Skocz do zawartości

Dragon Age: Origins


Gooral

Rekomendowane odpowiedzi

heh Polska wersja jest śmieszna Grałem wczoraj 5 h człowiekiem wojownikiem i 3 NPC (na 20 ) mówiło do mnie jak do kobiety Troszkę to boli skoro zrobiłem sobie wojownika z wielką ilością zmarszczek wielkim karkiem etc Oprócz tego strasznie nierówna ta polonizacja Niektóre postacie ja Wynn czy Duncan są w miarę ok albo nawet bardzo fajne a zdarzają się chałtury w których słychać że aktor miał ciężki dzień i wogóle ma to wszystko w pupie :]

Da się włączyć same napisy PL przy zostawieniu oryginalnej ścieżki dźwiękowej?

Odnośnik do komentarza

Comparison:

 

http://www.gametrailers.com/video/pc-ps3-360-comparison-dragon-age/58659

 

Oczywiście jak wszystkie porównania na GT to również jest gó.wno warte. Sceny gdzie prawa część ekranu to wer. PS3 a lewa pasująca do prawej to X360 to obrazują. I jak tu coś porównać skoro to różne obrazy są?

 

Recka Polygamii

 

Przy okazji walki najbardziej wyostrzają się różnice pomiędzy wersjami na różne platformy - na PC gra jest bardziej zorientowana na taktykę, ciągłe pauzowanie i miko zarządzanie, na konsolach chodzi za to o akcję, przez co DAO bliżej jest momentami do slashera w klimacie Diablo, niż do Baldur's Gate'a. Autorzy poszli też na drobne ustępstwa w sprawie poziomów trudności. W wersji PC już na normalnym czary obszarowe rażą tak wrogów jak i przyjaciół. W wersji konsolowej taka opcja pojawia się dopiero po włączeniu poziomu trudnego.

W takim razie straszna kiszka z tą walką na konsolach. Jakby konsolowcy byli idiotami którzy z założenia nie poradzą sobie ze "skomplikowanym" systemem oraz nie przepadają za taktyczną walką.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Watpie aby ktos ci powiedzial ile zajmuje przejscie gry, bo jest zbyt obszerna aby ktas juz ja skoczyl (no chyba ze robil 24/h).

 

Jezeli chodzi o otwieranie zamkow to wojem sie tego robic nie da. Otwieranie zamkow moze robic tylko rogue i trzeba na to niestety 'zmarnowac' 4 talenty. Inaczej jest z z kradnieciem itemow od NPC (a na najwyzszym levelu nawet od przeciwkow, w tym bossow) bo to juz jest skill dostepny dla wszystkich klas. Generalnie rogue i tak jest niezbedny w party, jak zawsze. O ile komus zalezy na zbieraniu itemow i okradaniu NPC (mozna znalezc swietne itemy, duzej czesci z nich nie moglem nosic bo wymagaly za duzo punktow atrybutu, np tier 7 gloves albo shield wymagajacy 34 str). Tak wiec niestety trzeba poswiecic jeden slot w party. Jest to o tyle niefajne, ze gra naprawde jest wymagajaca... niektore walki trzeba ladowac po kilka razy aby nie tracic zbyt duzo Injury Packow, a Rogue ktorego mozemy sobie wziac poprzez wydarzenia fabularne nie ma zadnych talentow ktore zadawalaby dmg... A kazdy lvl up to tylko cunning i albo stealing albo otwieranie zamkow. Niemniej jednak za te 5/6 leveli jak bedzie mial wymaksowane stealing i picklocking i W KONCU bedzie mozna mu dac jakies talenty zadajace dmg to bedzie swietnym uzupelnieniem party :]

 

Jednak nie zdzierzylem swojej pierwszej postaci i zaczalem grac magiem... wzialem kombinacje czarow ktora po prostu morduje wszystko i wszystkich ;) Swietnie jest to zrealizowane, bo niektore kombinacje czarow az sie prosza aby castowac jeden po drugim (np Cone of Cold -> Shattering Prison, ale ja gram na Cone of Cold -> Flame Blast -> Fireball). Wprawdzie troche znuzony jestem robieniem tego samego drugi raz, ale inna klasa, inna plec, inny poczatek i inne wybory podczas dialogow urozmaicaja rozgrywke.

