Skocz do zawartości

Dragon Age: Origins


Gooral

Rekomendowane odpowiedzi

Nieźle, pierwszy prawdziwy gameplay jaki widziałem :) I wszystko mi pasuje, no oprócz faktu, że wygląda na to, że nie da się ustawić kolejki wykonywanych zadań na jednej pauzie, bo każdy wybrany skill/czar itp wyłącza pauze. Chyba, że Ci goście nie umieli tego ustawić, BIOWARE coś tam pisało, że jest menu strategii, o czym oni nie wiedzieli. Ale generalnie filmik choć nie prezentuje zbyt wiele i to tylko początek gry, to utwerdził mnie w przkonaniu, że zamówienie limitki nie było błędem :D Czekam niecierpliwie...

Odnośnik do komentarza

Też myślę, że źle nie będzie. W kwestiach technicznych poprawili animację postaci. Nie wygląda już ona tak koślawo jak w pierwszych wersjach pokazywanych kilkanaście miesięcy temu. Ponadto oprawa jest nadal skandalicznie archaiczna ale to silnik KOTORA więc mowy nie ma o tym aby w 2009 roku wyglądał dobrze (Nawet po przeróbkach). A co mogę powiedzieć o samej rozgrywce? Dużo skilli, ataków, czarów. Mam nadzieję, że jakość fabuły jest bliższa Mass Effectowi, KOTORowi niż Jade Empire. Dawno już nie grałem w typowo pecetowego roleplay'a z systemem walki podobnym do D&D i mam nadzieję, że walka, choć mało zależna ode mnie, będzie w miarę efektowna. Widac było na filmie, że po skorzystaniu z jednej umiejętności wróg został odrzucony do tyłu i upadł na ziemię - mam nadzieję, że jest to namiastka efektowności jaką widać w tym >>TRAILERZE<<

 

Jedynym minusem wersji konsolowej jest menu szybkiego wyboru rozdzielone dodatkowo na dwa sloty po trzy umiejętności. Taka już jest specyfika konsol a konkretniej kontrolerów do nich stosowanych, że quick menusy nie są tak wygodne w używaniu jak powinny być, więc to zapewne będzie jeden z nielicznych zgrzytów tej produkcji. O innych niedogodnościach wynikających z odmiennego niż na PC sterowania (klawiszologii) będzie mi dane napisać po premierze.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Dla mnie to rozwiązanie o którym piszesz tzn. 6 slotów na skile w 2ch zakładkach przełączanych prawych trigerem, jest chyba najbardziej ergonomicznym rozwiązaniem jakie widziałem na jopadzie od Xa. Wydaje mi się, że umożliwia to wiele fajnych kombinacji (np jedna zakładka to skile na krótki dystans, druga na długi). Jak ktoś dobrze obsadzi wolne sloty skilami i będzie umiał z nich korzystać w real time, to może być bardzo efektowna i dynamiczna rzeźnia :D Sterowanie wygląda na o wiele lepsze i dające więcej możliwości w walce w czasie rzeczywistym, niż np. Mass Effect, gdzie non stop musiałem wciskać prawy bummper (na wyższych poziomach). Ale to tylko moje domysły. Również szerzej wypowiem się zaraz po premierze :)

Edytowane przez KIELiCH
Odnośnik do komentarza

Wszystko fajnie się z większością zgadzam ale jest ALE. Nie porównuj czegokolwiek z Mass Effecta, który jest nastawiony na akcję z Dragon Age, który jest nastawiony na strategiczne podejście do walk. Inaczej mówiąc w ME tak miało być, żeby gracz za długo się nie zastanawiał nad wyborem skilla/broni należy trzymać bumpery i praktycznie nie jest to żadne strategiczne podejście do walki. W DA aktywna pauza odgrywa bardzo ważna rolę bo właśnie odpowiednie wykorzystanie dostępnych skilli decyduje o przetrwaniu. W walce z mocniejszymi przeciwnikami (np. smokami) waga strategicznego podejścia będzie odpowiednio podkreślona.

