnie właśnie przerabiam tylnie lampy ale będa czerwone na górze i białe na dole ale z ospowiednim półprzezroczystym szkłem. 

 

 

dół taki jak na zdjęciu a góra jak w oryginale

http://www.google.pl/search?q=prelude+red-white&client=opera&hs=3N7&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=9vXAUc_SCoTUtAatsoGgCg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=991&bih=603#facrc=_&imgrc=XJ0wvwadpL3PAM%3A%3BoN68lf3hu25bxM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stuninguj.pl%252Fcatalog%252FLTHO17.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.stuninguj.pl%252Findex.php%253Fp%253D2%2526prod_id%253D79022%3B450%3B338

Edytowane przez POSNANIAK
Odnośnik do komentarza

ODEBRAŁEM!!!

 

Wiem, że dla Was family car to ch,ujnia i takie tam i w ogóle z Hondą Posnaniaka nie mam szans na światłach c'nie ale (pipi)a masturbuję się od wczoraj non stop:

 

cbpr.jpg

 

nie umiem go jeszcze tylko obsługiwać

Przyjedziesz się pokazać wracając z pracy? :D

Edytowane przez Lucek
Odnośnik do komentarza

Masz plusa za odpowiedni kolor wnętrza, lakier też ok. Kombinacje brąz/brąz albo brąz/beż są bardzo dobre.

 

No to teraz pewnie podjarka za kierownicą i inhalacje zapachem nowości, obawy po zostawieniu na parkingu i lektura instrukcji wieczorami.

 

Daj jeszcze jakieś fotki lepsze.

Edytowane przez Wampis
Odnośnik do komentarza

 

 

Nigdy nie zrozumiem polaczkowego zakrywania tablic na zdjęciach samochodów.

 

a co w tym polaczkowego? w sensie bez podpjerdolki pytam, zawsze myślałem że to takie dbanie o prywatność bo nie pokazujesz wszystkim skąd auto a po blachach to do wielu rzeczy można dojść.

 

tak pytam serio c'nie

 

Polaczkowe, bo myślisz, że każdy czyha na twoją furę i jedyne co mu tą napaść uniemożliwia to twój numer rejestracyjny.

Zresztą każdy ma w profilu swoje miasto wpisane, ale zakryć musi, bo będzie wiadomo skąd jest. Ok.

 

Na zachodzie, np. w Irlandii wpisujesz sobie nr. rejestracyjny i możesz zweryfikować to co pisze sprzedający, a to co jest prawdą; wpisujesz na stronie ubezpieczyciela i nie musisz wypełniać żadnej rubryki o samochodzie, bo samo się to zrobi; itd. itp. Nikt się z tym nie kryje, bo to nie jest tajemnica żadna, codziennie setki ludzi mają do niej dostęp.

 

 

Ty sie o polaczkach nie wypowiadaj. 

Zalosny typie.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...