 

Tak na marginesie na PC pojawil sie pierwszy patch ktory... ulatwia granie na easy, oraz czyni normal troche latwiejszym poprzez zwiekszenie defense i attack u party membersow, ciekawy jestem czy wersje konsolowe tez powinno byc w zamierzeniu latwiejsze ;)

Odnośnik do komentarza

"Mimo problemów z dorysowywaniem elementów, okazyjnych czknięć w płynności i wyzierających gdzieniegdzie słabych tekstur, Dragon Age wygląda ładnie. Modele postaci, utrzymane w konwencji zdecydowanie realistycznej, są dopracowane, szczegółowe i świetnie animowane. Widać to zwłaszcza w trakcie walki, gdy wojownicy okładają przeciwników ciosami, a magowie skomplikowanymi gestami przywołują potężne czary. Szczególnie spodobały mi się projekty potworów, które choć (znowu) nie odbiegają od przyjętych standardów tworzenia piekielnego plugastwa, to wpadają w oko i robią odpowiednie wrażenie"

 

Źródło: recka wersji X360 na Polygamii - http://polygamia.pl/Polygamia/1,99601,7230508,Recenzja__Dragon_Age__Poczatek.html

 

No cóż..kolejny "znawca śledzi", ciekawe jak to jest jego dziewczyną, czy taki "pasztet" a on taki ślepy i "wmawia sobie że ładna"..hmm

 

Ja z limitki już się jednak wyleczyłem, jutro podjadę do MM i Empiku na miejscu zbadać sprawę kodów i chyba wezmę od ręki zwykłą bo już nie mogę się doczekać :D

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Pograłem wczoraj troszkę... jakieś 6 godzin non-stop ;), co jest chyba dobrą reklamą dla gry. Przypomniały mi się dobre czasy w Baldurze, Tormencie itp. Jedno co mnie nieco boli to odczucie, że polskie tłumaczenie czasem traci polot. Jest robione zbyt dosłownie przez co traci polot i sens. Ale może to tylko wrażenie.

Mimo wszystko gra jest epicka i po tych godzinach odnoszę wrażenie jak bym dopiero skończył prolog.

Odnośnik do komentarza
Gość Albert Wesker

Byłem wczoraj w Saturnie z chęcią kupienia gry. Ale wcześniej poprosiłem o rozfoliowanie i sprawdzenie, czy są kody. Oczywiście nie było. Z zakupu zrezygnowałem i kupię Dragon Age na rynku gier używanych, nawet jeżeli za taką cenę jak nówkę. EA ma graczy w (pipi)e, to ja mam w (pipi)e EA

Odnośnik do komentarza
Gość Beka Wnusiu
O kufa, to faktycznie wygląda obrzydliwie.;)

nie wiem skad ten screen ale gra wyglada duzo lepiej, miejscami szczegolnie na zblizeniach podczas dialogow ten lysy czlowiek wojownik wyglada wrecz zajebiscie. Jak na gre rpg grafika daje rade

Gooral blefuje, Kielich mowi prawde

Odnośnik do komentarza

Czy ktoś tu może ogarnia czy jest możliwość zmiany języka na angielski ( głos i napisy ) w wersji sprzedawanej w Polsce? Nie uznaję dubbingu, a nikt w sklepach w których pytałem nie był w stanie jednoznacznie mi odpowiedzieć, a wolałbym uniknąć wydawania grosiwa na coś, co i tak będę musiał ściągać z UK.

Odnośnik do komentarza

Byłem wczoraj w Saturnie z chęcią kupienia gry. Ale wcześniej poprosiłem o rozfoliowanie i sprawdzenie, czy są kody. Oczywiście nie było. Z zakupu zrezygnowałem i kupię Dragon Age na rynku gier używanych, nawet jeżeli za taką cenę jak nówkę. EA ma graczy w (pipi)e, to ja mam w (pipi)e EA

 

Ale to chyba MS nakazuje wyjmowanie zdrapek ;)

Anyway, gre trzeba bedzie obadac, choc niektore oceny naprawde zastanawiaja(6/10 Eurogamer :/ ) Walic w oceny, swietna gra rpg na konsolach? Biore :thumbsup:

Odnośnik do komentarza

Super gra i mówię to po 22 h grania od czwartku od 12 w nocy (wersja PC).

Mam dla początkujących podróżnych 4 rady:

1. Jak będziecie w perle poproście panią aby was zaskoczyła :]

2. Nie korzystajcie z burdelu jak w ekipie któraś z towarzyszek jest z wami w związku. Nawet jeżeli nie będzie jej przy tym to dobra drużyna jej powie po pewnym czasie:P

3. Bądźcie twardzi przy Stenie bo inaczej kompletnie stracicie jego szacunek.

4. Nie zapuszczajcie się do wieży magów dopóki nie nabierzecie więcej doświadczenia. Gram na normalu a $#$@$%%#$ ginąłem co minutę i przeszedłem w bólach przez 7h coś co powinno zając o wiele mniej czasu:)

 

P.S. Elfy są beee :]

Odnośnik do komentarza

Kilka rad ode mnie, dla tych ktorzy dopiero zaczynaja (spoiler free )

 

Nie polecam brac jako skilla herbalism, jedna z postaci bedzie to miala wyuczone, a w przeciwienstwie do poison making nie trzeba miec herbalismu zeby uzywac potionow.