 

Widzę kolejnego babola w wersji konsolowe. Ikonowe przedstawienie umiejętności sprawia, że muszę po ikonie rozpoznawać jaką um./czar mam przypisany na pasku skrótów. Dla mnie to jest niedogodność bo choć ikony ładnie wyglądają trzeba cały czas pamiętać co oznacza dany "obrazek". W wersji PC można sobie najechać na ikonę na pasku skrótów i przeczytać nazwę tego co chcemy użyć.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

" Dragon Age, który jest nastawiony na strategiczne podejście do walk"....W wersji pecetowej głównie?...Bo wątpię, żeby wersja konsolowa dała takie same możliwości strategiczne (IMO już brak rzutu izometrycznego trochę to ogranicza). I jeśli iść Twoim tokiem rozumowania, to sterowanie w ME wypada strasznie słabo (jak na grę nastawioną na akcję), bo tylko jeden programowalny guzik dla jednego skila (talentu) i ciągłe zatrzymywanie akcji, aby wydać dyspozycje podopiecznym zabijało dynamike na miejscu..Ja zawsze grałem w tą gre z wyłączoną automatyką postaci (nie korzystali sami z żadnych talentów)...A porównuję do ME z tego względu, że to ten sam developer i jestem ciekaw podobieństw i różnic w tych grach :)

Edytowane przez KIELiCH
Odnośnik do komentarza
Ja zawsze grałem w tą gre z wyłączoną automatyką postaci (nie korzystali sami z żadnych talentów)

Ano właśnie sam odpowiedziałeś sobie na swoje pytanie ;) Gdyby przyjrzeć się bliżej systemowi aktywnej pauzy w ME to można dojśc do wniosku, że jest to ułomny element, będący niejako pozostałością po poprzednich grach Bioware (KOTOR, Baldurs Gate, Torment) i kompletnie nie pasuje do tej produkcji. Własnie w tym miejscu przychodzi z pomocą włączenie pelnego SI drużyny by nie zaprzątać sobie głowy niczym innym oprócz swojej postaci (Jak w shooterze).

 

Natomiast Dragon Age z założenia miał być zupełnie inną grą. Oczywiście mowa o bardziej taktycznym systemie walki bo pozostałe aspekty miałybyć podobne do tych w ME. O jakich aspektach mówię? O wysokiej jakości fabule - znaku rozpoznawczym firmy, o rozbudowanym systemie dialogów i wreszcie o poukładanym, wiarygodnym świecie (W tym przypadku coś na wzór tolkienowskiego fantasy).

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

 

A po co tu gameplay z PC, skoro są gameplaye z X360 ??

 

"Ja jednak wolę nie ryzykować i zamawiam kolekcjonerke w UK, wychodzi nawet taniej niż w PL o jakieś 8 dych. Do tego mam pewność, że kody tam będą."

 

Ja zamówiłem w empiku i jestem pewien, że dostanę wszystko co ma być. EA Polska to potwierdziło kilka tygodni temu, że nic nie wyjmą z gier w Polsce...

 

"Jednak mogą być kody, bo dla przykładu zamawiając w sklepie Gram pre-order Mass Effect 2 (czyli ten sam developer i wydawca) dostajesz kod na jakąś zbroję. EA to nie MS" - dokładnie, kody wyjmowane są praktycznie tylko z gier z Microsoft Game Studios. I robi to (wyjmuje kody) dokładnie MS Polska na polecenie MS USA. Więc po oficjalnym oświadczeniu EA nie mam wątpliwości, że kody dostanę w limitce...

