Skocz do zawartości

Pytania różne, różniste


Rekomendowane odpowiedzi

Co ile (jeśli w ogóle trzeba) wymienia się olej w tylnym moście. Nigdy mnie to jakoś szczególnie nie zastanawiało, ale ostatnio zastanawiałem się co by można jeszcze zrobić w moim aucie i doszedłem do wniosku że może warto by wymienić olej moście... Nie wiem tylko czy taka wymiana ma sens i czy w osobówkach tak się robi.

Odnośnik do komentarza

Co ile (jeśli w ogóle trzeba) wymienia się olej w tylnym moście. Nigdy mnie to jakoś szczególnie nie zastanawiało, ale ostatnio zastanawiałem się co by można jeszcze zrobić w moim aucie i doszedłem do wniosku że może warto by wymienić olej moście... Nie wiem tylko czy taka wymiana ma sens i czy w osobówkach tak się robi.

a skąd taki wniosek że warto? Ja nigdy nie słyszałem o wymianie oleju w tylnych mostach..? nie znam się, więc ktoś może to rozwinie?

Odnośnik do komentarza

Co ile (jeśli w ogóle trzeba) wymienia się olej w tylnym moście. Nigdy mnie to jakoś szczególnie nie zastanawiało, ale ostatnio zastanawiałem się co by można jeszcze zrobić w moim aucie i doszedłem do wniosku że może warto by wymienić olej moście... Nie wiem tylko czy taka wymiana ma sens i czy w osobówkach tak się robi.

a skąd taki wniosek że warto? Ja nigdy nie słyszałem o wymianie oleju w tylnych mostach..? nie znam się, więc ktoś może to rozwinie?

Wymienia sie jak kazdy olej. Olej w skrzyni czy moscie nie jest niesmiertelny. W moscie zazwyczaj wymienia sie przy okazji grzebania w nim. Jesli sie z nim nic nie dzieje to sie niewymienia.

 

W ciezarowkach wymienia sie wg zalecen producenta - zapewne czesciej niz w osobowce bo to auto pracujace.

Edytowane przez Yacek
Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Z racji tego, że mój ojciec napier.dala drzwiami i klapami dzisiaj uje.bał zamykanie maski (zdj. z netu, bo nie chce mi się opisywać o co chodzi) w mojej Astrze 2 i teraz się nie domyka. Jakieś pomysły czy kupie sam taki pier.dolnik, czy będę musiał na szrocie się prosić, ew. kupić całą maskę ze sprawnym zamykaniem?

 

1o8beclf.png

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza

Mam pewien problem. Wymieniłem jakiś czas temu termostat i myślałem, że pomoże (nie było wtedy jeszcze aż takich mrozów). Miałem wrażenie, że pomogło i samochód troche szybciej się nagrzewał.

Jednak teraz, gdy jest bardzo zimno, wsiadam do lodowatego samochodu, szyby oszronione od środka a samochód strasznie wolno się nagrzewa.

Skrobać od środka nie będę, bo potem całe wnętrze jest w śniegu. Ale samochód zbyt wolno się nagrzewa, żeby się to wszystko rozpuściło.

Jak stoje z odkręconym rozgrzewaniem i najwyższą mocą (trójka) to jest lipa, jak jeżdże, wciąż z odkręconym wszystkim na full, też bardzo wolno się nagrzewa i żeby leciało ciepłe powietrze i wsio się ropzuściło, może minąć nawet ponad 20 minut jazdy lub więcej.

Co moge z tym zrobić? Wymiana nagrzewnicy? Odpowietrzenie układu?

Odnośnik do komentarza
Gość Albert Wesker

Szyby parują ci od środka z dwóch powodów. Albo zostawiasz wodę czy śnieg na dywanikach, samochód po jeździe jest nagrzany, wysiadasz, woda z dywaników paruje, osiada na szybach i potem zamarza. Albo masz do wymiany filtr kabinowy i nie masz przepływu powietrza w aucie. Najpierw po jeździe spróbuj wylewac wodę z dywaników, jak problem nie zniknie to filtr.

Odnośnik do komentarza

 Przepłukać układ, może szlam z nagrzewnicy wypłucze. Też jak grzejesz w aucie to nie dawaj jak największego stopnia wiatraka, bo to tylko wydłuża czas - za szybko ciepło schodzi z nagrzewnicy, chwilę musi się sama na sucho nagrzać, ja nawet daje off u siebie w mitasubiszi, ale zostawiam temperature by nabijała - w ten sposób DUŻO szybciej mam ciepłe powietrze w środku, ale te optymalne (czytaj prawie gorące) powietrze mam dopiero gdy silnik się dogrzeje - co oczywiste. 

Edytowane przez Oran
Odnośnik do komentarza

Szyby parują ci od środka z dwóch powodów. Albo zostawiasz wodę czy śnieg na dywanikach, samochód po jeździe jest nagrzany, wysiadasz, woda z dywaników paruje, osiada na szybach i potem zamarza. Albo masz do wymiany filtr kabinowy i nie masz przepływu powietrza w aucie. Najpierw po jeździe spróbuj wylewac wodę z dywaników, jak problem nie zniknie to filtr.

Miałem podobną sytuację z filtrem kilka lat temu. Najlepszym rozwiązaniem okazało się wywalenie tego gówna.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...