Nie robcie od razu lvl up, warto czasem zebrac dwa talenty aby sprawdzic jak sie beda spisywaly i czy wam odpowiadaja, najwiekszym problemem jest brak mozliwosci zmiany raz wybranych talentow (po opuszczenia okna z lvl up) - czyli respec. Mam nadzieje ze ktorys patch to umozliwi, nawet za gold o ktory calkiem ciezko w grze. W kazdym razie zawsze robcie quicksave i sprawdzcie najpierw skille ktore chcecie wziac, czesto nie do konca wiadomo jak zadzialaja, ile beda robix dmg itd itp, mzona ominac ciekawy skill albo co gorsza wpakowac punkty w cos bezuzytecznego.

Jezeli nie checie aby ktos zrobil disapprove, to w trakcie oddawania questa/dialogu z wyborami mozecie go wyrzucic z party, czasami warto to zrobic pomimo tego ze o prezenty nei trudno.

Wysoki poziom approve z party membersami pozwoli wam wykonywac subquesty zwiazane z tymi postaciami ;) Rozne rzeczy sa za to, specjalizacje... albo ekwipunek.

 

I na koniec cos dla tych ktorzy chca zaczac na wyzszym poziomie trudnosci, trzeba miec w paty 2 magow z ktorych conajmniej jeden bije obszarowkami... bez tego ani rusz :o Ja akurat mam main hero jako mag zadajacy dmg (ponac 60% calego dmg party) a drugi mag jest od 'crowd control' z czarami typu sleep i force field itd itp. Swietnie sie to komponuje ze soba.

 

AI w tej grze czasami wola o pomste do nieba... Force field - czar ktory robi immune na all dmg, ale nie mozna nic robic w tym czasie trwa okolo 30 sekund i nie powoduje ze przeciwnik zmienia swoj cel :o Niezly bug.

 

Mialem tez buga ze postac ktora wykonala czynnosci potrzebne do odblokowania specjalizacji miala te specjalizacje, nawet po zaladowaniu save przed wykonywaniem tych czynnosci... Poniewaz wiaze sie to czesto z roznego rodzaju wyborami (ktorych nie sposob potem zmienic, bo zmieniaja dosc drastycznie to co sie dzieje dookola) jest to rowniez niezly bug.

 

Ja mam poki co 30h i bawie sie rewelacyjnie :]

Odnośnik do komentarza

Spraw se jakis avatar wkoncu Trzcina ;s

 

Ja chyba pogram w Dragons Age na PC,tesknie za starym dobrym baldurem,mozliwoscia pauzy i taktycznego przemyslenia planu walki. Preferuje wygodna kanape,konsole i moj tv HD ale chyba w tym przypadku nie wiele strace jak zainwestuje w wersje PC?

Odnośnik do komentarza

JA gram na piecu i sam nie byłem przekonany do aktywnej pauzy bo ostatni RPG z nią w który grałem to NWN 2. Teraz nie wyobrażam sobie gry na padzie :) Wróciły wspomnienia baldursów i Planescape . Jak dobrze ustawisz talenty i dobierzesz grupę to możesz być prawie niezwyciężony. Przykład z wczoraj :

 

Wykonuję jakiś poboczny quest który wrzuca mnie do kryjówki magów. Są tam podrzędni magowie i jeden boss naprawdę twardy mag krwi. Moja taktyka to rozpierdzielić wszystkie podrzędne jednostki a bossa dopóki nie załatwię reszty zamrażać za pomocą czaru stożek zimna :) Dzięki aktywnej pauzie nawet jak jest z 10 przeciwników to dasz radę trafić na tego właściwego.

Odnośnik do komentarza

...AI w tej grze czasami wola o pomste do nieba... Force field - czar ktory robi immune na all dmg, ale nie mozna nic robic w tym czasie trwa okolo 30 sekund i nie powoduje ze przeciwnik zmienia swoj cel :o Niezly bug....

patrzac na to z innej strony, skad przeciwnik niby ma wiedziec jaki Ty czar na siebie rzuciłeś? :)

ogolnie roznie mozna to rozpatrywac, w realiach zanim bys sie kapnal ze cos nie gra to troche by trwalo, a nie ze po uzyciu czaru przez przeciwnika Ty wiesz juz ze ma np. 30 sek immune, po za tym wiedziac o magach ze czary nie trwaja wiecznie nie ma sensu szukac kogos innego, przeciez musi atakowac zeby wiedziec czy juz czar sie skonczyl czy nie, a nie wiedzac ile bedzie trwal to tez niewiaodmoa wiec trzeba atakowac caly czas...

Edytowane przez Juchy
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...