Edytowane przez KIELiCH
Odnośnik do komentarza

Pierwsza recka Xboxowej wersji DA:

 

http://xbox-360.nowgamer.com/reviews/xbox-360/8763/dragon-age-origins?o=0#listing

 

Kieprawa grafa ale cała reszta trzyma poziom i jest całkiem niezła więc zapowiadają się całe dziesiątki godzin łupania do premiery drugiego efektu masy.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Recka jest dobra i koleś zna się na rzeczy. Wierzę, że nie zawiodę się na tym tytule wcale po lekturze tego artykułu :) A grafa "kieprawa" ? - zależy do czego porównujesz - bo jeśli do konsolowych RPG (takich prawdziwych, nie strzelanko-rpg jak ME, lub F3) to proszę pokaż mi lepszą ? Ja nie kojarzę...A dodam jeszcze, że teraz pykam w Two Worlds, która ma wciągający gameplay i koszmarne wykonanie, wykłuwające momentami gały, więc poziom graficzny i techniczny (framerate) DA:O wygląda dla mnie wręcz niesamowicie :potter: Jeszcze tydzień z haczkiem czekania :teehee:

Odnośnik do komentarza
Recka jest dobra i koleś zna się na rzeczy. Wierzę, że nie zawiodę się na tym tytule wcale po lekturze tego artykułu :) A grafa "kieprawa" ? - zależy do czego porównujesz - bo jeśli do konsolowych RPG (takich prawdziwych, nie strzelanko-rpg jak ME, lub F3) to proszę pokaż mi lepszą ? Ja nie kojarzę...A dodam jeszcze, że teraz pykam w Two Worlds, która ma wciągający gameplay i koszmarne wykonanie, wykłuwające momentami gały, więc poziom graficzny i techniczny (framerate) DA:O wygląda dla mnie wręcz niesamowicie :potter: Jeszcze tydzień z haczkiem czekania :teehee:

Przestań mówić, że czarne jest białe, OK? W tej grze oprawa video jest technicznie zacofana, brzydka i próby wskazania tytułu z lepsza grafiką wcale tego nie zmienią. Naprawdę tego nie widzisz?

 

Natomiast o tym czy Fallout 3 i Mass Effect nie sa pełnoprawnymi erpegami również się wykłucać nie będę bo mam radykalne zdanie na ten temat i nikt mnie nie przekona, że jak w erpegu strzelają to jest on mniej erpegowy.

 

EDYTA: Dragon Age Journeys - świetna przeglądarkowa gierka.

Odnośnik do komentarza

Zacofana? Możliwe...Brzydka - to już tylko Twoja opinia, nie widziałeś fulla, nie sprawdziłeś wszystkich miejscówek, więc nie wiem na jakiej podsatwie piszesz, że jest brzydka, to jest jednak dość mocno krytyczne określenie i przesadne w mojej opinii. Na zimno oceniłbym ją jako średnią, ale nie brzydką. Przestań tak o niej pisać OK? :P

Odnośnik do komentarza

Przestań tak o niej pisać OK? :P

HEH, dobrze już nie będę :P Brzydka oprawa a nie brzydkie miejscówki to jest zasadnicza różnica. Dotychczas dosłownie wszystko co było udostępnione dla branży miało znamiona brzydkiej oprawy graficznej. Każdy filmik z DA pokazuje słabe tekstury na każdych obiektach, kanciastość postaci i terenów oraz słabą animację postaci (która defacto do oprawy wideo się nie zalicza ale jest argumentem przemawiającym za drugim określeniem, którego użyłem - zacofana). Widać na każdym kroku, że to stareński engine stosowany jeszcze w KOTORZE z 2003 roku. Ale najważniejsze jest co innego - ja nie krytykuję oprawy wideo mówiąc, że przez to gra będzie kiepska. Gra będzie świetna, to wiem na pewno, ale oprawą Bioware w tym tytule nie zachwyca a wręcz obraża graczy. Przeciętny erpegowiec będzie miał to gdzieś. Ja również ale wypunktowanie wad takich jak brzydka grafika to nie przestępstwo a trzeźwa ocena gry, która mnie interesuje. Dziwne jest dla mnie to co ty napisałeś czyli mówienie, że czarne jest białe pomimo iż widać, że jest czarne :P

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...